Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ovatko ennustukset toteutuneet?  (Luettu 14265 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Serafina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138



Profiili
« Vastaus #15 : 09.03.2017 15:56:34 »

On kammottava ajatus, että kaikki menneisyyskin olisi yhä olemassa. Jostain olen
lukenut, että menneisyyttäkin voisi ajatuksillaan muuttaa. Se olisikin hyvä jos niin
voisi tehdä.  Smiley
tallennettu

Valkoinen solaarinen tuuli
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #16 : 09.03.2017 16:40:32 »

On kammottava ajatus, että kaikki menneisyyskin olisi yhä olemassa. Jostain olen
lukenut, että menneisyyttäkin voisi ajatuksillaan muuttaa. Se olisikin hyvä jos niin
voisi tehdä.  Smiley

Yoga-suutran mukaan, kohdistamalla saMyaman (sañjama = aSTaan.ga-yoga kolme viimeistä
an.gaa eli dhaaraNaa, dhyaana ja samaadhi) kolmeen transformaatioon* (pariNaama-traya:
transformaatio-kolmikko) saa tiedon (jñaanam; lausu: gjaanam) menneestä (atiita [ati-ita**]) ja tulevasta (anaagata).
Tuon perusteella menneisyyden täytynee olla olemassa niinkuin tiessä on jäljellä useimmiten
sekin osa, jonka olet jo taivaltanut?

 Smiley

परिणामत्रयसंयमादतीतानागतज्ञानम्॥१६॥

pariNaama-traya-saMyamaad atiita-anaagata-jñaanam

[HA]:
Knowledge Of The Past And The Furute Can Be Derived Through Samyama On The Three Parinamas (Changes)

[IT]:
By performing Samyama on the three kinds of transformation (Nirodha, Samadhi and Ekagrata) knowledge of the past and future.

[VH]:
Due to the sanyama (perfect regulation of citta by dharma, dyana, samahdi [hups, vilisee typoja, LOL]) on the three transformations (dharma-characteristi, laksana-potential change, avastha-condition) there arises knowledge of the past and future.

[BM]:
Knowledge of the past and future comes form perfect discipline of the three transformations of thought.

[SS]:
By practicing samyama on the three stages of evolution comes knowledge of past and future.

[SP]:
By making samyama on the three kinds of changes, one obtains knowledge of past and the future.

[SV]:
By making Samyama on the three sorts of changes comes the knowledge of past and future.

* Luultavammin dharma, lakSaNa ja avasthaa eikä Taimnin maitsemat nirodha (niroodha: hillitseminen), samaadhi ja ekaagrataa (eeka-agrataa: yksihuippuisuus) ...  :Smiley  Muistaakseni mm. arvostettu kommentaattori Bhojadeva mainitsee ensinmainitut

** Korostaakohan palindromius sitä, että menneisyys on kuin onkin edelleen olemassa?   Grin
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017 22:53:00 kirjoittanut sideman » tallennettu
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #17 : 09.03.2017 22:08:23 »

Joitakin asioita pystyy "lukitsemaan" vertikaalisessa ajassa, lineaarinen on itse kokemus, ikäänkuin syöksy lukittuun kohteeseen. Ulottuvuuden vaihto (paljon monismutkaisempi tapahtuma, johon en ole vielä löytänyt selitettyä kaavaa) on kun näyt ikäänkuin tulevat nestemäisenä "keskusteluna/kuvana" mieleen.

Vertikaalinen ja lineaarinen ikäänkuin sulautuvat yhteen ja on kuin kolmanteen silmään kaadettaisiin... Noh... Informaatiomassaa.

Kaikki maailmassa toimii moneen eri suuntaan. En oikeastaan usko ennustuksiin, vaan "kulminaatiopisteisiin", tarkoittaen että jotkut asiat ovat tarkoitettu tapahtuviksi riippuen tarpeeksi jo "lukituista" kohteista.

Kaikista valinnoista kyllä ilmoitetaan etukäteen. Mutta homman tekee vaikeammaksi valintojen jaksijakoisuus: huumori ja ironia.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017 22:25:17 kirjoittanut Empire Special » tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #18 : 09.03.2017 23:37:27 »

Mielenkiintoista. Itse olen saanut etukäteen tietoa esim. tulevasta asuinpaikasta, mikä ei ihmetytä, koska asumiseen liittyy paljon asioita, kuten tuttavat, läheiset, työpaikat, naapuruussuhteet ja kaikki tässä elämän teatterissa pitää toimia kuitenkin sitten synkassa, sekä negatiiviset, neutraalit  että positiiviset (subjektiivisesti arvotettuina siis) tapahtumat ja kokemukset. Eli oma kokemukseni on, että vapaa tahto meillä on tiettyyn pisteeseen asti, mutta myös jonkinlainen sielunsuunnitelma. Joka voidaan tulkita tietysti myös vapaaksi tahdoksi, joka vain on "tahdottu" jo ennen syntymää  Grin
tallennettu
Empire Special
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 163


Profiili
« Vastaus #19 : 10.03.2017 03:13:23 »

Mulla meni pitkä aika hahmottaa itellä kans näitä asioita kun pidin pitkän aikaa näitä ihan humpuukina. Ainoa hyvä neuvo mitä mitä tiedän ja loistavan yksinkertainen toimivuudessaan kuin suomi-konepistooli on: Jos jokin kysymys painaa mieltä, antaa sen lipua mieleen siinä vaiheessa kun uni on hyökkäämässä silmään ja olet nukahtamaisillasi. Älä stressaa vaan anna ajatuksen kadota alitajuntaan yön syövereiksi ja unohtaa se kuten unohdat itsesikin ja nukahda. Aamulla herätessäsi, yritä muistaa mikä oli viimeisin lipuva ajatus ennen kuin heräsit? Tossa on semmoinen kohta tajunnassa, että suurin osa ei tajua sen taikaa. Vain se yksi ajatus. Siinä on se vastaus joka yrittää lipua valvemaailmaan. Kaikki muu on turhaa. Kuvamaailma unissa on niin monesti oman mielen tuotoksia, mutta tuo "kc75a4b1cd2e18df4uiskaus" ei ikinä valehtele.  Vitut mistään hienoista kuvista ja näyistä. Piste. Se on hifistijuppien (köh) hommaa. Ne tulee ajan kanssa. Itsekommunikaatio. Olen jo äidille ja isälle antanut kasvatuksessani tapahtuneet epäkohdat anteeksi aikoja sitten. Toi oma tajunta on prkeleen pelottava laitos (tyhmillä elämäntavoilla). Riippuu mitä hakee. Kyselee fiksuja niin se vastaa fiksusti. Kun sille inttää niin se inttää takaisin vähä kerrallaan. Mielenkiintoista settiä. Todella mielenkiintoista.Aivot olis ihan loputtomiin ohjelmoitavissa, jos tietäisi mihin vetää sähkövirrat. Joku CERN olis kivaa vetää tonne pään sisään. Oma hiukkaskiihdytin. Aivot uskoo mitä ne kokee. Tai pikemminkin luo mihin ne uskoo. kunhan joku fiksu joskus saisi nämä kapistukset uskomaan, että kaikki on mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2017 03:51:38 kirjoittanut Empire Special » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #20 : 10.03.2017 09:41:37 »

Mulla meni pitkä aika hahmottaa itellä kans näitä asioita kun pidin pitkän aikaa näitä ihan humpuukina.

Astron James Joyce?   coolsmiley
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #21 : 12.03.2017 13:54:14 »

Tämä ennustus toteutunee noin 75 prosentin varmuudella:

Mikäli kelit jatkuvat kuluvan maaliskuun loppuun astikka poikkeuksellisen
lämpöisinä mm. Tottijärven tienoilla, huhtikuun aikana ilmennee
ainakin muutaman päivän jakso, jolloin lämpötila on ajankohtaan
nähden huomattavan alhainen!

 Wink
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #22 : 12.03.2017 16:53:03 »

 Cheesy

Mulla on vanha tuttu, joka on nykyisin menesyvä liikemies. Hän ennustelee somedatan perusteella tulevaisuutta ja hyvin on osunut oikeaan. Esim. ennusti Trumpin presidenttiyden ja putouksen voittajahahmon. Eli keinot on monet.
tallennettu
Domo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #23 : 12.03.2017 17:37:26 »

Tämä ennustus toteutunee noin 75 prosentin varmuudella:

Mikäli kelit jatkuvat kuluvan maaliskuun loppuun astikka poikkeuksellisen
lämpöisinä mm. Tottijärven tienoilla, huhtikuun aikana ilmennee
ainakin muutaman päivän jakso, jolloin lämpötila on ajankohtaan
nähden huomattavan alhainen!

 Wink

Mä pistän paremmaks ja oon vakaasti sitä mieltä et vielä toukokuussakin on yöpakkasia Wink

Huhtikuun pakkaset sijottunevat 23.4 paikkeille, mikä siis tarkoittaa sitä et tulee huono marjavuosi.


Muutaman vuoden luontoa tarkkailleena ja vanhojen ihmisten ennusmerkkejä seurailleena, niin ilmastonmuutos on vähän heittänyt noita juttuja pyllylleen, mutta aika moni asia pitää silti vielä paikkansa Smiley
tallennettu

"Koska ihminen on viisas, vain viisaan ihmisen seurassa on suoranainen ihme, että maan päällä koskaan on esiintynyt älyllistä ajattelua."
-Risto Ahti-
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: