Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vieraat kasvot, ennen nukahtamista  (Luettu 6994 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Indico
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« : 16.09.2018 21:27:04 »

Näin koko lapsuuteni ensimmäiset 20 vuotta unta sodista, tappamisesta, pakenemisesta ja taisteluista. Ne olivat painajaisia. Ollessani 20 v.  uneni menivät lapsuuteni alkuvuosille? Olin rauhassa mummolassa jne.. Nykyään on tullut ilmiö. Juuri ennen nukahtamista ilmestyy TÄYSIn vieraat kasvot, henkilöitä joita en tunne. Mutta siitä tiedän että olen nukahtamassa. Saatan tervehtiä ihmistä tai vain katsella hänen tekemistään. Henkilöitä vauvasta vaariin. Mitä ihmettä tämä merkitsee ja ketä he ovat?
tallennettu

Indico
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #1 : 17.09.2018 08:07:06 »

Näin koko lapsuuteni ensimmäiset 20 vuotta unta sodista, tappamisesta, pakenemisesta ja taisteluista. Ne olivat painajaisia. Ollessani 20 v.  uneni menivät lapsuuteni alkuvuosille? Olin rauhassa mummolassa jne.. Nykyään on tullut ilmiö. Juuri ennen nukahtamista ilmestyy TÄYSIn vieraat kasvot, henkilöitä joita en tunne. Mutta siitä tiedän että olen nukahtamassa. Saatan tervehtiä ihmistä tai vain katsella hänen tekemistään. Henkilöitä vauvasta vaariin. Mitä ihmettä tämä merkitsee ja ketä he ovat?


Ilmiö on nimeltään hypnagogia.
 
https://tekniikanmaailma.fi/suuret-ajattelijat-ammentavat-inspiraatiota-unen-ja-valveen-rajamailta-tutkijat-kehittavat-laitetta-joka-pitkittaa-luovuutta-ruokkivaa-valveunta/

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia

Mutta vastausta siihen keitä he ovat... omasta kokemuksesta kasvot muuntuvat jatkuvasti ja en tunnista henkilöitä, voisi olla kysymys kollektiivisen tietoisuuden monista ilmenemismuodoista...
tallennettu

Indico
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #2 : 17.09.2018 10:18:57 »

Juurikin näin, eniten minua hämmentää kuitenkin kasvojen tuntemattomuus, kansalaisuus. Ne voivat olla ihan ketä vain.
tallennettu

Indico
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #3 : 18.09.2018 07:22:12 »

Juurikin näin, eniten minua hämmentää kuitenkin kasvojen tuntemattomuus, kansalaisuus. Ne voivat olla ihan ketä vain.

Ketä vain tai mitä vain... joskus kasvot muuttuneet ihmis- liskoksikin hetkeksi. Myös värejä, 2D ja 3D piirroshahmoja, säännöllistä jatkuvaa kuviota, mandaloita, paikkoja tms. Yleensä ensin värejä pääosin sinistä, jonkinlaisia energiapilviä, joista alkaa hahmottumaan muuttuvia kasvoja. Riippuen vireystilasta ja keskittymisestä kuviin ne joko selkeytyvät "realistisiksi" tai sitten nukahdan.

Joskus keskittyminen kuviin on riittänyt tarpeeksi pitkälle ja kuvista on muodostunut selkouni ...
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: