Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: SYDÄNMEDITAATIO  (Luettu 10436 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« : 06.11.2005 23:08:13 »

Heippa astrolaiset Smiley Smiley

Alla yksi hyvä sydämeditaatio-ohje.

Sydänmeditaation tarkoitus on johdattaa takaisin luonnolliseen sydämen levollisuuteen. Säännöllisesti harjoitettuna sydänmeditaatio avaa sydänkeskusta ja siirtää tajunnan painopistettä levottomasta mielestä sielun rauhaan. Sydänmeditaatio vahvistaa myös intuitiota sekä mielen ja sielun välistä yhteistyötä.

Sydäntietoisuus on korkeata yhdistävää, levollisen luovaa tietoisuutta, jossa asiat näyttävät tapahtuvan kuin itsestään juuri oikealla hetkellä. Sydän on portti viisauteen
.


SYDÄNMEDITAATIO HARJOITUKSEN SUORITTAMINEN

1. Hiljentyminen.

Etsi rauhallinen paikka sydänmeditaation suorittamiseen. Asetu istumaan tuolille selkä suorassa kädet polvien päällä kämmenpohjat ylöspäin. Hiljenny kuuntelemaan itseäsi. Keskitä kaikki huomio sisäiseen itseesi. Tiedosta lempeän selkeästi ja hyväksy anteeksiantavan rehellisesti kaikki, mitä on tietoisuudessasi. Älä estä tai ohjaa tunteiden, ajatusten ja mielikuvien muodostumista. Tiedosta mielialasi ja tajuntasi keskuksen sijainti tällä hetkellä (mielessä, tunteissa vai sydämessä). Hiljenny ja vapauta itsesi hetkeksi kaikesta toiminnasta, huolista, suunnittelusta, haluista ja päämääristä.

2. Tietoisuus sydämeen.

Siirrä tajunnan keskus sydämeen. Tunne fyysisen sydämesi tasainen ja rauhallinen syke. Keskity tuntemaan sydämesi. Hengitä tasaisesti ja seuraa fyysisen sydämesi sykettä niin, että mielesi rauhoittuu ja unohtuu. Tunne kuinka jokainen sydämen sykkeesi tekee olostasi rauhallisemman ja levollisemman. Visualisoi sydämesi ympärille kirkas violetti tai punainen liekki, joka säteilee rauhaa kehoosi ja mieleesi. Koe kuinka sydäntietoisuus laajenee rauhoittaen mielesi. Jokainen sydämen sykkeesi lähettää tasaisesti sydämen rakkautta ja levollisuutta koko tietoisuuteesi. Tässä vaiheessa voit myös esittää avoimen kysymyksen sydämellesi joko ääneen tai hiljaa mielessäsi.

3. Rauhan kokeminen.

Keskity edelleen sydämeesi. Hengitä rauhallisesti. Koe kuinka aika pysähtyy mielesi rauhoittumisen myötä. Olet puhtaassa olemisen ja eheyden tilassa, jossa et tarvitse mitään. Tässä hetkessä on kaikki. Nauti sisäisestä ykseydestä ja sydäntietoisuuden rauhasta. Tunne kuinka henkinen sydämesi säteilee valoa koko tietoisuuteesi. Olet yhtä henkisen sydämesi rakkauden ja levollisuuden kanssa. Sinä olet rakkaus ja rauha. Kun siltä tuntuu, niin valveudu vähitellen ja jatka toimiasi sydäntietoisuuden rauhasta käsin. Vie sisäinen levollisuus ja onnellisuus arkipäiväsi keskelle.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 06.11.2005 23:26:07 »

smitten

Oi, tuota täytyy kokeilla heti, kun on omaa rauhaa!!!!
Ajattelin juuri vähän aikaa sitten, että miten kummassa saisin enemmän omat tunteeni käyttöön ja osaisin intuitiotani kuunnella. Kiitos! smitten smitten
tallennettu
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #2 : 06.11.2005 23:29:57 »

Minä kanssa haluaisin oppia tuon.Mua vaan hieman häiritsee etten osaa keskittyä enkä rentoutua. Sad Millä ihmeen keinolla saakaan ihmisen rennoksi ja oppimaan rentoutumista ja hiljentymistä kun olo on kuin muurahaispesässä aina......Olen aina ollut huono rauhoittumaan.milloin attelen mitäkin ja koskaan en pääse ns.täydelliseen rentouteen,sekopää mennen tullen siis Cheesy
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
jam0
Vieras
« Vastaus #3 : 07.11.2005 13:33:29 »

Kuulostaa hienolta. En vain lootusasentoa voi vaihtaa mutta toiminee siinäki.

Minä kanssa haluaisin oppia tuon.Mua vaan hieman häiritsee etten osaa keskittyä enkä rentoutua. Sad Millä ihmeen keinolla saakaan ihmisen rennoksi ja oppimaan rentoutumista ja hiljentymistä kun olo on kuin muurahaispesässä aina......Olen aina ollut huono rauhoittumaan.milloin attelen mitäkin ja koskaan en pääse ns.täydelliseen rentouteen,sekopää mennen tullen siis Cheesy
Tämähän on minunkin kompastuskiveni monasti, varsinkin alussa. Tuossa oli kuitenkin hyviä ohjeita, eli keskittyä kehon kuuntelemiseen. Hengityksen seuraamiseen, samanaikaisesti sydämenlyönteihin. Tuolla on aluksi ainakin hyvä vaikutus.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: