Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuolemanpiste eli Part of Death  (Luettu 5437 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
psyche
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 13.11.2017 20:35:07 »

Onko kellään kokemusta pitääkö tuo kuolemanpiste paikkaansa vai onko sille osuvat transiitit huuhaata? Oletteko tutkineet läheistenne karttoja ja kuolinhetkiä? Minulla sattuu olemaan karmaisevasti auringonpaluu-kartalla askendentti juuri täsmälleen kuolemanpisteellä tälle vuodelle ja lisäksi minulla on siihen menossa juuri tällä hetkellä Saturnuksen oppositio ja Saturnus etenee vielä parin päivän päästä Auringon yli ja lopulta yläsolmulle kuunsolmu En ole vielä kuollut, mutta ennustaako että loppu tulisi piankin tänä vuonna?
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 130


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #1 : 13.11.2017 21:14:56 »

En ole sen kummemmin tutkinut, mutta sanon kuitenkin, ettei mikään tuollainen ketään tapa. Niin kuin astrologiassa yleensäkin, kartta ei lada pöytään suoria totuuksia, vaan pelkästään viitteitä sille, mikä.on kyseiselle henkilölle ominaista ja luontaista ja siinäkin tapauksessa henkilö pystyy itse valitsemaan, miten päättää toimia ja miten ilmaisee omia luontaisia energioitaan. Symboliikkaa ei pidä myöskään unohtaa mustavalkoisen ajattelumallin kustannuksella. Kuolema voi merkitä vanhan karsiutumista pois ja siten uuden alkua. Ehkä on parempi jättää nuo kuolema-asiat jonkun muun mietittäviksi, sillä niiden ajattelemisella ei tule hullua hurskaammaksi. Ahdistuu vain suotta. Toki ymmärrän että asia voi kiehtoa, mutta mielestäni parempi ainakin ennustamiset ja ennakoinnit jättää tässä pois.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 18.11.2017 15:56:05 »

Kuoleman ennustaminen on astrologiassa erinomaisen vaikeaa. Kuolinhetken transiitit eivät aina ole kummoisiakaan. Jos siellä jokin planeetta on näkyvässä asemassa, niin Jupiter. Sekin noudattaa 12 vuoden kiertoa, joten aika vaikea sanoa, miksi juuri tietty kierto osoittautuu kohtalokkaaksi. Profektiot, eli ikävuotta hallitsevat planeetatko antaisivat vastauksen?

Aihe on siinä mielessä ajankohtainen, että ystäväni kuoli viime viikolla. Alla on hänen karttansa kuolintransiitteineen ja -progressioineen. Kuolemanpiste osuu 12 astetta Neitsyeen, eli MC:lle. Neptunus siellä on IC:llä, joten voihan kuolinpisteenkin olevan aktiivinen. Todennäköinen kuolinsyy on joko suoraan tai epäsuoraan alkoholismiin liittyvä.

« Viimeksi muokattu: 18.11.2017 15:59:54 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 18.11.2017 21:02:38 »

 chiron aspect_opp kuolinpiste
 chiron voi olla syntymissä ja kuolemissa aktiivinen.
Alasolmu  aspect_con syntymä  saturnus, asteella ylittänyt, näytti mitä tuleman piti.
Solmuakselilla voi tapahtua planeettaylityksiä.
Kartalta puuttuu  vertex -akseli, joka on useinkin esillä kuolinkartoilla.
 ceres kuolemaankin liittyvä,  vesta elonliekki..

Olin Kreivilän kesäpäivillä, missä käsiteltiin  skorpioni energiaa, kuolemaa ja 8 huonetta ( skorpioni ).
En välttämättä yhdistä 8 huoneeseen kuolemaa suoraan.
Jotkut yhdistävät sen IC:lle, ja miksei se voisi olla myös DC:lläkin, jos  askendentti määrittyy syntymähetken mukaan.
Kuoleman transiitit voivat kuvata millainen lähtö on.
 venus lempeä, rakkaudellinen,
 mars transiitilla taas keho ei millään antaisi periksi kuolemalle,
ja kuolinkamppailu voi olla pitkä ja tuskallinen.
Pysähtynyt  merkurius voi olla kolarissa kiikunkaakun jäätkö henkiin vaiko et.
jne

Olen tutkinut muutamia kuolinkarttoja ( tietenkin kuolema kiinnostaa Skorpionia..)
ja vanhempieni kuolinkarttoja viimeksi.
Isä kuoli pitkänä perjantaina.
Hällä oli syntymäkartalla joitakin planeettayhtymiä,
ja näitä samoja yhtymiä esiintyi myös kuolinhetkellä,
eli samaa energiaa merkittävässä elämän tapahtumassa ( muissakin "sääntö" pätee )
 vertex aktiivinen.
Oma  kuu aspect_con isän  aurinko synastriassa,
ja kuolinhetkellä tr  kuu aspect_con mun  aurinko  skorpioni,
ja muutenkin sitten juuri tuon  kuu:n asteluku toistui planeettojen asteluvuissa.

Kuolinpistettä en  laskenut noille kartoille,
omalle kartalle laskin,
ja sitten katsoin, että vanhempien kuolemalle oli kaava,
 jossa oli joko  jupiter tai  saturnus (päivä- ja yökartoilla eri planeetta)
kaavan laskennassa mukana,
mutta tuo piste ei taas itelle sanonu juuta ei jaata,
eli ei osunut mihkään.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: