Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viimeisin oivalluksesi astrologiaan liittyen  (Luettu 20116 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« : 08.01.2022 19:23:08 »

Haluaisin niin kovasti jakaa omia oivalluksiani astrologiaan liittyen ja myös kuulla muiden ahaa-elämyksia, oivalluksia, pohdintoja, että mielestäni tälle pitää avata ihan oma aihe  Smiley

Tähän voi siis koota kaikkea mikä astrologiaan liittyen on viime aikoina mietityttänyt tai jos on saanut jonkin oivalluksen niin jakaa sen.

Luin uutta Karma-astrologian avaimet kirjaa ja se on avannut erityisesti noususolmun ja 12. huoneen merkitystä kartalla. Olen saanut näihin liittyen paljon oivalluksia. Karma näkökulma astrologiaan kiinnostaa. Minulla on noususolmu 12. huoneessa ja se ei todellakaan ole helppo sijainti. Chiron on kartallani 12. huoneessa, joten senkin merkitys kiinnostaa. Chironista mielenkiintoinen blogikirjoitus https://astroservice.fi/2022/01/kiron/

Koska  jupiter liippaa tuossa läheltä niin oivalsin siihen liittyen, että  jupiter aloittaa aina tietyllä tavalla 12 vuoden kauden siellä missä liikkuu. Vaikka  jupiter jättää jonkin kohdan kartalla niin se ei ikinä kunnolla "jätä" sitä vaan aloittaa uuden kehityksen jakson seuraavalle 12 vuodelle. Itse mietin vuotta 2010 ja kyllä, tunnistan hiukan samoja teemoja tässä ajassa, mutta nyt taas (toivottavasti) itse viisastuneena.

Eräs oivallus liittyy kiinalaiseen astrologiaan. Neljän Bazi kartan peruspilarin (vuosi, kuukausi, päivä ja tunti) lisäksi on 10 vuoden onnenpilari. Oma onnenpilarini on tällä hetkellä Tuli-Vuohi ja kappas, kuluva kiinalainen vuosi on Metalli-Härkä ja nämä eläimet ovat kiinalaisessa astrologiassa oppositiossa, eli eivät oikein tule toimeen keskenään. Ymmärsin mikä merkitys tällä onnenpilarillakin on siihen miten jonkin tietyn eläimen vuoden koemme omassa elämässämme. Edellinen tällainen törmäys oli kartallani 2010 kun onnenpilari oli vielä Maa-Apina ja vuosi oli Metalli-Tiikeri, nämäkin ovat vastamerkkejä.

Kertokaa omia oivalluksianne, pieniä ja isompia.

tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.01.2022 00:12:35 »

3811 Karma 19  skorpioni  aspect_tri  pallas (= oivallus) 19  neptunus 20  kalat
 coolsmiley angel
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #2 : 19.01.2022 19:48:30 »

Tuo Karma-asteroidi tietysti! Miten saatoin unohtaa. Se on muuten mulla 26 oinasaspect_tri neptunus  aspect_opp saturnus sama kolmio kuin tuo tämän hetken paitsi tulimerkeissä. Mielenkiintoista  coolsmiley
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #3 : 19.01.2022 20:25:54 »

Ihana aihe  smitten
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #4 : 19.01.2022 23:06:11 »

Ihanaa Kuuhilda, että tykkäät  angel

Tämä nyt ei ole varsinaisesti oivallus, lähinnä ihmetys. Sideerinen astrologia  crazy2 En vain saa tolkkua siitä, olen jotain siitä lukenut ja minulle on selvinnyt, että olen siideerinen  aurinko skorpioni. Tosin koska olen perinteisenkin astrologian mukaan aika  skorpioni ajan lähellä syntynyt  jousimies niin tässä on nyt taas sitten oma säätämisensä ja kun otetaan mukaan vielä se joku Käärmeenkantaja niin en tajua yhtään mitään.

Nyt tämä aihe nousi esiin, koska huomasin täällä Astron etusivulla Timo Kalliokosken uuden blogikirjoitusten sarjan, jonka hän aloitti sideerisestä astrologiasta ja hermeettisesti kalenterista. Todella mielenkiintoista. Hermeettisestä olen kuullut filosofian tunnilla, mutta astrologian yhteydessä se ei oikein sano mitään. Tuo sideerinen puoli kiinnitti nyt huomiota, koska siinä oli, että sideerinen  kauris aika on 16.1.-13.2. Ihan nopealla tarkistuksella katsoin muistiinpanojani, joihin olen laittanut ylös Panu Myllyniemen kirjassa olleet ajankohdat ja siinä sideerinen  aurinko kauris on 21.1.-16.2. sitten taas nopea Googlaus antaa siiderisen  aurinko kauris ajankohdaksi 19.1.-15.2. https://www.astrologycom.com/precession2.html en nyt kyllä ymmärrä  Huh Osaako joku selittää tätä? Siis miten nuo päivät voi vaihdella noin paljon ja jos Timon laittamat ajat eroaa noin paljon niin voiko minusta vihdoin tulla  aurinko vaaka vai haluanko sitä oikeastaan, en tiedä Grin
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #5 : 19.01.2022 23:15:17 »

No niin, sulle käy tuossa kuten mullekin yleensä kaikenlaisessa astrologiassa, että oivallusten sijaan mulla on vaan loputtomasti kysymyksiä, ja vastauksista seuraa vain lisää kysymyksiä  Cheesy

Mä muistelen että oon joskus ihmetelly samaa epäsuhtaa noin niinkun 16.2 syntyneenä, ja siihen lie sitten koko sideerisen ihmettely kaatunutkin het alkumetreillä.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #6 : 20.01.2022 22:56:32 »

Toisaalta ei mitään opi, jos ei ikinä kysy  Cheesy Mutta joo, Skorpionin päivät sentään näytti yllätävänkin yhteneväisiltä, mutta ymmärrän, jos olet tosiaan 16.2. syntynyt niin johan tuossa esimerkissä oli aika ristiriitaista tietoa juuri tuosta päivästä  Lips Sealed Kyllä mullakin toi sideerinen astrologia on jäänyt sellaiselle kuriositeetin tasolle. Aina välillä sitä pohdin, mutta sitten tulee just joku asia mitä en käsitä ja koko juttu kosahtaa. Onko sulla muuten sama ongelma kiinalaisessa astrologiassa? Siellähän myös alkuvuodesta syntyneet on aika mielenkiintoisessa asemassa ja voi olla erilaista tietoa.

En vain ymmärrä eri koulukuntia. Toivoisin, että sanottaisin miten asia on. Siksi minä kyselen ja etsin tietoa. Vai onko se nimenomaan, että minun pitää päättää mikä tieto puhuttelee? Mutta kun eihän se niin mene. Mun mielestä tieto ei ole mielipidekysymys, mutta toisaalta astrologia ei ole eksakti tiede, vaikka siinä lasketaankin asteita ja ratoja ym. Se on kuitenkin ytimeltään symboliikkaa ja tulkintaa.


Nyt menee aika filosofiseksi. Tänään ei erityisiä oivalluksia. Vaikka torstai onkin mun lemppari viikonpäiviä niin olin jotenkin koko päivän ihan perjantaissa ja ei nyt olekaan vielä perjantai, että...  Embarrassed Tongue
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #7 : 21.01.2022 15:31:52 »

Mää kai nappaan kiinni siitä, mikä resonoi, ja josta saan jotain.
Tunteella, mutta kuitenkin jotain logiikkaa etsin. Hmmm.
 
Mun viimesin oivallus oli että mulla on  kuu äidin  aurinko merkissä, ja  aurinko isän  aurinko merkissä.

Ja tää periytyminen, miten kiehtovaa.
Sukupolvelta toiselle kieppuu
 oinas vaakarapu kauris ja  vesimies...ei niinkään kyllä  leijona, mitä nyt polarisaation kautta.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 21.01.2022 21:05:53 »

Täällä on jotakin pohdittu suvusta:
https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=489.0
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 21.01.2022 22:19:55 »

 uranus rx  rapu  aspect_con 10 Hygiea  rapu
ja hyllystä löytyy miljoona putelia eri siivousaineita, joilla "räjäyttää lian pois"  Grin

 uranus Hygiea -Alasolmu  rapu aspect_opp chiron kuunsolmu  kauris
kehossa on miljoona arpea, kun on tarvittu  chiron kirurgia erinäisten tapaturmien jälkeen

tarkka  aurinko venus yhtymä
ja mies haluaa miellyttää tai tehdä mieliksi rakastetulleen
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 26.01.2022 23:34:05 »

Kuvittele auringonnousu.
Horisontin yläpuolella se ei ole piilossa, mutta et silti näe sen ääriviivoja, vain valtavan valonkajon.
12 huoneen  aurinko ei ole piilossa vaan se on rajaton.
Siksi 12 huoneeseen liitetään kaikenmoiset laitokset, vankila, sairaala, luostari,
koska niissä noudatetaan sääntöjä ja asetetaan sinulle rajat.  angel

 aurinko keskipäivällä paistaen kohtisuoraan alas ei tee varjoa,
koska  aurinko MC:llä ei halua jäädä kenenkään varjoon. Cool

 kuu :n MC:llä täytyis muistaa, ettei se ole valonlähde, vaan saa valtansa  aurinko :lta.
Heijastaa.

Mistä nyt sitten lähti pohdinta, että kun vauvalta tutkitaan heijasteita,
niin astrologisesti, mitä?

ja meryem,
pikkasen voisit avata, että mitä  chiron ja  kuunsolmu 12 huoneessa?
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #11 : 27.01.2022 17:07:15 »

Mun mielestä uuden ap-karttani  kuu leijona MC:llä on vähän hermostuttava sijainti, koska MC on ihan väärä paikka Kuulle. Sehän  kuu luu sinne yötaivaalle. Mutta Jellona on niin valloitava merkki ja tietysti  aurinko hallitsema, että ehkä se siksi sinne keskipisteeksi pyrkii...

 chiron 12. huoneessa oppiläksyihin liittyy kipu. Niin fyysinen, psyykkinen kuin henkinen kipu. Toisaalta  chiron on myös parantaja ja tällä sijainnilla voi olla taipumusta imeä toisten kipuja itseensä ja sellaista pelastajavaikutusta kannattaa varoa. Kyllä

 kuunsolmu 12. huoneessa onkin sitten erittäin karmallinen aspekti ja siihen liittyy  kalat ja hallinnasta ja tavoitteista luopuminen. Vastahuone 6 liittyy rutiineihin ja 12. huone taas henkisyyteen ja niistä rutiineista irti pääsemiseen. Onhan tämä nyt vähän mutkikasta kun oma 6.huoneeni on täynnä tavaraa  Lips Sealed Mutta  kuunsolmu ei ole mikään ihan konkreettinen ja se voi liittyä sellaiseen teemaan, jota käsittelee tai on jo käsitellyt useammassa elämässä. Tuossa aiemmin mainitsemassani Karma-astrologian avaimet kirjassa on hyvin kuvattu  kuunsolmu eri huoneissa. Ehkä paras kuvaus tuossa kirjassa 12. huoneen  kuunsolmu liittyi siihen, että tässä elämässä ei tarvitse tavoitella täydellisyyttä. Hah, just näin. Karma-astrologiassa ei liikuta ihan konkreettisella tasolla vaan siihen liittyy paljon sellaista, joka on ehkä ollut meidän mukana monta elämää. Tykkään kun ei tarvitse ajatella niin konkreettisesti. Tutkailin missä Urania (30) on mun kartalla ja sehän on 12.huoneessa  kaksoset , sopii loistavasti harrastukseen, jota pidän juuri sellaisena kosmisena itsetutkiskeluna.


Hmm, vauvan varhaisheijasteet on reagointia, että tietysti  kuu ja koska se liittyy myös hermostoon niin  uranus Ehkä?
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
OsVi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 90



Profiili
« Vastaus #12 : 03.04.2022 12:01:10 »

Arabialainen astrologia.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13 : 05.04.2022 21:36:45 »

Mun uusin oivallukseni astrologiassa on, että en kyllä muista/tajua siitä juuri mitään  coolsmiley Grin Sen ymmärrän että se on monimutkaista ja siinä on paljon liikkuvia osia. Tällä hetkellä kiinnostaa taivaankappaleiden liikkeiden vaikutus kollektiiviin.

Olis hauska jos jaksaisi vähän perehtyä enemmän. Tein kyllä jo ens vuoden auringonpaluukartan ja olin ylpeä että osasin sen tehdä.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #14 : 09.04.2022 13:44:25 »

Miten en oo ennen tajunnu, että  vesta on mun kartalla 10. huoneessa 23 vesimies. Mitä tuo liekki voisi tarkoittaa työn huoneessa? Ai shaakeli, siihen osuu myös tr.  mars saturnus 22 vesimies aika lähelle, en tiedä miten pitkään noi pysyy kimpassa, osuuko samaan aikaan myös mun vesta kohdalle.

Lisäksi tr  uranus aspect_squ Mc, joo töissä on ollu nihkeetä. Ei kiinnosta etätyöt, mutta toisaalta se on yllättävän rankkaa olla toimistolla ihmisten ilmoilla.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: