Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko naisena kokenut ilkeilyä/kateutta muilta naisilta?  (Luettu 67063 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #105 : 02.02.2014 12:35:17 »

Kateudesta en tiedä mutta uhkana minut usein naisten keskuudessa otetaan. Ehkä minulla on jotain sellaista mitä heillä ei ole, pelkäävät sen minulle menettävänsä ja tekevät sitten kaikkensa sen estääkseen buck2
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #106 : 02.02.2014 13:10:41 »

Olen, mutta ehkä vain yhdeltä suuremmassa määrin. Ikävä asia tässä on, että kyseessä on ollut oma äiti. Minun tulkintani on, että hän on halveksinut ylipäänsä kaikenlaisia naisellisiksi laskettuja ominaisuuksia niin itsessään kuin muissa ja minulla niitä on ilmeisesti ollut. Minua kasvatettiin kuin poikaa (kyllä siinä osittain onnistuttiin, koska on minussa se maskuliininenkin puoli) ja aikuisiällä viihdyin paremmin miesseurueissa kuin naisten parissa - joskin minulle siunaantui myös hyvä naisystävä.

Minun aikuisuuteeni on kuulunut hauskoja, fiksuja, kauniita, seksuaalisia, lahjakkaita, mystisiä ja lämminhenkisiä naisia. On heillä heikkoutensakin, mutta hyvät puolet ylittävät helposti huonot. Heidän kauttaan olen oppinut arvostamaan myös omaa naisellista puoltani, jota ei siis saanut lapsena olla.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #107 : 02.02.2014 13:41:17 »

Enpä nyt suoralta kädeltä muista että varsinaista kateutta tmv. Yleensä ottaen tulen toimeen naisten kanssa hyvin eikä kukaan ole suoraan ollut ilkeä tmv. Kaikilla on ollut sen verran hyvä itsetunto että eivät koe minua uhkana.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #108 : 29.08.2016 21:20:19 »

sattuman kauppaa, ainakin se millaisia ihmissuhteita tulee ensimmäisenä vastaan kun lapsi muodostaa ihmissuhteita perheen ulkopuolelle. mua surettaa usein eniten niiden puolesta jotka on tehneet mulle joskus väärin, jos kuulen että heillä on vaikeuksia elämässään. eikö ole omituista? siihen välille tulee vahvempi side jos toinen on tehnyt sua kohtaan ilkeästi etkä silti antanut samalla mitalla takaisin. heidän vaikeudet saa mun sydämen jättämään lyönnin väliin.

Mitenkäs tuo satuttaajansa liimautuminen (trauma bonding) ja Tukholma-syndrooma ystävyyssuhteissa? Varmasti sielläkin, sitä vuoristorataa, ensin ihanaa, sitten kamalaa, sitten ihanaa, sitten kamalaa.. Ja tärkeitä ihmisiähän nekin on, ystävät nimittäin.
tallennettu
.ave.
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 182


Profiili
« Vastaus #109 : 31.08.2016 21:00:40 »

Minusta se on ihan hyvä juttu, että täällä on sinulle kanava, jota kautta voit purkaa asioita sanoiksi. Monella muullakin on ihan varmasti (itseni mukaan lukien) saman tyyppisiä asioita mielessä, joten kyllä se vertaistukikin on ihan jees. Afro Joskus voi jotain hyvää juttuakin syntyä, mistä oivaltaa jotain lisää, joskus taas saa ittelleen asioita sanoitettua.  Smiley Ei kannata pelätä sitä oksentamista, sillä se oikeastaan on monissa kokemuksissa aika välttämätöntäkin. Käydä niitä läpi uudelleen ja uudelleen, jotta ymmärtäisi paremmin..

muok. Tietysti niissä rajoissa, minkä koet itse sopivaksi ja turvalliseksi.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 31.08.2016 21:05:28 kirjoittanut .ave. » tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #110 : 13.01.2017 23:00:41 »

Wanha aihe, mutta...

Olen ollut koulukiusattu, ja myös aikuisena opiskeluaikana tyttöporukoiden inhon kohde, joskaan en varsinaisesti kiusattu. Koulussa määrällisesti pojat kiusasivat enemmän, mutta tyttöporukoiden kiusaaminen on se, joka aiheutti syvimmät haavat ja jota vieläkin muistelen... Kouluajat muistuvat siinäkin mieleen, että alitajuisesti kavahdan/kylmä aalto hulvahtaa sisäpuolella, jos näen kadulla teinityttöjä trendivaatteissa, kovasti meikattuna, kylmä, koppava ilme kasvoillaan - vaikka järki sanoo, että ko. tyttöset tuskin edes huomaavat mua!!! Mutta näin se vaikuttaa...

Poikien kiusaaminen on härnäämistä koulun pihalla, koulumatkoilla, luokassa ennen tunnin alkua yms. Reppua varastettiin/levitettiin sisältö pitkin pihoja - ikävää, mutta tavallaan "yksityistä". Tyttöjen kiusaaminen taas oli järjestelmällistä halveeraamista, itsetunnon polkemista, nolaamista muiden edessä. Esim. ryhmätyötä tehdessä mua ei kuunneltu, ideoitani pidettiin tyhmänä ja väitettiin, etten tee yhtikäs mitään työn hyväksi - tästä tytöt kantelivat opettajalle, että olen laiska enkä työskentele heidän kanssaan ja saivat mut näyttämään tyhmältä, laiskalta. Sitten tuo julkinen nolaaminen: koko kouluporukan kuullen tytöt kertoivat salaisuuksiani, kaikki saivat tietää, keneen olen ihastunut yms. Kaikkien kuullen kommentoivat, kuinka hirveä iho mulla on ja kuinka pitäisi pukeutua suojaessuun, jos finnejäni meinattaisiin puristaa (mulla oli aikamoinen akne teininä). Yhdellä kotitaloustunnilla (meidän piti syödä aina kaikki valmistetut ruoat) tyttöporukan 'queen' kippasi jäljellejääneet salaatit mun lautaselle ja sanoi, että "kyllä läskille maistuu". Siinä koko porukka tuijotti ja odotti kotiinpääsyä (saimme luvan lähteä kotiin vasta, kun kaikki olivat valmiita), kun nöyryytettynä söin lautasta tyhjäksi - opettaja ei edes puuttunut tähän. Pysyvät haavat jäi noistakin ajoista... Cry

Olin tosi ujo, herkkä, melkoisen naiivi ja hiljainen kouluaikoina ja siksi helppo kohde. Aikuisena olen muuttunut epäluuloisemmaksi, en luota samantien uusiin tuttavuuksiin enkä päästä ihmisiä helposti lähelle. Mutta itsevarmuutta olen saanut lisää ja nykyisin olen rehellisesti oma itseni. En häpeile itseäni, tuon mielipiteeni erittäin selkeästi ja kärkkäästi esille. En pyri miellyttämään ketään, vaan elän "jos et pidä minusta, se on ihan oma ongelmasi" -asenteella.

Opiskeluaikoina olin myös luokkamme tiiviin tyttöporukan hampaissa. Tuo inho näkyi lähinnä tylyytenä: jos heiltä kysyi jotain, vastaus oli lyhyt, kuiva ja teki selväksi, että turha tulla hieromaan kaveruutta. Tytöt nakkelivat niskojaan ylpeästi, jos satuin olemaan lähietäisyydellä. Eräs kaverini kertoi, että oli kuullut tämän tyttöporukan keskenään ruotivan mua, mun olemusta, käyttäytymistä yms. - eikä mitenkään positiiviseen tapaan. Tähän törmäsin useampaan otteeseen. Mutta kiva, jos tuotin heille puheenaihetta ja sisältöä elämään! Grin

Miksi opiskeluaikana olin tyttöporukan hampaissa? Uskoisin, että ensisijainen syy on se, etten halunnut lähteä mukaan myötäilijäksi porukan 'queenin' p*skanjauhantakerhoon - näillä naisilla oli tapana juoruta muiden asioista ja arvostella jokainen tuttu ja tuntematon. Viihdyin luokan poikien porukoissa, eikä kundeilla ollut mitään sitä vastaan - tästäkin sain kuulla, että "siellä se tyrkyttää itseään kaikille kundeille, mahtaa olla epätoivoinen" Cheesy  Muutenkin olen varsin epänaisellinen, suht estoton käytöksessäni (tämä tuntuu ärsyttävän hyvin hillittyjä, äärinaisellisia naisia), erittäin suorapuheinen, huumorintajulta härski, kovaääninen ja kova elehtimään. Enkä tietenkään pahemmin jaksa panostaa muotivaatteisiin tai pakkeleihin - vaatteet ovat mukavia, rentoja ja mahdollisimman laadukkaita, meikkiä on naamassa tasan sen verran, että ovesta kehtaa pihalle astua. Viihdyn "äijäaktiviteeteissa", eli esim. peli-illoissa (konsoli-), kotikatsomoissa seuraamassa urheilua, baarissa pelaamassa biljardia tai pubivisaa yms. Muutoinkin tunnen, että miesporukoissa saan vapaammin olla oma itseni - mun härskiä läpänheittoa katsotaan naisporukoissa yleensä enemmän tai vähemmän kieroon...

Naiset ehkä juuri ärsyyntyvät mun "epänaisellisuudesta" ja siitä, etten suostu asettumaan sinne standardinaisen muottiin. Onko se sitten kateutta, olenko heille uhka, en tiedä. Itseäni taas standardinaisessa ärsyttää pinnallisuus (oman ulkonäön jatkuva puunaaminen ja ruotiminen), avuttomuus (tietyissä asioissa oma-aloitteisuuden puute) ja se, ettei haluta tehdä ns. likaisia ja raskaita hommia, joita itse teen siinä missä raavas mieskin. Mutta, vaikka henkilökemiat eivät mätsäisikään, pyrin suhtautumaan kaikkiin ihmisiin asiallisesti - tarkoituksellinen ilkeily ei auta ketään. Ja eiköhän itselläkin ole naisellisen puoleni kanssa työstämistä - se kun taitaa elämässä olla se kaikkein vierain asia Undecided

Terkuin,  outolintu- venus jousimies 11. huoneessa Wink
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #111 : 16.01.2017 16:07:02 »

Yleisesti ottaen kiusaajan sukupuolta kommentoimatta:

Olin pahasti ja väkivaltaisesti koulukiusattu ikävuosina 10-13. Sen loputtua en käsitellyt siihen liittyviä traumoja kuin vasta 35-vuotiaana. Ja niin kauan kun ne traumat olivat käsittelemättä, kiusattiin minua myös esim. harrastuspiireissä.

Käsittelemätön trauma vetää puoleensa samanlaista traumaa yhä uudelleen, kunnes ihminen lopulta ryytyy ja käsittelee sen traumansa.
Kiusaamiset loppuivat nimittäin kuin seinään heti, kun olin  käsitellyt koulukiusaamiseen liittyvät tunteet ja saanut ne pois systeemistä.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #112 : 05.02.2019 13:30:35 »

Mikähän siinä on, ku nyt miehet käyttäytyy kuin naiset? Ihan hirvee meininki idiot2 buck2
tallennettu

Kuuntele tuulta.
paavo väyrynen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 264


Profiili
« Vastaus #113 : 05.02.2019 18:00:31 »

Manbabys
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #114 : 05.02.2019 18:09:46 »

Manbabys

 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry: