Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun Progressio!  (Luettu 419315 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
aurinkoranta
Vieras
« Vastaus #450 : 11.08.2015 09:15:04 »


siis oli neliö...
tallennettu
Ee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #451 : 03.09.2015 22:21:13 »

Proge  kuu  :neitsyt:ollut yli vuoden..huoneessa 1.ACn ylitys ei mitään kummempaa tuonut, ei planeettoja 12.huoneessa eikä kyl 7 huoneessa kaloissakaan.. Aika tylsää  aurinko oinas Ihmiselle...mutta progekuu kartan muut planeetat?mites ne liikkuu?esim.saturnus? Tai  :merkurius:1aste per vuosi?  Undecided..sillä vaan että  sitten kun tuo proge kuu liikahtaa  vaaka Puolelle niin sieltä huoneesta 2 löytyy  jupiter Sekä  saturnus Ihan syntymäkartalta +progekuu kartalta yhtymiä enemmän kuin osaan laskea   Huh Voisin jollekin tuon kartta tulkinnan jättää tehtäväksi kun en nyt näe tätä niin pitkälle itse..
tallennettu

aurinko oinas, kiinalainen kukko.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #452 : 24.09.2015 14:51:31 »

Progekuu  vesimies aspect_con mars ja  aspect_sex uranus, on tullut tavattua periaatteessa mielenkiintoista väkeä, mutta jotenkin ei vaan natsaa entiseen malliin. Sitä kai se iän mukanaan tuoma kyynisyys teettää.
tallennettu
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #453 : 01.02.2016 16:47:04 »

Progekuu on oleskellut siinä pahamaineisessa skorpionissa noin kuuden asteen verran. Nataalikartalla se on tehnyt opposition auringolle, sekstiilin Uranukselle ja on tällä hetkellä tarkassa oppositiossa Venukseen. Hiukan myöhemmin on vielä tulossa yhtymä kuulle ja Plutolle, sekstiili nousulle, Neptunukselle ja Saturnukselle sekä oppositio Merkuriukselle. Samalla kyseessä on siis progekuun paluu, jonka tarkka ajankohta osuu ensi kesälle.

Liekö sitten kyse tuosta nataalikartan Kuu-Pluto -yhtymästä skorpionissa, mutta en ole pitänyt tätä aikaa ollenkaan pahana. Intensiivisenä kyllä, mutta semmosta se elämä välillä on. Olen alkanut pitää koko skorpioniparkaa ihan väärinymmärrettynä merkkinä. Sehän on suorastaan lahja! Tuskin millään muulla merkillä on potentiaalia vastaaviin ääripäihin. Kehittymättömänä skorpionienergia on toki alhaisista alhaisinta, mutta kehittyneimmillään taas jotain todella kaunista.

Voin kyllä allekirjoittaa sen, että skorpionin suurin lahja on vapauttaa meidät peloista, joista suurin on monilla muutoksen pelko. Tällä kuluneella ajanjaksolla minut on suorastaan pakotettu kohtaamaan pelkojani yksi kerrallaan. Tänään tein jotain sellaista, jota olen vuosia pelännyt ihan suunnattomasti - ja tein sen vain siksi, että vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti enää ollut. Vapautumisen helpotus on jotain niin suunnatonta, että en enää ollenkaan ymmärrä, miksi annoin pelon sitoa itseäni niinkin kauan. Niissä höyryissä oikeastaan eksyin tännekin kirjoittelemaan ja samalla vähän jäsentelemään ajatuksiani.

Olen siis pelännyt (kukapa ei pelkäisi) ja kohdannut pelkojani. Henkisesti se on tietysti ollut aivan suunnattoman raskasta, mutta samalla myös aivan suunnattoman palkitsevaa. Vasta pelkojen kohtaaminen tekee meistä oikeasti vapaita. Vaikka olen itkenyt vähintäänkin valtameren, olen myös nauranut vapautuneemmin kuin koskaan ennen. Tässä prosessissa olen myös alkanut syvemmin ymmärtää tunnemaailmaani ja juuriani, mikä lähestyvään progekuun paluuseen tietty sopiikin. Kupletin juoni alkoi avautua mulle vasta ihan hiljattain. Nyt kun sen olen ymmärtänyt, osaan toivottavasti jatkossa valjastaa nämä skorpparin vapauttavat muutosenergiat tehokkaammin käyttöön - ja käyttää niitä myös itse sen sijaan, että ulkopuoliset olosuhteet vaan painavat selän seinää vasten.

Vähän nyhveröön vaakakuuhun verrattuna tämä on ollut voimaannuttavampaa aikaa. Vaa'an puolustukseksi täytyy kyllä sanoa, että kävin sen aikana läpi isoja ja vaativia Pluton ja Saturnuksen transiitteja ja kaiken lisäksi progekartan nousu oli (tai siis on) vastamerkissä oinaassa. Ympäristö ei siis oikein tarjoillut sitä, mitä progekuu olisi ollut vailla. Kaikki action on vieläpä tapahtunut progekartan seiskahuoneessa (ja nataalilla tällä hetkellä ysissä, on kyllä ollut intensiivistä niissäkin puuhasteluissa!). Vaakakuu seiskakamarissa oli kyllä suoraan sanottuna aika lälly. Cool En pärjännyt sen kanssa ollenkaan, mutta se tietysti johtuu enemmän musta itsestäni kuin vaa'asta. Merkin vaihtuminen skorpioniin oli jopa helpotus, koska se tuntui siltä kuin olisi saanut itsensä jälleen takaisin. Olin vaakaenergioissa jotenkin tosi onneton ja kuvittelin onneni olevan muista ihmisistä riippuvainen. Skorpioni on antanut puhtia heittää toimimattomat ihmissuhteet yli laidan ja samalla itseluottamus on lähtenyt kohentumaan.

Iso luuta siis lakaisee! Ja vielä ehtii lakaista melkoisen määrän pölyä nurkista ennen kuin merkki taas vaihtuu.

Suoraan sanottuna oon kyllä tällä hetkellä sen verran Neptunus-sumuissakin, että erittelykyky on varmaan vähän kärsinyt. Neptunus juuri nyt siis tarkassa neliössä MC-IC -akselille ja samalla tekee sekstiiliä nousulle. On kyllä vähän sellainen hämärä olokin kuin valaan vatsassa vaeltaisi. Progekuun paluu ajoittuu muuten juuri samaan ajankohtaan kuin transiitti-Neptunuksen tarkka kolmio nataalikuulle (ja kaiken lisäksi Neptunus on ihan nataalillakin sekstiilissä kuuhun), joten saa nähdä mitä kreisiä siitä sopasta syntyy. crazy2
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #454 : 02.02.2016 10:14:01 »


  Hei rannalla,  olipa mielenkiintoista lukea kokemuksiasi progekuusta, ja tuntui kyllä tutulta.
  Itselläni ollut juuri reilut kaksivuotta skorpparissa. Tämän ajan kyllä muistaa, siinä on käyty kaikki tunteet läpi joka
  solua myöten,  eikä vaihtoehtoja ole ollut.
  Hyvin tästä olen selvinnyt, ja 8-2. kuuni siirtyy jouskariin,  ja voin sanoa, että olo tuntuu jo nyt kepeältä ja mieli avoimelta.   Smiley
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #455 : 02.02.2016 14:57:19 »

Eihän proge-Kuu Skorpionissa ole ollenkaan pahaa aikaa.. voi olla yksi merkityksellisimmistä periodeista elämässä kuitenkin... itselläni siihen liittyi juuri intensiivisyys, joka ilmeni mm. keskittymällä työntekemiseen, vuorotyönä, toimintana yhteistyössä elämän ja kuoleman kanssa työssään tekemisissä olevien ihmisten (mm. sairaanhoito, poliisi, vankeinhoito) kanssa jne. ja aivan tuon periodin lopulla tuli elämääni myös ihmissuhde ihmiseen, jonka proge -Kuu oli myös silloin Skorpionissa.. tuosta kaikesta on nyt jo reilu 6 vuotta ja ihmissuhde kuuluu edelleen elämääni, mutta moni muu asia onkin muuttunut...

Myöhemmin tullut proge-Kuu Kauriissa puolestaan oli todella rankkaa aikaa, jota en kovin mielelläni muistele... eikä tämä Vesimieskuukaan ihan siitä kaikkien helpoimmasta pääästä ole ollut..
tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #456 : 02.02.2016 21:05:06 »

progekartalla  kuu   aspect_con  pallas  rapu
Kädentaitojen ja kudonnan taitaja  pallas "lahjoitti" eikun ihan ostin toiset kangaspuut.
Mattoa meinasin, tilauksesta.
Syntymäkartan Arachne  kauris, toinen mestarikutoja,  aspect_opp proge  kuu.

 kuu rapu ja pitsit, virkkasin kesällä about 10 pitsiliinaa kesäiltojen ratoksi  Smiley
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #457 : 02.02.2016 23:16:21 »


   Ei progeskorppari kuu minustakaan huonoa aikaa ollut,  oikeastaan odotin tätä voimaannuttavaa ja rohkeutta antavaa aikaa.
   Proge kuu   aspect_opp aurinko ja mars 10h:ssa
   Kyllähän siinä vanhat ja uudemmatkin ristiriidat käsiteltiin moneen kertaan,  ja niitä patoutumia oli aika paljon.
   Sitten olen keskittynyt oman itseni hyvinvointiin,  ruokavalio on muuttunut,  olo keveni, paljon erilaista liikuntaa ym.
   Määrätietoista ja toimeliasta aikaa kaikenkaikkiaan.
   
   Skorppari kuun aika on sisäisen puhdistumisen aikaa,  siksi jouskari kuu tuntuukin kevyeltä ja helpolta ajalta.
       Smiley
 
 
 
   
   
 
tallennettu
Ee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #458 : 03.02.2016 11:05:05 »

progekartalla  kuu   aspect_con  pallas  rapu
Kädentaitojen ja kudonnan taitaja  pallas "lahjoitti" eikun ihan ostin toiset kangaspuut.
Mattoa meinasin, tilauksesta.
Syntymäkartan Arachne  kauris, toinen mestarikutoja,  aspect_opp proge  kuu.

 kuu rapu ja pitsit, virkkasin kesällä about 10 pitsiliinaa kesäiltojen ratoksi  Smiley

[/quote

Täähän on jännä, miten nuo käsityöt liittyy näihin. En oo ikinä ajatellut asiaa. Mutta siis itselläni on ollut menossa hirveä luomisen kausi.
Jouluksi tuli tehtyä vaikka mitä ja homma senkun jatkuu. Hirveästi ideoita ja ajatuksia, mitä seuraavaksi tekis ja millä tavalla. Osaisko joku sanoa, mikä planeetta laittaa liikkeelle tämmöset kädentaito kaudet?
tallennettu

aurinko oinas, kiinalainen kukko.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #459 : 03.02.2016 11:14:40 »

Kädentaidot tai käsillä tekeminen voivat liittyä moneenkin erilaiseen tekijään... ja tuo nikin mainitsema Pallas  pallas on yksi ja Rapu / 4. Huone / koti(työt) / Kuu.. lisäksi kysymys voi olla myös itsensä ilmaisemisesta ja luovuudesta, mikä liittyy Leijonaan / Aurinkoon / 5. Huone.. käsityöt ja käsillä "näperteleminen", sekä järjesteleminen (esim. nypläys) liittyvät myös Neitsyeen / Merkurius / 6. Huone , mutta kysymys voi olla myös estetiikasta ja sisustamisesta jolloin Venus/ Vaaka tai Härkä  voi olla kysymyksessä...
tallennettu

rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #460 : 03.02.2016 12:44:50 »

Hei Liekku ja Emelia, onpas kiva, että progeskorppari on ollut muillekin ihan antoisaa aikaa!

Se onkin mielenkiintoista, miten eri tavalla "vaikeat" ja "helpot" progressiot koetaan. Itselleni tosiaan vaaka tuntui todella vieraalta johtuen varmasti siitä, että sen energiat olivat kovin erilaisia verrattuna esimerkiksi tuohon oman syntymäkartan Kuu-Pluto -yhtymään skorpionissa. Mulla ei myöskään ole mitään muuta vaa'assa tai seiskahuoneessa, vastakkaisesta päästä nousuakselilta sen sijaan löytyy ulkoplaneettastellium. Skorpioni voi sopeutua melkein mihin tahansa muuhun mutta ei pinnallisuuteen, ja näin jälkeenpäin ajateltuna vaaka-aika oli nimenomaan melko pinnallista omalla kohdalla. Grin En ole edes teini-iässä ollut niin epävarma omasta viehätysvoimastani ja siitä kelpaanko muille kuin tuona muutaman vuoden ajanjaksona. Asiaa ei varmasti helpottanut sekään, että progekartalla tuo vaakakuu oli tosiaan seiskahuoneessa. Huone ei ole vaihtunut mihinkään, mutta skorpioni on uskaltanut heittää pelkkään miellyttämisen haluun perustuvat ihmissuhteet menemään. Käsittelin noita vaakaenergioita kyllä melkoisen huonosti, ehkä ensi kerralla sitten paremmin jos ja kun sinne asti toivottavasti päästään. :Smiley

Skorpionissa tosiaan tuntuu tapahtuvan alitajunnan kevätsiivous. Sielu ripustetaan narulle ja tampataan siitä ulos kaikki aikansa elänyt. Itsestä sitten varmaankin riippuu kuinka lujaa pitää piiskata vai luopuuko vanhoista kuonakerrostumista suosiolla. Grin Jousimieheen on varmasti tosiaan helppo mennä täynnä lapsenomaista uskoa ja avointa seikkailumieltä, kun takana on ihan oikeasti jonkinasteinen uudelleensyntymä. Odotan kyllä mielenkiinnolla, että millainen tyyppi meikäläisestä on progression loppusuoralla paljastunutkaan! Tuntuu, että jo tällä alkupuoliskolla olen kasvanut ihmisenä ihan valtavasti, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin.

Pitääkin muuten lueskella tätä ketjua, josko progekuun paluusta löytyisi kokemuksia. Aihe kyllä kiinnostaa! Etenkin kun tuohon paluuseen tosiaan liittyy se transiitti-Neptunuksen tarkka kolmio. Mahtaa olla tunne-elämä silloin melkosissa sfääreissä.  crazy2
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #461 : 03.02.2016 13:10:28 »

Pitipä oikein katsastaa omaakin proge- karttaa vaihteeksi... kovin tiiviisti sitä en ole katsellut, kun tuntuu ettei siellä juuri Kuuta lukuunottamatta pajon mitään tapahdu.

Käytän Placidusta, joten 6. ja 12. Huone ovat melkoisen suuret ja suurin osa taivaankappaleista onkin kertynyt 6. Huoneeseen. Merkinvaihdoksia tai vaihdoksia Huoneiden välillä ei ole ollut, eikä ole odotettavissakaan.

Tällä hetkellä oma proge -Kuuni kulkee vielä Vesimiehessä, tuolla proge-kartan 12. Huoneessa ja tämä on ollut oikein mukavaa aikaa... Verkostoitumista netin kautta, useiampienkin kotisivujen tekoa (muille kuin itselle), järjestötoimintaa, ryhmätoimintaa jne. kaikenlaista on tullut tehtyä. Ajoittain kaikki sosiaaliset suhteetkin on tullut hoideltua olosuhteiden vuoksi sähköisten viestintälaitteiden kautta.. erityisesti kun VesimiesKuu oli 11. Huoneessa.

Tämä on ollut myös yllättävänkin seesteistä aikaa, tiettyjä turhautumisia lukuunottamatta... en millään haluaisi luopua tästä progejaksosta, joten täytyy koettaa ottaa kaikki irti tämän merkin lopusta ja viimeisistä viidestä kuukaudesta.

Kesäkuussa 2016 proge-Kuuni siirtyykin sitten Kalohin ja edelleen siellä valtavan suuressa 12. Huoneessa... tämä hieman arveluttaa käytännöllisesti asioihin suhtautuvaa AurinkoNeitsyttä... hmmmm....
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #462 : 03.02.2016 16:39:50 »

Tuossa erästä astrologiaan liittynyttä videota kuunnellessani tuli vain mieleeni, että usein on niin, että progressiivisen Kuun kohdalla sen merkin asioiden toteuttaminen alkaa sujuakin vasta sen transiitin loppupuolella, vaikka koko aika olisikin teemoja yritetty toteuttaa... Alussa on kuitenkin usein kaikki hieman hakusassa, vaikka merkin asiat tuntuisivatkin tärkeiltä.. ja mitä vieraammasta aiheesta / alueesta on kysymys, sitä enemmän ottaa se aikaansa, ennen kuin asiat saadaan rullaamaan.
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 884



Profiili
« Vastaus #463 : 04.02.2016 22:50:50 »

^oon Emelia tosta hieman eri mieltä. Proge kuu on mun mielestä kiehtova juuri siksi, että se kuitenkin liikkuu proge kartalla suhteellisen nopeasti (pari vuotta yhdessä merkissä) ja olen itse kyllä huomannut uuden proge kuun merkin yllätävänkin nopeasti aina. (olenkin kuuhullu nousu-rapu  crazy2)

Itselläni on rx  kuu kalat ja usein juuri tässä asemassa proge kuu osuu  skorpioni teini-iässä ja juu, proge kuu  vaaka oli vielä rauhallista, mutta proge kuu  skorpioni niin silloin mulla alko todellinen teini-ikä ja aivan järkyttävä angsti, joka kesti monta vuotta tuon jälkeenkin. Kiitos tr.  pluto  Tongue Mutta siis voimakkaita tunteita ja kokemuksia. En tiedä, olisin varmaan hukassa, jos tuollainen proge kuu pamahtaisi nyt aikuisuudessa.  Shocked Proge kuun paluu kaloissa oli ihan riittävän vetinen 27-vuotiaana. Oinas toi nopeita päätöksiä ja elämänmuutoksia. Härkä taas lopulta sitä vakautta elämään, jota kaipasin. Ja tosiaan, Härkä ei kiirehtinyt vaan asiat alko tapahtuun vasta kun oli jonkun aikaa menny, mutta se sopii taas Härkään.  Grin  Nyt proge kuu menee jo  kaksoset ja sen vaihdoksen huomasi kyllä Härän jälkeen heti. Yrittää vaan pysyä kyydissä mukana. Puolet vielä jäljellä ja sitten vetistellään Rapua. Toivottavasti saisin sen kanavoitua jotenkin kesätunnelmointiin ja johonkin mukavaan puuhasteluun kuten käsitöihin eikä menisi ihan vetistelyksi. Nyt Kaksosten aikana kirjat ja kaikki painettu ja digitaalinen sana on oivaa puuhastelua ja ajankulua. Olen lukenut enemmän kuin ehkä koskaan ja myös lehtiä tulee mulle enemmän ku ikinä.

tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #464 : 05.02.2016 23:07:45 »

Mulla huitelee Oinaassa, 7. huoneessa.

DC on 27 astetta kaloja, eli 7. huone jää aika minimaaliseks kalojen suhteen. Vaikka dominantti se on. sen sijaan 7. huoneen täyttää enemmän  oinas. Ja mullakun ei oinasta ole tippakaan planeetoissa, niin tuo "oinaan vaikutus" tuolla on ollu melkosen "blank", aina itelle...Ei oo ollu toiminnassa...

Ihmissuhteet, ja kaikki semmoset one-to-one kontaktit on nopeempia, omat reaktioni on nopeempia, ja itseilmasuni on nopeempaa. Tai oikeastaan, se suurin ero on siinä, että ne reaktiot, tunteet ja tapahtumat menee "nopeemmin ohi", yks vilahdus vaan. ja kaput.
Natal kartalla on  kuu harka ...

Tämä proge  kuu oinaassa, on opettanu ja opettaa vielä paljon, että antaa tunnetiloilleen luvan käydä se läpi nopeesti, ja päästää sen ulos yhtä nopeesti. Toisaalta se on tullut aika automaattisesti. Joskus oon kauhistuttanut itseäni, että oon reagoinu tunteellisesti nopeemmin joissain tilanteissa ihmisten kanssa, mihin en normaalisti reagoisi (hidas köntys  harka), mutta eniten yllättynyt siinä, että se meneekin nopeesti ohi. Joskus mietin et APUA, enkai aiheuttanu mitään toista kohtaan, koska olin mielestäni niin äkkipikainen... koska varovainen härkä siellä taas huutelee, et "PATIENCE!!! God damnit!!!"
Mut ne onkin ollu ihan turhia mietteitä. Smiley Tuntuisi ainakin, että energia virtaa paremmmin läpi, nopeammin, ja energian vastaanottavuus on nopeempaa, ja pikemminkin tervetulletta.


Toisaalta, tuo on tuonut myös eteeni sellaisia tilanteita, missä on oikeasti ollut pakko reagoida heti... Nopeita käänteitä. Mikä aluks ärsytti kamalasti. mutta piti myös laantua nopeesti. Sitten on tullut enemmän vastaan hyvin tempperamenttisia ihmisiä, missä koetellaan omia reaktioita, nopeeseen tahtiin... Vielä on opittavaa, koska härkä puskee vastaan välillä... Välillä voi olla kiukkupussi?  angel  ihmeen tunnepuuskia! Mä en oo koskaan ollut yhtä ärtynyt esim. autoliikenteessä...  knuppel2

« Viimeksi muokattu: 05.02.2016 23:41:15 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33
  Tulostusversio  
 
Siirry: