Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Fatalismi ja astrologia  (Luettu 7939 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Outolintu
Vieras
« : 05.11.2005 23:39:21 »

Tervehdys.  Smiley

Kävin juuri mielenkiintoisen keskustelun talon herran kanssa. Ensimmäiseksi mainittakoon että hän on  aurinko neitsyt ja  askendentti harka, toisin sanoen kriittinen ja analyyttinen materialisti, joka ei yleensä pohdi tälläisiä asioita. *hämmentynyt moisesta pohdinnasta*  Shocked
Herran mielestään monet astrologian harrastajat, samoin tiettyjen uskontojen edustajat väistävät vastuuta asioista vetoamalla joko tähtiin tai jumalaan. Eli hänen mielestään jotkut ajattelevat niin että vastuun voi välttäää koska: "tähdet määräävät näin" tai "jumala sanoo näin". Jostain kumman syystä kriittinen taso on miehellä niin lukittunut että lause "tähdet altistavat eivät pakota" selityksineen, ei suostu menemään ymmärrykseen. Kommentteja, ajatuksia ja mielipiteitä siis kaivataan. Katsotaan löydetäänkö yhdessä ymmärrystä yhdelle. Vai tarviiko sitä edes löytää?  Cheesy

Terveisin Outolintu *innoissaan kun kotoa löytyy kiinnostusta arjen ulkopuolelta*  Cheesy
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #1 : 06.11.2005 00:02:02 »

Ei mene astrologia yms. monille jakeluun, koska joutuisivat katsomaan todellista kuvaansa peilistä. Pelkäävät ottaa muutoksen askeleita.
Ehkä ei pidäkään ennen aikojaan niitä askeleita ottaakaan (?); joka puolustuksena lausuttakoon.  smitten
tallennettu

meiju
Vieras
« Vastaus #2 : 06.11.2005 00:42:04 »

Vaikka minä harrastankin astorologiaa tietyissä määrin yms. niin otan silti aina vastuun itse tekemisistäni ja teen omat valintani... mutta jokainen on erilainen  :Smiley.
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #3 : 06.11.2005 16:52:59 »

Minä olen joskus selittänyt vastaavanlaiselle, muttei niin ehdottomalle tapaukselle, että astrologinen kartta on myös hyvä apuväline etsiessämme kadotettua minuuttamme.

Siis sitä, jonka olemme haudanneet useimmiten lapsina selvitytyäksemme niissä olosuhteissa joissa silloin elimme, mutta joilla ei ole merkitystä enää.
Omalla kohdallani olen myös huomannut, että pitkäkestoisilla transiiteilla on kyllä ollut vaikutuksensa silloinkin, kun en astrologiasta tiennyt vielä mitään. Oikeastaan jopa enempi, silloin ne ovat olleet vielä ulkoisempia kuin nyt.

Minusta transiiteista tietäminen päinvastoin lisää vastuuta, koska tietää, että vaikuttamalla asioihin ja kehittämällä itseään voi esim. vaikeasta Saturnus-transiitista selvitä kunnialla läpi- ainakin yrittää parhaansa.
Nyt en valitettavasti ehdi kirjoitella aiheesta enempää, sillä juuri tuli kavereita joiden kanssa tehdään remonttia, palataan siis aiheeseen myöhemmin!  Smiley
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #4 : 07.11.2005 00:10:45 »

Lisäisiköhän se tietoisuus niiden vaikutusten hallittavuutta? Eli kun varautuu vaikkapa vaikeaan transiittiin, niin se paine siellä päässä (tai miten se vaikuttaakaan) vain esim. naurattaa ja siirtyy odottelemaan sen loppua. Kun taas jos se tulee varautumattomalle niin lähtee helpommin sen transiitin vietäväksi. Tajuskohan joku mitä yritin sanoa?  Cheesy Grin Grin
tallennettu

Cleo
Vieras
« Vastaus #5 : 07.11.2005 00:24:57 »

Minä ainakin toistaiseksi tajusin... Cheesy
Tosin kun Pluto oli oppositiossa Kuuhun, niin kyllä vietiin ja urakalla vaikka vähän edes olin kyseisestä transiitista lukenutkin. Nyt sitten rassaa Saturnus, Uranus ja Pluto mutta Jupiter hieman pehmittää...onneksi.
Mitä hauskaa sulla on menossa?
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #6 : 07.11.2005 00:50:18 »

Vaikka minä harrastankin astorologiaa tietyissä määrin yms. niin otan silti aina vastuun itse tekemisistäni ja teen omat valintani... mutta jokainen on erilainen :Smiley.

Voiko astrologia päästää vastuusta. Shocked Shocked Shocked Pitää vissiin ruveta teho-opiskelemaan.   Cheesy Cheesy Cheesy 2funny 2funny 2funny
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #7 : 07.11.2005 00:56:15 »

2funny 2funny 2funny
Päästäisikin, edes joskus! Ei taida teho-opiskelu auttaa! Sen sijaan, mitä astrologia VOI tehdä, on selventää ajan henkeä...Eli just jonkun Saturnus-transiitin aikana ylimääräistä iloa ei ole paljon odotettavissa, velvollisuuksia pikemminkin ja sitä, ettei toimi yli tai ali voimavarojensa..kummatkin kostautuu. Mutta sen kun tietää, voi ehkä kyetä asettamaan järkevät rajat omalle tekemiselleen. Huvitella voi taas sitten myöhemmin.
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #8 : 07.11.2005 01:33:09 »

Minä ainakin toistaiseksi tajusin... Cheesy
Tosin kun Pluto oli oppositiossa Kuuhun, niin kyllä vietiin ja urakalla vaikka vähän edes olin kyseisestä transiitista lukenutkin. Nyt sitten rassaa Saturnus, Uranus ja Pluto mutta Jupiter hieman pehmittää...onneksi.
Mitä hauskaa sulla on menossa?
Niin no, mutta kun tyrsky tulee ja on varautunut kunnon laudalla niin silti on helpompi kuin ilman varusteita. Tai jotain.  Cheesy Grin

Mulla toi Juppiter, nouseva planeettani on nyt tuomassa taikasauvojaan avuksi.  Smiley smitten Ja vähän tää Mikki Hiiren koiranniminen planeetta kyllä yrittää piiskata mua yhteiskuntatyöhön, mutta onneksi se käypi vain elämällä. Eli haastavaa, muttei ylivoimaista.  Smiley Smiley Smiley

 smitten smitten smitten
tallennettu

Cleo
Vieras
« Vastaus #9 : 07.11.2005 01:41:39 »

Joulukuussa tapahtuu (?) jänniä kun tr.kuun noususolmu tulee yhtymään Kheironin kanssa. Siitä ei hajuakaan, mutta mielenkiinnolla odottelen.

Joo, onhan se hyvä jos on kunnon myräkässä edes jonkinlaiset pelastusliivit. Ja ainakin seuraavakin KP-kartta on ihan yhtä raju kuin tällekin kuulle, taas 3 t-ristiä ja mystinen boxi siihen päälle..eli turha odotella rauhaisaa, joutuisaa, helposti sujuvaa aikaa ainakaan ennen joulua.  buck2 Sen kun tietää jo, niin vähän edes helpottaa. Smiley
tallennettu
Enki
Vieras
« Vastaus #10 : 07.11.2005 10:53:52 »

Laittaisinko minäkin lusikkani tähän...

Se "kun tähdet määräsivät näin" on kyllä tuttu stereotypia ja yleinen pelko. Se taitaa kuvastaa ihmisten yleistä asennetta esim. lainvaltaa kohtaan, että kun "ohje määrää näin, niin olen valmis lopettamaan ajattelemisen ja tottelen sokeasti". Onko tällainen asenne tyypillisempää miehillä kuin naisilla, vai tuntuuko minusta vain siltä?

Jos sitten astrologista planeettojen vaikutusta pitäisi johonkin verrata, niin vertaisin sitä vaikkapa jonkin kansan kulttuuriin, johon ihminen syntyy. Kulttuurikaan ei pakota ihmistä tietynlaiseksi, eikä riistä ihmisen itsenäisyyttä, mutta on toki varteenotettava vaikute, joka muokkaa persoonaa ja tapakäyttäytymistä melko pitkälle. Voiko yksilö tehdä jotain sille, että tiettynä päivänä vietetään Snellmanin päivää?  Wink
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #11 : 07.11.2005 19:17:30 »

Se "kun tähdet määräsivät näin" on kyllä tuttu stereotypia ja yleinen pelko. Se taitaa kuvastaa ihmisten yleistä asennetta esim. lainvaltaa kohtaan, että kun "ohje määrää näin, niin olen valmis lopettamaan ajattelemisen ja tottelen sokeasti". Onko tällainen asenne tyypillisempää miehillä kuin naisilla, vai tuntuuko minusta vain siltä?

Taitaa olla tyypillistä vähän kaikilla ikään ja sukupuoleen katsomatta, ainakin työelämässä. Siellä nimittäin loistaa se kuinka ihminen ottaa vastuun tekemisistään. Joudun aina silloin tällöin soittelemaan firmoihin esim. laskuista jos niissä on virhe. Etenkin nuoret miehet joitten tittelissä on "päällikkö"-sana eivät koskaan myönnä tehneensä virhettä. Paras ja yleisin selitys on se että tietokone teki virheen...  Grin Toinen suosittu suhtautumistapa on vierittää syy jonkun muun niskoille ja samaan hengenvetoon todeta ettei ko. ihminen ole tällä viikolla töissä ja luvata hoitaa asia. Oh hoh. :Smiley  Tongue Itsekin tulee tehtyä mokia eikä niille voi mitään. Tekevälle sattuu, ihminen on erehtyväinen jne. En silti syytä tähtiä jos olen tehnyt virheen vaan kannan vastuuni ja korjaan mokan. Olisihan se niin helppoa syyttää mitä vaan muuta kuin itseään mutta miksi niin pitäisi tehdä? Miksi on niin vaikea myöntää omaa erehtyväisyyttään ->inhimillisyyttään?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: