Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Ylämäihä" ja feminiininen ejakulaatio, osa 1  (Luettu 22212 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #30 : 05.02.2015 22:10:44 »

Ymmärrän tuon pointin, että ei ole pakko laueta. Koska jos se on edes alitajuisesti pakollista tai päämäärä, niin silloin matkasta (=seksin kokonaisuus) voi tulla melko hätäistä ja yksitoikkoista, jossa naista ei huomioida. Tai miehelle syntyy psyykkisiä paineita suorittamiseen, jolloin ennenaikainen siemensyöksy on mahdollinen. Fyysisiä paineita syntyy myös siitä, että sitä energiaa ei osata pumpata ylös/kiertämään (eikä edes tiedetä tälläisestä mahdollisuudesta ja luullaan, että itsessä on vikaa tms.) Mies voi myös pettyä ja jäädä kaunaiseksi tietyissä tapauksissa, jos ei pääse laukeamaan.

Tuolla rakkausvalmentajanaisella on ihan hyviä pointteja ja termejä, joita eivät monet vielä taida käyttää. Esim. peilaaminen ja energioista puhuminen. Kumminkin hän vetää omaan kokemukseeni verrattuna asioita hieman yli ja puhuu hieman ristiriitaisesti. En itse usko, että annan miesenergiaani pois missään vaiheessa (tai ainakaan, että se voi ehtyä), mutta kukin uskoo mihin haluaa. Ja kyllä tuo ejakuloiminen tekee sitä, että kestoa tulee lisää. Toisin kuin jos pidättäytyy viikon, pari tai pidempään. Cheesy Jotkut miehet saattavat jopa pystyä uuteen kierrokseen, eikä väsähtää totaalisesti heti, kuten hän kärjistää. Tai vaikkapa hoidella naisen jälkikäteen muuten, koska rakkaus. Mutta onhan se hienompaa sisältäen enemmän mahdollisuuksia tietysti toisinpäin.

Ja nuo huomionosoitukset kuuluvat mielestäni parisuhteeseen joka tapauksessa, ei niitä tarvitse nyhtää pidättäytymisellä jos pitää toista kauniina ja rakastaa. Nainen taas pomona tietää mikä miehelleen on paras: "mies saa ejakuloida kerran viikossa tai kerran kuussa ja nainen mahdollisimman paljon" Tongue Missä on se feminiinisen ja maskuliinisen tasapaino/tasa-arvo, johon nykyään pyritään yhä enemmän (olen saanut hänen kirjoituksistaan käsityksen, että hänkin siihen pyrkii vahvasti.) Tuollainen vaikuttaa kyllä kontrolloinnilta ja manipuloinnilta enemmänkin kuin vapautuneelta seksuaalisuudelta. Ja tuossa mennään vahvasti ääripäästä toiseen ennemmin kuin tasapainotetaan.

Ja termien vanha ja uusi energia käyttämisestä vielä. Itse ajattelen niistä lähinnä, että nykyään mikä tahansa on mahdollista, eikä ole pakko noudattaa ikivanhoja oppeja, jotka on todettu siihen aikaan ja energiaan sopiviksi. Maailma ja ihmiset kehittyvät koko ajan ja kauemmat planeetat vaihtavat merkkejä hitaasti. Pitäisi tarkastella mielellään, mitkä teemat ovat vallinneet oppeja kirjoitettaessa, jotta tiedetään, milloin ne ovat tarpeellisia ja minkä perusteella ne on laadittu. Ovatko ne universaaleja ikuisia totuuksia vai hetkellisiä tarpeellisia kehitysaskelia. Turha kiertää samoja syklejä enää samalla tavalla, jos ne on jo käsitelty. Uskonnoissa niin herkästi painotetaan vanhojen oppien tärkeyttä sokeasti, eikä ajatella itse. Ja uusissa energioissa on siis se, että silloin saattavat toimia tosiaan ne yksinkertaisemmat (ja luonnolliset) tavat yhtä hyvin tai paremmin kuin nämä entiset hankalat ja syyllistävät opit.

Noh joka tapauksessa, itse en ole vielä kokenut hyödylliseksi tuota pidättäytymistä. Olen sitä kuitenkin miettinyt ja kokeillut, ja ottanut ne hyödyt irti, mitkä siitä tosiaan saa. Näitä tantrajuttuja sun muita suosittelen kyllä ehdottomasti kaikille. Koska sitä kautta tosiaan häviää tarve laueta, ja se on mielestäni se pääpointti, jonka jälkeen voi siirtyä eteenpäin. Nuo pidättäytymisestä saatavat maskuliinishenkiset supervoimat jäävät minulta siis tällä kertaa kuitenkin paitsi. Wink Ehkä ihan hyvä niin, sinkoisin muuten jo avaruuden tuolle puolen...
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #31 : 05.02.2015 22:32:34 »

Näissä opeissa on muutenkin perusvireenä se, että kun teet näin ja näin niin sinut palkitaan. Ja jos et tee niin sitten olet ilman tai kärsit tms. Itse uskon, että maailmankaikkeus haluaa tuoda hyviä asioita meille, kunhan vain sallimme sen. Siksi uskon, että nämä "maskuliinishenkiset supervoimat" tulevat minulle sitten ehkä viiveellä, kun en suostu tähän järjestelmään. Mutta tulevat kuitenkin (tai ovat jo) ja sillä tavalla kuin itselleni parhaiten sopii. Ja jos eivät tule, niin yliminä hoitaa ulottuvuuden vaihdon sopivampaan niin, että en huomaakkaan. 2funny
« Viimeksi muokattu: 05.02.2015 22:35:15 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 06.02.2015 10:22:24 »

Minua lähinnä naurattaa ajatus vanhoista ja uusista energioista. Varmasti pitää paikkansa, en sitä epäile. Lähinnä herää ajatus, että jos jokin on toiminut vanhoilla energioilla, niin miksi se ei toimisi yhtälailla uusilla energioilla, joskin entistä tehokkaammin?

Kyse on siitä että osa vanhojen energioiden aikana syntyneistä ihmisistä ei haluaisi että tämä planeetan energiatasapaino muuttuu, ei tunne halua siirtyä uusiin oppimisen malleihin ja jopa vastustaa kaikin voimin tätä planeetan energiatasapainon muutosta (esim. eräs I:llä alkava järjestö...) Kuka tahansa voi vapaalla tahdollaan päättää mitä tekee.

JA: Asiat jotka toimivat vanhoilla energioilla toimivat edelleen, mutta eivät ole enää tarpeellisiä värähtelyjen nostamiseksi, koska ne värähtelyt ovat muutenkin niin korkealla että nykyään pystyy ilman askeesia saamaan aikaan asioista, jotka ennen vaativat sitä askeesia värähtelyjen nostattamiseksi. Ihmiselle voi olla edelleen maallisista syistä hyödyllistä harjoittaa askeesia, jos vaikka on jotain henk.koht ongelmia jonkin asian kanssa, mutta värähtelyjen  nostattamiseen ne eivät enää ole tarpeellisia, vaan värähtelyt ovat jo valmiiksi korkealla. Yritän tässä sanoa sitä, että askeesin vanhat 'perustelut' eivät ole enää voimassa.

On varmasti ihmisiä joille erilaiset askeesit ovat hyödyllisiä erilaisista usein  maallisistakin syistä, mutta siihen alkuperäiseen tarkoitukseen johon ne on kaikki alun perin kehitetty - siihen värähtelyjen nostamiseen - niitä ei enää tarvita. Se ja vain se oli se minun pointtini.

Ja jokainen siemensyöksy edelleen tuottaa kumuloituvaa suojaa eturauhassyöpää vastaan. Neuvo pidättäytyä/vähentää siemensyöksyjen määrää vähentää siis tätä suojaa eturauhassyöpää vastaan. Jos tuijotetaan vain hengellisiä aspekteja (ja tässä tapauksessa siis vielä 'vanhentuneita' oppeja niistä) ja unohdetaan maallinen puoli, tulee yleensä ongelmia.


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #33 : 06.02.2015 10:48:08 »


Ja vielä tästä artikkelista ja ennen kaikkea 'rakkausvalmentajan' (=puutu toisen vapaaseen tahtoon -valmentaja kyllä minun näkökulmastani... eli 'kerää itsellesi karmaa' -valmentaja) käsittämättömästä jaadajaadasta:

Kaikki eivät ole omaksuneet kulttuurillista aivopesua siitä miten miehen ja naisen kuuluu tahollaan käyttäytyä. Kyseisen 'valmentajan' ohjeet sopivatkin siis vain niille, jotka ovat tämän aivopesun omaksuneet ja ennen kaikkea haluavat pitää yllä vanhoja sukupuolirooleja, joissa mies vie ja nainen vikisee. Otteita ko. valmentajan siitä ihan alkuperäisestä blogikirjoituksesta:

Lainaus
"Jo 4-vuotias poikani nauttii leikistä, jossa minä esitän prinsessaa ja poikani on prinssi Uljas ja hän ratsastaa pelastamaan minut lohikäärmeiltä. Sitä aikuisetkin miehet haluavat todellisuudessa tehdä"
JOs heidät siihen opetetaan, haluavat. Ihminen on mallioppija eikä edes suoraa puhetta tarvita, vaan lapsi imee aikuisen ruumiikielen ja äänensävyn muutokset sellaisenaan. Minä leikin lapsena sotilasta ja veljeni leikki nukeilla. Ihan luonnostaan. Meitä eivät vanhemmat nimittäin yrittäneet ohjelmoida millään tavoin vaan antoivat meidän olla mitä olimme.   Henkilökohtaisesti en etsi miehestä elättäjää, suojelijaa tms. vaan etsin kahden tasa-arvoisen itsestään huolehtimaan kykenevän aikuisen suhdetta.

Lainaus
"En allekirjoita henkisiä fraaseja, joiden mukaan meidän jokaisen tulisi tällä planeetalla löytää täydellinen tasapaino seksuaalienergioissa, olla yhtä paljon miehiä kuin naisiakin. Uskon oikeastaan täysin päinvastaista. Moni parisuhde nousisi tuhkista, jos nainen murtautuisi ulos valheellisesta vahvan naisen valheellisesta myytistä ja olisi Nainen ja sallisi miehensä olla Mies."

Eli tämän kirjoittajan mukaan se mitä esim. minä olen ollut  luonnostaan syntymästä saakka, on valheellinen myytti. Tämä kertoo kaiken ko. kirjoittajasta: Hän määrittelee kaikki tavat olla ja elää jotka eivät ole samanlaisia kuin mitä hän itse kokee, valheellisiksi myyteiksi. Eri ihmiset ovat eri tavoin vahvoja/hauraita, täysin sukupuolesta riippumatta. Sekä miehissä että naisissa on molemmissa niitä jotka kaipaavat tukea/turvaa/suojaa ja sitten niitä jotka kaipaavat sitä vain hyvin harvoin tai ei juuri lainkaan. 'Rakkausvalmentajalta' puuttuu näemmä myös tieto siitä, miten sisäerityshormonit vaikuttavat ihmisen perusluonteeseenkin: Minusta kovien dopamiini- ja testosteronitasojen naisesta ei nyt vaan millään saa suojaa kaipaavaa haurasta kedon kukkasta.  Grin

Lainaus
"Parisuhteissaan haluttomatkin naiset ovat haluttomia usein siksi, että heidän miehistään on tullut hissukoita tossuja, jotka seksiä halutessaan korkeintaan vonkaavat sitä puoliksi anteeksipyydellen. Jos mies sen sijaan tarraisi vaimonsa pyllystä kiinni ja sanoisi, että "kuule muru, nyt minä otan sinut tässä keittiön pöydällä", nainen kostuisi todennäköisesti alta aikayksikön. "

'Rakkausvalmentaja' olettaa edelleen että kaikki naiset ovat samalla tavoin sisäistäneet kulttuurimme sukupuolirooli-ohjelmoinnit kuin hän itse näemmä on. Ylläoleva käytös mieheltä on minulle kertakaikkinen turn-off, eli se siitä suhteesta sitten, machoa leikkivät miehet jotka luulevat naisen kaipaavan vapaaseen tahtoonsa puuttumista eivät nyt vaan kiinnosta. Mielenkiintoinen harjoite moisesta kyllä voisi minulle taistelulajeja 20 vuotta harrastaneelle naiselle tulla jos verbaalinen 'pidetään ne kädet siellä omalla puolella' ei riitä miehen kättä pyllystä irrottamaan.  Grin

Ja itse blogitekstin otsikko: Nalkutuksen syy on yleensä turhautuminen siihen, että toinen ei kuuntele ja/tai ei tee omaa osaansa kotitöistä ja/tai ei tee jotain yhdessä sovittua tms. Mikään määrä panemista ei tasoita kotitöitä oikeudenmukaisesti molempien kesken ja tämän tasajaon puute se siellä nalkutuksen takana yleensä kummittelee. Toisaalta: Tämän 'rakkausvalmentajan' näkökulma on niin viime vuosituhantinen, että ehkäpä hänen mielestään niiden ei tarvitsekaan jakautua tasaisesti....

Toki sitten on muuten-vaan-nalkuttajia, mutta seksin puute ei siinäkään ole ongelma, vaan kontrollinhalu - eli taas se parisuhdetta korruptoiva tekijä: Osa naisista kohtelee miehiään  kuin  lapsia, eikä se pare panemalla, se paranee joko kontrolloivan osapuolen terapialla, pariterapialla, tai lopettamalla suhde ja etsimällä joku joka kunnioittaa aikuisen ihmisen itsemääräämisoikeutta, eikä pomota kuin lasta.

Blogitekstiin tulleissa lukijoiden kommenteissa useiden naisten kommentit ovat karkeasti tätä: Seksiä tekisi enemmän mieli, jos ei olisi niin uupunut siitä että tekee etupäässä yksin kaikki kotityöt ja lasten hoidon. Nalkutus johtuu tästä ja seksihalut paranisivat ihan itsestään jos mies tekisi kotona enemmän ja silloin ei olisi tarvis nalkuttaakaan.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015 10:51:41 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 06.02.2015 12:49:52 »

En tiedä minkälaisia henkisiä harjoitteita teette, mutta jos haluaa muutakin kuin spekuloida, niin mielen hiljentäminen ja puhdas keskushermosto ovat erittäin suuressa roolissa.

Kinesteettisesti suuntautuneelle ihmiselle kuten minulle ei syvämeditaatio - tai minkään muunkaanlainen istumameditaatio - sovi kovinkaan hyvin. Minun mieleni menee meditatiiviseen tilaan helpoiten harrastaessa koordinaatioltaan erittäin vaativaa liikuntaa, siis semmoista jossa suunnilleen joka raaja tekee yhtä aikaa eri asiaa jne. Tanssi ja budolajit ovat tällaisia, silloin mieli hiljenee. Se hiljenee tämän lisäksi myös laulaessa, erityisesti yläsävellaulussa.

Puhdas keskushermosto on taas jotain, mihin katson eniten vaikuttavan sen että syön lajinmukaista ravintoa, enkä syö teollista suttua tai uusimuotisia hömpötyksiä, kuten viljoja. Eritysesti gluteeniviljoilla on keskushermostovaikutuksia myös muiden kuin keliaakikoiden kohdalla.  

Mitään menneen maailman askeeseja en ole harjoittanut kuin kokeeksi todetakseni että niillä ei ole hengellisen kehitykseni kannalta niin sitten tippaakaan merkitystä. Esimerkki: Kaikki harjoittamani energeettiset jutut, kuten esim. energiahoidot ja valon kanavointi tehostuivat kun aloin taas syödä punaista lihaa. Sen puute oli haitannut metaboliaa, vaikka kuitenkin olin syönyt kalaa ja maitotuotteita sekä kananmunia - eipä riittänyt, pieni (puolet suomalaisen keskikulutuksesta) määrä ruohoa syöneen eläimen lihaa on jotain mitä kroppani ehdottomasti haluaa.  Täydellinen kofeiinittomuus, jota aikonaan kokeilin ei myöskään tuonut mitään erityisiä etuja hengellisellä tai energeettisellä puolella. Ja on ollut sekä seksikausia että selibaattikausia eikä niilläkään ole ollut yhtään mitään vaikutusta hengellisiin pyrintöihin yhtään mihinkään suuntaan. Lähinnä puhtaasti maallisella puolella kun olen käsitellyt tiettyjä ongelmia, osa niistä on ollut sellaisia että niiden käsittely on sujuvampaa sinkkuna kuin parisuhteessa, siinä kaikki.

Minun harjoitteeni ovat 15 vuoden ajan olleet ihan muunlaisia. Ja vielä haluan korostaa, että aivan ehdottoman, välttämättömän tarpeellinen osa koko hengellisyyttä on minulla ollut maallisten traumojen ja ongelmien käsittely aivan maallisin keinoin, sillä maallinen + hengellinen yhdistettynä on paljon tehokkaampi tapa tasapainottua kuin esim. istumameditaatio ihan pelkkänä. Kun traumoissa kiinni oleva energia vapautuu - jotakuinkin täysin maallisin keinoin - saa sen käyttöönsä hengellisellä/energeettisellä puolella.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015 12:59:58 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #35 : 08.02.2015 00:12:51 »


Minun harjoitteeni ovat 15 vuoden ajan olleet ihan muunlaisia. Ja vielä haluan korostaa, että aivan ehdottoman, välttämättömän tarpeellinen osa koko hengellisyyttä on minulla ollut maallisten traumojen ja ongelmien käsittely aivan maallisin keinoin, sillä maallinen + hengellinen yhdistettynä on paljon tehokkaampi tapa tasapainottua kuin esim. istumameditaatio ihan pelkkänä. Kun traumoissa kiinni oleva energia vapautuu - jotakuinkin täysin maallisin keinoin - saa sen käyttöönsä hengellisellä/energeettisellä puolella.


Minulla meditaation "onnistumisen" objektiivisin kriteeri on hengityksen spontaani hidastuminen, ja jopa
ajoittainen stoppaaminen, eli käsittääkseni yoga-suutran neljäs praaNaayaama (caturthaH [praaNaayaamaH]).

Tuo neljäs praaNaayaama on edellytyksenä Patañjalin 8-osaisen joogan (aSTaan.ga-yoga) kuudennelle
osalle, dhaaraNaalle, joka puolestaan on "yliluonnollisia"  kykyjä (esim. "joogalento") kehittävän saMyama-tekniikan eka
"vaihe"; muut ovat dhyaana ja samaadhi:

dhaaraNaasu ca yogyataa manasaH.

Kiintoisaa on se, että jos yritän funtsia makuulla, kun ei huvittaisi nousta istumaan, tuota hengityksen hidastumista
ei tapahdu juuri olleenkaan. Oletan, että hermostoni on ehdollistunut istuma-asennossa tapahtuvaan meditaatioon,
tai sitten kyseessä voi olla jokin kuNDalinii-shaktiin liittyvä jutska, tai sitten jotain ihan muuta...

Tässä läppää siitä, mitä tapahtuu "käyttämättömälle mäihälle":

What happens to all the sperm that isn’t ejaculated, where does it go and is it still healthy?
Answer

Chris -   Yes.  It’s a very good question; the testes make sperm at about 5000 sperm a second at peak. They put these sperm into what are called the seminal vesicles for storage until it is needed.

This is because sperm are best made at a slightly lower temperature than body tempearture, which is why the testes are outside the body, because the temperature there is about one degree lower.

But sperm are best stored and kept viable inside the body at "body temperature" - 37 degrees C. So this is why they’re moved to the seminal vesicles. There they’re nourished and have various components of semen added, which has got fructose, minerals and other sugars which keep the sperm healthy.


 Shocked

The sperm can survive there for quite a long period of time inside the body; but eventually they will senesce and they will age. And of course all the things that you take into your body, cigarette smoke, other toxins and things will damage the sperm potentially.

So they have a sort of recycle time. And sperm that have reached their sell-by-date get broken down in the same way that, let’s say, blood cells get broken down. And basically any of the nutrients and goodies in the sperm just get recycled back inside the body, and new sperm are produced to make up for the shortage.

Helen: -   So it’s a kind of continual, sort of, replacement, really.

Chris: -   Exactly.  Those that don’t leave the body eventually break down, and their components are recycled.


 Cheesy

Tuo tuntuu sopivan yhteen sen seikan kanssa, että ainakin miehellä ns. panetus itse asiassa johtuu alapään kudoksien herkistymisestä - tietyn orkkujen jälkeisen latenssiajan, tai mikä lie, mentyä menojaan - mentaaliselle ja fysikaaliselle stimulaatiolle, eikä varsinaisesti sperman kumuloitumisesta varastopaikkaansa! Tuo latenssiaika(?) tietysti lienee hyvin yksilöllinen?

 Huh
« Viimeksi muokattu: 08.02.2015 00:32:35 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: