Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi ullakko pelottaa??  (Luettu 6062 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*lilim
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« : 07.11.2014 13:59:45 »

Osaako joku sanoa mikä voisi olla syynä ajoittain toistuviin talouniin joissa ullakko/vintti esiintyy aina jonkinlaisena pahan asuinsijana? Siis ullakolla on aina jokin selittämätön paha, demoni tai vastaava näkymätön kammotus joka pelottaa ja ahdistaa unessa. Jos talo merkitsee minua itseäni ja ullakko henkistä kehitystä ja yli-minää miksi koen ullakon niin pelottavana? Henkimaailma ei valvetilassa pelota ollenkaan ja demoneihin en edes usko. Taas edellisyönä olin talossa joka oli hylätty 70-luvulla (?). Kaikki tavarat ja jopa ruuat olivat paikoillaan pölyttyneinä, vanhassa televisiossa pyöri lastenohjelma yksinään. Talo oli jonkinlainen leirikoulu tms. Löysin rappuset ja pelottavan ullakon oven ja sanoin muille että tuonne ei sitten mennä ollenkaan, sieltä kaikki sai alkunsakin.. Vinteissä on jotain inhottavaa kyllä muutenkin minusta  idiot2
« Viimeksi muokattu: 07.11.2014 14:01:46 kirjoittanut *lilim » tallennettu
*lilim
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #1 : 07.11.2014 14:08:13 »

No ei luettu  Grin Ja eikö ne useimmiten piileksi komeroissa ja kellareissa.
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #2 : 07.11.2014 20:46:58 »

Mulla on sama juttu ja näin noita unia joskus jatkuvasti. Nykyään vaihtelee ja välillä on pitkiäkin aikoja etten näe.

Omissa unissani ullakko on mummolani vintti, jossa olen lapsena nukkunut muiden kanssa enkä muista sieltä mitään pelottavaa. Unissa taas pelkään henkeni edestä ja nimenomaan jotain pahaa, yliluonnollista. Välillä olen myös alakerrassa ja paha ylhäällä ja sitä ei saa suututtaa tai sitten harvoin on niinkin, että taistelen alhaalla sitä pahaa vastaan. En tiedä mikä paha se on.

tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
*lilim
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #3 : 07.11.2014 22:06:37 »

Mä myös saatan taistella sitä vastaan ihan kunnolla. Mikä ihme se voi olla, näkymätön paha.
tallennettu
saarloos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #4 : 07.11.2014 23:39:01 »

Jos tulkitsisin tuota kuin omaa untani, niin lähtisin ehkä purkamaan seuraavasti:

Talo kuvastaa omaa mieltä ja ovella suljettu ullakko mielen ”suljettua osastoa”. Siis asioita, jotka mieli on blokannut tai ne on unohtunut, mutta vaikuttaa alitajuntaisesti.  Lastenohjelma taas viittaa menneisyyteen/lapsuuteen ja pölyttyneet(lue: koskemattomat) tavarat käsittelemättömiin asioihin. Demoni on se käsiteltävä asia.
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #5 : 08.11.2014 17:31:10 »

Tiedostan, että omassa lapsuudessani on asioita, jotka vaativat käsittelyä, mutta en tiedä mistä ja miten lähtisin niitä käsittelemään. Terapiaan ei ole varaa, on yritetty..
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
*lilim
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #6 : 08.11.2014 23:01:08 »

Sama juttu, käsiteltävää olisi kyllä. Että varmaan tuossa tulkinnassa voi olla pointti.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2014 11:25:38 »

Osaako joku sanoa mikä voisi olla syynä ajoittain toistuviin talouniin joissa ullakko/vintti esiintyy aina jonkinlaisena pahan asuinsijana? Siis ullakolla on aina jokin selittämätön paha, demoni tai vastaava näkymätön kammotus joka pelottaa ja ahdistaa unessa. Jos talo merkitsee minua itseäni ja ullakko henkistä kehitystä ja yli-minää miksi koen ullakon niin pelottavana? Henkimaailma ei valvetilassa pelota ollenkaan ja demoneihin en edes usko. Taas edellisyönä olin talossa joka oli hylätty 70-luvulla (?). Kaikki tavarat ja jopa ruuat olivat paikoillaan pölyttyneinä, vanhassa televisiossa pyöri lastenohjelma yksinään. Talo oli jonkinlainen leirikoulu tms. Löysin rappuset ja pelottavan ullakon oven ja sanoin muille että tuonne ei sitten mennä ollenkaan, sieltä kaikki sai alkunsakin.. Vinteissä on jotain inhottavaa kyllä muutenkin minusta  idiot2

Vastaan pelkästään otsikon kysymykseen, kokous alkamassa kohta ja mtkaa sinne vielä.

Ullakko tarkoittaa yliminääsi. Oletko armoton itsellesi? Johtokeskuksesi vaatinee sinulta liikaa, eikä ehkä salli arkisia iloja. Se nousi mieleen tuosta otsikosta.
Pikavilkaisu tuohon 70-luvun talo-uneen nostaa mieleeni vanhempien sukkupolvien sinuun istuttamat pelot ja kenties sinulle on tapahtuut ikäviä tuon tyyppisessä talossa?...
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014 11:27:32 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: