Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mistä nimimerkkisi on peräisin?  (Luettu 113131 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lari
Vieras
« Vastaus #180 : 16.05.2006 22:11:12 »

Etunimestähän se nimimerkki silloin aikanaan tuli. Sillä nimeni on Ilari.

Enpä jaksanut kauaa silloin pähkätä, että mikä olisi hyvä.

Kutsumanimiäni lisäksi on Ilpo ja Ilppari. Ilona:kin olen ollut hetken aikaa  Grin. Ile nimeä oli vähän hankala kohdistaa minuun, koska vanhempi veljeni kerkesi ensin  Angry hihi Wink

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #181 : 16.05.2006 23:45:42 »

Tadda-da-daa...! Cheesy Cheesy
(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/pikkuasterix.jpg)
tallennettu
Rewbel
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #182 : 17.05.2006 18:17:36 »

Itselläni tuli vahingossa Rewbel, kun piti kirjottaa Rebel. Tuli sitten ´ahaa´ -elämys ja päätin jättää nimen sellaiseksi.
tallennettu
Aniel
Vieras
« Vastaus #183 : 17.05.2006 21:51:50 »

INTI = Inkojen voimakkain jumala eli  aurinko
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #184 : 17.05.2006 22:00:20 »

Lusiferista käytetään nimeä "valontuoja".  angel Niin ja mikä lopulta on hyvää ja mikä pahaa?  :Smiley Elämä ei ole mustavalkoinen.

 Grin

    Wink

      Smiley

        Herää kysymys- ?  Kukahan se onkaan uhrautunut

          kunnolla tämän ( ? ) ihmiskunnan puolesta??

           
              coolsmiley
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #185 : 17.05.2006 22:40:45 »

Minulla nimimerkki on sukunimen ja "HURMAAVAN"(=lue oikukkaan & pirskahtelevan) luonteeni sekoitus.. :Smiley
Oikku67(http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s020.gif)
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8232


Profiili
« Vastaus #186 : 18.05.2006 08:59:50 »

Lusiferista käytetään nimeä "valontuoja". 

Jos ruvetaan pilkkua...viilaamaan, niin "lucifer" tarkoittanee
kirjaimellisesti 'valontuoja'.  Embarrassed

tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #187 : 20.05.2006 11:07:18 »

Löysin netistä että,

sana lari tarkoittaa georgiaksi sekä aarretta että omaisuutta.

Olen siis aarre Grin. Toki me kaikki olemme aarteita. angel
tallennettu
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #188 : 20.05.2006 11:39:20 »

Mun nikki tulee kans tylsästi omasta nimestä..  Grin
Mitähän se mahtaa tarkoittaa  :Smiley

 smitten  smitten smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #189 : 20.05.2006 14:00:44 »

etunimestä..sukulaiset minua niin muksuna kutsuivat.. Smiley
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Risama
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 217



Profiili
« Vastaus #190 : 21.05.2006 10:40:15 »

 :Smiley Mun nimimerkki tulee etunimieni ensimmäisistä kirjaimista mutta muutettuna muotoon että näyttää järkevältä. Olen tyytyväinen valintaani ja tämä kuvastaa minua.  :Smiley
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #191 : 31.08.2006 20:23:57 »

Minun nikkini tarina;

Zeus (kreik. Ζεύς) on kreikkalaisten ylijumala ja samalla taivaan, tuulen, pilvien, sateen ja ukkosen jumala kreikkalaisessa mytologiassa. Roomalaiset samaistivat Zeuksen Juppiteriin.

Zeus oli titaanien Kronoksen ja Rhean poika. Hän syntyi ja kasvoi Kreetalla. Saatuaan tietää lapsiensa kukistavan isänsä vallasta Kronos nieli kaikki lapsensa paitsi nuoren Zeuksen, joka onnistui välttämään tämän kohtalon. Zeus tuli ylijumalaksi vapautettuaan veljensä ja siskonsa sekä kukistettuaan Kronoksen ja tämän kannattajat titaanit kymmenvuotisessa sodassa.

Zeuksesta tuli taivaan jumala ja kaikki jumalten johtaja, joka hallitsi Olympos-vuorella yhdessä muiden ylimpien jumalien kanssa. Hänen sisariaan ovat Hera, Poseidon, Demeter, Hestia ja Haades. Zeuksella on lisäksi yksi velipuoli, kentauri Kheiron, jonka äiti oli titaani Okeanoksen tytär Filyra. Olympoksen jumalista hänen lapsiaan olivat Apollon, Artemis, Ares, Dionysos ja Hefaistos.

Zeus meni naimisiin siskonsa Heran kanssa, mutta hän oli hyvin uskoton aviomies ja vietteli useita titaaneja, nymfejä ja kuolevaisia naisia. Yleensä hän vietteli nämä jonkun eläimen hahmossa. Hänellä oli näiden kanssa myös useita lapsia, joista luultavasti tunnetuin oli sankari Herakles, Zeuksen ja kuolevaisen naisen Alkmenen poika.

Herakles (kreik. Ἡρακλῆς) tai Herkules (lat. Hercules) on kreikkalaisen mytologian sankarihahmo, Zeun poika ja puolijumala, joka suoritti 12 urotyötä ja liittyi kuoltuaan jumalten joukkoon.

Herakles oli ylijumala Zeun ja kuningatar Alkmenen poika, jonka synty on kreikkalaisen mytologian tyypillinen jumalan ja ihmisen kohtaamistarina: Zeus huijasi Alkmenea valepuvussa, tämän aviomiehen hahmossa. Tyypillistä on myös, että Zeun vaimo Hera vainosi mustasukkaisuuttaan Heraklesta. Hera yritti estää Herakleen syntymän ja tämän kasvettua aikuiseksi ajoi hänet hulluuskohtaukseen, jossa Herakles surmasi vaimonsa ja lapsensa. Delfoin oraakkeli langetti Herakleelle rangaistuksen, jonka mukaan tämän täytyi suorittaa kymmenen urotyötä veriviholliselleen kuningas Eurystheukselle. Urotyöt suoritettuaan Herakles tulisi kuninkaaksi ja saisi kuolemattomuuden. Eurystheus hylkäsi urotöistä kaksi, joten määräksi tuli 12.

Myöhemmin Herakles surmasi kentauri Nessoksen, joka oli raiskannut hänen vaimonsa Deianeiran. Viimeisillä hetkillään Nessos esitti katuvaista ja suostutteli Deianeran antamaan Herakleelle paidan, joka oli kastettu Nessoksen vereen ja siemennesteeseen, mikä takaisi Herakleen rakkauden. Herakleen puettua paidan päälleen hänen lihansa kuoriutui irti. Päästäkseen tuskistaan Herakles valmisti itselleen rovion ja pyysi sytyttämään sen, mihin Filoktetes (toisissa versioissa Iolaus tai Poeas) ainoana suostui. Hän sai lahjaksi Herakleen jousen ja nuolet, jotka myöhemmin ratkaisivat Troijan sodan. Herakles paloi ja liittyi jumalten joukkoon.
tallennettu
tyttikala
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #192 : 31.08.2006 22:04:52 »

koirani nimi on Tytti ja horoskoopiltani olen kalat, siitä syntyi siis tyttikala monta monta vuotta sitten Grin
 kalat
tallennettu
Intimaria
Vieras
« Vastaus #193 : 31.08.2006 22:17:09 »

INTI = Inkojen voimakkain jumala eli  aurinko

intimaria = aurinko + kirjaimia nimestäni.

 smitten
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #194 : 31.08.2006 23:27:20 »

Mietin myös minkä nimen laittaisin, kun aloitin, eli kirjaimet tulevat nimistäni jotka isäni oli kuulema valinnut.  smitten
Mateve kuvaa minua oikein hyvin, " maltti-tehtävä-veikeä".
En muuttanut sitä tälle uudelle sivustollekaan.

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: