Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jalat turvoksissa  (Luettu 24167 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lari
Vieras
« Vastaus #30 : 14.07.2006 23:32:27 »

Olen kyllä senverran jästipää, että en turhia pillereitä ja purnukoita ostele.

Pari vuotta sitten olin kovassa kuumeessa ja asuin silloin apteekin vieressä. Menin sinne ja siellä oli hirmuiset jonot, niinpä takaisin kotiin tyhjinkäsin.  Embarrassed

Äidiltä olen lainannut jääsalvaa tarvittaessa. Sillä on hierojalta ostettu sellaista hevoselle tarkoitettua jäähdyttävää salvaa, joka on voimakkaampi kuin apteekista saatavat voiteet. Sitä tosin olen käyttänyt, vain kun jokin lihas on tulehtunut.

Rakkaudella Lari smitten      -Sitä seuraavaa lihasrääkkiä odotellessa  coolsmiley
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #31 : 14.07.2006 23:40:21 »

Jotenkin kuulostaa niin kovin miehekkäältä tuo sinun selostus... Minun äiti käyttää tummelia eli lehmän tissirasvaa, siis ihan perusvoiteena!  :Smiley Ei sen aina niin hienoa tarvi olla että toimii!  smitten
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Lari
Vieras
« Vastaus #32 : 14.07.2006 23:47:43 »

Eipä niin tarvii kummallisia aineita.

Juoksutreenitkin on nyt olleet hiukan vähemmällä, joten jalat tulevat herkemmin siitäkin kipeäksi. Palauttavan rauhallisen treeninkin kun viitsisi tehdä, niin varmaan lihassäryt ja turvotuksetkin vähenisivät. Ihminen vaan on hiukan laiska.

Venyttelyt, liikunta, lepo ja rakkaus kaikkeen oikeassa suhteessa, niin hyvin menee.  smitten
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #33 : 15.07.2006 00:23:29 »

Minun äiti käyttää tummelia eli lehmän tissirasvaa, siis ihan perusvoiteena! 

Tummeli on hyvä aurinkovoide...
Huom, ei niille jotka eivät halua ruskettua..

tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #34 : 15.07.2006 11:03:03 »

Venyttelyt, liikunta, lepo ja rakkaus kaikkeen oikeassa suhteessa, niin hyvin menee.  smitten

Olet oikeassa.. (http://themes.belchfire.net/style_emoticons/creamcycle/good.gif)

Joku viisas on joskus todennut, että "jos ihmiset venyttelisivät yhtä paljon kuin kissat, niin heillä olisi huomattavasti vähemmän kipuja/kolotuksia."
Myöskään kissojen lepäämisen "matkimisesta" ei olisi kenellekään haittaa.. (http://www.htmlhelpcentral.com/messageboard/images/smilies/browncat.gif)

Oikku67 (http://themes.belchfire.net/style_emoticons/creamcycle/beach.gif)
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #35 : 25.07.2006 23:10:58 »

Kun jalat ovat turvoksissa, niin olisi hyvä tietää syy siihen. Sillä turvotus johtuu yleensä verenkiertohäiriöistä, jos seisotaan tai istutaan pitkän aikaa paikallaan. Jalkojen turvotuksen alkusyy on usein munuaisten tai maksan toimintahäiriössä. Ei muuta kuin iltaisin jalat ylöspäin rentoutumaan elikkä kannat kattoon. Voikukka ja koivu on vanhankansan konsti turvotukseen, koska parantaa munuaisista virtsaeritystä. Eli tuoreita lehtiä salaattiin tai teehen.
Parasta on kuitenkin säännöllinen liikunta ja jalkojen rentoutus.
Latva-artisokka on hyvä turvotuksen poistaja, koska se uudistaa soluja ja suojaa maksaa ja vilkastuttaa esim. sappinesteen virtausta maksasta sekä poistaa nestettä ja turvotusta.

Artisokka välipala:
2-3 latva-artisokkaa, katkaise varret ja pese ne.
Pane artisokat tyvi alaspäin kattilaan, jossa kiehuvaa vettä ja merisuolaa.
Lisää joukkoon 2-3 ruokalusikkaa sitruunamehua.
Keitetään noin 30 minuuttia.
Nostetaan ja valutetaan artisokat.
Tarjotan kastikkeen tai majoneesin sekä patongin viipaleen kanssa joko kuumina tai kylminä.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: