Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unipaikat  (Luettu 4135 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« : 18.09.2015 18:48:30 »

Millaisissa paikoissa oleilette unissanne? Onko jotain paikkaa missä käytte toistuvasti? Itse olen kohta puolen vuoden ajan ollut lähes joka yö (siis jos muistan unia) yhdessä ja samassa mestassa jossa on monia eri paikkoja, esim. ranta josta näin unia jo muutamia vuosia sitten, sit oon alkanut liikkua siellä laajemmin.

Rannasta (rannassa pitkä laituri ja laiturin oikealla puolella pieni hiekkakaistale erottaa tulvavesi lammikon merestä) kun nousee rinteen ylös (rinteessä kasvaa puita) niin vastaan tulee hotelli. Siellä oon ollut myös monesti. Hotellin etuovesta kun menee ulos niin tulee kävelykatu ja kaupungin keskusta vähän matkan päästä, siellä on joku ravintola jonka vieressä menee tie missä kuljetaan kulkuneuvoilla, sekä todella iso kauppakeskus missä on myös joku kylpylä/vesipuisto.
Oon joissain unissa osallistunut kauppakeskuksessa järjestettäviin kilpailuihin mm. kauneuskilpailu. Kauppakeskuksen lähettyvillä on myös huvipuisto jossa on tullut käytyä unissa ihan tässä viikon sisään viimeksi.
Ja sitkun ajaa rannikkoa pitkin (en muista kumpaan suuntaan), niin tulee toiseen kaupunkiin, varmaan joku satamakaupunki, siellä on jotenkin synkempi tunnelma. Kaupungin keskellä on todella korkea, vähän Särkänniemen näsinneulaa muistuttava torni. Hauska juttu tässä on se, että lapsena uskoin käyneeni näsinneulassa vaikken oikeesti ole ikinä käynyt. Muutamalla viime kerralla kun olen unessa tuolla tornissa/kaupungissa ollut niin siellä on ollut kova tuuli ja torni vähän huojunut. Oon myös joissain unissa kulkenut vesiteitse tästä satamakaupungista sinne toiselle rannalle.

Oon myös lukenut mun tänne kirjoittamia vanhoja unia läpi ja niissä oon ollut joidenkin kuvausten perusteella samoissa maisemissa jo silloin! Odotan kun kuuta nousevaa että saan selville paikan nimen, ja olis kiinnostavaa tietää onko muilla tälläisiä unipaikkkoja jossa olette lähes joka yö?
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1 : 22.09.2015 12:32:31 »

Viime unessa josta noin puoli tuntia sitten heräsin, olin taas tuolla paikassa! Kävelin ostoskeskuksen alakerran läpi toiselle puolelle rakennusta jossa oli ilmeisesti se kävelykatu ja vieressä hotellin etuovi. Kauppakeskuksen käytävän kuljin kaks kertaa päästä päähän, ekalla kerralla osa liikkeistä oli auki, toisella kerralla kello oli sen verran että olivat menneet kiinni. Hotellin oven huomatessa muistin sen ja menin katsomaan hotellin nimeä että saisin sen selville. Hotelli kuitenkin "katosi" ja tilalla oli Madison -niminen poika joka mulkoili mua ja mun seuruetta vähän vihaisesti ja grillasi makkaraa vanhassa grillissä hotellin paikoilla. Grillin vieressä oli kyltti joka selitti miksei hotelli ollut meille nyt toiminassa ja kyltissä viitattiin jotain rikkaiden ihmisten tupakointipaikkaan.... Kauppakeskuksen liikkeet oli viron kielisiä tai jotain sen kuuloista kieltä. Hauska "sattuma" tässä on se, että reilu vuosi sittten sain kesken matikankokeen ihme kohtauksen (?) jolloin kaikki kokeen suomenkielinen teksti muuttu viroksi tai sen kuuloiseksi kieleksi, ja kun hämmennyin ja yritin lukea ääneen niin opettaja ja muut opiskelijat oli ihan ihmeissään mikä mulla on. Puhe tuli ulos lukiessa yms ja pystyi ajattelee selvästi, kieli vaan ihan eri. Meni ohi noin 10 minuutissa, ei päänsärkyä tai mitään, lääkärin diagnoosi silti migreeni...
tallennettu
NinaT
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #2 : 23.09.2015 01:40:27 »

Mulla on tavallaan samankaltaisia unia. Vuosien ajan oon satunnaisesti uneksinut, että puolison kanssa ollaan muutettu, ja uusi asunto tai talo on ollut joka unessa eri. Kuitenkin toisinaan ollaan muutettu vanhojen unikotien naapuriin tai muuten läheisyyteen, eli luulisin, että kaikki nuo muutot tapahtuvat samassa "todellisuudessa". En tunnista noita paikkoja oikeassa elämässä. Mitäköhän nämäkin mahtaa tulkinnallisessa mielessä tarkoittaa..
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: