Sivuja: [1] 2 3 ... 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 419350 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
m
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« : 08.11.2005 20:29:18 »


Ostin divarista huippukirjoja, oikein mieltä avartavaa!
Ihmettelin todella kun alkoi loppukesästä yhtäkkiä tulla materian ja omistamisen ja sellaisen kiinteyden tarve, ennen olen suorastaan vastustanut kaikkea semmoista. Selitys löytyi kirjasta: Progressiivinen kuu siirtyi härkään. Muutenkin vaikuttaa tosi mielenkiitnoisilta jutuilta nuo progressiot.
Onko kellään kokemusta prog-kuun ja radix-neptunuksen konjunktiosta? Tuliko utopistinen ja jalat alta vievä rakastuminen? (ei mulle luvassa kylläkään)

Entä mitäköhän voisi tarkoittaa sen kuun ja radix-kheironin konjunktio? Sitä ei ollut kirjassa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 15:16:00 kirjoittanut m » tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #1 : 09.11.2005 15:40:45 »

Progekuuni Neitsyessä on tekemässä yhtymää 11.huoneen kärkeen. Joskohan ympyräni tästä pitkästä aikaa laajenevat, tai puuhastelen entistä enemmän tietokoneiden parissa. Tongue
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #2 : 10.11.2005 09:54:07 »

Minulla on nyt joulukuussa tulossa progressiivinen Kuu Neptunuksen päälle... Eli pystyn kertomaan kokemuksistani sen jälkeen.

Miten tuo liittyy jalat alta vievään rakastumiseen? Hui, sepäs oliskin aika hurjaa...  :Smiley

Mulla on radix-kartalla Kuu ja Neptunus trinissä, ja itse koen että se tuo mielikuvitusta ja luovuutta mm. lasten kanssa.

Progr. Kuu liikkuu huoneessa 6, eli työ ja terveys kiinnostaa nyt, sen olen huomannut.

Mutta muiden kommentteja?
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
m
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47


Profiili
« Vastaus #3 : 11.11.2005 14:35:24 »

Siinä kirjassa josta olen näistä kuun progressioista lukenut oli jotenkin niin että se progekuun yhtymä neptunukseen voisi aiheuttaa sellaisen neptunusmaisen utopistisupean rakastumisen... mutta voin kattoa sen (+mitä sanotaan kutoshuoneesta) tarkemmin ja kirjottaa tänne jos haluat (englanniksi) mutta se voi mennä ens viikkoon kun pääsen taas koneelle, varsinkin kun oon taas kipeenä  Sad Mutta kerro ihmeessä kuinka se neptunus sitten vaikuttaa jos vaikuttaa Smiley
Kuuhan kuitenkin liittyy tunteisiin ja näin niin on se musta ihan looginen. Ja kaipa tuolla kuun progressiolla pystyy ihan yleisesti kattomaan vähän kaikkea, tai jotain... Itse ainakin kyllä tunne ihan täysin tuo siirtymisen oinaasta härkään ja 7. huoneesta kasiin. Oinaan aikana olin tosi ärtynyt, pinna kireellä. Nyt härän aikana olen tosi järjestelmällisesti ja rauhallisesti käsitellyt (vaikeita) tunnejuttujani ja tosiaan makuni ja materiankaipuuni on muuttunut ihan täysin! 7 huoneen aikana märehdin parisuhdejuttuja tosi paljon ja lopulta siinä loppuvaiheessa sitten järkkäsin eron, ja myös tapasin erään toisen mielenkiintoisen ihmisen. Ja nyt kasin aikana kaikki skorpparijutut on tosi läsnä yhä enemmän (alitajunta, seksi, psykologia jne) hui tajusin just että jopa sisustusmaku alkaa kääntyä vähän sellaiseksi skorpionimaiseksi, tämä on tosi uutta. Joo. Hyvin mielenkiintoista. Ostan myös hirveesti kaikea outoa vanhaa tavaraa. Liittynee myös Plutoon joka juuri ohitti IC:n taas ja taivaltaa neloshuonetta.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #4 : 11.11.2005 17:49:53 »

Joo, olis tosi kiva jos viitsisit katsoa tuosta lisää ja kertoa sitten (vaikka englanniksi sitten).  Minulla ei löydy paljon materiaalia progressivisesta Kuusta, sen toki tiedän että sen liikkeet ovat tärkeitä, varsinkin siirtymät huoneesta toiseen ja merkkiin. Mulla se siirtyy pian Jouskariin, mitähän se sitten tarkoittaisi? Lisääntyvää matkustelua? Tai opiskelua?

Minulla on muuten Solar Arc Kuu tarkassa aspektissa Venukseen, tulee tarkaksi vuodenvaihteessa, tämän selitys on yksinkertaisesti "love and sensitivity" eli mitäs sitten jos tuo progr. Kuukin vielä tuo rakkautta??? Toivotaan sitten että rakkauden kohde on mieheni...

Palataan asiaan ja pikaista paranemista sulle mongolia!  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #5 : 13.11.2005 17:52:03 »

Moikka,
olen todellakin huomannut kun proge Kuu siirtyi Vesimieheen. Niin ihanan ilmava ja kevyt Cheesy Mutta vasta mennään alkuasteella, joten muilla kokemuksia mitä Progressiivinen Kuu Vesimies on tuonut?

Progressiivisella kartalla  kuu vesimies liikkuu 7. huoneessa, mutta radix kartalla sijoittuu 8. ja 9. huoneen rajoille.

Kaurisenergiaa, itselläni elämää leimasi proge Kuu jouskarin aikana tosiaan opiskelu erittäin vahvasti. kuten myös opiskelijaelämä ylipäätään  Wink
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #6 : 15.11.2005 11:26:47 »

Mielenkiintoinen tuo kuun progressio!

Mongolia: kyllä naimisiin menin kun progressio  kuu oli mun  jupiter aspect_con neptunus päällä!
Lapsi syntyi, kun kuu oli  kauris huoneessa 4!
Erosin villin  vesimies huoneessa 5 aikana (siellä mulla radix :mars:ja  kuu).

Seuraava kunnon tapaus on varmaan ensi kesällä, kun progressio kuu onkin huoneessa 9 ja  kaksoset ja kohtaa radix  saturnus:sen.
Mitähän sitten tuleman pitää??? :Smiley
Ei ainakaan ilmeisesti pilvimössöä, kun radix  jupiter ja  neptunus on ihan  aspect_opp tätä!!!
« Viimeksi muokattu: 15.11.2005 11:30:33 kirjoittanut helinä » tallennettu
Insekt
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.2005 16:04:43 »

Mistä te kuun & muiden planeettojen & astreroidien progressiot oikein näette? o:
tallennettu

( aurinko & merkurius) jousimies, (askendenttikuu (12.huone)) oinas, ( jupiter) rapu
helinä
Vieras
« Vastaus #8 : 16.11.2005 11:27:43 »

Moi hyttynen!

Mä katsoi astro.com -sivuston
--> Extended Chart Selection
---> Natal ja Progressed Chart

...korjatkaa kaverit jos valehtelin.
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #9 : 16.11.2005 13:01:35 »

Mielenkiintoinen aihe ! Olen vasta perehtymässä kuun ja planeettojen progressioihin, mutta se, mitä olen lukenut, näyttää mielenkiintoiselta. Tuntuu, että kuun progressio vaikuttaa elämääni voimakkaasti.

Moikka,
olen todellakin huomannut kun proge Kuu siirtyi Vesimieheen. Niin ihanan ilmava ja kevyt Cheesy Mutta vasta mennään alkuasteella, joten muilla kokemuksia mitä Progressiivinen Kuu Vesimies on tuonut?

Minun progekuuni siirtyi vesimieheen helmi-maaliskuun vaihteessa, ja pysyttelee siellä vielä pitkälti yli vuoden. Ja täytyy sanoa, että oloni on olosuhteisiin nähden yllättävän kevyt ja ilmava. Mutta kuun progression vaikutukset ovat olleet myös ihan konkreettisia. Olen tutustunut suureen kymmeniin hyvinkin erilaisiin ihmisiin. Kovin syvällisiä kaikki tuttavuuteni eivät ole olleet, mutta kasvattavia kylläkin. Ihmissuhdesäätöjä on myös riittänyt, onhan kuuni tällä hetkellä 5. huoneessani, ja vieläpä ohittanut syntymävertexini syksyllä... Melkeinpä odotan kuun siirtymistä 6. huoneeseeni, ja työasioiden tuloa etualalle. Wink
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #10 : 16.11.2005 14:22:12 »

Hei La Papessa,
katsoin omaa progekuu juttua, niin minkä takia se eroo, jos laitan samalla päivämäärällä natal + transits ja tämän progressiokartan, kuu on ihan eri kohdassa tickedoff

t. Elviira
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #11 : 16.11.2005 18:01:01 »

Elviira, vastaan kun kerrankin pääsen loistamaan tiedoillani  Smiley

Progressiivinen kartta etenee yhden päivän vuodessa syntymäpäivästä katsoen eli jos on syntynyt vaikka 27.2.1977 niin 3-vuotiaana progressiokartta katsotaan päivälle 30.2.1977 jne.
Se kertoo aina kunkin ikävuoden teemoista hieman samaan tyyliin kuin auringonpaluu kartta. Joka taas katsotaan siitä hetkestä joka vuosi kun aurinko palaa samalle kohdalleen kuin syntymäkarttasi aurinko. Eli siis toisin sanoen aina syntymäpäiväsi aikoihin. Esimerkiksi edellinen auringonpaluu karttasi olisi tehty 27.2.2005. esimerkiksi.

Kun taas Transiitit kertovat planeettojen sijainnin taivaalla juuri tällä hetkellä ja sen miten tämän päivän 16.11.2005 tähdet sijoittuvat sinun syntymähetkellesi tehdylle syntymäkartallesi. Ne tekevät kuvioita ja tästä käytetään nimitystä transiitti. Tästä voi myös yrittää ennustella tulevaisuuden tunnelmia tai miettiä menneitä.

Toivottavasti selvensi edes hieman.  smitten
« Viimeksi muokattu: 16.11.2005 18:08:05 kirjoittanut Alzbeta » tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #12 : 16.11.2005 18:56:32 »

Mulla on kuun progressio nyt 8 astetta härkää. Se liikkuu noi asteen kuussa, eli kai siirtyi härkään puolisen vuotta sitten. En ole huomannut mitään. Härässä mulla ei ole mitään planeettoja radix-kartalla. Mars olis oppositiossa: 8 astetta skorpionia, onnenpiste 3 astetta skorpionia.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
onervainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #13 : 16.11.2005 19:43:24 »

Mongolia,

mikä tuon kirjan nimi on, josta puhuit...? Käsitteleekö se tosiaan Kuun progressiota ja miten se kuhunkin vaikuttaa?

Aika jännää...se, nimittäin että nyt vasta huomasin, että oma prog. Kuu on siirtynyt "uunituoreesti" Jousimieheen Huh No jo! Se on 1'18 Jousimiestä... ILMANKOS tässä muutama päivä sitten alkoi VALTAVA polte päästä matkustamaan jonnekin kauas - lämpimään, jossa myös samalla voisi retkeillä ja seikkaillakin...hmmm...salatun rakkaan kanssa(mielessä kävi halu ehdottaa hänelle yhdessä karkaamista - mutta toistaiseksi olen kyllä pysynyt hiljaa asiasta). Ihmettelin oikeesti, että mistä kummasta moinen polte nyt näin yllättäen tuli, kun yleensä olen niiiiin kotimaasidonnainen. Ja tässä siis selitys! Jousimies-Kuu...WAU! Ja auts sentään....rakkaanihan on Radix:issa myös Joukkari-Kuu aitojaan. Hänellä muuten on tällä hetkellä prog. kuu kalat Hmmm...ja se on tuntunut romanttisuutena hänessä. Sitä lisännee progessa myös  :neptunus:AC:llä...(sekin muuten Radix:issa Jousimiehessä kuten tuo Kuu:kin).

Tätä ennen mulla oli  kuu :skorpioni:ja se lisäsi minuunkin erityistä intensiivisyyttä ym. Ihanaa aikaa kyllä, vaikka olikin sisäisesti aika raastavaa - kyntää nyt aina mullospellolle ihmissuhteensa jne...Saas nyt sitten nähdä mitä TÄMÄ aika tuo tullessaan. Miten näihin ei aikaisemmin ole kiinnittänyt mitään huomiota?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #14 : 17.11.2005 10:48:50 »

Kiitos kun palasit asiaan mongolia! Näyttää siltä että aihe kiinnostaa muitakin.
Tuossa kun La Papessa otit asian puheeksi ja odottelet progr. Kuun siirymistä 6:seen, niin voisin kertoa vielä lisää.

Tarkistin astro.com:ista milloin minulla tuo siirtyminen 6:seen tapahtui, ja arvatkaas mitä: Juuri sinä päivänä poistuin viimeistä kertaa edellisestä työpaikastani! Ja uusi työ liittyy - yllätys, yllätys- juuri 6:seen eli hyvinvointiin ja terveyteen!

Koska merkkinä siinä minulla on Skorppari, niin oma lähetymistapani on ollut psykologinen, eli olen viime ajat tutkinut juuri terveyden vaalimisen psykologisia seikkoja!! Ja täysin tietämättä koko progr. Kuun liikkeistä! Tosi osuvaa!

Kun tuo Progr. Kuu piakkoin siirtyy Jouskariin, niin ehkäpä tuo Alzbetan mainitsema opiskelu tulee vahvemmin kuvioihin mukaan. Joka tapauksessa työpaikkani puolesta saan koulutusta, ja jos vaan aika sallii, niin lähden myös ihan "virallisesti" opiskelemaan psykologista vyöhyketerapiaa, niin paljon olen noista hommista kiinnostunut!

Katsotaan nyt miten tuo konjunkio Neptunukseen vaikuttaa asiaan...  Ja Jouskariin liittyvä matkustelu, milloin se tulee kuvioihin mukaan?

Kerro sitten La Papessa kuinka sulla meni tuo siirtymä 6-huoneeseen!
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Sivuja: [1] 2 3 ... 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: