|
Elektra
|
 |
« Vastaus #645 : 25.04.2008 09:34:35 » |
|
Itsellani oli kummallinen uni: Ihmettelin kun vatsassani oli aurinko-osittain keltainen ja osittain oranssi...myohemmin oikeesti huomasin kylvyssa, etta vatsassani oli mustelma..johon en loytanyt syyta, jos mieheni olisi lyonnyt minua-olisin herannyt  Potkaisiko se aurinko? http://www.kiviopas.fi/opetus/maapallo/kuvat/aurinko.jpg
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riitta
|
 |
« Vastaus #646 : 26.04.2008 21:00:44 » |
|
Luulen, etta nukuin vatsallani ja kateni oli nyrkissa vatsan alla ja se teki mustelman-ei ainakaan aurinkokulta potkaise 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
täysikuu
|
 |
« Vastaus #647 : 27.04.2008 10:53:24 » |
|
Viime yönä olin jonkin porukan jäsen, mutta kun kävelimme, kuljin yksin metsä välissä toisiin laumasieluihin. Kuljin meren hiekkarantaa pitkin, ihan vesirajassa oli paljon erilaisia simpukoita ja kotiloita, myös hieman jotain kasvustoa. Ei siis selkeä hiekka. Kävelin kuitenkin siinä aivan hyvin. Tulimme paikkaan jossa oli tarkoitus aterioida, katsoin jostain kauempaa ja sitten heräsin.
Olen nähnyt "sumeita" unia joita on todella vaikea muistaa, saada kiinni, mutta tuo kävely oli hyvin selkeä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Päivi
|
 |
« Vastaus #648 : 27.04.2008 12:31:11 » |
|
viimeyönä ajoin autolla jonkun naisen omakotitalon ikkunasta sisään, makuuhuoneeseen, sängylle  sänky oli poikittain ikkunaan nähden ja pakoputki lähti irti joten liimasin sen paikalleen  osaakos kukaan tulkita?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
|
epona
Vieras
|
 |
« Vastaus #649 : 27.04.2008 15:44:51 » |
|
Punkki! Näin toissayönä erittäin oudon unen. Siinä unessa minulla oli punkki tunkeutunut / yritti tunkeutua intiimiin paikkaan. Olin ihan paniikissa siitä, ja jouksin ympääriinsä etsien voita, jotta voisin irrottaa sen oikeaoppisesti. Hirveä olo jatkui vielä kun heräsin siihen, että sain sen ötökän vihdoin irroitettua ja huomasin, että sillä olikin siivet. Mitähän sekin mahtaisi tarkoittaa? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Atomi
Vieras
|
 |
« Vastaus #650 : 28.04.2008 11:43:57 » |
|
Hampurilainen Jos näet tai syöt unessa hampurilaisen, uni kertoo että sinusta puuttuu jonkinlainen tunteellinen, älyllinen tai psyykkinen osanen, jota tarvitset tunteaksesi itsesi jälleen kokonaiseksi. Saatat tunte tyytymättömyyttä jotakin tilannetta tai suhdetta kohtaan. Hampurilainen symboloi myös kokemuksiasi ja neuvoo, että sinun tulee oppia niistä. Katso kokemuksiasi suuremmassa mittakaavassa. Kiitos Athamaarit tästä tulkinnasta. Se on oikein osuva tähän keski-iän kriisiin. Onneksi päätin syödä hampurilaisen unessa, niin ehkäpä löydän puuttuvan palasen myös valvemaailmassa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
siru24
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #651 : 02.05.2008 10:06:58 » |
|
Mitä tarkoittaa kun näen usein unta, että olen edellisessä työpaikassani töissä. Ja yleensä vielä siellä johtajajakerroksessa. Viime yönä näin taas unta, että tervehdin toimitusjohtajaa ja erityisesti jäi mieleeni vaatetukseni. Siniset farkut ja kirkkaan sininen liivijakku, jonka alla oli valkoinen paitapusero. Ja farkun sisäsaumasta "hapsotti" muutama lanka, sekin jäi mieleeni, että sauma oli rispaanut 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #652 : 05.05.2008 18:07:26 » |
|
Heipä hei! Näin viimeyönä niin todentuntuista ja kummallista unta, että jäi vaivaamaan mitä se minulle tahtoo viestiä. unessa oli kaksi selkeästi eri osaa, tai siis näin kaksi unta peräkkäin. Ensimmäinen uni: Olin jossain teatterin tapaisessa, ja siellä oli paras ystäväni jonka olen tuntenut 4-vuotiaasta asti, äitini sekä siskoni. Yhtäkkiä huomasin että se paras ystäväni on lavalla laulamassa ja tiesin meneväni sinne seuraavaksi laulamaan saman laulun. Ymmärsin että lauluni kuuluisi radiosta ja näkyisin myös TV:stä ja vaikka yleensä kärsin esiintymispelosta, nyt ei tullut lainkaan sellaista oloa. Juoksin äitini ja siskoni luokse, jotka olivat sivummalla katselemassa tietokoneen ruutua, että hei, katsokaa nyt kun mä esiinnyn kohta, auttakaa!  Niin he olivatkin että joo, ihan tohkeissaan olivat netistä etsineet minulle laulun sanat ja nuotit ja siskoni tulosti ne.. Harjottelin papereista, mutta ymmärsin laulavani väärällä melodialla... Sitten kun taustamusiikki alkoi soimaan, niin biisi olikin ihan erilainen kun luulin. Mutta en kokenut sitä mitenkään pahana. Lauloin vain. Toinen uni: Olin junassa jonkun "yhteistyökumppanini" kanssa. Olimme Afrikassa ja oli yö, pimeää. Olimme ikään kuin salamatkustajia, meillä oli salaisia papereita ja tarvikkeita hallussamme ja vaistosimme että junan "tarkastajat" huomanneet meidät, he vähän väliä ottivat papereitamme ja saimme ne kuitenkin aina otettua takaisin. Emme olleet pahalla asialla, vaan olimme menossa pelastamaan jotain ja muut junassa olijat olivat "pahoja", tummia kasvottomia miehiä. Taas joku kulki ohi ja otti kaveriltani kokonaisen nipun papereita ja meni tutkailemaan niitä kauemmas.. Kaverini lähti hänen peräänsä, mutta miehet kokoontuivat yhdessä suunnitelmiemme kimppuun ja kuulin kohinaa. Sydämeni alkoi jyskyttää ja tajusin että peli menee nyt liian vaaralliseksi. Juoksin junan ovelle ja huusin kaverilleni että nyt lähdetään ja hyppäsimme liikkuvasta junasta keskelle pimeää erämaata. Lähdimme juoksemaan täysiä, katsoin taakseni ja näin miehet perässämme. Suljin silmäni ja juoksin ja tunsin kuinka jalkani kävivät kankeiksi. Huusin ääneen niin lujaa kuin ääntä lähti "Jumala, anna meille voimia juosta karkuun..! Auta!" Siihen sitten heräsin....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
PieniEnkula
Satunnainen astroilija

"I'll always believe in angels"
|
 |
« Vastaus #653 : 07.05.2008 16:38:12 » |
|
Näin viime yönä unta, että olin miehen ja lasten kans anoppilassa. Oli joulu ja miehellä ärsytti suunnattomasti, kun hänen äitinsä laittaa ruokapöydän jouluna aina hienoksi. Pöytä oli todella iso ja siinä oli valkoinen pöytäliina, mutta muuta ei vielä ollut. Muuten talo oli aika synkkä.. Osaisko joku kertoa, mitä tuo tarkoittaa? Jotakin se tarkoittaa unen tunnelmasta päätellen, mutta ite en osaa tulkita tuota ollenkaan..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Riitta
|
 |
« Vastaus #654 : 07.05.2008 23:04:22 » |
|
Unesi symbolisoi, etta ilmapiiri on synkkaa, anoppisi tekee uuat- koska nain on tapana-mutta hanen sydammensa ei ole mukana jutussa ja se tekee siita synkan
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Lizzy
Vieras
|
 |
« Vastaus #655 : 11.05.2008 13:34:49 » |
|
Viime yönä leikkelin unessa saksilla rintsikoitani. Mitähän tämä mahtaa meinata? Sisäinen hippini on herännyt? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
epona
Vieras
|
 |
« Vastaus #656 : 14.05.2008 14:00:32 » |
|
Saqirlat, minulle tuli unestasi mieleen Kultainen Kompassi -elokuva. Se nyt ei varmasti ole olennaista sen tulkinnassa...
Näin itse viimeyänä pitkästä aikaa painajaisen. Näin yhteen aikaan elämästäni tämän tyyppisiä unia paljon, mutta en ole pitkään aikaan joutunut noista kärsimään.
Menin nukkumaan rättiväsyneenä ja jo nukahtamisvaiheessa aavistin, että tulisin taas vaipumaan levottomaan uneen. Joskus kun olen fyysisesti erittäin väsynyt tuntuu se nukahtamisvaihe epämielyttävältä. Ihan kuin vaipuisi tajuttomuuden tilaan unen sijasta.
Nukahdin siis, mutta luulin edelleen olevani hereillä. Seuraava vaihe unesta on vaikea selittää. Haahuilin kehossani ja sen ulkopuolella ja tunnelma oli ahdistava. Olin "tietoinen" siitä, että ympärilläni on paljon jotain määrittelemätöntä pahaa. Sana "evil" kuvaisi tuota parhaiten. Halusin koko ajan herätä (jossain vaiheessa siis kuitenkin tiedostin olevani unessa), mutta en herännyt. Olo oli kuin päihtyneellä ja minulla oli sellainen tunne kun kehoni olisi jollain tavalla ollut ihan nurin päin. Mikään osa kehostani ei ollut ns. paikallaan. Tunsin, että jalat olivat jossain käsien kohdalla vaakasuoraan ja, että pääni oli ihan oudossa aseennossa. Yritin katsoa suoraan, mutta sen sijaan näin huoneeni ihan eri kulmasta (en ylhäältä enkä alhaalta vaan jotenkin vinossa). Tätä on erittäin vaikea kuvailla ja se tunne oli hassu, mutta epämiellyttävä.
Päätin sitten huutaa apua. (teen niin painajaisia nähdessäni usein) Yritin ja yritin kunnes sain vaivoin "vinksahtaneen" kehoni raahattua eräästä ovesta läpi. Sanon raahauduttua, koska en kävellyt vaan tavallaan leihuin hitaasti eteenpäin. Kun pääsin oven tuolle puolen ymmärsin yhtäkkiä olevani lapsuuden kodissani ja huusin hädissäni äitiä. Huutoni kaikui korvissani veilä herättyäni. Hassuinta oli, että tajusin ääneni olevan minun ääni, mutta minun ääni silloin kun olin lapsi. Huusin äitiäkin samalla tavalla, kun nuorena jos minulla oli joku hätä.
Seuraavaksi tiedostin (en muista NÄHNEENI), että äitini (joka ei kuitenkaan ollut minun biolooginen äiti) kiirehti apuun ja asetti kätensä jaloilleni, jotka leijuivat vaajasuoraan ilmassa. Heräsin siihen.
Vähnitäänkin outo uni. Se ei ehkä kuulosta kauhealta, mutta olin peloissani pitkän tovin herättyäni.
/A
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Strelizia
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #657 : 14.05.2008 21:50:35 » |
|
Viime yönä näin järisyttävän unen, että jopa heräsinkin siihen.
Olin ollut magneettikuvissa(joka on siis tapahtunut ihan oikeassa elämässäkin). Tuloksissa ei ollutkaan kerrottu mitään varsinaisesta ongelmastani, mitä oli kuvattu, vaan kirjasessa oli ilmaistu, että "potilas on raskaana". Olin unessa aivan äimänkäkenä ja vaadin lisätestejä. Tein monta raskautestiä ja aina ne näyttivät plussaa.
Suurin hätäni oli, että en tahdo tätä lasta tämän erään miehen kanssa(mies, joka oli kuulemma todellisuudessakin aivan lääpälläni minuun, mutta itse hänen läsnäolonsa vaikutti minuun ahdistavasti), vaan erään toisen(ja tämä toinen on se, joka saa pääni hieman ainakin sekaisin tosielämässä).
Unessa oli myös isä ja äitini. Isä oli kovin tyytyväinen, kun hänestä olisi tulossa vaari, tosin en voinut sanoa hänelle, että en tiedä, kuka lapsen isä oli. Olettivat varmaankin sen olevan entisen avopuoliskoni. Itse halusin vain tehdä abortin mahdollisimman pian, mutta äiti ehdotti, että voisin synnyttää lapsen ja antaa sen adoptoitavaksi. Tosin hänen mielestään se kiinnittäisi liikaa huomiota töissä, jos olenkin raskaana ja sitten en jääkään äitiyslomalle/hoitovapaalle.
Loppujen lopuksi en tiedä, miten uni päättyi, mutta kunnon äksöniä siinä ainakin oli.
Voisiko joku hieman tulkita tuota unta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
It does not do to dwell on dreams, Harry, and forget to live. -Dumbledore-
|
|
|
|
Hiisitär
|
 |
« Vastaus #658 : 15.05.2008 13:10:54 » |
|
Olisiko Strelizia elämässäsi nyt jonkin uuden hankkeen, aikakauden tai tapahtuman aika, joka saa pääsi sekaisin? Toisaalta sinulle vaan ilmoitetaan, että asia on näin, ei voi mitään, mutta et itse kuitenkaan koe olevasi valmis ottamaan tuota uutta asiaa vastaan. Isä ja äiti unessasi voivat kuvastaa saamiasi neuvoja muilta ihmisiltä mitä sinun tulisi tämän asian suhteen tehdä. Vaihtoehtoisesti he edustavat sinun omaa maskuliinista ja feminiinistä puoltasi, jotka molemmat suhtautuvat eri tavalla tähän uuteen asiaan: isä eli maskuliinisuus järkeilee ja ottaa asian vastaan sellaisena kuin se on, äiti eli feminiinisyys kiinnittää huomiota tilanteen herättämiin tunteisiin sekä siihen, mitä muut asiasta ajattelevat (toisin sanoen mitä tunteita se herättää muissa ja mitä nämä muiden tunteet herättävät sinussa).
Ilmeisesti elämäsi uusi asia on sellainen, ettet mielelläsi ottaisi sitä vastaan juuri sellaisena kuin sitä tarjotaan (lapsen ei-toivottu isä), vaan sinulla on oma näkemys ja toive siitä, miten asian pitäisi sujua (lapsen toivottu isä).
Sinua kehotetaan katsomaan asioita molemmilta kanteilta ja löytämään kultainen keskitie. Asia on nyt sellainen, että se on käytävä läpi. Selviät siitä pysymällä jalat maassa (maskuliininen järki), mutta elämällä sen tuomat tunteet rehellisesti (feminiininen herkkyys).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
marix
|
 |
« Vastaus #659 : 17.05.2008 08:00:30 » |
|
mua ihmetyttää nää unet nyt ku yleensä vaan ressaan töistä ja nään painajaisia. mut nyt kahtena yönä oon nähny oikeita unia!
toissayönä oltiin ryyppäämässä ja mulla oli kihlasormus sormessa se oli vissiin kauheen pieni, mut oli se mulla sormessa. mut luulen, että olin ite ostanu sen 
sit nyt aamulla näin unta, jossa oli muka uusvuos ja kauheasti kaikkia ihmisiä jotka oon joskus tuntenu ja ainaki tiiän.. varmaan 4 ilmotti samana iltana eronneensa. jotenki sit ihmiset tulikin meille bilestämään ja jossain kohtaa kello oli vähän vajaa 12 ja leijona sano, että kohta mennään kävelylle ja huusin sen perään et ei, tuu kattoon näitä raketteja!! noista ikkunoista muka näky joku kaupunki.. joku katu, minkä varrella sit ammuttiin hienoja raketteja. sit mulla oli meikitkin hienosti aseteltu yhelle pöyälle keskelle huonetta et pitäs meikata ennen ku lähetään baariin.. laitoin meikkivoidetta (semmosta missä on samassa puuteria) sormin (koska meijän toinen kissa on taas löytäny mun meikkisienen.. ), mut sit taas vaan kiiltelin punasena (en tiiä mitä meikkivoijetta pitäs ostaa!) ja ku kysyin kaverilta et onko sopivasti niin meni kuulemma liikaa ja se lupas sit ottaa pois sitä. sit joku ompeli mulle jo housujakin siinä.. lopulta siinä olikin muka parveke ja lilli pääs sinne ja toki se karkas! hyppäs alas sieltä.. lähin sit sen perään ja juoksin pitkin jotain peltomaisemia. mulla oli semmonen takki mukana, missä oli mahan kohalla semmonen iso tasku.. ja siellä oli kaikkien muitten ihmisten kännyköitä yks niistä soi, sieltä soitti mun isän eno kuopiosta sellasen miehen puhelimeen, joka oli vissiin jättäny jonku sen enon tytön tms samalla hetkellä löysin lillin, se taisteli jonku vieraan kissan kans ja sain sen syliini ja lähin kiikuttaan kotiin päin.
nään usein unta, jossa lilli karkaa.. ilmeisesti se haluaa kertoa mulle, että sen elämä ois parempaa pihalla niinku maatiaiset yleensä on.. vapaasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 ,  ,  ja  jousimiehessä  kauriissa  vesimiehessä  ja  vaa'assa  ,  ja  skorpionissa
|
|
|
|