Sivuja: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 263
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2269536 kertaa)
0 jäsentä ja 36 vierasta katselee tätä aihetta.
Mayatan
Satunnainen astroilija
*

Pienisuuri yksilö

Profiili
« Vastaus #2325 : 21.01.2012 14:22:09 »

Viime yönä näin unta, jossa olin kahden ystäväni kanssa. Oli ihan talvi ja äkisti liukastuin ja lähdin laskemaan kovaa vauhtia vaakasuoraa tietä pitkin (olen nähnyt unissani aiemminkin tapahtuvan tuollaista) enkä saanut pysähdyttyä. Yhtäkkiä tajusin, että näen unta ja tein vielä todellisuustestin. Yritin lentää mutta heräsin :/

Myöhemmin samana yönä näin unta, että oli kesä ja menimme kummeilleni käymään Smiley He olivat vuokranneet perheellemme kesämökin siitä lähistöltä. Menin tutustumaan paikkoihin ja keskustelin siinä samalla kummieni tyttären (samanikäinen kuin minä) kanssa puhelimessa. Saavuin mökin ullakkokerrokseen ja minun piti ryömiä huoneissa aivan lattianrajassa, koska huoneet olivat ahtaita ja täynnä hämähäkinseittejä, joihin en halunnut koskea. Pääsin sitten jossain vaiheessa huoneeseen, jossa oli kolme riippumattoa vierekkäin. Ne oli ripustettu seinästä seinään, eli niitä ei voinut kiertää, vaan oli pakko kulkea niiden yli. Huoneessa oli hyvin kuuma, aurinko paistoi ikkunasta erittäin lämpimästi.

Pian lähdin aiemmin mainitun tytön kanssa ulos kävelemään. Hän esitteli minulle pikkukylää, jossa he asuivat ja talot olivat oikein upeita. Yhteen pihaan oli rakennettu maja pikkulasten leikkipaikaksi smitten Pian tulimmekin lumiselle alueelle, mitä en ihmetellyt lainkaan, vaikka olisi pitänyt olla kesähelteet. Näimme kauempana veljeni, toisen tytön veljen, koiramme ja naapurini. Jutustelimme vielä hetken, kunnes uni loppui.

Tämän jälkeen aloin heräilemään, mutta juuri ennen heräämistä kuulin jonkun laulavan. Sanat menivät jokseenkin näin: "oot mulle se ainoa, pidä musta huolta nyt, niin oot mulle se ainoa...". Kyseistä kappaletta ei siis oikeasti ole olemassakaan. Vielä nytkin ajatellessa tuo laulu kuulosti kyllä hyvältä ja sanat ovat suloiset ^^
tallennettu

Believe, everything and everybody can change
Indium
Vieras
« Vastaus #2326 : 21.01.2012 15:56:41 »

Viime yönä näin unta, jossa olin kahden ystäväni kanssa. Oli ihan talvi ja äkisti liukastuin ja lähdin laskemaan kovaa vauhtia vaakasuoraa tietä pitkin (olen nähnyt unissani aiemminkin tapahtuvan tuollaista) enkä saanut pysähdyttyä.

Hei, mäkin olen nähnyt tuollaista unta. Huh
tallennettu
Mayatan
Satunnainen astroilija
*

Pienisuuri yksilö

Profiili
« Vastaus #2327 : 22.01.2012 13:45:09 »

Viime yönä näin unta, jossa olin kahden ystäväni kanssa. Oli ihan talvi ja äkisti liukastuin ja lähdin laskemaan kovaa vauhtia vaakasuoraa tietä pitkin (olen nähnyt unissani aiemminkin tapahtuvan tuollaista) enkä saanut pysähdyttyä.

Hei, mäkin olen nähnyt tuollaista unta. Huh
Shocked outoa.
Viime yönä näin unta, jossa eräs hyvä ystäväni kuoli traagisesti Cry olen nähnyt aiemmin myös tällaista unta. Mitähän merkitystä on unessa kuolevalla ystävällä (syy bussin alle jääminen) ja vaakasuoraa tietä pitkin liukuminen? Jälkimmäinen kyllä naurattaa aina Grin
tallennettu

Believe, everything and everybody can change
Indium
Vieras
« Vastaus #2328 : 22.01.2012 20:29:06 »

Mulle tulee ystävän kuolemasta mieleen tärkeän asian menetyksen pelko.

Vaakasuorilla alustoilla liukumisesta korkeintaan joku sellainen että ei olekaan kontrollia, kun joku asia menee yllättävästi toisin kuin sen pitäisi? Itse en ole semmoista unta nyt vähään aikaan nähnyt, ei mitään muistikuvaa mitä tosielämässä oli silloin meneillään - mutta höhlä se uni kyllä on.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2329 : 28.01.2012 16:24:12 »

Ihailin unessani kahta joutsenta, jotka lensi rinnakkain ja nousivat ylempänä olevaan parveen.. ja kun linnut olivat lentäneet pääni yli ja käännyin katsomaan, kaikki joutsenet olivat haihtuneet näkymättömiin.. eli mitä tahtoo sanoa?

angel K
tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2330 : 29.01.2012 19:12:03 »

samana päivänä kun tuo urjalassa sattunut onnetomuus tapahtui näin yöllä unta jossa oli isosti esillä sana urjala
tallennettu
Hanu17
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2331 : 29.01.2012 21:31:54 »

Kävi hassusti, kerrankin muistin näkemäni unen, joka sitten jäi vaivaamaan sen verran, että päätin kirjoittaa siitä tänne.

Uni alkaa sillä, että kävelen äitini kanssa laakealla peltoalueella hiekkatietä pitkin, olemme menossa jotakin omakotitaloa päin. On ilta/yö, vuodenaikana näyttää olevan kesä/varhainen syksy. Yht. äkkiä viereeni kirii poikapuolinen kaverini, täysissä talvivaatteissa. Jatkamme kolmisteen kävelemistä hiukan jutustellen ja pian tämän jälkeen, kaverini kuiskaa hänellä olevan tärkeää asiaa ja että voisimmeko puhua kahden kesken. Sanon äidilleni, että hän voi jatkaa matkaa, tulen perästä ja käännyn kaverini kanssa sivukujalle. Nyt on jo vähän pimeämpää.

Tässä vaiheessa tulee pieni hyppy tai katkos. Olemme kaverini kanssa yht. äkkiä istuskelemassa puun oksalla, minulla on kahvikuppi kädessäni ja hänellä on kesätamineet päällä. Seuraava kohta on hiukan epäselvä, mutta kuitenkin hän alkaa kertoa riidasta tyttöystävänsä kanssa ja alkaa puhua heidän erostaan ja kun kuitenkin yritän lohduttaa häntä (painan pääni hänen olkapäälleen ja mumisen jotain) hän kääntyy katsomaan minua ja vetäytyy pois. Tässä vaiheessa hän luulee, että yritin lähennellä häntä ja kun oikaisen asiaa, hän on yht. äkkiä takaisin maan tasalla ja minä olen edelleen puussa, tällä kertaa molemmat seisomme. Ympärillämme on nyt hyvin sinivihreän harmaata ja utuista, aivan kuin jostain elokuvasta, ja kun selitän lohduttamisesta, hän keskeyttää minut ja alkaa kertoa välittävänsä minusta enemmänkin kuin ystävänä ja kertoo, kuinka se ei ole mahdollista ja hänellä on vielä tunteita tyttöystäväänsä kohtaan. Samaan aikaan kuva tummuu hiukan ja alareunaan alkaa tulla hänen puheestaan englanninkieliset tekstitykset, kursiivilla kaunokirjoituksella. Sanat muistuttavat laulun sanoja. Tätä jatkuu jonkin aikaa ja muistna olleeni hyvin hämmentynyt, mutta utelias.

Tässä kohtaa on taas hyppy. Nyt olen talossa, jota äitini kanssa unen alussa lähestyimme. Muistan vain, että olen hyvin hämmentynyt ja kurotan kahvipannua, jotta saan lisää kahvia. Pöydässä kahvilla istuu muita sukulaisiani, mutten saa tarkkaan selvää keitä. Tässä vaiheessa herään.

On aikamoinen mysteeri. Itselläni on unikirja, josta yritin etsiä sanoja ja selityksiä (mm. hämmennys ja torjunta), mutta en löytänyt mitään! Nyt joku yrittää tulkita tätä mun puolesta, on hämmentävä kun ei tiedä mitä tämä tarkoittaa ja että kannattaako kyseisen kaverin kanssa ottaa asiaa edes puheeksi.  Tällä hetkellä olo on tälläinen:  Undecided Lips Sealed Huh Shocked idiot2
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2332 : 30.01.2012 14:00:34 »

Mä sitten inhoan kaikki myöhästymisunia.. nyt olin sit kirjaimellisesti nukkunut onneni ohi. Vihkiminen olis ollut klo 14 ja mä heräsin 14.40 kiskomaan juhlasukkia jalkaan  Embarrassed

Smiley K
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2333 : 30.01.2012 16:55:29 »

Joo, unessa olin sählyjoukkueessa. Peli alkoi ennenkuin meidän joukkueella oli maalivahti paikalla ja ensimmäinen maali tulikin aika nopeasti. Sitten unohdin kenen puolella olin ja tein oman maalin, ja sen jälkeen en vaan millään enää osunut siihen hemmetin palloon, tai jos osuin, se lähti ihan väärään suuntaan.

Kentälle tuli ala-asteaikainen kiusaajani ja kommentoi jotain, ja puolustin itseäni hänelle niin että hän meni sanattomaksi. Siitä tuli hyvä olo.

Urheilusali tuli IHAN täyteen ihmisist, ei enää tiennyt kuka oli kenen puolella mutta peli vain jatkui väen seassa. Hyvä kaverini sanoi että jäisi uudenvuoden juhlissa yksin pöytään istumaan.
tallennettu
Mainad
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2334 : 31.01.2012 01:23:52 »

Muutakin tapahtui, mutta tämä tuntui merkitykselliseltä:

Tulen talon pihaan autolla, jota ajan kummallisesti auton "ulkopuolelta" (mulla ei ole ajokorttia). Talo on minulle tuntematon, maalit on varisseet seinistä eikä pihassa kasva mitään, on sellainen karu kevätilma. Minulla on jotenkin kiire ja porhallan pihamaalla kunnes tulen avoaittaan tai sen tyyppiseen. Siellä on noin kymmenvuotias tyttö,hän on todella sievä ja katsoo minua suoraan silmiin vakavilla ruskeilla silmillään kun kysyn mikä hänen nimensä on. Hän vastaa ja minä meinaan sanoa että "sehän on sama nimi kuin äidilläni!" mutta en sitten sanokaan mitään, se ei tunnu tärkeältä. Tyttö tapittaa minua edelleen ja sanoo minulle: "Tuolla sinä sitten ysikymppisenä istut pirtissä".
Uni loppuu samantien kun otan tämän tiedon vastaan, enkä ehdi kysyä muuta tytöltä, jolla on sama nimi kuin äidilläni.

Tuo tumma tyttö on aiemminkin esiintynyt mun unissa, mutta on ollut passiivisempi. Niistä unista on useampi vuosi aikaa. Minulle ei unessa tullut mitään kummempaa fiilistä tuosta ysikymppisestä itsestäni pirtissä istumassa, herättyäni mietin vain että voisiko tämä olla muisto edellisestä elämästä jonka tyttö mulle näytti? Unen laatu muuttui heti kun tyttö tuli mukaan kuvioihin, muuten fiilis oli vähän sekava, ja minulla oli tosiaan kiireinen ja hajamielinen olo.

Tänään sitten sainkin erään taloon liittyvän uutisen, enkä nyt varsinkaan ole varma mitä tuo uni tahtoo sanoa...

Ideoita?

tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #2335 : 31.01.2012 12:19:30 »

Kylläpä jäi vahvasti mieleen, kun viime yönä olin jossain isossa rakennuksessa, kuin korkeakoulu tms. Valkoinen hieno sisustus, kuin marmoria tms. antiikin aikaisine pylväineen. Olin jonkun kaverini kanssa, ja aiemmin olimme jo kuulleet jonkin hälytysäänen, muttemme olleet tajunneet, mitä se tarkoittaa, tai että se koskisi meitä mitenkään. Mutta yht'äkkiä alkaa kuulua hälytys-loppulaskenta, sellainen piippaus mitä räjähdyksissä käytetään, ja tajusimme että se paikka räjäytetään. Lähdimme kovaa juoksemaan isoja portaita alas, ja tajusin että nyt on elämästä ja kuolemasta kyse, äkkiä päästävä ulos! Shocked

hmm hmm..

soma lääkefestarit Grin
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2336 : 31.01.2012 16:16:41 »

Olen nähnyt nyt lyhyen ajan sisällä kaksi unta, joissa olen pitänyt kädessäni MIEKKAA Huh Itselleni tulee mieleen seksuaalisuus, koska ensimmäisessä unessa olin alasti vaatekaapissa ja tyydytin itseäni valtavan kokoisella antiikkisella miekalla. Se teki jopa kipeää... Shocked

Toisessa unessa olin jonkinlaisessa vuoteessa. Siinä oli alusta, jonka alla oli vettä ja vedestä otin käteeni pitkän vähän käyrän miekan. Tein pienen haavan sormeeni ja laitoin miekan takaisin veteen. Sitten vuoteessa olikin jonkinlainen ritarinkaltainen tyyppi keltaisissa housuissa ja vanhanaikainen hattu päässä, heppu vaikutti vähän 1700-lukujen merimieheltä vaatteissaan. Kysyin häneltä, tietääkö hän kuka olen, itse seisoin vuoteen vieressä. Yhtäkkiä tuo ritari muuttui vanhemmaksi naiseksi, joka sanoi minulle, että olen "Jack London".

Olen vallan ymmälläni Huh Shocked
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Indium
Vieras
« Vastaus #2337 : 03.02.2012 06:40:18 »

Olin samassa huoneessa mun ex-ihastuksen kanssa, istuin lattialla ja hän istui takanani, oltiin hetken kuin ei oltais tietävinämme mutta sitten hän aloitti rapsuttelemaan mun päätä. Nauroin, estin koska se tuntui höhlältä, ja hän halasi minua takaapäin. Sitten hän tuli viereeni istumaan ja katsoi kunnolla silmiin, "Etkö ole huomannut miten olen käyttäytynyt sinua kohtaan?"
Minä: "Olen."
Hän: (painokkaasti) "Hyvä!"
Minä: "Kun olet tullut vastaan, olet vältellyt katsettani. Itse olen tehnyt ihan samaa. Toisaalta monesti katson ihmisiä kohti ihan vahingossa."

Hän hymyili. Minä hymyilin. Olo tuntui kevyeltä, ajattelin että kerron kaverilleni että me sovittiin välit ja meistä tulee kaverit. Ajattelin sitä tilannetta, hymyilisin mutta en sillä tavalla korviin asti kuin ihastunut hymyilee. Me lähdettiin tämän ex-ihastuksen kanssa kiipeämään ylös seinää, joka oli tehty jonkinlaisista valtaistuimista. Hän näytti kohtaa jonne menisi istumaan laittamalla jalat läpi joistain raoista, minä nauroin että et sinä nyt NIIN laiha ole, oli mukavaa...
tallennettu
Tiia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2338 : 03.02.2012 22:24:40 »

Näin nyt syksyllä mielenkiintoisen unen ja tarvitsisin todella paljon tulkinta apua siihen.. Smiley
ja muistin todella tämän unen puolitoista viikkoa sitten valveilla, eli se tuli mieleen näin hiukan viiveellä unen näkemisestä.. Smiley

Unessa olin ihastukseni silloisella asuinpaikassa. Olimme molemmat terassilla tupakille ja tämä kyseinen miespuolinen ihastus antoi minulle hertta kakkosen käteen ja sanoi että, minun täytyy pitää siitä kortista helv*tin hyvää huolta, että en saa kadottaa sitä tai mitään muuta tehdä sille kortille.
Sen jälkeen kun hän oli antanut kyseisen pelikortin minulle, hän tuli lähemmäksi minua ja halasi todella pitkään. Ainakin siihen asti, että hänen kämppäkaveri tuli tupakille.

Tuo on ainut asia minkä muistan kyseisestä unesta kaikista selvimmin.
Kyseisen henkilön kanssa meillä meni syksyllä erittäin hyvin, siihen asti kunnes hän rupesi seurustelemaan. Luettiin toistemme ajatukset, olimme kuin paita ja peppu konsanaan  :Smiley ja näin kylläkin kyseisestä henkilöstä erittäin paljon etiäisiä sun muita.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2339 : 04.02.2012 12:38:12 »

Tiipero, hertta kakkonen eli kaksi sydäntä, ja hellä halaus... Musta tuntuu että tuo uni kuvaa ainakin sitä, miten teillä on hyvä yhteys jä läheisyys, sydämet samaa paria niin sanoakseni, ja se on sinulle arvokasta.  Smiley

Itselläni oli ihan outo uni vaan. Mun autokoulun opettaja istui nurmikolla valkoisissa vaatteissa ja iho ihan oranssina itseruskettavien käytöstä, vaalea kihara tukka päässä (oikeasti musta ihan lyhyt tukka hänellä). Hän huuteli nimeäni kolme kertaa kun kävelin ohi, katsoin häntä ihmetellen, kokien sen tosielämästäkin tutun tilanteen jossa joku ihminen menneisyydestä tunnistaa sinut nopeammin kuin sinä häntä! Hän onneksi sanoi nimensä ja sitten yhdistin kasvotkin autokoulumuistoihin. Hän oli tosi lämmin ja ystävällinen ja mukava, ja halusi tietää mitä minulle kuuluu. Kävelimme yhdessä jonnekin, ja välillä kun katsoin häntä, hänellä oli musta lyhyt tukka, välillä taas se vaalea kiharahässäkkä.  uglystupid2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 263
  Tulostusversio  

Siirry: