Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suitsukkeiden käyttö??  (Luettu 37994 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« : 08.11.2005 15:51:02 »

Hellurei  Cheesy
Koitin etsiä tätä aihetta, mutta en löytänyt. Mielestäni olen samantapaisen otsikon jossakin nähnyt, olisiko tästä keskusteltu vanhalla foorumilla?
Nyt tämä tuli minulle ajankohtaiseksi, joten laitan tämän keskustelun vireille (poistakaa, jos tämä jo tosiaan jossain täällä on).

Eli, vaihtoehtohoitomuodoissa käytettävät suitsukkeet.
Mitä suitsukkeissa käytetään?
Miten ne vaikuttavat?
Oletko itse ollut tälläisessä hoidossa ja mikä hoitomuoto se oli?
Entä voiko suitsukkeesta tulla jotakin sivuvaikutuksia, voiko käytettävä suitsuke olla vaarallinen?

Olen käsittänyt suitsukkeita käytettävän sellaisissa hoidoissa, joissa halutaan "tajunnan laajentumista" sekä hoitajalta että hoidettavalta tai pelkästään hoidettavalta.

Kertoisitko tietojasi tai anna linkkiä siihen keskusteluun,
jossa tämä aihe jo oli käsillä.
Tarvitsen nyt valaistusta tästä aiheesta.
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 08.11.2005 15:59:32 »

Itse tiedän suitsukkeista sen verran, että ne ovat hyvin puhdistavia. Esimerkiksi Jasmiini puhdistaa energioita (eli jos haluat puhdistaa asuinpaikkaasi, Jasmiini käy hyvin). Vanilja puolestaan poistaa stressiä ja sitruuna virkistää. Suitsukkeilla kohotetaan energioita ja ajetaan pahoja värähtelyitä pois.

Suitsukkeista ei pitäisi olla mitään vaaraa. Itselläni tosin suurin osa suitsukkeista kuivattaa nenän limakalvoja, joten joudun miettimään tarkkaan mitä suitsukkeita ostan ja paljonko voin polttaa niitä kerralla. Eräs ystäväni kärsii puolestaan päin vastaisesta vaivasta : hänellä liika suitsuttelu aiheuttaa vain nenän vuotamista  :Smiley

Niin ja yksi "huono" puoli suitsukkeissa on, että niiden tuoksu tarttuu erittäin tehokkaasti tekstiileihin.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2005 16:15:26 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #2 : 08.11.2005 16:13:15 »

Henkilökohtainen mielipiteeni suitsukkeista on. Tiipetiläisien munkkien tekemät ovat loistavia. smitten smitten smitten
Intialaiset ovat imeliä ja niistä tulee pää kipeäksi. knuppel2 knuppel2 knuppel2
« Viimeksi muokattu: 08.11.2005 18:24:19 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2005 16:30:11 »

Kiitos AhtaMaarit Smiley
Minulla itselläni on Tiimarista ostetut Ruusu- ja Omenasuitsukesetit, lähinnä tuoksua antamaan. Vaikutuksista en sen paremmin tiedä, mutten niitä varsinaisena hoitona olekkaan poltellut..

Jasmiinia näköjään kannattaisi ihan hommata, puhdistushan on aina hyväksi Smiley
Aromatippoina omistan tuon virkistävän sitruunan, onhan tuossa setissä kyllä tuollainen puhdistavakin coctaili (Myrtti - Palmarosa - Pelargonia) -kuinka hyvä vaikutus niillä sitten on, sitä en tiedä. Sekä tietysti myös rentouttava, mutta nämä ovat aromatippoja -ei siis varsinaisia suitsukkeita.

Ikiaikakin on ehtinyt vastaamaan, kiitos Smiley
Mistäs noiden munkkien tekemiä suitsukkeita löytäisi?

Hyviä vinkkejä tulee, kiitos niistä, mutta olen muotoillut varmaan kysymykseni väärin?
Haluaisin siis tietoa lähinnä huumaavista suitsukkeista, joita siis käytetään hoidon antamisen/tekemisen yhteydessä.
Itseäni kun sellaiset hoidot vähän epäilyttävät (siis, joissa käytetään jotakin huumaavaa mukana), niin pitää udella tietoa jostakin ja päätin udella täältä, jos vaikka jotakin selkoa tulisi Undecided
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #4 : 08.11.2005 16:33:52 »

Suitsukkeet tuoksuvat yleensä kyllä hyvältä, ja täydentävien hoitomuotojen laajasta kirjosta navajoterapia käyttääkin tietääkseni suitsukkeita.

Henkilökohtainen mielipiteeni on kuitenkin se, että tehdessäni hoitoja, en laita suitsukkeita palamaan, jos ei asiakas sitä nimenomaan pyydä. Tähän mennessä kukaan ei ole pyytänyt. Toisaalta teenkin kyllä hoitoja kotonani, ja työhuoneeni on kooltaan vaatimaton. Suitsukkeet tuoksuisivat siellä mielestäni liian dominoivasti. Aromaterapiahoidonkin jälkeen pitää tuulettaa reippaasti ristivedolla, että saa 'nollattua' tilan. Cheesy

Mikäli tuoksua tarvitaan, niin käytän siis mielummin eteerisiä öljyjä joko tuoksulampussa, -kivessä tai -liinassa, ja tulielementiksi riittää kynttilät. Tuoksun valitsen terapeuttisen tarkoituksen mukaan, ja lisäksi käyttäessäni aitoja eteerisiä öljyjä voin olla varma siitä, että ne tekevät asiakkaalle hyvää.  angel

Olen nimittäin kohdannut sellaisiakin suitsukkeita, joissa on selvästi synteettisiä hajuja... niiden terapeuttinen arvo on...  tickedoff Sad
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #5 : 08.11.2005 16:51:48 »

Olen nimittäin kohdannut sellaisiakin suitsukkeita, joissa on selvästi synteettisiä hajuja... niiden terapeuttinen arvo on...  tickedoff Sad

Tuo synteettisyys ärsyttää minuakin ja tälläisenä "uudiskäyttäjänä", esim. juuri nuo aromatipat, on kovin vaikeaa erottaa synteettiset hajut luonnontuoksuista Sad
No tuota sitruunaa nyt on helppo saada luonnonmukaisessa olomuodossa, samoin appelsiinia ja vaniljaakin. Mutta muita tuoksuja on jo minun alettava pohtia, mistä niitä saa.
Vinkkejä?
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #6 : 08.11.2005 17:04:21 »

No tuota sitruunaa nyt on helppo saada luonnonmukaisessa olomuodossa, samoin appelsiinia ja vaniljaakin. Mutta muita tuoksuja on jo minun alettava pohtia, mistä niitä saa.
Vinkkejä?

Eteerisistä öljyistä aitoja ja luotettavia ovat ainakin Primaveran, Floramen, Eve Taylorin ja UMG:n tuotteet. Tämä ei ole mainos, mutta itse käytän vain niitä  coolsmiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.2005 17:28:24 »

Ja minä suitsukkeiden kohtuukäyttäjänä sanoisin, että kannattaa vaihtaa ne Tiimarin suitsukkeet vähän laadukkaimpiin  coolsmiley esimerkiksi Intian Basaareista saa ihania aitoja intialaisia (ja yleensäkin aasialaisia) suitsukkeita. Samoin erilaiset, erikoiset pikkumyymälät myyvät hyvänlaatuisia suitsukkeita.
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #8 : 08.11.2005 17:57:00 »

Joo, kyllä heti vaihtaisin kun niitä jostakin löytäisi. Täällä maalaismaisemaisessa tuppukylässä kun ei vaan noita vaihtoehtoja ole Cheesy

Koitin tuossa jo googletella noita eteerisiä öljyjä ja löysin tuon Frantsilan,
mahtavatko ne olla ihan aitoja vai ovatko synteettisiä?
Tietääkö kukaan?

Tästä on siis lähdettävä johonkin cityyn, että taas jotain saa Sad
Kyllä joskus harmittaa asua maalla, nimenomaan tälläisissä tilanteissa kun täältä ei mitään tuollaisia erikoisempia saa (http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/d015.gif)
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 08.11.2005 18:00:32 »

Lainaus
Koitin tuossa jo googletella noita eteerisiä öljyjä ja löysin tuon Frantsilan,
mahtavatko ne olla ihan aitoja vai ovatko synteettisiä?
Tietääkö kukaan?

Aitoja ovat.  Smiley
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #10 : 08.11.2005 18:31:14 »

Kirjoitin aikaisemmin väärin. Tarkoitim Tiipetiläis munkkien tekemiä suitsukkeita. Embarrassed


http://www.thepurplepeople.com/tibetan/original.html


http://www.nmcnews.org/ordering/ordering.html
« Viimeksi muokattu: 08.11.2005 18:33:23 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #11 : 08.11.2005 19:01:05 »

Moikka  Smiley

Itse olen tilannut allaolevasta linkistä suitsukkeita ja suosittelen lämpimästi, erittäin laadukkaita ja upea valikoima  smitten

http://www.energiakeskus.com/tuotteet/
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #12 : 08.11.2005 19:52:27 »

Kiitän näistä infoista,
näyttää olevan Energiakeksuksessa myös suitsukkeitakin Smiley

WAU, tässähän ihan tulee tajunnanlaajennus kuin huomaamatta laugh

Noista sitrustuoksuista heräsi nyt kysymys:
Miten on noiden käytön kanssa kun on nuo kisut?
Niillehän laitetaan karkoituksena mm. appelsiininkuoria.
Entä muiden tuoksujen, eteeristen öljyjen ja suitsukkeiden käyttö?

Etten vain noille lapsilleni mitään aiheuta kun tässä oikein innostun kotiani puhdisteleen ja energisoimaan Undecided

Luostareihin ja temppeleihin onkin tehnyt kauan mieli mennä tutustumaan, oliskohan tässä hyvä syy kun käy kyselemässä munkeilta suitsukkeita, josko sais samalla kierroksen rakennuksessa /-sissa  Smiley
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Filipendula
Vieras
« Vastaus #13 : 08.11.2005 22:11:08 »

Minä käytän suitsukkeita aika usein puhdistamaan asuntoa huonoista energioista, välillä piristämään mieltä. Mutta usein (avomiehen mielestä liian usein Cheesy) on suitsuke palamassa...

Minä suosittelen, että kokeilet eri kauppojen suitsukkeita, löydät siten omat suosikkisi. Ja jos vain tuoksun takia niitä haluat, niin kokeile uusia tuoksuja rohkeasti. Mutta nuo Tiimarin suitsukkeet eivät todellakaan ole parhaita. Minä tosin käytän niitä silloin tällöin, kun tuppaa olemaan ylijäämiä ajoilta jolloin itsekin aloitin suitsuttelun. Osa väittää, että ne haisevat savulta, mutta minä en ole huomannut...

Vietä monta rentouttavaa hetkeä suitsukkeiden parissa!
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 08.11.2005 22:19:16 »

Lainaus
Noista sitrustuoksuista heräsi nyt kysymys:
Miten on noiden käytön kanssa kun on nuo kisut?
Niillehän laitetaan karkoituksena mm. appelsiininkuoria.
Entä muiden tuoksujen, eteeristen öljyjen ja suitsukkeiden käyttö?

Etten vain noille lapsilleni mitään aiheuta kun tässä oikein innostun kotiani puhdisteleen ja energisoimaan Undecided

Tottahan noilla eläimillä on herkemmät haju- ja monet muutkin aistit ja saattavat tuntua niistä liian voimakkailta. Siksipä kannattaa antaa eläimille 'pako'mahdollisuus, tuoksuttomaan tilaan tms.

Ja noiden aroomattisten öljyjen käytön suhteen on hyvä olla varovainen lasten ja itsenkin kanssa. Ne kun tosiaan ei ole vain tuoksuja, vaan niillä paljon erilaisia vaikutuksia. Kannattaa hakea tietoa kirjoista tai joltain aromaterapeutilta niistä.
Lapset ovat todella herkkiä niidenkin suhteen.
Nehän imeytyy monella tapaa ihmisen elimistöön ja olisi hyvä tietää, miten mikin 'yrtti' tms. vaikuttaa ja millaiset määrät on hoitavia ja mitkä määrät jopa 'ei niin hoitavia enää'.

Mutta todella hienoja 'aineita osaavissa käsissä' käytettyinä!

 smitten[/color]
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: