Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sideerinen vaaka  (Luettu 14287 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #15 : 28.06.2006 20:27:04 »

Mitäs veikkaat, kumpi näistä planeetoista on yhteisöjen keskiössä, auktoriteetti ja siis "establishmentissa", kumpi taas ulkopuolella hiukan erilleen vetäytyneenä? Hinduastrologian valossa vastaus on selvä.

Hei,
Voit olla oikeassa siinä mitä puhut Jupiterista. Tyypillinen Jupiter luonne (Jousimies, Kalat) toimii vallitsevan systeemin puitteissa ja jopa aktivoi sen toimintaa. Jupiter on aivan varmasti enemmän toiminnan planeetta ja siten yhteisöllisyyden keskiössä.

Mutta Saturnuksen suhteen tuo määritelmä ei nyt vain käy. Muistatko kun keskustelimme Saturnunuksen ylennys ja alennus asemista? Tällöin tuli ihan havainnollistetuksi jotain uskottavaa; Saturnus-Vaaka todellakin pärjää yhteiskunnassa ja on tilannetajuinen elämän käytännön realiteettien suhteen. ELi kyllä se Saturnus selvästi vaikuttaa ihmisen kykyyn järjestää ja järkeistää elämänsä käytännön puolta - ainakin hyvin sijoittuneena. Tarkoitan siis, että ei voi sanoa Saturnuksen funktion olevan *Kuinka toteutan ulkopuolisuuttani/outouttani Saturnuksen merkin tai huonesijainnin mukaan*, vaan kyllä se Saturnuksen funktio tuntuisi olevan *kuinka osaan järjestää elämäni käytännön kulkua*.

Tv.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 28.06.2006 22:22:30 »

Toi Saturnus kyllä toimii jotenkin kiinteyttävästi,
kiteyttävästi, sitovasti, sulkeutuvasti.

Ehkä liiallisestikkin  Huh
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #17 : 30.06.2006 14:36:34 »

Hööh, ihmettelen
tota Harchin neronleimausta (noh, siitä Roomakin syttyi)
siitä ettei muka itse voisi tietää omaa nousumerkkiä, aka tiedostaa
sitä. Kyllä minä nyt varmaan olen eniten nähnyt
miten ihmiset minuun reagoivat kuin joku muu.  knuppel2

Höh, kylläpäs mun sanomiset taas vääntyy... en mä nyt ihan noin kirjoittanut. En mä tiedä, mikä sun nousumerkki on, enkä ole koskaan väittänytkään tietäväni. Kyllä sä voit hyvinkin olla nousu-Jouskari, jos kerran itse niin sanot. Katso huonehallitsijoita, ne ratkaisee. Kuu sulla on joka tapauksessa Oinaassa.
tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #18 : 30.06.2006 15:11:36 »

Muistatko kun keskustelimme Saturnunuksen ylennys ja alennus asemista? Tällöin tuli ihan havainnollistetuksi jotain uskottavaa; Saturnus-Vaaka todellakin pärjää yhteiskunnassa ja on tilannetajuinen elämän käytännön realiteettien suhteen. ELi kyllä se Saturnus selvästi vaikuttaa ihmisen kykyyn järjestää ja järkeistää elämänsä käytännön puolta - ainakin hyvin sijoittuneena.

Niin, olivathan Marilyn Monroe, Scott Fitzgerald, ja Truman Capote tästä hyviä esimerkkejä  Wink. Saturnus on aika monipiippuinen ja monikasvoinen planeetta. En väitä, etteikö sillä olisi paljonkin tekemistä reaaliteettien tajun kanssa, mutta kyllä mä näen sen enemmän planeettojen "hulluna tiedemiehenä", ainakin jos se on huonosti sijoittunut - ihminen vetäytyy johonkin omaan teoriamaailmaansa ja rakentelee siellä monimutkaisia rakennelmia, jotka etääntyvät todellisuudesta yhä kauemmaksi ja kauemmaksi, ja ihmisestä voi tulla myös aikamoinen friikki. Myönteisessä mielessä Saturnus auttaa näkemään asiat sellaisina kuin ne ovat, välimatkan päästä, ilman liiallista tunteilua.

Käytännöllisyyteen voi viitata muutama muukin planeetta, esim. vahva Merkurius antaa ihmiselle käytännön näppäryyttä ja ongelmanratkaisukykyä (Merkurius viittaa jo sinällään käsiin). Mutta onhan tämä juhlan paikka, SoIFelt: me ollaan jostain samaa mieltä eli tuosta Jupiterista.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2006 19:30:18 kirjoittanut Harschi » tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 30.06.2006 16:55:30 »


Höh, kylläpäs mun sanomiset taas vääntyy... en mä nyt ihan noin kirjoittanut. En mä tiedä, mikä sun nousumerkki on, enkä ole koskaan väittänytkään tietäväni. Kyllä sä voit hyvinkin olla nousu-Jouskari, jos kerran itse niin sanot. Katso huonehallitsijoita, ne ratkaisee. Kuu sulla on joka tapauksessa Oinaassa.

Ihan sama

Mun moka sitten kun ymmärsin väärin sun tekstit.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2006 17:01:42 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #20 : 30.06.2006 18:00:51 »

Tajusin muuten vasta äsken, että jos ja kun sä olet nousu-Jouskari, niin liittyyhän se Jupiter joka tapauksessa askendenttiin eli kehoon, koska se on askendentin hallitsija.  crazy2 Pöh.
tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #21 : 30.06.2006 18:08:13 »

Saturnuksesta vielä sen verran, että hinduastrologiassa Saturnus luokitellaan kiinnostavasti ilmaplaneetaksi ja Merkurius puolestaan maaelementtiin. Tässä on logiikkaa sikäli, että Saturnuksen ylennysmerkki ja ns. moolatrikona-merkki (vahvempi niistä kahdesta merkistä, joita se hallitsee) on ilmamerkki; Merkuriuksen sekä ylennys- että moolatrikonamerkki puolestaan on maamerkki Neitsyt.

Saturnus voi ehkä olla käytännöllinen, mutta se mikä ennen kaikkea on käytännöllinen, on maamerkki Kauris.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2006 19:29:33 kirjoittanut Harschi » tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 01.07.2006 00:29:39 »

Tajusin muuten vasta äsken, että jos ja kun sä olet nousu-Jouskari, niin liittyyhän se Jupiter joka tapauksessa askendenttiin eli kehoon, koska se on askendentin hallitsija.  crazy2 Pöh.

Joo, Keplerillä kun kattosin yogiani niin toi Ascendentti kumoaa
    alennus-Jupiterin vaikutukset. Sitten vielä se että se lymyää
tokassa huoneessa, (kyllä, lihoan helposti ja oon aina ollut isokokoinen.
ainakin siihen asti kun aloin polttamaan röökiä ja pysäytin nuorempana
pituuskasvuani  buck2 )
Tässä on mitä Tiibetiläiset liittävät Saturnukseen:
Pitkäikäisyys, rajoituksia ja esteitä, pimeyttä, melankolia, henkisyyden
puutetta, kuolema, epäkunnioitus, sairaus, köyhyys, onnettomuudet, vangitseminen, suru, palvelijat, rauta, Länsi

Tibetan Astrology kirjasta.

Toi hullu tiedemies liittyy enemmänkin Merkuriukseen (Einstein, Da vinci,
Douglas Adams) Sellainen että menee jonnekkin omaan maailmaansa ja
keskittää energiavaransa siihen mitä rakastaa eniten, tietoon
sen etsimiseen, sen testaamiseen käytännössä (mistä lapsenomaisuus),
harjoittelemiseen.
Lisää tekstiä Merkuriuksesta: Setä veljenpoika suhde, ystävyyssuhde,
ammatti, tutkiminen, totuus, tahdikkuus, tuttavuudet, kaupankäynti,
safiiri, (tä on noloa, en osaa kunnolla ilman suuntia) itä-pohjoinen.

Jupiter olisi enemmänkin sellainen teoriaan nojautuva, siihen
mitä on joskus sanottu tai joku viisas on joskus sanonut ja se on
sitten totuus. 
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #23 : 01.07.2006 22:30:28 »

Joo, Keplerillä kun kattosin yogiani niin toi Ascendentti kumoaa
    alennus-Jupiterin vaikutukset.

Nyt en kyllä tajunnut mitään. Sulla on Jupiterille sikäli neecha-banga, että sekä Kauriin hallitsija Saturnus että ylennyshallitsija Mars aspektoi sitä.

Lainaus
Toi hullu tiedemies liittyy enemmänkin Merkuriukseen (Einstein, Da vinci,
Douglas Adams) Sellainen että menee jonnekkin omaan maailmaansa ja
keskittää energiavaransa siihen mitä rakastaa eniten, tietoon
sen etsimiseen, sen testaamiseen käytännössä (mistä lapsenomaisuus),
harjoittelemiseen.

Mutta mites kun kaikilla noilla kolmella esimerkillä, jotka mainitsit, oli/on Merkurius alennuksessa Kaloissa, kaikilla shadbalassa mitattuna kerta kaikkiaan poikkeuksellisen heikot Merkuriukset? Kaikilla on kyllä neecha-bangat Merkuriukselle, mutta ei se mielestäni kokonaan kumoa alennusta, se vain muuttaa sen luonnetta.

Minusta on hirveän kiinnostava pointti tuo, että nimenomaan näillä kahdella älyn jättiläisellä eli Einsteinillä ja Da Vincillä oli heikot Merkuriukset, ei vahvat. Sen vuoksi olen epäillyt, että Merkurius vois liittyä hyvinkin vahvasti käytännön älykkyyteen, varsinkin kun huolellisimmalla ja käytännöllisimmällä ihmisellä, jonka tunnen ja jota päivittäin läheltä seuraan, on puolestaan erittäin vahva Merkurius. Sitten taas Einstein ja Da Vinci olivat kyllä ihmeellisen älykkäitä, mutta eivät välttämättä käytännön elämän jokapäiväisissä asioissa. Eli tällainen hajamielinen "hullu tiedemies" juuri sen takia, että Merkurius on Kaloissa, huonoimmassa mahdollisessa merkissä sille.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 05.07.2006 13:54:54 »

Eipäs se ollutkaan Jupiteri vaikutusta minkä se kumosi.
kait?

En osaa nyt katsoa kunnolla.

Kemadruma yogan se ainakin kumoaa. kai?

 buck2
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #25 : 10.07.2006 14:23:59 »

..... aika pitkä matka kuljettu jo tässä ketjussa vaa'asta merkuriukseen.. joka kuitenkin on imo enemmänkin sitä analyyttistä järkeä, ei niinkään älyä ja viisautta, joka näillä tiedemiehillä luultavasti sitten oli se, josta aurinko kertoo enemmän.. lisäksi merkurius ennekaikkea kommunikaation merkitsijä, eikä tainneet nuo tiedemiehet mitään "puheella opettavia opettajia" olla.. en sitten tiedä, kun en heitä tunne............... tai heidän historiaansa sen tarkemmin..

No just, Einsteinhän esim. sai ideoita hyvin paljon intuition kautta. Ei ollut tavallaan Merkuriuksen järkeily ja monimutkaisuus rajoittamassa...
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: