Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Toimiko suutra III 25?  (Luettu 1902 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« : 11.10.2014 19:29:16 »

Yoga-suutra III 25 (joissakin laitoksissa 26, yksi vibhuuti- eli siddhi-suutrista), käännösyritelmineen:

प्रवृत्त्यालोकन्यासात् सूक्ष्मव्यवहितविप्रकृष्टज्ञानम्॥२५॥

pravRttyaalokanyaasaat sUkShmavyavahitaviprakRShTaj~jaanam

[HA]:
By Applying The Effulgeant Light Of Higher Sense-Perception (Jyotismati) Knowledge Of Subtle Objects, Or Things Obstructed From View, Or Placed At A Great Distance, Can Be Acquired.

[IT]: (26):

Knowledge of the small, the hidden or the distant by directing the light of superphysical faculty.

[VH]:
By projecting the brilliance of the pravrtti-finer activity (of citta), knowledge of the subtle, concealed, and distant.

[BM]:
From placing light on the minds activity, one has knowledge of that which is subtle, hidden, and distant.

[SS]: (26):

By samyama on the Light within, the knowledge of the subtle, hidden and remotes is obtained. [Note: subtle as atoms, hidden as treasure, remote as far distanct lands]

[SP]:
(26) By making samyama on the Inner Light one obtains knowledge of what is subtle, hidden, or far distant.

[SV]: (26):

By making Samyama on that effulgent light comes the knowledge of the fine, the obstructed, and the remote.

Ja sitten itse aiheeseen:

Minulla on Samsungin ikäisekseen melko erinomainen mp3-soitin, jota käytän mm. harjoitellessani rumpujen
"soittoa" esim. Biitleksien, Rollareiden, Chuck Berryn ja ZZTop'in mukana.

Tuossa vekottimessa on todella erikoinen latauksen usb-liitin, jollaista en ole nähnyt missään muussa laitteessa!
Jo muistaakseni noin pari viikkoa sitten, tai ehkä aiemminkin, etsin laitteen "laturia" lähes epätoivon
vimmalla. Tänään siivosin yhden kaapin, joka on täynnä kaikenkarvaista tarpeetonta rojua, siinä toivossa
että löytäisin "laturin".

Nyt selviää, miksi pistin "laturin" lainausmerkkeihin. Juuri äsken löysin sen monitorin takaa, jossa säilytän
muitakin latureita yms. Mutta kyseessä ei ollutkaan laturi, vaan pelkkä usb-johto, jossa toisessa päässä
on standardiliitin! Olin monta kertaa katsonut monitorin taakse, mutta koska muistin väärin sen millainen
tuo "laturi" on, en reagoinut näkemääni usb-kaapeliin.

Noin puoli tuntia aiemmin kun "löysin" tuon johdon, olin tehnyt pari kertaa ihan ohimennen yllä olevaa
suutraa muun toiminnan, eli mm. Elisa Viihteessä olevien tallenteiden katselun lomassa.

Luultavasti kyseessä oli pelkkä sattuma, tai sitten suutra auttoi minua alitajuisesti muistamaan, minkälaista
esinettä piti aikuisten oikeesti etsiä...

 Grin   :Smiley   coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014 21:47:29 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: