Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä avuksi ssri-lääkkeiden aiheuttamaan vahinkoon  (Luettu 101663 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #75 : 05.05.2015 12:09:31 »

Ehdotin pakurille paastoa. Tuossa pähkäilin perustelua sille, miksi paasto voisi auttaa ssri-ongelmaan.

Sitähän ehdotettiin hänelle jo jokusia viestejä sitten (olikos nyt sinun vai jonkun muun toimesta). Ja jo silloin totesin, että saman edun aivoille kuin paastolla, saa myös ketogeenisella ruokavaliolla ja rasitus/hälytystilaa ei silloin keholle tule.

Se mistä mielestäni voisit tehdä ihan oman ketjun (ja joka ei tämän ketjun aloittajaa paljoa auta) on pohdiskelusi aiheesta 'Suomen kansan rappio.'
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #76 : 05.05.2015 12:20:01 »

Ehdotin pakurille paastoa. Tuossa pähkäilin perustelua sille, miksi paasto voisi auttaa ssri-ongelmaan.

Sitähän ehdotettiin hänelle jo jokusia viestejä sitten (olikos nyt sinun vai jonkun muun toimesta). Ja jo silloin totesin, että saman edun aivoille kuin paastolla, saa myös ketogeenisella ruokavaliolla ja rasitus/hälytystilaa ei silloin keholle tule.

Se mistä mielestäni voisit tehdä ihan oman ketjun (ja joka ei tämän ketjun aloittajaa paljoa auta) on pohdiskelusi aiheesta 'Suomen kansan rappio.'

No voi hyvät hyssykät! Se oli vain analogia, tai jotain, sille, miksi paasto mielestäni voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Hälytystilalla ja vainottuna olemisella (paastossa nälän ja viikatemiehen vainoamana) voi olla sekä kollektiivisia että individikohtaisia hyötyjä. Esimerkkinä vaikkapa juutalaiset, joita on vainottu kautta tunnetun historian. Ilmeisesti osittain juuri siksi he ovat nyt tällä planeetalla kukkoina ja kanoina tunkiolla, esim. FED'in pomo, Janet Yellen, Facebookin ja Googlen perustajat, ja lukemattomat muut!

 :Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #77 : 05.05.2015 12:26:15 »

Toistan: Paastoa on ehdotettu jo aikaisemminkin tässä ketjussa.
Ehdotit sitä itse hänelle jo aikaisemmin, 29.4.2015...  Lips Sealed

Lisäksi perustelusi esim juutalaisvainojen vaikutuksesta juutalaisiin analogiana paaston vaikutuksesta kehoon ei toimi millään tasolla. Juutalaisten  menestymiseen on PALJON muitakin syitä kuin se että heitä on vainottu ja sekä se, että myös aihe 'suomen kansan rappio', joita nostat toistuvasti esiin vähän väliä, kuuluisivat muualle kuin tähän ketjuun.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2015 12:29:47 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #78 : 05.05.2015 12:31:39 »

Toistan: Paastoa on ehdotettu jo aikaisemminkin tässä ketjussa.


Itse sitä ainakin ehdotin, mutta silloin taisi perustelut jäädä niukoiksi. Lisäsin
perustelut äskeisessä viestissäni...
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #79 : 05.05.2015 12:40:52 »

Selvä, pilkotaanpa sitten ne erittäin epäloogiset perustelusi palasiksi:

Lainaus
Hälytystilalla ja vainottuna olemisella (paastossa nälän ja viikatemiehen vainoamana) voi olla sekä kollektiivisia että individikohtaisia hyötyjä. Esimerkkinä vaikkapa juutalaiset, joita on vainottu kautta tunnetun historian. Ilmeisesti osittain juuri siksi he ovat nyt tällä planeetalla kukkoina ja kanoina tunkiolla, esim. FED'in pomo, Janet Yellen, Facebookin ja Googlen perustajat, ja lukemattomat muut!

Hälytystila ja vainottuna oleminen eivät ainakaan nosta serotoniinitasoja. Lisäksi ne lisäävät stressihormoni kortisolin tuotantoa. Kortisoli lihottaa ja lisäksi pitkään koholla olevat kortisolitasot kutistavat aivoja!  Ihmiskehon ja kansanryhmän reaktiot vainoon eivät ole analogisia.

Juutalaisten menestyksen syy ei välttämättä ole lainkaan se, että heitä on vainottu. Todennäköisin menestyksen syy saattaa pikemminkin olla se, että juutalaisuus korostaa opiskelun, tiedonhankinnan ja älyllisen väittelyn merkitystä. Niinpä niinäkin vuosisatoina, kun väärä kysymys saattoi kristillisissä kulttuureissa johtaa suoraan roviolle, juutalaisuudessa väittely ja hankalienkin kysymysten kysyminen oli suositeltavaa toimintaa. Lisäksi kristityt itse edistivät juutalaisten menestystä rahamaailmassa sälyttämällä heille pankkitoiminnan silloin, kun katsottiin ettei kunnon kristitty voi ottaa korkoa rahalle, mitä pankkitoiminta kuitenkin menestyäkseen vaatii.

Summa summarum: Perustelusi eivät ole sovellettavissa millään tavoin aivojen tilaan, vaan ihmiskeholle hälytystila on pikemminkin monin tavoin epäedullista varsinkin, jos siihen liittyy kohonnut kortisolin eritys. Tästä syystä ehdotankin itse mieluummin ketogeenista ruokavalioa, jolla saa aivoille samat edut kuin paastolla, mutta ilman sitä hälytystilaa.

(Ja minä en muuten ole ainoa kirjoittaja tällä foorumilla, joka on huomannut sinulla olevan juutalais-pakkomielle, perusteluna ihan vaan aiheesta kirjoittamiesi viestien määrä. Voisitko ehkä perustaa ketjun aiheesta 'juutalaisten menestyksen salaisuus' tms? )
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #80 : 05.05.2015 12:54:36 »


(Ja minä en muuten ole ainoa kirjoittaja tällä foorumilla, joka on huomannut sinulla olevan juutalais-pakkomielle, perusteluna ihan vaan aiheesta kirjoittamiesi viestien määrä. Voisitko ehkä perustaa ketjun aiheesta 'juutalaisten menestyksen salaisuus' tms? )

Pakkomielteensä kullakin. Sinulla on mielestäni ortoreksiaa hipovia syömiseen liittyviä pakkomielteitä. Sori!
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #81 : 05.05.2015 13:03:32 »

Pakkomielteensä kullakin. Sinulla on mielestäni ortoreksiaa hipovia syömiseen liittyviä pakkomielteitä. Sori!

Luepa nyt ensin vaikka tämä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ortoreksia

Mitkään  määritelmän osat eivät toteudu minun kohdallani. Jos väität toisin, perustele.

Tigerwomankin jo ehti mainita kommenttina aiempaan paastoehdotukseesi, että paastotessa täytyisi olla kaikin puolin hyvässä kunnossa. Ja siitä syystä ehdotinkin itse että ketogeeninen ruokavalio jolla saa samat aivo-edut, olisi pienempi rasitus keholle.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #82 : 05.05.2015 13:18:38 »

Pakkomielteensä kullakin. Sinulla on mielestäni ortoreksiaa hipovia syömiseen liittyviä pakkomielteitä. Sori!

Luepa nyt ensin vaikka tämä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ortoreksia


Missä väitin, että sinä olet ortorektikko?   Shocked
Tarkoitin että syömiseen liittyvät pakkomielteesi voisivat joissakin tapauksissa
johtaa jopa ortoreksiaan.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2015 13:20:14 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #83 : 05.05.2015 13:26:07 »

Tarkoitin että syömiseen liittyvät pakkomielteesi voisivat joissakin tapauksissa
johtaa jopa ortoreksiaan.

Väitän että minulla ei ole minkäänlaisia syömiseen liittyviä pakkomielteitä.
 Jos väität toisin on sinun perusteltava asia, muuten vain heität läppää ajan kuluksi.  Tässä materiaalia aiheesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6



Ravinto- ja terveysasiat nyt vaan sattuvat olemaan minulle rakas harrastus, kuten vaikkapa postimerkkien keräily jollekulle toiselle.

Ja tämä meidän välisemme jaadajaada EI KUULU TÄHÄN KETJUUN!
Voitaisiinko perustaa joku oma ketju tälle aiheelle?


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #84 : 05.05.2015 13:38:59 »

Tarkoitin että syömiseen liittyvät pakkomielteesi voisivat joissakin tapauksissa
johtaa jopa ortoreksiaan.

Väitän että minulla ei ole minkäänlaisia syömiseen liittyviä pakkomielteitä.
 Jos väität toisin on sinun perusteltava asia, muuten vain heität läppää ajan kuluksi.  Tässä materiaalia aiheesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6



Ravinto- ja terveysasiat nyt vaan sattuvat olemaan minulle rakas harrastus, kuten vaikkapa postimerkkien keräily jollekulle toiselle.

Ja tämä meidän välisemme jaadajaada EI KUULU TÄHÄN KETJUUN!
Voitaisiinko perustaa joku oma ketju tälle aiheelle?



Sinähän tuon pakkomielleherjailun aloitit, ja perusteluna oli viestien määrä. Miksi sama perustelu
ei päde itseesi?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #85 : 05.05.2015 13:40:44 »

Sinähän tuon pakkomielleherjailun aloitit, ja perusteluna oli viestien määrä. Miksi sama perustelu
ei päde itseesi?

Sanotaan asia sitten vaikka niin, että spekulointi juutalaisten menestysten syillä on sinulle niin rakas harrastus, että sitä ilmenee foorumilla paljon.  Grin  Mutta se nyt vain ei toimi perusteluna paaston edullisuudelle tässä tapauksessa.

OIkeasti tämä meidän tämänpäiväinen keskustelumme tässä ketjussa kuuluisi suurelta osin jonnekin aivan muualle kuin tähän ketjuun...

Anteeksi puolestani ketjun aloittajalle.  Sad
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
saarloos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #86 : 05.05.2015 17:28:13 »

Olen ikuinen optimisti, joten en pysty uskomaan siihen, että toivoa olisi menetetty. Ensinnäkin, suosittelen tutustumaan aivojen neuroplastisuuteen. ’Neuroplasticity’ hakusanaksi youtubeen voi olla hyvä alku. Aivot siis kirjaimellisesti mukautuu jatkuvasti. Tähän perustuu myös urheilijoiden käyttämät visualisointitekniikat.

Mielestäni se, että olet nähnyt eroottisia unia, on todella hyvä alku. Jos ihminen esimerkiksi kiihottuu unessa, on mahdollista saada orgasmi fyysisellä tasolla. Jotain siis tapahtuu. Voit myös opetella selkounessa jonkin monimutkaisen liikesarjan ja pystyä suorittamaan sen saman hereillä ollessasi, ensimmäisellä yrityksellä. Miksi myös tunteet eivät aiheuttaisi muutoksia aivoissa?

En näe mitään järkeä negatiivisessa ajatellussa. Johan se on kvanttifysiikassakin todistettu, miten luomme oman todellisuutemme. Tälläkin palstalla on ketju, jossa tulee ilmi tunteiden vaikutus vesimolekyyleihin. Ja mehän olemme n. 60% vettä.

Olen sitä mieltä, että jos haluaa tehdä pysyviä muutoksia elämässään, tulee aloittaa aivan sieltä pohjalta eli omasta mielestä. Tämä luo perustan kaikelle muulle. Säännöllinen meditointi on tähän helpoin lähestymistapa. Ajan kanssa opit tarkkailemaan ajatuksiasi ja käyttäytymistäsi ikään kuin sivusta ja karsimaan ne haitalliset ajatusmallit. Onko se helppoa? Ei varmana. Sen arvoista? Todellakin.

Jos antaisin muutaman vinkin, niin ne voisi olla jotain tämäntyylisiä:

a) säännöllinen meditointi
b) karsi negatiivisia asioita elämästäsi, siinä määrin kuin pystyt. TV, uutiset, ehkä osa ihmisistä yms.
c) säännöllinen liikunta ja/tai luonnossa oleminen
d) ruokavalio kuntoon, opettele kuuntelemaan tässä intuitiota/kroppaa. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa mitä sinun tulisi syödä, ainoastaan antaa neuvoja  
e) opettele näkemään selkounia ja vahvista ihastuksen tunnetta unissa. Aloita pitämällä unipäiväkirjaa, jotta unimuisti paranee
f) ennen nukkumaanmenoa koita muistaa miltä tuntuu ihastua(jos mahdollista nykyisessä olotilassasi). Ehkä pelkän seksin ajatteleminen voisi aiheuttaa eroottisia unia
g) opettele rakastamaan itseäsi. Vaatii aikaa, mutta sitten kun siihen pystyt, olet kuin uusi mies

Itsekin masennuksesta kärsineenä tiedän, ettei se ole niin helppoa. Täysin en kuitenkaan voi samaistua, koska en tehnyt lääkkeillä tuhoa. Joka tapauksessa, sitten kun selviät ja pystyt olemaan kiitollinen kaikista elämän koettelemuksista, niin kyllä muuten tuntuu hyvältä!  Smiley Mutta askel kerrallaan. Aloita siitä, mikä tuntuu itseäsi parhaalta. Siinä vaiheessa, kun opit elämään hetkessä ja tunnistamaan negatiivisten ajatusten ketjut silloin kun ne ilmaantuvat, olet jo voiton puolella.

Lisäys: Masennus on loistava oppimiskokemus. Sitä ei pysty sillä hetkellä arvostamaan, mutta se saa ihmisen kääntymään sisäänpäin. Tämä tavallaan pakottaa ihmisen kehittymään tavalla, joka ei muutoin olisi mahdollista. Ns. ”dark night of the soul” lienee hyvä esimerkki.

« Viimeksi muokattu: 05.05.2015 19:32:08 kirjoittanut saarloos » tallennettu
pakuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #87 : 15.05.2015 19:50:24 »

Hoi taas! Enpä ole hetkeen kirjoitellut, joten katsoin, että on taas aika valaista tilannettani ja mietteitäni asiasta. Ensiksikin suuret kiitokset taas näkemyksistä ja ohjeista, mikä voisi auttaa.

Ruokavalioasioista puhuttaessa, lienee kohdallani oleellista mainita, etten ole syönyt gluteenia kohta seitsemään vuoteen. Keliakiaa minulla ei ole todettu, mutta kärsin 19-vuotiaana vatsavaivoista äitini tavoin, joten päädyin samaan ratkaisuun, eli gluteenista luopumiseen. Olen tainnut aiemmin ketjussa jo todeta, mutta todettakoon uudestaan, etten syö muuta lihaa kuin kalaa. Mässäilyssä en ole hirveän hyvä. Jos teen sitä, mussutan yleensä pähkinöitä ja kuivahedelmiä. Silloin tällöin vedän suklaata. Olen skarpannut juomisessa vai pitäisikö sanoa, että olen ruvennut neuroottisemmaksi! Cheesy Juon nykyään vähintään 2 litraa päivässä vettä. Aiemmin juomani määrät olivat varmaan hieman vähäisempiä.

Päihteitä ilman olen ollut nyt kolme kuukautta. Väliin mahtuu yksi poikkeus. Join vappuna kaksi mukia unikonkodista keittämääni teetä. Yleensä juhlapäivät ovat menneet ehkä kehoa ja mieltä turhan kuormittavan alkoholin käytön merkeissä tai hymy korvissa pienessä ganjan katkussa. Edellä mainitut vaihtoehdot eivät tällä hetkellä kuitenkaan houkuta, kun viimeisimmät kokemukset asioiden ympäriltä ovat olleet todella ahdistavia, mistä olen edellä kirjoittanut. Ajattelin, ettei hallittu unikkoteeannos kuormita psyykettä yhtä pahasti, kun edellä mainitut päihdykkeet. Lievä teeannos toimi rentouttavan vaikutuksensa lisäksi vähän yllättäen muutaman päivän seksuaalisena buusterina ja olin tällöin myös hieman tunteikkaampi. Harrastinpa jopa seksiä ja se tuntui jo melko kivalta. Tilanne on nyt aikalailla normalisoitunut vappua edeltävään aikaan, enkä ole ajatellut ottaa tästä teen keitosta mitään tapaa. Se olisi typerää, kun ottaa huomioon mitän voimakasta riippuvuutta opiaatit aiheuttavat liikakäytöllä. Gluteenitonta ykkösolutta olen myös muutaman pullon nauttinut tässä selvällä jaksolla, mutta intuitioni sanoo, ettei se varmastikkaan ole ollut pahasta aivojeni kannalta, vaan päinvastoin.

Jos olisin kirjoittanut tänne eilen, olisin voinut sanoa, etten ole nähnyt eroottisia unia viime raportointini jälkeen, mutta viime yönä näin. Tilanteessani ei siis ole tapahtunut kummempaa muutosta. Mielialat vähän vaihtelevat, mutta fiilis on pääosin parempi, kuin jokin aika takaperin. Olen taas pystynyt jonkin verran soittamaan kitaraa luovasti, mikä on piristänyt mieltä. Suurta paloa hommaan ei ole, mutta kun soittimen ottaa käteen, saattaa sen kanssa mennä aikaa jo tunnista toiseen ja lopputulokset kuulostaa jo ihan kivoilta! Smiley

Erektion näemmä pystyn saamaan melkolailla yhtä hyvin kuin aiemmin, mikäli mieli on mukana. En siis usko, että minulla on minkäänlaista erektio-ongelmaa, vaan vaiva nimenomaan on psyykkisellä puolella, minkä vuoksi kanki ei kovetu, kun ei ole halujakaan. Uskon, että voisin meditaation avulla torjua synkkiä ajatuksia, mitä vaivaani liittyvät realiteetit tuovat tullessaan ja näin ollen saavuttaa pikkuhiljaa vaikkapa sponttaaneja erektioita, mitkä ovat tällä hetkellä harvinaisia.

Ensi tiistaina minulla on muuten aika psykiatrille. Kyseinen herrasmies vaikutti lähtökohtaisesti erittäin asialliselta tyypiltä, kun ei kiistänyt vaivani olemassa oloa, vaan uskoi sen johtuvan nimenomaan käyttämistäni lääkkeistä. Olipa hänellä ollut jossain määrin vastaavia tapauksia potilaana ja ratkaisu oli löytynyt! Mukavaa päästä juttelemaan avoimesti ilman väittelyä asiantuntijan kanssa. Smiley

Tällaisia mietteitä tällä kertaa. Leppoisaa kevättä ja kirjoitelkaas! Lähdenpä tästä kokeilemaan, olisiko hauki otilla! Smiley
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015 19:55:48 kirjoittanut pakuri » tallennettu
pakuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #88 : 19.05.2015 21:04:18 »

Nyt on käyty psykiatrilla ja juteltu asiasta. Aika pintapuolista raapimista oli, mutta toisaalta mitäpä voisi odottaa 45 minuutin vastaanottoajalta, varsinkin kun satun latomaan aika "leveää kieltä" luontaisesti. Se onkin yleensä ongelma tilanteissa, joissa aikaa on rajallisesti. Jokatapauksessa hän määräsi Buspironia ja Bupripionia. Täytyy hetki harkita, uskallanko aloittaa. Toisaalta koen, ettei minulla taida olla hirveästi hävittävääkään, kun ei ole oikein muitakaan vielä toimineita keinoja kohdalle osunut. Molempia edellämainituista on kuitenkin käytetty nimenomaan PSSD-oireiden hoitoon ja joissain tapauksissa onnistuneesti.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #89 : 26.05.2015 11:06:55 »

hän määräsi Buspironia ja Bupripionia. Täytyy hetki harkita, uskallanko aloittaa. Toisaalta koen, ettei minulla taida olla hirveästi hävittävääkään, kun ei ole oikein muitakaan vielä toimineita keinoja kohdalle osunut. Molempia edellämainituista on kuitenkin käytetty nimenomaan PSSD-oireiden hoitoon ja joissain tapauksissa onnistuneesti.

Noh, onko tullut kokeilu aloitetuksi?   Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: