Sivuja: 1 ... 270 271 [272]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2083208 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #4065 : 18.09.2022 09:16:15 »

Kyllä hän on ''tarkkailussa''. Ja omaa ainesta kovastikin tulla puuromestariksi mun kämpälle silloin tällöin.
 Eilen eräs toinen hakeutui jälleen seuraani ja pyöri hyrränä  ympärillä kulttuuritapahtumassa.
Ehkä se olen ihan minä itse, joka en näe itseäni vakisuhteessa - vieläkään. Liika itsenäisyys kai tässä haittaa eniten.
Oottavat kai villasukkia ja pipoja kumpikin joululahjaksi, sit voi taas vetäytyä lämpimissään muitten luo.
Hmm... Kai mun aikani menee liiaksi muitten asioitten ohjaimissa. Tasavertainen kelpaisi, mut elämä tarjoo aina holhokkeja, tai ainakin tarjonnut tähän asti.
Pitäsköhän ryhtyä piipittäväksi tipuseksi...
 Cry   Wink

Kiitos vastauksesta.
Mukava joskus keskustella täälläkin.  smitten  smiley6600
« Viimeksi muokattu: 18.09.2022 09:20:19 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #4066 : 20.09.2022 21:00:49 »

Joskus viime joulukuun aikana näin unta siskostani joka on kuollut aikaa sitten.

Hän käveli pitkässä valkoisessa kaavussa valkoiseen autoon ja ajoi pois. Tulin toisella autolla vastaan ja meinasin lähteä tapaamaan häntä.
Mutta kun käännyin niin siskon ajama auto oli kadonnut. Telepaattinen viesti sanoi että hän on jossain mökillä, n. 50 km päässä jo. Samalla autoni muuttui polkupyöräksi ja tie vaikeaksi kulkea, umpihanki on pyörällä hankala ajaa. Käännyin takaisin.

Autossa millä hän ajoi oli osia millä oli tarkoitus korjata traktoria mikä oli jossain tallissa. Maassa oli paljon lunta ja oli kylmää.

Niin tai näin, vajaa kolme kuukautta tästä unesta siskoni kummisetä kuoli vähän yllättäen. Hautajaispäivänäkin oli täysi talvi ja oli kylmä. Ja hän oli maanviljelijä, siksi kai traktori mitä aikomus korjata.
Ja aina kun näitä nähnyt olen niin valkoinen on silmiinpistävässä roolissa.

Ja muistan nämä hyvin yksityiskohtaisesti ja se tunne että tämä on jotain muuta kun uni. Näitä on tapahtunut vuosien varrella aika monta.
tallennettu
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #4067 : 04.10.2022 18:01:35 »

Viime öinen uneni:

Paljon juoksevia eläimiä metsä-pelto aukealla. Hyppivät yli ojan. Osalla takajaloissa vamma. Raahasivat jalkoja.
Hirviä, hevosia ja lehmiä.
Paljon vasoja, varsoja ja vasikoita.
Ostin oman varsan/vasikan, joka oli valkoinen.
Itkin unessa, koska en tiennyt haluanko sitä sittenkään, koska en osaa hoitaa sitä.

Edesmennyt isäni auttoi minua mittaamaan jotain mattoa. Sanoi, että otetaan isompi. Isä soitti mattoliikkeeseen.

Olisi ihanaa, jos joku osaisi tulkita smitten
tallennettu
Pilviliina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16



Profiili
« Vastaus #4068 : 10.10.2022 20:40:36 »

Näin unta, että menin outoon taloon, joka oli metsän reunassa. Talossa minut otti vastaan viime vuonna kuollut äitini. Katsoimme yhdessä ulos olohuoneen suurista ikkunoista, koska metsässä oli veljeni töissä hakkuukoneella. Veli huomasi minut ja hymyili minulle koneen kopista. Sitten yhtäkkiä koneen hakkuupää nappasi kiinni veljeni vartalosta ja puristi ja heitti maahan. (Tämä on mahdotonta. Sellaisia onnettomuuksia tiedän kuitenkin joskus tapahtuneen, että hakkuukoneen kuljettaja menee korjaamaan hakkuupäätä, mutta virrat ovat jääneet päälle ja korjaaja jää puristuksiin hakkuupään sisään.) Uni jatkui siten, että yritin soittaa 112. Lopetin puhelun ennen kuin vastattiin, koska ajattelin, että minun täytyy soittaa 112-sovelluksella, sillä en tiedä yhtään, missä olen.

Olisi kiinnostavaa, jos joku haluaa tulkita untani.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #4069 : 22.10.2022 10:56:07 »

Muutama yö sitten näin unta, jossa oltiin jossain päin maalla,
ennestään tuntemattomassa ympäristössä - ikävä kyllä mukana
oli lähisukulaisia, joihin en pidä yhteyttä ellei ole ihan pakko.
Kävelimme kuivahtaneella ruohotuppaitten täyttämällä pellolla,
jonka sarkojen välissä oli ojat. Siis jätetty olemaan vaan koko
ympäristö. Aitat ja muut rakennukset olivat käyttökunnossa.
Toiset heittelivät pienelle kissanpennulle jauhelihaa ruohon sekaan,
jota käytöstä ihmettelin. Pennun vatsa menee tukkoon, jos korret
tarttuvat lihaan, eikä muutaman viikon ikäisen pennun elimistö
kestä edes leikkausta, jota tilanne vaatisi.
Sukulaiset (varsinkin komentoorska-siskoni) sättivät minua ja
komennellen sanoivat:
"Älä siitä (kissasta) välitä!"
Toiset jättivät minut yksin tarkkailemaan tilannetta ja eipä aikaakaan,
kun pentu alkoi naukua ystävällisesti sekä hakeutua lähemmä minua.
Ojensin käteni hiukan takaviistoon ja laskeuduin seisomaan vinottain.
Pentu kirkuen ilosta syöksyi kättäni pitkin olkapäälleni ja alkoi kehrätä
kuin tasaisesti käyvä moottori. Puski korvanseutuani ja tarkasteli
toisten loittonemista selvästi hyvillään. ---
Tähän tilanteeseen heräsin.
Oloni herättyäni oli vallan hyvä. Aloin heti miettiä unen symboleita,
niitten merkitystä.

Löysin sieltä kissan = elinvoiman symboli.
Pentu - oisko uudenlaiset olosuhteet...

Pohtiessani aloin ajatella tarkoittiko tämä paikka äitini kotia,
joka on ollut viljelemättä, kun viimeinenkin enoni kuoli.

---
Totta on, että elämäni on ollut rutiinien hoitamista sekä ongelmaisten
kannustamista kaikkien muitten kiireitten keskellä.
Varsinaista elämää en koe eläväni. Eihän täällä 'Helsinsky'ssä ole kuin
rynnimistä ja valittamista joka paikassa.

 Lips Sealed   Cheesy   Shocked   :Smiley    2funny

Mitä teille muille herää ajatuksia tästä?
« Viimeksi muokattu: 22.10.2022 21:28:20 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #4070 : 22.10.2022 21:38:04 »

Pilvilinna!
Unesi luin ja syntyi ajatuksia:
että miesenergia ( maskuliininen puoli itsessäsi) liiaksi vallalla - tarpeen pienentää sen vaikutusta elämääsi. Myös uusien elämän perusteitten mietintä tarpeen, että et sitoutuisi toisiin liiaksi toisen/ toisten ehdoilla. Yhteistyö sitoutumisen sijasta.
Tällaisia ajatuksia heräsi.
Pohdi ja sovella, kuten itse koet. Smiley smitten
« Viimeksi muokattu: 22.10.2022 21:42:24 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #4071 : 01.11.2022 12:35:30 »

Syysflunssaani viikonloppuna podin ja vaivuttuani uneen näin tuttavani leijuvan ilmassa kuin hukkunut veden pinnalla, kasvot alaspäin.
Läksin liikkeelle happea haukatakseni ja toinen tuttu kertoi 'hukkuneen' saaneen hyperventilaatio.kohtauksen juuri iltapäivänokosteni aikana, kun näin unta.
Äsken näin hänet jo toipuneena kävelemässä kadulla. Hymyili leveästi, kun sanoin huolestuneeni näystäni. 

Viimeistään tässä vaiheessa mietin muitakin uniani, niitten sanomaa.  laugh

Vaikuttaa, että kissanpentu.uni kertoi ennakkoon omien voimieni heikkoudesta unennäkö-ajankohtana. Nyt nukun jo melko hyvin, mutta enneunia tuntuu pukkaavan ja tietty enne.aistimuksia.  coolsmiley

Onko muillakin samankaltaisia kokemuksia?
Utelias kun oon .... :Smiley
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #4072 : 25.11.2022 09:22:30 »

minä olin aamuyöstä kesäisen joen törmällä synnyinseudun metsässä ja mulla oli valtava vonkale kiinni. se oli niin iso että tiesin etten saa sitä rannalta käsin maalle, joten astuin virtaavaan veteen hitaasti vapaa kaksin käsin puristaen ja välillä kelaten. vesi oli äkkisyvä niin että olin samantien vyötäisiä myöten, ei mulla mitään kahluuhousuja ollut vaan kesämekko mutten palellut.
kun sain kalan lähelle, näin pinnan alta sen muodon ja liikkeet, hetken luulin sen olevan jonkinlainen lisko, ja yhdellä isolla riuhtaisulla sain sen ylös rannalle. se oli valtava ja tumma, mutaisen värinen hauki. mun kalastava mies käski katsoa sitä hyvin tarkkaan koska... loppulausetta en ollut enää kuulemassa, kun heräsin.
tallennettu
mies1981
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #4073 : 08.12.2022 18:22:45 »

Viime yönä tuli nähtyä ahdistavinta unta pitkään aikaan. Unessa oli Mikko Niskasen ohjaamasta Elämäni vonkamies-elokuvasta Teuvo Remes, joka esitti kirjailija Kalle Päätaloa lapsena, Martti Kainulainen Kallen isänä Herkkona ja Pirjo Leppänen Kallen äitinä Riituna. He olivat jossain pienessä yhden huoneen mökissä, joka ulkoapäin katsottuna oli ilmeisesti mylly. Siellä Herkko katsoi pöydällä olevassa juomalasissa olevia kuivuneita kukkia ja totesi, että "Kukat ne kukoistavat, mutta emäntä sen kun vanhenee". Sitten hän katsoi sivulleen ja kuvakulma siirtyi keinutuoliin, jossa oli istuvassa asennossa luuranko päällään naisen vaatteet ja hiukset yhä kallossa kiinni huivin alla. Luurangon kädet olivat ristillä rinnalla ja luurangon ympärillä oli muistaakseni paljon hämähäkin seittiä. Eli siellä yksin asuva vanha nainen oli kuollut siihen keinutuoliin ja ollut siinä niin pitkään, että jäljellä oli jäljellä oli vain hiukset, luuranko ja vaatteet. Riitu katsoi luurankoa peloissaan ja siirsi Kallea sivummalle, mutta tämä oli ihme kyllä kuin tilanteessa ei olisi mitään ihmeellistä, vaikka luulisi noin 4-5 vuotiaalta näyttävän lapsen olevan ihan kauhuissaan tuon näyn nähdessään. Sitten he menivät sinne myllyn vieressä olevaan jokeen uimaan. Siis löysitte ihmisen kuolleena ja reagoitte siihen menemällä uimaan? Uni siirtyi siihen, kun Kalle, Riitu ja Herkko olivatkin kotona ja unessa lattialla istui Kallen nuorempi sisko Martta ehkä noin 1-vuotiaana leikkimässä. Ilmeisesti kyseistä elokuvaa kuvattiin unessa ja olin unessa todella järkyttynyt, että siinä oli mukana oikea ihmisen luuranko ja että lapsi pakotettiin olemaan sen kanssa samassa tilassa, mutta tämä oli aivan tyyni tilanteessa kuin luurangon näkeminen olisi hänelle ihan arkipäivää, Unen lopussa minä olinkin itse istumassa jonkun vanhan aitan rappusilla ja selitin todella ahdistuneena ja itkuisena tuota tilannetta paikalla oleville ihmisille, jotka ilmeisesti tunsin, mutta jotka suhtautuivat minuun pilkallisesti, jolloin sanoin että arvasin, että he eivät ymmärrä minua, nousin ylös ja lähdin kävelemään pihalla, mutta yllättäen katosin täysin tyhjään kuin savuna ilmaan.

Jäi vähän ihmeellinen olo tuosta unesta, että mistä tuo oikein tuli, erityisesti se kohtaus siellä myllyllä? Sen että minuun suhtauduttiin pilkallisesti kun itkin ahdistuneena kertoessani tilanteesta käsitän johtuvan siitä, että minulla on joskus esiintynyt pelkotiloja ja tunnetta, että minuun suhtaudutaan halveksivasti eikä minua hyväksytä koska olen liian heikkoluonteinen, lapsellinen, itsekäs ja itkuherkkä erityisesti mieheksi.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #4074 : 26.03.2023 22:40:00 »

Mun unet on viime aikoina ollu jotenki ankeita. Tässä yhtenä yönä seikkailin jossain rakennuksessa ja pyörin vaan jossain kellareissa. Siis loputtomasti jotain pimeitä kellareita. Yksi ovi oli sellainen, että raotin sitä ja se vaikutti niin pelottavalta, että päätin, että tuonne en mene. Jopa siinä unessa muistan, että ajattelin jotain, että kellari kuvaa alitajuntaa ja tuolla on jotain mitä en pysty nyt käsittelemään. Pyörin sitte siellä kellarissa, niitä vaan riitti ja ihmettelin miten pääsen pois. No jotenki sieltä sitten pääsin ja kohta olin vuoristoradassa. Jännä vaan, että siinä vuoristoradassa ei ollu vaunua ollenkaan vaan liu'uin sitä kiskoa pitkin mahallani! Mutta ei se sattunut tai tuntunut miltään, oli vaan ihan hauskaa. Toi vuoristorata taisi olla unen hauskin osuus. Sitte on sellanen surullinen luuranko hahmo, joka on mun unissa ollu viime aikoina Sad Ja mun kädet on ollu unissa omituiset. Yleensä sanotaan, että unessaan ei näe käsiä, mutta mulla on ollu muutaman kerran sellanen uni, että oikea käsi on ollu halvaantunu. Se on ollu nyrkissä enkä oo saanu sitä liikkuun mihinkään ja herään aina tuohon vähän paniikissa. Tässä yhtenä yönä mun käsivarret taas oli sellaset sinertävän mustat. En kyllä yhtään ymmärrä mitä noi unet haluaa sanoa. Muitakin ikäviä unia ollu, mutta noi on nyt sellasia, jotka on ikään ku toistunut ja vähän niinku jonkinlainen teema.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #4075 : 07.10.2023 10:52:15 »

Taas unia

ajoin polkupyörällä ja tuli sellainen korkea kynnys. Ei katukivetys vaan sellanen niinku asfaltti olis haljennu ja kohonnu. Pääsin siitä pyörällä yli, mutta yhtäkkiä tajuan, että edessä on vettä. Tipun pyöräni kanssa jonkinlaiseen isoon uima-altaaseen ja tunnen kuinka se pyörä vetää mua pohjaan. En tiedä miksi pidän edelleen siitä pyörästä kiinni. En edes muista miten tuo päättyi, jos olen herännyt tuon unen jälkeen niin en muista siitä heräämisestä mitään. Vai onko uni vain jatkunut jostain toisesta kohtaa? Niinku unilla on joskus tapana, mutta voisi kuvitella, että tuollaiseen uneen heräisi. Toisessakin unessa oli uima-allas ja mun vaatteet oli märät, mutta en ollut altaassa vaan kannoin lasta siinä altaan vieressä.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
anon115381
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #4076 : 18.11.2023 13:30:06 »

Näin unta, että tapoin yhden tuntemani miehen huivilla. Kätkin ruumista mutta pää jäi jäljelle ja koetin piilottaa sitä. Laitoin reppuun ja lopuksi hautasin pään, kevyesti, kun en ehtinyt hyvin, kun minua kokoajan tarkkailtiin. Unessa oli myös kuollut äitini mukana, ja lapsiani.  Shocked
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #4077 : 17.03.2024 03:11:18 »

Tämä talvi ollut kovin ahkeraa unennäön aikaa. Viimeisin vahva uni, jonka muistan:
Olin käymässä kotikylässäni.
Morjestelin ihmisiä ajellessani. Ajauduin kuin huomaamatta tyhjäksi jääneelle taksimiehen talolle. Menin katsomaan sitä, kun pihassa oli useita ihmisiä.
Lumet olivat pälviytyneet. Selvästi kevättalvi.  Vilkaisin kellariin ja autotalliin, kun unessa minulla jälleen oli auto.
Tosielämässä luovuin jo aikaa siitä. Ei tarvetta, kulut alas.
Kellari ok. Autotallissa vettä. Tila ois riittänyt leikkiautolle. Noin 13v hujopin urheilupolkuautolle.
Ajokkinani 8h, eli tilavan pakettiauton kokoinen henkilö-versio. Tykkään tilasta kaiken kaikkiaan. Pitää olla ilmaa ympärillä. Ja hiljaisuutta.
Välittäjän kanssa olin jo sitten sopinut ottavani talon, mutta kesken muuttoa innokkaita katsojia oli yhä.
Siihen heräsin, että:
 Voihan gggrrhh, eikö nuo osaa poistua tontilta!?  

Jäin miettimään, odottavatko kyläläiset, että aloitan taksihommat.
Parasta unessa oli, ettei missään liehunut siipiveikkoa. Siis kaksilahkeista tuhlaria. Sellaiset kun hakeutuvat usein seuraani.
Mies kyllä sopisi, mutta ei rikkinäisin taskuin...
Tai no, ehkä ei ketään.
Ruveta nyt ukkoa passaamaan, kun on yksin ja paremmin selvinnyt kumppanin kuoltua yli 30 v.
 crazy2
Erikoinen uni kaiken kaikkiaan. Niin vahva ja selkeä.

 angel

« Viimeksi muokattu: 17.03.2024 20:03:56 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 ... 270 271 [272]
  Tulostusversio  
 
Siirry: