Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkuperäinen Maya Kalenteri ja Dreamspell / 13 Kuun Kalenteri  (Luettu 13412 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« : 06.06.2006 16:56:20 »

http://www.calleman.com/engartiklar/Dreamspell/engdreamsum.htm
« Viimeksi muokattu: 06.06.2006 19:18:02 kirjoittanut Wiza » tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #1 : 12.06.2006 12:42:33 »

Yhdellä englanninkielisellä foorumilla jossa on keskustelua dreamspell kalenterista, tuli tälläinen vastaus:

"Hey Wiza.

Though I disagree about a number of aspects of the "Hidden Agenda of the Dreamspell" I agree that they are interesting articles, and that it's probably a good thing to have alternative viewpoints.

The Dreamspell, as I've attempted to make clear many times before, is not the Mayan Calendar. My friend Eden, writes about this in an article at 13moon.com

http://www.13moon.com/not_the_mayan_calendar.htm

A friend of mine recently visited the Mayan communities of Guatemala, and attended a session with a traditional Mayan priest. She returned with a fascinating book called Time and the Highland Maya, which gave some great insights into how the traditional count is used within the communities there. If you're really interested in the traditional Mayan calendar, I strongly recommend it.

For example, particular days on the count are seen as good days for particular ceremonies, and depending on your position in the community, you might make a trek into the mountains on a particular date relative to the Tzolkin, etc.

The application of the Dreamspell is however a little different - it's purpose is really to precipitate the next stage of our spiritual evolution - the leap from the biosphere (the sphere of life on the planet) to the Noosphere (the mental sphere or envelope of the planet).

The codes and symbols of the Dreamspell, are the means by which we synchronise in time, and act as a "tuning fork" by which we can "tune" into the Noosphere, and that higher collective level of perception. The activation of the Noosphere, implies a whole-systems based, telepathic means of knowing.

Nick"

Voisiko joku täällä aiheseen enemmän perehtynyt kertoa mielipiteensä?

Kosminen Koira?
tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
Wiza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.2006 13:06:44 »

Kommentteja?
tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
Hilmatar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Maailmojen Sillanrakentaja


Profiili
« Vastaus #3 : 19.07.2006 18:19:50 »

Äh.. mulla käy hälisemään päässä, aina kun yritän lukea pitempää englanninkielistä tekstiä  Angry Luin mielenkiinnolla artikkelia "Mayan calendar and cycles of the goddes", mutta en tiedä tajusinko mitään..

Voitko heittää tiivistelmän tästä asiasta, kiinnostaa kovin.
 Sen tiesin entuudestaan, että mayoilla oli useampikin kalenteri eri tarkoituksia varten, mutta eikö tää Dreamspell mene ollenkaan samaan tahtiin vai mitä hä?

tallennettu

Aurinko paistaa viidenteen huoneeseen,
siellä rakkauden jumalatar kauriin päätä silittää,
siellä Merkurius Neptunusta halaa;
leijona nousee heitä suojelemaan.
Yötaivaalla kaikki planeetat näet,kuu valaisee skorpionin.
(Tulikäärmettä ärsyttää kun runo ontuu)
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 296


Profiili
« Vastaus #4 : 20.07.2006 22:48:49 »

Just pistin toisaalle aiheesta "Arguelles oli väärässä" (laitoin sinne myös linkin sivulle, joka laskee "oikean" Maya merkin, kantsii tsekata)

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=6893.0
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
kosminen koira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #5 : 23.08.2006 13:24:37 »

 Smiley  Hei Wiza.  Sorry,että huomasin tämän vasta nyt  Sad.  On totta, että on olemassa kaksi erilaista laskutapaa:  (Meksikossa ja Guatemalassa huomasin, että on useampiakin  Huh) perinteinen Jenkinsin (long count) ja Argüellesin Dreamspell   idiot2.  Ja on totta, että molemmilla suomalaisilla sivuilla käytetään  Arguellesin laskutapaa, josta minulla on 10 vuoden kokemukset.  Olen hyvin kriittinen ja olen todennut itsestäni, läheisistäni, muista ihmisistä, jotka tunnen ja tulkinnoistani saamastani palautteesta, että se on totta Cheesy.  Carl Johan Calleman, joka käy debattia laskemisesta ja sanoo, että Jenkins on oikeassa on viisain tapaamani ihminen Maya-ympyröissä.  Minä uskon, että molemmat ovat oikeassa, en vain tiedä vielä miten ja miksi.  Yksi kuulemani teoria on, että Jenkinsin laskutapa on fyysisempi ja Arguellesin tapa henkisempi ja tarkoitettu meille tähän muutoksen aikaan.
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 296


Profiili
« Vastaus #6 : 29.08.2006 20:34:56 »

Carl Johan Calleman, joka käy debattia laskemisesta ja sanoo, että Jenkins on oikeassa on viisain tapaamani ihminen Maya-ympyröissä.

Joskus kirjoitin hänelle aiheesta ja täytyy sanoa, että suuren vaikutuksen Calleman teki. Sais tulla Suomeen vaikka pitämään yhden luennon.

 
Lainaus
Minä uskon, että molemmat ovat oikeassa, en vain tiedä vielä miten ja miksi.

Itse olen tullut samoihin johtopäätöksiin. Intuitio kehottaa pitämään molemmat tulkinnat ja lukemaan niitä vieretysten. Silti hämmästyin lukiessani Jenkisin mallin mukaista tulkintaa. Miten joku voi kuvailla minut noin hyvin.

Kuulin, että Arguelles on sittemmin sanonut, että hänen mallinsa onkin enemmän uniloitsuun pohjautuva, tosin Arguelles on vastannut kritiikkeihin monilla muillakin tavoilla.

Kosminen koira, mitäs jos  alkaisit tekemään myös Jenkinsin malliin pohjautuvia tulkintoja?    Smiley
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
kosminen koira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #7 : 03.09.2006 00:07:40 »

*Kosminen koira, mitäs jos  alkaisit tekemään myös Jenkinsin malliin pohjautuvia tulkintoja? * :Smiley   
Heippa  Ladybird ja muut  Wink.  Kosmiksella on kädet täynnä jo nykyistenkin tulkintojen kanssa  niin että sorry vaan Huh. Vaikutat niin aktiiviselta ja fiksulta, että mitäs jos itse perehtyisit ja opiskelisit alaa pitemmälle niin saataisiin suomeksikin vähän vertailukohtaa ja täydempää tietoa sitä kaipaaville. smiley6600 Huh   Oletko  saanut muuten kosmisen koiran tulkinnan itsestäsi ?  Voisitko ottaa yhteyttä tästä asiasta myös henk.kohtaiseen sähköpostiini  Wink.
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 296


Profiili
« Vastaus #8 : 07.09.2006 21:01:28 »

*Kosminen koira, mitäs jos  alkaisit tekemään myös Jenkinsin malliin pohjautuvia tulkintoja? * :Smiley   
Heippa  Ladybird ja muut  Wink.  Kosmiksella on kädet täynnä jo nykyistenkin tulkintojen kanssa  niin että sorry vaan Huh. Vaikutat niin aktiiviselta ja fiksulta, että mitäs jos itse perehtyisit ja opiskelisit alaa pitemmälle niin saataisiin suomeksikin vähän vertailukohtaa ja täydempää tietoa sitä kaipaaville. smiley6600 Huh   Oletko  saanut muuten kosmisen koiran tulkinnan itsestäsi ?  Voisitko ottaa yhteyttä tästä asiasta myös henk.kohtaiseen sähköpostiini  Wink.

Kieltämättä houkutteleva ehdotus, mutta olen nyt naimisissa länsimaisen tieteen kanssa ainakin hetken vielä... saapa nähä mihin maailma vie sen jälkeen.  Wink Tosin tiiä sit saako miusta ikinä niin päämäärätietoista että tommoseen ryhtyisin. *heh*

Mayajuttuja kyllä olen opiskellut viikonloppujen iltapuhteina, ne kun tuntuvat kutsuvan enemmänkin.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: