Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten käsitätte nousumerkin merkityksen?  (Luettu 7654 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Maasukeltaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #15 : 18.08.2022 21:48:37 »

Hei! Mukava, että täällä on keskustelua! Kiitos vain, Kuuhilda! 

Halusin vielä lisätä tuohon edelliseen: Laskevan merkin kautta siis oppii heittäytymään joksikin Ikiviuh! (liittyen omaan kommenttiisi)
tai vain yksinkertaisesti inspiroituu seurassa esittämään jotain muutoin kokematta jäävää puolta itsestään.

Toinen näkökulma, jonka lisäisin vielä Laskevan merkin tulkintaan, on, että se usein saa aikaan heijastuksia muihin,
eli siis näkee itsensä piilotetut puolet muissa, eli omassa laskevassa merkissä ja/tai planeetoissa, jotka sijaitsevat laskevalla.

Descendentin voi ajatella siis myös peilinä itsen piilotetuille puolille, jotka näkee muissa, jotka ovat siis joskus mieleisiä toisinaan taas eivät,
ja joita ikäänkuin alitajuisesti matkii ja asettuu siihen rooliin, jonka olettaa soveltuvan kulloiseenkin tilanteeseen. Esim. voisin kuvitella, että jos on Mars Descendentillä huomaa jossain vaiheessa, että Marssin keinot ovat niitä, joita vain on käytettävä, että pärjää tai saa huomiota tai hyväksyntää, esimerkiksi ottamalla johtavan aseman kaveriporukassa tai työpaikalla jne.

Se on kohtaamispinta muiden kanssa, vähän niinkuin kosintamenot,
se miten pyrkii olemaan saavutettavissa muille, miten sen sitten ikinä tekeekin.

Ikään kuin yrittää olla, niinkuin alitajuisesti tai tietoisesti olettaa, että muut odottavat itsen toimivan. Kuinka vastaa oletettuihin odotuksiin? Tämäkin tietynlaista heijastamista, heijastaa omia odotuksiaan muihin ja pyrkii vastaamaan muiden odotuksiin, jotka ovat osin oletettuja.
Tällätavoin siis hakee yhteyttä muihin, yrittää omalla tavallaan asettua muiden maailmaan ja samalla tuntea itsensä suhteessa muihin.

Toivottavasti ei mennyt liian sekavaksi.
tallennettu
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #16 : 20.08.2022 08:33:56 »

jaa niin mutta en mie muiden laskumerkeistä osaa sanoa heittäytyvätkö, vaan oinaan symboliikkaan se sopii. johtavana tuli-merkkinä sillä on aloitekykyä, spontaaniutta ja hetkessä elämisen taitoa, ja se oleellisin, oinas on teeskentelemätöntä energiaa, ei esitä Cool

eiks se oo leijonien heiniä enemmänkin se näyttämötaide?
tallennettu
Maasukeltaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #17 : 22.08.2022 12:58:33 »

Palatakseni tuohon nousevaan merkkiin, haluaisin sanoa vielä: Nousumerkki on ikään kuin se näkökulma, josta maailmaa tähyää, ja vastassa on se laskumerkki, ja olen huomannut, että ihmiset ovat tavallaan tietoisempia laskumerkistään kuin nousumerkistään, koska, itseään ei voi nähdä, muuten kuin peilin kautta, ja se peili on siellä vastapäätä.

Olen tähän usein törmännyt, että ihmiset eivät tunnista itsessään omaa nousumerkkiään.
Se on liian lähellä, mutta muut kyllä reagoivat siihen vaistomaisesti,
vaikka pinnallisesti vuorovaikutus näyttäisi tapahtuvan laskumerkkien kautta.

Mitä olette itse huomanneet?
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #18 : 24.09.2022 20:37:07 »

jaa niin mutta en mie muiden laskumerkeistä osaa sanoa heittäytyvätkö, vaan oinaan symboliikkaan se sopii. johtavana tuli-merkkinä sillä on aloitekykyä, spontaaniutta ja hetkessä elämisen taitoa, ja se oleellisin, oinas on teeskentelemätöntä energiaa, ei esitä Cool

eiks se oo leijonien heiniä enemmänkin se näyttämötaide?

Oi miten mukavan olon saitkaan minussa aikaan.
Olen saanut haukkuja juurikin näistä oinas.piirteista, mitä tuossa kuvasit.
Tuhahtaen toki poistunut paikalta, vaikkapa ois harjoitus menossa ja mun vuoro. Todennut vaan, että siinä on lava, senkun laulat, kun siitä niin itseäsi aina kehut, kuinka monta juottola.laivallista olet ohi nuottien laulutaidollasi viihdyttänyt. Ettet taidakaan olla altto vaan pikemminkin oltto, kun äänesi tulee kuin tynnyristä.
Juu juu. Totta. Olen hirveä suustani, mikäli joku yrittää mua muottiin puristaa. Oinas mikä oinas. Tosin aurinko- sekä Merkurius-merkiltani.
Siihen kun lisätään yli.itsenainen vesimies ASC.merkiksi sekä  kuu veskarissa... Taitaa siellä olla khiron sekä pholuskin, siinä sitä riittää omanlaista elämää. Ajatelkaa miten antoisaa elämä ois, kun kukin eläis omaa elämäänsä. Tois omat osaamisensa muitten nähtäville ja ihasteltavaks. Ei tarttis olla myrtsi, kun ei tuu huomatuks.
Vakan alleko ne kyvyt on tarkoitettu?
Eikös vaan esille, jotta elämäntie aukeis, kun muut vois tukea ja suositella ottamaan kyvyt käyttöön, itse kenenkin omassa elämässään. Siinä sitä ois elämän kimaraa kerrakseen, eikä kukaan jäisi pysyvästi varjoon ja myrtsina kadehtimaan 'kun nuo toiset, vaan minä en' löydä tietani.

Tässä hajatelmia omasta   vesimies oinas elämästäni, sitä näkökulmaa.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2022 20:53:27 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #19 : 13.01.2023 23:58:04 »

Luin umpivasyneena otsikkoa ja repesin naurusta.
"Miten kasitatte housujenne merkityksen?"

Noh
 Luin uudestaan otsikon.

Ja nauru maittaa.  Grin

Oli pakko jakaa oma toppaykseni.
Jospa jollain toisellakin tämä lukihäiriö.versio  osuisi nauruhermoon.

 smitten 2funny
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #20 : 14.01.2023 01:12:27 »

No siinä sitä oliskin pohtimista  Grin
tallennettu
talvenlapsi71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #21 : 06.04.2023 10:04:48 »

Yleensä on varmaan niin, että ihminen itse ei ihan pysty täysin näkemään, minkälaisen ensivaikutelman antaa maailmalle. Uskon myös niin, että astrologinen syntymäkartta ei
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #22 : 08.02.2024 18:30:12 »

Nousu-, Kuu- ja Saturnus Skorpionissa antaa voimaa. --
Mutta kaikkien pitää tietää että se mikä antaa voimaa, voi myös tuhota.
tallennettu

.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #23 : 09.02.2024 12:26:46 »

Ärsyttävästi kadonnut Talvenlapsi:n viestistä loppu. Mikähän sen vei?

Jotenkin niin skopuisa tuo loppukaneetti että mitä pitää muistaa  Grin

tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: