Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Esittäytyminen ja "avunpyyntö"  (Luettu 12607 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« : 28.06.2006 09:52:40 »

Hei!

Olen Vesimies, nouseva skorpioni ja Kuu on kaksosissa. Olen lukenut monta kertaa näiltä sivuilta, miten jaksaminen on nyt Vesimiehillä kortilla ja miten pitää kuunnella itseään. No jaksaminen on todella ollut kortilla koko alkuvuoden! Mutta mutta... vaikka riittää psyykkisiä ja fyysisiä ongelmia, en silti rohkene ottaa sairaslomaa.  Cry Mietin mitä muut ihmiset ajattelevat. (Täällä tosiaan työkaverit vahtivat poissaoloja, puhuvat selän takana jos on yli 2pv poissa ja monella on asenne että töihin on tultava vaikka pää kainalossa...) Onko kohtalotovereita?! Miten päästä eroon peloista ja lakata miettimästä mitä muut ajattelevat? Olen hirmu herkkä ja stressinsietokykyni on nolla. Olen aina ollut oman tien kulkija, nyt tämä 8-16 -työ vie kaikki mehut ja olen aika lopussa. Vesimies ei kai sovi tällaiseen rutiiniin! Onko muilla Vesimiehillä samanlaisia kokemuksia? Kuka muu kammoksuu työtä?  Smiley
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
*Pia*
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68



Profiili
« Vastaus #1 : 28.06.2006 10:34:56 »

Hei Samarkand  Smiley

Anna Itsellesi luvan sairastaa, levähtää ja "korjata" Itseäsi, vain sitä kautta kykenet parantumaan, eikä sen kautta, että kuuntelet mitä mieltä muut ovat, koska tuolloin kiellät Itseäsi!

Voit olla ratkaisevassa asemassa työssäsi, olemalla esikuva siitä, kuinka tärkeää on sallia Itselleen aikaa ja myöskin rohkeutta olla haavoittuvainen ja sairas, sitä häpeämättä tai tuntematta syyllisyyttä  Smiley

Ole lempeä Itsellesi, jää sairaslomalle, hemmottele Itseäsi, levähdä, pohdi ja ole vain.

Muut lähellä olevasi rakkaat eivät pysty nauttimaan seurastasi ja levollisesta Minästäsi jos koko ajan vedät Itsesi piippuun.

Opeta muita olemaan lempeitä Itseään ja Muita kohtaan, aloittamalla Itsestäsi.

Onnea ja Paljon Tsemppiä Sinulle!!  smitten smitten
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #2 : 28.06.2006 11:12:37 »

Voi kiitos kiitos paljon!!! smitten Tuo oli todella hyvä huomio, että voisin opettaa muita olemalla esikuvana, että saa olla haavoittuvainen ja sairas. Kaikki eivät ole samasta puusta veistettyjä ylityönarkomaaneja... (paitsi täällä?!). On totta, että kukaan ei hyödy siitä, jos tulen töihin puolikuntoisena (tulokseni on laskenut jo 50%...) ja ärtyneenä. Mutta minut on vain kasvatettu niin, että Itseään pitää kieltää, tyyliin "harva saa tehdä sitä mistä tykkää" ja "yhteiskuntaan on vaan sopeuduttava" jne. Nyt olen siis työssä vain rahan takia (puuduttavaa rutiinia) ja vielä vieraassa maassa, kaukana rakkaistani ja tuskailen sen kanssa etten sopeudu yhteiskuntaan. Eikö yhteiskunnan olisi mentävä aina heikoimman mukaan? Eihän tämmöinen materialistinen ja työkeskeinen suoritusmeno voi enää kauaa jatkua?!

Olen lukenut paljon Tommy Hellsteniä ja hän sanoo rohkaisevasti, että terveitä ovat ne, jotka sairastuvat. Ihminenhän ei ole kone. Minua karmii kyllä yksi tyyppi tiimissäni, joka kerskaili sillä, että hänen elämänsä pisin saikku oli taannoinen 2pv (ja kerran kun pahentuneen vatsakatarrin takia lähdin kesken päivän pois ja jäin loppuviikoksi saikulle, hän rähähti nauramaan että olisiko pikemminkin lorvikatarri. Mikä tyyppi!), ja että hän ei edes kehtaisi mennä sossuun, se on ihan oma ihmistyyppinsä joka siellä käy (laiskat siis), kyllä töitä on tehtävä. Hän erityisesti vahtii koneelta muiden poissaoloja. Nyt olen antanut ihan liikaa valtaa tälle ihmiselle! Minun pitäisi muistaa, että MINÄ päätän omasta elämästäni. Angry MUR! Meillä on tämän ekan vuoden aikana vain viikko lomaa, se on aika vähän... Joten levähdän siis, ja tulen uusin voimin taas sorvin ääreen! Suurkiitos vielä rohkaisusta!!!
« Viimeksi muokattu: 28.06.2006 11:18:38 kirjoittanut Samarkand » tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #3 : 28.06.2006 13:04:26 »

Onko kohtalotovereita?! Miten päästä eroon peloista ja lakata miettimästä mitä muut ajattelevat? Olen hirmu herkkä ja stressinsietokykyni on nolla. Olen aina ollut oman tien kulkija, nyt tämä 8-16 -työ vie kaikki mehut ja olen aika lopussa. Vesimies ei kai sovi tällaiseen rutiiniin! Onko muilla Vesimiehillä samanlaisia kokemuksia? Kuka muu kammoksuu työtä?  Smiley

Hei "Samarkand"

Ihmisiä me vain ollaan.

(http://www.paakari.net/images/man_enjoying_coffee_mug_md_wht_10631.gif)

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=6156.msg50040#msg50040
Burn-Out


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 28.06.2006 13:45:44 »

Nimenomaan. SINÄ päätät omasta elämästäsi. Älä anna muiden liikaa vaikuttaa päätöksiisi. Ole rohkea ja jää sairaslomalle. Olet levon ansainnut.  coolsmiley

Rakkautta ja valoa sinulle!  smitten angel
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #5 : 28.06.2006 14:22:35 »

Kiitos taas tuesta! Elämänilo, kävin lukemassa linkin ja sain rohkeutta. Olen käynyt läpi jo yhden pahan masennuksen lääkityksineen ja monine terapioineen ja vähän aikaa sitten oli semmoinen olo, että se uusii... Tänään nappasin taas ensimmäisen masennuslääkkeen parin vuoden jälkeen.  Sad Jotta jaksaisin käydä töissä. Olen liian kiltti ja miellyttämisenhaluinen. Olen viime aikoina hokenut positiivisia affirmaatioita tyyliin tämä on MINUN elämäni, se vähän auttaa. Tämä sopimus on 2 vuotta, ehkä sen jälkeen vihdoin voin alkaa elää omanlaistani elämää, kunhan olen saanut raha-asiat kuntoon. Huoh!  buck2
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 28.06.2006 14:46:57 »

Kiitos taas tuesta! Elämänilo, kävin lukemassa linkin ja sain rohkeutta. Olen käynyt läpi jo yhden pahan masennuksen lääkityksineen ja monine terapioineen ja vähän aikaa sitten oli semmoinen olo, että se uusii...
Hei "Samarkand"

(http://images.mobileghost.fi/nettikortit/kortit/398.gif)

Tässä vielä yksi linkki


https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=2753.msg27340#msg27340
Eroko ainoa ratkaisu ongelmaani -


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #7 : 28.06.2006 15:02:53 »

Tervetuloa joukkoon Samarkand  smitten
Kannustan myös ottamaan sairaslomaa rohkeesti ja lepäämään..
voit todellakin olla esimerkki muille ja kannustaa levänneenä muita tekemään saman.. mitäs jos te kaikki luhistutte yhtaikaa.. kuinkas työt sitten hoidetaan? Smiley

 smitten  smitten  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 28.06.2006 15:11:19 »

Tervetuloa Samarkand mukaan!

En malta olla laittamatta tänne sähköpostiini tullutta vitsiä. Cheesy


Tiedoksi ja toimenpiteitä varten!!! - Virusvaroitus
Liikkeellä on uusi virus, koodinimeltään "työ". Jos saat työtä kollegoiltasi, pomoltasi, sähköpostin kautta tai muulla tavalla, ÄLÄ KOSKE työhön missään olosuhteissa.
Tämä virus pyyhkäisee yksityiselämäsi olemattomiin. Jos joudut kosketuksiin viruksen kanssa, noudata seuraavia ohjeita:
1. Laita aurinkolasit silmille ja ota mukaan kaksi hyvää ystävääsi.
2. Menkää suoraan lähimpään pubiin.
3. Tilaa 3 drinkkiä. Kun toistat tämän 14 kertaa, huomaat, että työ on kokonaan tuhoutunut aivoistasi.
Lähetä tämä virusvaroitus heti vähintään 5 ystävällesi. Jos Sinulla ei ole viittä ystävää, virus on jo vaikuttanut sinuun ja työ hallitsee elämääsi!
tallennettu
~Aina~
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11



Profiili
« Vastaus #9 : 28.06.2006 19:36:03 »

Hei Samarkand!

Täällä eräs, joka pähkäili kuumeisena ja päänsärkyisenä tänään tunnin ennen kuin uskalsi soittaa, ettei pääse töihin. Undecided Olen kuullut niin paljon juttua, että varamiehiä on potkittu pihalle, kun ovat sairastuneet. Olen kesätöissä ja raha on todellakin tarpeen, ja lisäksi olen ihan älyttömän huolissani koko ajan siitä, mitä muut ajattelevat minusta. Inhoan sitä piirrettä itsessäni!

Nautin kyllä tuosta työstä, jota teen, koska saan siitä henkisessä mielessä paljon. Se ei ole asiakaspalvelua, eikä mitään kovin sosiaalista, joten työskennellessä voi syventyä omiin ajatuksiin, kun kädet tekevät jo rutiinilla. Mutta välillä jokin äkäinen kommentti vieressä työskentelevältä saa heti olon ihan kamalaksi ja ajatukset menee sekaisin. Miten siihen pitäisi reagoida? Välillä muutun kylmäksi ja vihaiseksi, että pystyisin peittämään loukkaantumiseni, eikä sekään kyllä varmaan hyväksi ole.

Pitäisi vain muuttaa ajattelutapaa jotenkin. Lakata loukkaantumasta ja muistaa, että toiset usein äksyilevät kun heillä on itsellä paha olo, eivätkä he osaa purkaa sitä muuten kuin siirtämällä sen toiseen. Kaikki juoruilu ja ilkeily on egon ylpeilyä ja henkistä tyhjyyttä, eikä sellaisten ihmisten mielipiteillä pitäisi olla väliä, jos ei arvosta heidän tapaansa toimia. Hassua, olin äsken kamalissa syyllisyydentunnoissa siitä, kun jäin kotiin, mutta nyt kun luin tätä topikkia ja ajattelin asioita, niin todellakin arvostan kotiin jäämistä ja lepäämistä eri tavalla.

Tämä kalat ei kyllä kestäisi kovin kauaa 'normaalissa' työelämässä. Onneksi ei tarvitsekaan, sillä ammatti, johon opiskelen, ei vaadi tarkkoja kellonaikoja.

Yhteiskunnan pitäisi sopeutua meihin, ei toisinpäin.  Tongue
Hauska virusvaroitus, Asterix!
Jaksamista sinulle Samarkand ja antoisaa lomaa. smitten
tallennettu

aurinko kalat  askendentti leijona
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #10 : 29.06.2006 08:06:12 »

Ihanaa että olen saanut näin paljon tukea ja vastauksia! Olen ollut vähän oudoissa tiloissa viime päivät, ahdistus ja pelkotilat ovat poissa mutta iltaisin olen hyperenerginen enkä tietenkään taaskaan nuku. Ei näin voi jatkua...!  Cheesy

Taria, minusta vaan tuntuu, että ihmiset täällä ei luhistu. Ne jaksavat ylitöitäkin pari viikkoa putkeen ilman vapaapäivää, aamusta iltaan, ja ovat ihan normaaleita, ei mitään oirehdintaa. Voi että, tänään vielä se pahin tyyppi palasi lomilta! Heti lamaannuin kauhusta. Pelosta siitä, mitä se sitten paasaa, kun olen taas poissa vaikka en edes näytä kipeältä. Ja jos ihmiset saikuilla jaksaa matkustaa Suomeen, ne eivät voi olla oikeasti kipeitä, sillä jos on kunnolla kipeä, ei jaksa matkustaakaan... Minä en tosin nyt ole lähdössä Suomeen, vaikka tekisi kyllä hyvää.

Aina Minerva, juuri niin! Pitäisi todella tajuta, että juoruilu ja ilkeily on henkistä tyhjyyttä. Näille ihmisille vain materia, uudet autot ja palkan suuruus merkitsee jotain (sekä viikonloppukännit), niissä ei ole syvyyttä eikä kykyä nähdä elämää kuin sen oman putkikatseensa läpi. Miksi siis antaa valtaa sellaisille, joiden ajattelutapaa ei jaa eikä toimintaa arvosta?! Muistan ala-asteen opettajani aina sanoneen että tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Koliskoon täällä sitten kun minä parantelen itseäni.

Asterix, kiitos hassusta vitsistä! Minun tosiaan pitäisi unohtaa työ nyt vähäksi aikaa.  Cool
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #11 : 29.06.2006 12:21:45 »

Samarkand.. kaikki ei välttämättä ole sitä miltä näyttää..  Wink..
Ehkä juuri ne, joita eniten pelkäät heijastaa omaa pelkoaan sinuun.. ehkä juuri nuo ihmiset todellisuudessa olisivat enemmän loman tarpeessa.. huolehdi nyt vain itsestäsi.. muista, että olet ansainnut lomaa, sanokoon muut mitä tahansa! Smiley

 smitten  smitten  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Drial
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 83


Elämä on valintoja


Profiili
« Vastaus #12 : 29.06.2006 21:55:29 »

Hei Samarkand..

Minäkin haluan kommentoida tätä työntekoa Vesimiehenä, ja uutena ihmisenä täällä muutenkin. Melkoisen tutulta kuulostaa täällä tämä keskustelu -valitettavasti.

Itse tein reilun vuoden opintoja, kävin töissä, opiskelin vielä toisessakin opinahjossa "harrastuksena", omistin suuren liudan lemmikkejä, harrastin jotain sellaista, joka oli henkisesti melko raskasta (käsitteli vaikeita asioita, jotka olivat itselle vielä henkilökohtaisesti melko raskaita eli vapaaehtoistyö oli melkoisen kuluttavaa!). Tämä kaiken keskellä koetin tavata ystäviäni ja olla pirteä, hyvinvoiva, iloinen ja energinen. Jep. Ajan kanssa, kun en oppinut jarruttamaan, kehoni sanoi seis. Sairastuin ja se vei minut pariksi viikoksi sairaalaan josta useamman päivän vietin teholla ja valvonnassa eli mistään pikku jutusta ei ollut kyse. Jouduin kahden kuukauden pakkosairaslomalle joka tietenkin aluksi korpesi minua kauheasti; "kaikki on levällään ja hommat kaatuu niskaan.."! Aikani kotona touhutessani aloin miettiä kulunutta aikaa ja oikeasti asettumaan aloilleni tunteideni ja ajatusteni kanssa. Monta palasta alkoi loksahdella kohdalleen ja pikku hiljaa aloin päästä taas jyvälle elämänlaadun -käsitteestä.

Minulle tämä piiputtaminen on melko tavanomaista; murrosikäisenä ajoin itseni tilaan jonka seurauksena sairastuin bulimiaan. Muistan myös näiden kahden tapauksen väliltä monta monituista hetkeä, jolloin olen ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut tehdä mitään muuta kuin itkeä, itkeä ja itkeä.. Uskon kuitenkin, että kun aikaa kuluu, opin vähän kerrallaan paremmin tunnistamaan itsestäni nuo merkit, jotta pystyn jatkossa reagoimaan niihin ja välttämään pahat kolarit itseni kanssa.

"Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat" ei varsinaisesti kuulu minun lempilausahduksiini enää..  Wink
tallennettu

~Aurinko Vesimies  Nousu Vaaka  Kuu Härkä~

"I hear the sound of my heart. I know I´ll never sleep again.
I hear the sound of my heart. I know I´ll never dream again."
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« Vastaus #13 : 30.06.2006 08:01:55 »

Tuo oli tosi hyvä huomio, että kukaan ei kiitä meitä itsemme tuhoamisesta. Minulla mielialat vaihtelee siitä, uskallanko ottaa saikun vai en. Olen pitkään nukkunut vain 4-5 tuntia yössä (tähän äitini kerran kommentoi että kuules nyt, valvominen ei ole mikään syy olla pois töistä...), katarri on taas tulossa ja kaikki on sekaisin, mutta ensi viikolla olisi spesiaali juttu, johon jokaisen pitäisi "tiimistämme" osallistua. Varmasti kaikki luulevat että otan sen takia saikkua, ettei kiinnosta osallistua tms. Ja mitä minä taas sitä mietin? Hyvä kysymys!  knuppel2

Minullakin nuo raha-asiat ovat niitä muttia, kun olen vielä velkaa vanhemmille, ja kun ei kiinnosta palata samaan köyhyyteen josta lähdin, työkkärin ja sossun pompoteltaviksi. Sekin ahdistaa! Hm, miksei Suomessa tule toimeen osa-aikatöillä!  tickedoff

Missäs on oma voimani, huhuuu..... Undecided
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #14 : 30.06.2006 22:47:45 »

katarri on taas tulossa ja kaikki on sekaisin,

Hei "Samarkand"


Kokeilepa tätä itsesi maadoitusta

Tilaa itsellesi krsitallisaappaat
- laita silmäsi kiinni ja
hengitä kolme kertaa syvään henkeä,
tulee ehkä hieman huojuva olotila
ja sitten pyydä Gayan-äiti maan lupaa
saada itsellesi sopivat kristallisaappaat
maapallon kristallisydämestä

- tässä vaiheessa voit tuntea erikoista oloa
- odota kunnes olotilasi on vakaa
ja tunnet olevasi vahvasti maassa kiinni
Kiitä lopuksi saamistasi saappaista


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: