Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia viestintuojana  (Luettu 9355 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 08.11.2005 16:50:37 »

Nyt kallistun taivaan ja laajemman huomion puoleen viestintuojana. Itse avaruus, planeetat, tähtikuviot, linnunrata ym.

Kun olemme astro-foorumissa ja uskon, että useimmat ovat tulleet mukaan juuri astrologisen kiinnostuksen vuoksi. Niin nyt olisin kiinnostunut tietämään, kuinka paljon uskotaan, luotetaan ja seurataan astrologista viestiä.
Kuinka paljon se vaikuttaa elämäänne? Tai kuinka paljon sallitte sen vaikuttaa elämäänne? Tai vaikuttaako se? Ja miten?
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #1 : 09.11.2005 19:15:03 »

Yritän pitää sellaisen jalatmaassa asenteen astrologiaan vaikka tämä on mielenkiintoista niin en ota kaikkea ihan kuolevan vakavasti!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Cleo
Vieras
« Vastaus #2 : 09.11.2005 19:57:42 »

Hm.
Kun kävin rekisteröitymässä tuonne Lunean linkittämälle sivulle, jossa oli myös täydellinen asteroidi-luettelo syntymäkertalle sovitettuna, sekä jopa hieman tulkintaa esim.AP ja progressiokartoille, niin hämmästyin jälleen suunnattomasti.

En ole aiemmin juuri perehtynyt AP-karttoihin, se on ihan uusi juttu vielä, mutta kun luin sitä tulkintaa niin se osui yksiin aivan järkyttävissä määrin tähän elämäntilanteeseen sekä itseni että mieheni kohdalla. Niinpä siis sekä AP-karttojen että asteroidienkin osalta ei todellakaan ollut kyseessä mikään "itseään toteuttava ennustus" vaan olen saanut havaita ne todeksi jälkikäteen, ennen kuin olen koko asiasta mitään tiennytkään. Shocked  idiot2

Sinäänsä ei ole hauskaa huomata, että tähdet voivat vaikuttaa niinkin radikaalisti, mutta toisaalta kun niitä tutkii voi oppia paljon. Samalla oppii edes jonkun verran arvostamaan tähtien liikettä, tai siis ainakin voi yrittää sopeutua kyseisen ajan oppiläksyihin ja mahdollisuuksiin niin että edes jossain määrin tiedostaa mitä oikein on menossa ja miksi.
Tai vaikeahan se on sanoa miksi- alan ihan tosissaan uskoa että Universumissa EI ole sattumaa, ja että meille jokaiselle tosiaan on joku suunnitelma. Astrologiaa tutkimalla voisi siis saada vihjeitä siitä, mitä Universumi tai Jumala (tai miten kukakin asian kokee) haluaa meiltä ja meille.

Toki meillä on vapaa tahto, ja kannattaa muistaa, että synkältäkin näyttävät transiitit voivat pitää sisällään uskomattomia kehitysmahdollisuuksia. Jos siellä näkyy kriisejä, niin usein myös avaimia niistä selviämiseen...Ja toisaalta mahdollisuudet voi jäädä huomaamatta. Tietysti niin voi käydä yhtä lailla astrologian kanssa kuin ilmankin, mutta minusta on kiinnostavaa tutkia näitä asioita, niin paljon sieltä yhtäläisyyksiä aina löytyy.
tallennettu
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #3 : 09.11.2005 20:19:38 »

Varoitus:Nyt seuraa päiväkirjatasoista omaa löpinää...

Mielestäni astrologia on viestintuoja siitä mitä itse "korkeassa viisaudessamme" olemme halunneet elämältämme, mitä olemme halunneet siitä oppia, ja nytkin haluamme jos vaan ymmärrämme itseämme oikein. Jotain on voinut muuttuakin, jos olemme jo jotain ehtineet oppia. Haluaisin seurata sitä enemmän, mutta tuppaa unohtumaan. Ei nyt kuitenkaan koko aikaa ole tarkoitus vaan sitä tutkia ja opiskella, se ei ole tarkoitus, mutta käyttää sitä välineenä, että muistuu mieleen se "oikea" oppimisen kohde.

Samalla kun tutkii muidenkin karttoja valkenee kuinka monimuotoista elämä voi olla. Kuinka kullakin on oma tilanteensa. Ja universaalilla tasolla myös... Sitä vaan on vaikeampi selittää.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 06.01.2006 23:27:22 »

Itse olen miettinyt tässä että...

Ihminen, eli sielu, joka on kiinnittynyt ihmiskehoon, käy nyt läpi tätä elämää ja kokee kaikkea mitä ihminen kokee. Materiaan olemme kaikki nyt sidottuja. On fyysisiä tarpeita, on ihmissuhteita ja henkisiä tarpeita. Tapahtumia, tunteita, sairauksia, elämyksiä...

Astrologia on hyvä tapa tutkia itseään ihmisenä. Sitä, mitä juuri tässä elämässä nyt ollaan ja mitä opitaan. Mutta kuitenkin, kun kaikki olemme samasta alkulähteestä kotoisin ja sinänsä identtisiä keskenämme loppujen lopuksi, niin mitä vanhemmaksi sielu tulee ja mitä lähemmäksi se pääsee Ykseyttä, sitä vähemmän se tarvitsee näitä apuvälineitä. Emme ole sidottuja merkkeihimme, emme ole "tuomittuja" syntymäkarttojemme oikkuihin. Niihin ei pidä sitoutua, vaan nousta niiden yläpuolelle.

Meissä kaikissa on kaikkien merkkien ominaisuudet, ottakaamme niistä parhaat omiksemme ja toteuttakaamme itseämme "merkittöminä". Vapautukaamme egoistamme ja luokaamme itsestämme kuva Täydellisyytenä.

Hei mitähän mä horisen... Tässä oli väsyneen kaksosen pohdintaa..  Wink
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #5 : 06.01.2006 23:52:07 »

Itse olen miettinyt tässä että...

Ihminen, eli sielu, joka on kiinnittynyt ihmiskehoon, käy nyt läpi tätä elämää ja kokee kaikkea mitä ihminen kokee. Materiaan olemme kaikki nyt sidottuja. On fyysisiä tarpeita, on ihmissuhteita ja henkisiä tarpeita. Tapahtumia, tunteita, sairauksia, elämyksiä...

Astrologia on hyvä tapa tutkia itseään ihmisenä. Sitä, mitä juuri tässä elämässä nyt ollaan ja mitä opitaan. Mutta kuitenkin, kun kaikki olemme samasta alkulähteestä kotoisin ja sinänsä identtisiä keskenämme loppujen lopuksi, niin mitä vanhemmaksi sielu tulee ja mitä lähemmäksi se pääsee Ykseyttä, sitä vähemmän se tarvitsee näitä apuvälineitä. Emme ole sidottuja merkkeihimme, emme ole "tuomittuja" syntymäkarttojemme oikkuihin. Niihin ei pidä sitoutua, vaan nousta niiden yläpuolelle. quote

Aah, kylläpä olet oivaltanut jotakin samaan tapaan kuin minäkin. Tai haluaisin, että se olisi näin. Jotenkin se tuntuisi siltä mitä sisin tarvitsee. Jotkut ovat niin hurjan kiinnostuneita ja innostuneita kaikesta, mikä osoittaa vähänkin suuntia, vihjeitä, mitä tulee tapahtumaan, mitä tulee ottaa huomioon. Ja näin pitää olla. Välinpitämättömyyttä ei voi olla itseään kohtaan. Jokainen haluaa kuulla mitä joku toinen sanoo 'minulle itselle'. Tuntuu että smalltalkissa unohtuu juuri tämä, ei sanota toiselle juuri mitään. Kai siksikin turvaudutaan esim. lehtihoroskooppeihin, jossa se kirjoitus 'puhuu minulle jotakin'. [/

quote Meissä kaikissa on kaikkien merkkien ominaisuudet, ottakaamme niistä parhaat omiksemme ja toteuttakaamme itseämme "merkittöminä". Vapautukaamme egoistamme ja luokaamme itsestämme kuva Täydellisyytenä.quote

Kyllä. Mutta kun meitä on moneksi, niin antaa jonkun puhua. Tarvitsemme puhetta itselle, joka ei ole vielä herännyt tai on heräämässä, venyttelemässä ja hieromassa silmiään. Eikö?

Hei mitähän mä horisen... Tässä oli väsyneen kaksosen pohdintaa..  Wink

Et horise ollenkaan, tai laitanpa näin päin: horinoita on kiva lukea.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2006 23:54:30 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #6 : 07.01.2006 00:18:38 »

Hehe... Kiitoksia. Minä olen aina valmis horisemaan.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #7 : 07.01.2006 02:57:45 »

Kaunis valonkantaja!

En voi olla kertomatta jotakin, kun luin sinun mottolausetta 'juustosta'.

Flamencossa on eräs laulu, jossa kehutaan nuorta ja vanhaa. Hehän kunnioittavat vanhaa laulajaa, soittajaa, tanssijaa yli kaiken. Eräs laulu, jossa sanotaan: Nuoret naiset tuoksuvat oliivilta, vanhat naiset tuoksuvat vanhalta juustolta, molemmat ihania.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #8 : 07.01.2006 16:04:41 »

Hihii... *haistaa vanhan juuston sulotuoksun*  buck2

Kuulostaa tosi suloiselta laulelmalta, Kiitoksia tonttuseni, piristit päivääni! smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 24.01.2006 01:29:03 »

Kysymys
Miksi me kaikki olemme astrossa?
Kiinnostaako meita samat asiat vai uskommeko yhdessa johonkin parempaan, ei uskonnon ristiriitoja, ei poppakonsteja vaan mihinka, kun mina uskon johonkin parempaan jota koko ajan etsin hyvyyteen jonkinlaiseen massahyvyyteen jossa ei ole pahoja ajatuksia, jonkinlaiseen energiaan, etta se pystyy vaikuttamaan jokaiseen meita ja yhdessa voimme tehda PALJON, PALJON HYVAA KOKO IHMISKUNNALLE!!!
T. Diamond
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #10 : 24.01.2006 02:15:40 »

Haaveilua.... angel buck2 Shocked

Toivoa... smitten

Älytöntä kai kaikki! Undecided
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #11 : 30.05.2006 18:55:22 »

Hei kaikille!

Kyllä olen huomannut astrologian alkavan vaikuttaa elämääni, sitä mukaa kun sitä oppii ymmärtämään.

Ei niinkään ennustavana elementtinä vaan itsensäymmärtämisenä ja itsetuntemuksen lisääntymisenä.

Sitä kautta oppii ymmärtämään myös tapahtuvia asioita ja osaa suhtautua niihin oikein.
Tai ainakin oppii yrittämään ymmärtää.

Huomaa olevansa osana suurempaa kokonaisuutta.
Ja että voi jopa omalta pieneltä osaltaan vaikuttaa siihen kokonaisuuteen.

 smitten    maarita         smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 30.05.2006 20:29:37 »

Kiitos Maarita!

Olipa kauniisti sanottu!

Mut vieläkään en osaa paneutua astrologiaan. Nikulan kirja odottaa nurkassaan ja joku muukin.

Metsätonttu  Huh
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #13 : 30.05.2006 20:31:33 »

Moi kaikki astroilijat.
Itellä tämä harrastus alkoi äidin kautta.. Hankki siskolle syntymäkoopin ja mäkin tietty halusin ja siitä se lähti. Olin yläastelainen teini.
Kaiken karvaisia juttuja luettuani ja tutustuttuani kaikenlaiseen asiatietoon parapsygologiasta astrologiasta luonnontieteista, olen oppinut eniten arvostamaan ns. historian mukana kulkeutunutta tietoutta. Jos ihmiset ovat eripuolilla maailmaa jo tuhansia vuosiaa syventyneet astrologisiin oppeihin.. Ja vielä erittäin alkeellisilla välineillä tehneet hienoja osuvia päätelmiä. Niin ei todellakaan voi sanoa että tämä tieteenala olisi huuhaata vaan globaalinen oppi ja ajatus malli, joka pyrkii elämän syvempään ymmärtämiseen... Mielestäni astrologiaa voi käyttää hyväkseen, varsinkin jos on hyväksynyt ajatuksen uudelleensyntymästä. Astrologiaa kannattaa ja pitää käyttää kypsymiseen ja kehittymiseen omassa elämässä. Kaikkea ei tähtiin ole kirjoitettu. Jopkainen meistä itse päättää omasta elämästään ja siitä, kuinka paljon annettuja eväitä käyttää.. Tekeekö elämästään helpompaa vai vaikeampaa....

Heh. Vaikea selkoista... Mut pohtikaahan.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: