Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: L i i k u n t a k a l e n t e r i - millaista liikuntaa tänään -  (Luettu 157010 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #375 : 22.02.2009 08:59:55 »



Hei Ystäväin

Eilen kävin Jyväsjärven jäällä retkiluistimilla luistelemassa.
- tällä kertaa luistelin 3 x 2500 m
- ennen luistelumatkaani kävelin rantaan n. 3 km ja toinen mokoma takaisin.

Eilen tuli askelmittariini lukemaksi 22 500 askelta ja risat päälle
.


 smittenElämänilo  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #376 : 22.02.2009 15:19:30 »

Uintia joka sunnuntai tanssiharkkojen jälkeen. Pääsinpäs jo 500 metriin. 1000 metriä kiikarissa kevääseen mennessä!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #377 : 22.02.2009 20:00:51 »



Hei Ystäväin

Tänään kävin Jyväsjärven jäällä retkiluistimilla luistelemassa.
- tällä kertaa luistelin 3 x 2500 m
- ennen luistelumatkaani kävelin rantaan n. 3 km ja toinen mokoma takaisin.

Tällähetkellä askelmittariini lukema on  11 800 askelta ja risat päälle
.


 smittenElämänilo  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #378 : 28.02.2009 15:13:21 »

Minäpäs valloitan nyt Elämänilon liikuntakalenterin ja katson miten minä liikun suhteessa siihen, että kesäkuun alussa vaeltaisin yhden 120 kilometrin taipaleen Santiagopolulla. Höh. Pienestä se pitää aloittaa...

Ostin lumikengät ja niillä liikkuessa voi harjoittaa sellaisia lihaksia, joita ei tule käytettyä tavallisessa kävelyssä tai edes hiihdossa. Joten kolme kertaa olen tällä viikolla niillä kävellyt, tosin vain lyhyitä matkoja.

Peläten, etten jaksa takaisin!  Grin

Nyt kävin parin kilometrin kierroksen metsässä ja huomasin, että raiskiossakin on helpompi kulkea kuin kesäisin risukossa harppoen.

Ja kolme kuukautta aikaa kuntoutua!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #379 : 28.02.2009 21:56:54 »

....
Minäpäs valloitan nyt Elämänilon liikuntakalenterin ja katson miten minä liikun suhteessa siihen, että kesäkuun alussa vaeltaisin yhden 120 kilometrin taipaleen Santiagopolulla. Höh. Pienestä se pitää aloittaa...

Ostin lumikengät ja niillä liikkuessa voi harjoittaa sellaisia lihaksia, joita ei tule käytettyä tavallisessa kävelyssä tai edes hiihdossa. Joten kolme kertaa olen tällä viikolla niillä kävellyt, tosin vain lyhyitä matkoja.

Peläten, etten jaksa takaisin!  Grin

Hei "Esmiralda"

Minäkin olin laskiaistiistaina lumikenkäilemässä.
Kivaa oli. Nuoskalumi oli aika raskasta kulkea.

Kyllä sitä aina jaksaa takaisin. Sisulla, jos ei muu auta.

Askelmittari on inspiroinut minua liikkumaan.
Tämän päivän saldo tällä hetkellä on 13 700 askelta.


 smittenElämänilo  smitten


tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #380 : 28.02.2009 23:04:14 »

Mitäs tuo tekee kilometreissä? :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #381 : 28.02.2009 23:08:12 »


Juuri äsken tulin puolen tunnin iltalenkiltä. Monesta syystä jäi iltaan.

Taivaalla roikkui kuunsirppi jännästi, ja näytti kuin muu osa kuusta olisi hämärästi kuultanut, kaunista...

tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #382 : 03.03.2009 17:54:02 »



Hei Ystäväin

Sunnuntaina olin rataluistelemassa
3 x 3500 m + kävelyt rantaan ja takas
ja tänään vesijuoksua 500 m + 45 min.
tosi tehokas vesijumppa.

Askelmittari lukema tällä hetkellä 3787 askelta = 1.894 m
- kohta lähden kävellen meditaatioon = 5km lisää

 smittenElämänilo  smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #383 : 03.03.2009 18:29:36 »

Täällä kaikki harrastelee kaikkea kivaa Smiley
Minulle riittää tällä hetkellä kaikki pakollinen hyötyliikunta. Niistä pystyy juuri suoriutumaan selkäkivun takia.
Tänään vein matot pihalle lumituiskuun raikastumaan ja siivosin. Lumia kolailin parisen tuntia, syke oli ainakin korkea! Nyt kannan pihasaunaan vedet ja puut ja teen pienen sauvakävelylenkin. Sitten voipi nautiskella smitten

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #384 : 05.03.2009 16:38:20 »

Terve reippailijat!

Olen ollut kyläilemässä ystävien luona ja lenkkeilty on. Tänään kävin tanssimassa kolme tuntia, pari peliä vain istuin, jotta hiki nousi pintaan. Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #385 : 05.03.2009 18:33:49 »

Onka täällä ketään maratonin tai puolimaratonin juosseita?

Olen haaveilemassa, että juoksen puolikkaan ensimmäistä kertaa elämässäni tänä kesänä. Smiley
Miten olette treenanneet ja kuinka kauan? Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #386 : 05.03.2009 21:06:20 »

Minun piti juosta puolimaratoni tänä keväänä, mutta into lopahti kesken. Kas kummaa?  :Smiley

Treenasin siihen pari kuukautta niin, että juoksin kolmena päivänä viikossa erään juoksuohjelman mukaisesti. Kaksi niistä lenkeistä nosti kestävyyskuntoa ja yksi juoksutekniikkaa. Eli silloin juoksutekniikkaa treenatessa juoksin maastossa , ylämäkiä, spurtteja, yhdellä jalalla juoksua (hah, kuulostaa fiksun näköiseltä  Grin) ja peruskuntolenkkejä juoksin niin että lisäsin aina muutaman minuutin lisää juoksuaikaan (siis nyt ei ole kyse koirien kiimasta  Grin) ja välillä sitten aina "takapakkia" siinä ohjelmassa, eli palattiin taas lyhyempään aikaan (kolme askelta eteen, kaksi taakse, kolme eteen)

Noh noh, tulipa epäselvää selostusta.

Juoksua harrastanut kaveri suositteli mulle että juuri sen pari kuukautta ensin keskittyisin vain ja ainoastaan kohottamaan kuntoa ja sen jälkeen ottaisin mukaan voimaharjoittelun.

No, otin mukaan voimaharjoittelun ja juokseminen jäi, koska ulkona oli lunta ja pakkasta.  Tongue

Suosittelen kääntymään jonkun asiantuntevan puoleen. Afro Tämän kokemuksen pohjalta voin kyllä sanoa että kunto nousi ropisten ja säästyin lihaskivuilta ja vammoilta, koska treenasin tarpeeksi hitaasti edeten. Vaikka tuntuu että hengitys- ja verenkiertoelimistö jaksaisivat rääkkiä, eikä lihaksetkaan kipeydy liikaa, niin nivelet ja rustot kehittyvät muuta kuntoa ja lihaksistoa hitaammin. Niille kannattaa antaa alkuun armoa, muuten tulee vaan penikkatauti ja muuta ikävää....
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #387 : 05.03.2009 21:08:46 »

Mutta siis onnea ja kärsivällisyyttä... Grin Se ei ole mikään mahdoton nakki, mutta kaksosen vaihtelunhaluiselle luonteelle pitkänmatkan juoksun harjoittelu vaatii erityistä pitkäpinnaisuutta... coolsmiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #388 : 07.03.2009 16:33:05 »

Vai maratooneja teillä mielessä! Huh! Pikkuisen kuulostaa 'ei-niin-mukavalta'. Vaikka jos itse haaveilen talsia Santiago-polkua, niin aikamoista maratoonia sekin. Wink

Nyt kävin hangilla lumikengillä tarpomassa. Kyllä siinä tuleekin hiki!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #389 : 07.03.2009 19:54:26 »

Minulle sopii kyllä parhaiten sellainen vaihtelevainen urheilu, joka ei ole sidonnainen mihinkään tiettyihin aikoihin, tai missä ei ole päämääriä... :Smiley

Tykkäänkin käydä satunnaisesti hieman eri tyylisissä jumpissa, joita on tuolla liikuntakeskuksessa päivittäin melkeimpä aamusta iltaan, voi siis hetken mielijohteesta lähteä jonain päivänä melkein mihin aikaan vain!
Salilla raudan lykkiminen on silloin tällöin hauskaa, mutta pitemmän päälle en kyllä jaksaisi käydä siellä säännöllisesti, koska aina ne samat laitteet ja jotenkin tuntuu puuttuvan sellanen motivaatio, joka ruoskisi minua tekemään aina "niin ja niin monta sarjaa sillä ja tällä painolla tässä ja tuossa laitteessa"..
On helpompi mennä valmiiksi ohjattuun jumppaan, jossa tehdään monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä käsipainojen, voimatangon, jumppapallon, kuminauhan yms. kanssa..
Siinä tulee myös sellainen sosiaalinen olo, kun yhdessä tehdään ja joku edessä huutelee että "noniin, vielä viisi toistoa, hyvähyvä, jaksaa jaksaa!!"  Grin Äkkiä tulee naamat tutuiksi ja pukuhuoneessa moikataan ja jutellaan niitä näitä, vaikka nimiä ja muuta ei tietäisi...

Tämän vastapainoksi sitten rauhallisia kävelylenkkejä maastossa, mikä on ehkä enemmän mielenrauhaa tuovaa ja rentouttavaa, kuin mitään varsinaista urheilua, mutta on sekin hyvää liikuntaa siinä "meditoinnin" ohessa.

Tiedän että mun pitäisi välillä venytellä ja joogata, mutta harvemmin saan itseäni rauhoitettua sellaiseen. Olisin aina juoksemassa pää viidentenä jalkana jonnekin! Uiminen myös olisi kivaa, jos vaan osaisin uida hyvin ja tuntisin veden enemmän omakseni... Vesi vaan ei ole mun elementtini ollenkaan, ellei kyse ole rantalomalla meressä lillumisesta. Uiminen on vähän pakkopullaa ja onnetonta räpiköimistä tällaiselle, joka haluaa päästä liikkumaan nopeammin. Syntymäkartallani ei olekaan paljon yhtään vettä, vain pluto ja saturnus skorpionissa....
tallennettu
Sivuja: 1 ... 24 25 [26] 27
  Tulostusversio  
 
Siirry: