Äänestys
Kysymys: Riippuvuutesi?
Sokeri - 13 (19.7%)
Tupakka - 26 (39.4%)
Alkoholi - 4 (6.1%)
Muut huumaavat aineet - 5 (7.6%)
Kahvi, kofeiini - 11 (16.7%)
Joku muu, mikä? - 7 (10.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 45

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Riippuvuutesi, mikä se on/on ollut ja miten pääsit siitä eroon?  (Luettu 55500 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #15 : 09.09.2006 18:33:02 »

     Cry  Miten pääsee selluliitistä eroon,

            no, ottaa avioeron.   Kiss


                     2funny
No, selvisihän se syy miks kaikki ovat häipyneet
...selluliitti mokoma!!  2funny
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #16 : 09.09.2006 22:16:03 »

Minulla oli tosi paha sokeririippuvuus. Pääsin siitä eroon vähentämällä hurjasti hiilihydraatteja. Enää korkeintaan yksi ruispala päivässä sekä omena, tomaatti ja paprikaa. Muu on kiellettyä. Muuten rapsahtaa kauhea karkinhimo, tulen ärtyisäksi, itkuiseksi, kärsin hirveistä pelkotiloista, päätä särkee, oksettaa, janottaa... Syön siis munia, voita, kalaa, kanaa, tofua, pähkinöitä, maustamatonta jugurttia ja semmoista pääasiassa. Paljon parempi olo! Hiilareita en uskalla enää vetää. Suurin osa hedelmistä (banaani, omena, appelsiini ja vihanneksista ainakin porkkana) on kuulemma nykyään jalostuksen myötä muuttunut pelkäksi sokeriksi, joten niitä en rupea yli määräänsä itseeni änkeämään. Olen ehkä menossa lääkäriin, epäilen sokeriaineenvaihdunnan häiriötä ja orastavaa diabetesta (olen 20v vetänyt karkkia ja pullaa miltei joka pv...). Mutta nyt tuon ruokavalion myötä ei enää edes tee mieli suklaata, karkkia tai pullaa! Intiaanisokeria tosin käytän teessä, mutta sen pidän, sillä ihan fanaatikoksi en rupea!  Smiley
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #17 : 09.09.2006 22:26:09 »

Minulla oli tosi paha sokeririippuvuus. Pääsin siitä eroon vähentämällä hurjasti hiilihydraatteja. Enää korkeintaan yksi ruispala päivässä sekä omena, tomaatti ja paprikaa. Muu on kiellettyä. Muuten rapsahtaa kauhea karkinhimo, tulen ärtyisäksi, itkuiseksi, kärsin hirveistä pelkotiloista, päätä särkee, oksettaa, janottaa... Syön siis munia, voita, kalaa, kanaa, tofua, pähkinöitä, maustamatonta jugurttia ja semmoista pääasiassa. Paljon parempi olo! Hiilareita en uskalla enää vetää. Suurin osa hedelmistä (banaani, omena, appelsiini ja vihanneksista ainakin porkkana) on kuulemma nykyään jalostuksen myötä muuttunut pelkäksi sokeriksi, joten niitä en rupea yli määräänsä itseeni änkeämään. Olen ehkä menossa lääkäriin, epäilen sokeriaineenvaihdunnan häiriötä ja orastavaa diabetesta (olen 20v vetänyt karkkia ja pullaa miltei joka pv...). Mutta nyt tuon ruokavalion myötä ei enää edes tee mieli suklaata, karkkia tai pullaa! Intiaanisokeria tosin käytän teessä, mutta sen pidän, sillä ihan fanaatikoksi en rupea!  Smiley

Voi hurja, sinua Samarkand! Kiitos kun kerrot meille.

Minäkin olen jättänyt banaanit ja melkeinpä muutkin hedelmät, persikoita ja luumuja joskus ostan, enkä viinirypäleitä voi vastustaa. Uskon tuota porkkanajuttuasi. Perunakin minua on alkanut yököttää. Riisiä ja kokojyväspaghettia syön mieluummin.

Mutta entäs nykyajan lapset. Kuinka paljon he ahmivat makeaa ja perunalastuja!
Vanhempia pitäisi enemmän varoittaa.
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #18 : 09.09.2006 22:37:07 »

Ei kestä!  Wink Niin perunan, riisin ja makaronin olen jättänyt myös. Perunan tärkkelys muuntuu sokeriksi elimistössä ja peruna lihottaa. Makaronista ja riisistä en ole edes välittänyt, joten niitä en kaipaa. Viinirypäleet ovat myös paha sokeripommi... Menin aamulla verikokeeseen ja olin syönyt vain pari viinirypälettä ennen sitä (syöntikieltoa ei ollut) ja lääkäri säikähti verensokeria, luuli että olen ollut syömättä ja että mulla on paha sokeritauti. Viinirypäle kun nostaa verensokerin pilviin. Mulla on nyt ollut tosi tasainen olo kun verensokeri on pysynyt matalana. Avokado muuten on myös tosi hyvä ja terveellinen. Ja kaalit, mutta ne multa on kielletty kun vatsa ei kestä. Kaalista joudun kai heti tiputukseen!

Katsoin tv:stä jotain dokumenttia, missä oli nuorten syömätavoista. Pitsaa 4 krt viikossa ja 10 litraa limua viikossa. Huh! Niiden ryhti oli kaamea, terkkari puhui lihomisesta ja masennusoireista nuorilla - no miksiköhän masentaa?! Totta kai on paha olo kun ei saa kunnon ravintoa. Nykynuoret kuulemma ovat eka sukupolvi, joka saattaa kuolla ennen vanhempiaan. Kukas meistä sitten huolehtii kun seuraava sukupolvi kuolee kokikseen ja kebabiin?! Mutta katsokaa vaan miten karkin määräkin on lisääntynyt... Postissakin myydään suklaata. Haloo!!! Herää kysymys, miksi kansa ahmii rasvaa ja sokeria niin holtittomasti...
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #19 : 09.09.2006 23:57:10 »

Puhut aivan kamalia, Samarkand, mutta varmasti varteenotettavia juttuja!

Kaupan hyllyt notkuvat, pussien kokoja ja levyjen kokoa on tuplattu.

Miten lapsi voi vastustaa, jos hänellä on rahaa!

Eli meinaatko, että yhteiskunnan varat meneekin ylisyöneille mässääjille ensin, sitten vasta vanhustenhoitoon?!!

Minä annoin pikkusille pojilleni ensin puoli pulloa limsaa lauantain saunailtaan. Paljon myöhemmin vasta pikkupullon. Sitten he katsoivat silmät pyöreinä naapurin tyttöjä, kun heillä oli isot cokikset ja limsakone. Kyllä sain kuulla huutia!
Nyt ovat naapurin tytöt tynnyreitä ja sairaita. Pojat puhuttelevat minua aivan eri tavalla.

Pidä pintasi Samarkand! Oletko kokeillut Aloe Vera geeliä tyhjään vatsaan aamuisin?
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #20 : 10.09.2006 00:53:46 »

Itse olen kofeiini ja nikotiini riippuvainen. Kahvitta olosta tulee ärtynyt olo ja päänsärkyä. Tupakka on paheeni myös. Heikko mieli ilmeisesti kun siitä ei eroon pääse  Embarrassed
Sokeri riippuvuutta ei varsinaisesti varmaankaan ole mutta päivittäin tulee kamala himo karkkiin koska verensokerini heilahtelee välillä hurjasti.

Sama on minulla  Sad kahvi&tupakka ja suklaa ja olen potenut huonoa omatuntoa tupakasta  buck2 olin 1½v sitten yli ½v ilman tupakkaa ja meni tosi hyvin, mutta sit ratkesin polttamaan olin aina tosi ärtynen ja aloin paisumaan kuin pullataikina  crazy2 ja eikun alkoi uudestaan röyhyyttely  (http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/c045.gif)  itse en osaa neuvoja antaa, kun painiskelen saman ongelman kanssa ja ehkä turha taistella taitaa olla mun elämän suunnitelmaan kuulua nämä herkut coolsmiley en tiiä ehkä..ti sit ei :Smiley
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #21 : 10.09.2006 09:10:28 »

Olen hiljalleen vapautunut monista riippuvuuksista siten, että olen kuunnellut omaa kehoani. Tupakanpolton lopetin siten, että annoin itselleni luvan polttaa niin paljon kuin vain mieli teki, mutta vain silloin. Yllättäen en sitten alkanutkaan polttaa enemmän kuin ennen vaan vähemmän. Lopulta tupakka sitten vain jäi pois. Ei tietenkään täysin ilman vieroitusoireita, mutta yllättävän helposti. Alkoholi on jäänyt pois melkein kokonaan, koska aloin inhota humalassa olemista. Lihan jätin pois, kun minulle tuli niin tukkoinen olo lihapullista tms. Sokeriakaan en käytä paljoa. Kahvia juon päivässä noin mukillisen ja sen kanssa sitten pari keksiä. Kahviin en laita sokeria, teehen laitan pikku lusikallisen hunajaa. En syö karkkia enkä sipsejä enkä juo mitään virvoitusjuomia ( on siinäkin sana  Angry ). Niistä tulee vain huono olo. Vesi on todellinen virvoitusjuoma. Riippuvaisin olen ehkä tuosta iltapäivän kahvihetkestä ja avantouinnista. Olen myös pyrkinyt välttämään fanaattisuutta, mikään ei ole ehdottomasti kiellettyä. Joskus vieläkin käy niin, kun olen juonut sen yhden tuopin, että iskee halu polttaa tupakkaa. Jos halu ei meinaa laantua ja tilaisuus on muuten sopiva saatan vetäistä muutamat henkoset. Joskus saatan myös vetää henkoset muusta huumaavasta aineesta, mutta edellisestä kerrasta alkaa olla kai jo vuosi. Eipä ole juuri mieli tehnyt.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #22 : 10.09.2006 09:21:29 »

Rööki palaa  knuppel2
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #23 : 10.09.2006 11:16:57 »

Hei,eikö teille jotka syötte vähähiilihydraattista ruokaa tule väsymys kohtausta? Joinain päivinä kun olen ollut syömättä hiilareita niin on tullut päivän mittaan kamala väsymys ja heikotus. Vai menisikö se ohi tottumalla?
tallennettu
Intimaria
Vieras
« Vastaus #24 : 10.09.2006 11:19:49 »

SAMARKAND ja METSIS!

Kuinka teidän kroppanne on menneen nuin tuolla tapaa ettei kestä yhtään sokeria? Johtuuko se siis nimenomaan siitä että sokeria veditte yliannostuksena liikaa aikaisemmin?

hui  Shocked

Nykyajan lapsethan vetää sokerihumalaa pienestä pitäen, mikä on myös hui.  Shocked

Minulla oli riippuvuus urheiluun... mutta kun kroppa krakas niin oli hiljennettävä vauhtia... Minulla kyllä menee niin että kun kroppa huutaa niin en VOI olla kuuntelematta sitä.  Huh
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 12:02:25 kirjoittanut pikkusisko » tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #25 : 10.09.2006 11:51:23 »

Ee aata kromit ainakaan mulla makeanhimoon tms  Angry ja mie nyt en saa mitä vaan valmistetta syödä..koska on se marevan Undecided
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #26 : 10.09.2006 12:23:26 »

En ole koskaan kokenut, että minulla olisi riippuvuuksia nautintoaineisiin, vasta sitten opin tietyistä nautinnoista tuntemaan syyllisyyttä, kun aloin imeä ympäriltäni sitä jatkuvaa toitotusta, että jotkin asiat ovat riippuvuuksia ja niistä ON päästävä eroon, ollakseen tasapainoinen ja terve...  Huh

Minusta  riippuvuudet ovat suuri kupla!
Meille tarjotaan "nautintoaineita" hyvään hintaan ja samaan aikaan tarjotaan  keinoja ja välineitä niistä irtipääsemiseen, ehkä vielä parempaan hintaan!  Shocked
Mikään ei ole terveellistä kohtuuttomasti käytettynä ja mikään ei ole vaarallista kohtuullisesti käytettynä!

Ehkä me heijastelemme vain tähän koko ns'riippuvuus'kuplaan omaa syyllisyyttä siitä, että haluamme antaa itsellemme ihmisenä joskus jotain nautintoja ja tässä tapauksessa jonkin nautintoaineen muodossa....
Syvimmiltään ehkä itsensä rakastamisen ja hellimisen syyllisyyttä.
Sen ei tarvitsisi heijastua välttämättä nautintoaineisiin, mutta niihin se helposti vain menee....koska haluamme kokea siitä syyllisyyttä, koska syvimmiltämme koemme niin. Niihin heijastellen se syylisyys ja ikuinen riutuminen on helppo kokea.

Periaatteessa kun ruoskimme itseämme nautintoaineista (riippuvuuksista) ruoskimme itseämme siitä, että meillä syvällä on jossain tunteen palo jalo, että haluamme helliä itseämme!Että meillä on o i k e u s olla hyviä itsellemme.

Minä esim tupakoin. Niin myös eräs ystäväni. (ja moni muu  Wink) Hän tuntee tuskaa jokaisesta vetämästään savukkeesta ja syyllisyyttä, tekee lakkoja ja lopetuksia, stressaantuu... jne. paineita, paineita...
Minä taas savuttelen kun savuttelen ja lopetan kun lopetan....
Pääsin jokin aika sitten muista syistä perusteellisiin tutkimuksiin, eli kaikki mahdolliset arvot ja kokeet otettiin... keuhkokuvia yms myöden... Keuhkoni olivat täysin puhtaat.... syylisyys ei ollut niitä mustannut...
Ystävälläni on jo keuhokoputken ahtauman yms ensimerkkejä...

En tällä tahdo sanoa, että nuo nautintoaineet olisivat terveellisiä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että 'henkinen/psyykkinen' tilamme vaikuttaa kyllä enemmän kehon terveyteen kuin ulkoiset tekijät.
Silloin on vahvempi sietämään silloin tällöin ehkä ei niin terveellisiäkään juttuja....
Jokaisen on itse tuo 'kupla' puhkaistava sisällään...
Sen jälkeen voi valita, että haluaako enää elättää jotain istanssia tuon kuplan ylläpitämiseen.
Mutta olkaamme siitä kuplasta kiitollisia niin kauan kuin tarvitsemme sitä!
 Cheesy




tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #27 : 10.09.2006 12:25:22 »

Siis omaa tyhmyttään sitä itsensä pilaa. Minä nautin suklaasta sillä varjolla, että olen aina ollut kapealuinen ja laiha. Mutta niinpä tuli minullekin makkarat tietyssä iässä ja röllömaha!  Undecided

Maksa minulle ilmoitti ensimmäisenä hätähuutonsa.

Nyt olen ottanut oppia Puttaankartanossa Zone-ruokavaliosta. Yhtä hyvinhän liika hiilihydraatti väsyttää. Joten opin, että ei se ole hiilihydraatin puutosta, vaan ravinnon epätasapainoa, se väsymys. Nyt pyrin syömään kolmen suhteessa yhtä paljon hiilihydraattia, proteiinia ja rasvaa. Siis rasvan syöntiä ei saa lopettaa. Kyllä minulla tulee heikkouskohtaus, kun teen puutarhassa paljon hommia esim. Mutta sitten vain syömään. Välipalatkin ovat tärkeitä, vaikkapa vain kananmuna.

Kohtuus kaikessa. Maallikko tuntuu olevan tasapainossa. Kunhan varoo ne sudenkuopat.
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #28 : 10.09.2006 21:12:22 »

Eihän proteiinit väsytä! Hiilareista mulle tulee ihan hirveä nuijanukutus. Enkä kuitenkaan ole niitä kokonaan lopettanut, syön päivässä sen ruisleivän, tomaattia ja paprikaa sekä ehkä omenan. Voin tätä nykyä paljon paremmin ja jaksan enemmän. En tiedä, miksi kroppa ei enää kestä hiilareita, todennäköisesti siksi, että tuli vedettyä monta vuotta liikaa karkkia ja joskus pullaakin liikaa. Ihme etten ole lihonut muodottomaksi!  Cheesy En ajattele sitä niin, että riippuvuuteni olisi kuviteltu juttu ja pohjautuisi syyllisyyteen. Olen aina ajatellut että sallin itselleni hyvää, mutta nyt tuli toppi, kun tilanne on jo pitkään ollut pois hallinnasta. Kunnon riippuvuus siis. Kromin syönti on täysin turhaa. Ei ole koskaan auttanut. Rahaa vaan palaa. Ehkä se onkin se rahastuskeino sitten.
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Raven79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #29 : 15.09.2006 15:07:41 »

Itselläni on kanssa ongelma juuri tuon hiilihydraatin kanssa. Olen yrittänyt olla syömättä hiilareita ja kun se onnistuu niin voin paljon paremmin. En ole syönyt vuosiin perunaa enkä makaroonia. Tosin silloin tällöin syön perunan tai kaksi, myös pastaa valmistan joskus. Olen myös huomannut että kun syön ed.mainittuja niin minulle tulee oksettava olo.Tästä syystä en ole voinut perunaa syödä oikeastaan koskaan. Ongelmani vain on että en pysty hillitse
mään himoani hiilareihin. Karkkia on pakko saada useamman kerran viikossa ja joku lakritsipatukka tai vastaava joka päivä. Olen tietoisesti välttänyt vaalean leivän syöntiä, sillä jos siihen haklsahdan niin pankki on räjäytetty...siitä alkaa sellainen himo leipään ja karkkiin ja kaikkeen mahdolliseen että oksat pois. Tilanne jatkuu usein monta päivää. Olen myös joskun kokeillut kromia, mutta turhuutta se on ainakin minulle ollut.

Kerran tein luontaistuotekaupan hiivanpoisto kuurin, mikä kyllä todella auttoi. Kuukauden kuurin aikana laihduin useamman kilon ja siitä oli hyvä jatkaa terveemmillä elämäntavoilla. tarkoituksena oli siis saada kehosta kaikki turhat kuona-aineet pois ja puhdistaa mm. suolisto ylimääräisestä hiivakertymästä. Makean himo ja hiilari riippuvuus kun voivat olla peräisin kehon liian suuresta hiivakertymästä eli hiivasyndroomasta. Itselläni ei hiivasta ole ollut muuten mitään vaivaa, mutta kokeilu kuitenkin kannatti. Harmittavaa vain kun on niin huono itsehillintä että repsahtaa aina uudelleen huonoille tavoille. Tästä voisikin olla hyvä pyrkiä taas ylöspäin!!!
tallennettu

aurinko, merkurius ja venus neitsyessä
nousu skorpioni
kuu ja mars ravussa
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: