Minäkin kasvoin 'vapaasti' luonnollisen ihmiskehon kanssa. Vielä vanhempanakin saatoin olla isän kanssa saunassa eikä mitään. Ukkonikin on ihmeen estoton. Joten meillä liikutaan ilman rihmankiertämää helposti, ja jo aikuiset pojatkin tulevat viereeni saunanlauteille porisemaan maailman ongelmista. Eikä siinä mitään. Äiti ei kai ole nainen.
Samoin meillä on savusauna, jossa kylpee erilaisia ryhmiäkin. Usein ovat miehet ja naiset samassa saunassa. Mutta aina on heitä, jotka ovat jääneet sivuun päivittelemään.
Ja uimaan menen aina ilman vaatteita jos mahdollista. Mikä ihana tunne.
Mutta en jos tunnen että on jonkinlaista muuta ajattelua ilmapiirissä. En jos on ulkomaalaisia tai jotakin jota ei osata ottaa luonnollisena.
Ja kauhea järkytys oli minulle nuorena, kun lähdin ulkomaille. Se estyneisyys ja tabu!
Mutta hyvä että opin ymmärtämään toisenlaista suhtautumista. Siksi tunnustelen missä mitenkin voin 'olla'. En edes riisuudu toisen nähden yöpuulle, jos tunnen että on vaivautunut.
Alastomuudella voi loukata toisen tunteita.
Silti ihailen estottomuutta, silloin kun se on luonnollista.
Katselin, kun ystäväni, nainen, teki tontillaan metsätöitä.
Kirves ja isot rinnat heiluivat surutta ja hiki virtasi. Shortsit oli jalassa ja saappaat. Kun mieheni kanssa lämmitimme saunan, hän kysyi mieheltäni, että onko ennen nähnyt alastomia naisia. Jaa. No sitten tulen minäkin teidän kanssa saunaan, sanoi hän. Olihan siinä ukkokin vähän hämillään.
Mutta yhdyn Valo76 sanoihin aroista kohdista. Kun olin nuori, tuskin oli rintoja ja lihoja. Vasta nyt, kun olen 'vanhempi' ja on niitä lihoja, voin laittaa päälleni topin ja paljastaa. Kun on jotakin mitä paljastaa. On mukava olla nainen.
Eli, odotahan Valo76, kun pääset kypsään ikään. Ehdit nauttia naisellisista vaatteista!
Loppujen lopuksi. Ajattelen että tuossa estottomuudessa ja luonnollisuudessa on myös meidän suomalaisten eräs voimavara, jotakin, mikä meille on itsestään selvää, mutta jossakin tilanteessa se on 'hyvä juttu'. Osana luontoa hyvin paljon.
Mitä tuumitte?
metsätonttu kesämielellä