Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Susi lampaan vaatteissa  (Luettu 38256 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #30 : 05.05.2014 18:17:57 »

Pystytkö (.|.) kertomaan mitä hyötyä minun olisi pitää itseni avoimena energeettisille jutuille koko ajan? Itse en keksi yhtään hyödyllistä puolta moisesta, vain niitä haitallisia.
En. Kunhan tuli mieleen ihmetellä usein toistuvaa ilmoitustasi että sinä suojaat itsesi tirkistelijöiltä. Olet selvästikin ottanut asiakseni kertoa siitä usein ja painokkaasti.

Kyllä minä ainakin yritän niin pitkälle kun vain tietoisesti tajuan asioista niin kunnioittaa toisen oikeutta yksityisyydelle. Niin fyysisesti kun energeettisesti. Se että haluaa pitää asiat itsellään ei tarkoita että sitä haluaisi juuri salata jotain, vaan kertoo sen minkä parhaaksi näkee ja sille kelle se tieto kuuluu jne.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #31 : 05.05.2014 22:38:13 »

Minulla on ollut kunnia tutustua tällaiseen mieheen; kelpo huijari ja manipuloija, joka hyötymistarkoituksessa käytteli kaikenlaisia voimia. Ja uskotteli, että hän ei ole tehnyt mitään - minustahan kaikki lähti ja loput oli luuloa.
Siinä oppi enemmän kuin missään muussa. Vuosien opiskelu kirjojen ja kurssien avulla ei vastaa lainkaan tällaista käytännön opetusta.  Huh
Energioiden erottelutaito olisi ollut hyvään tarpeeseen. Eroonpääsy tästä häiriköstä oli aluksi hankalaa, mutta sitten hän hävisikin kuin maan alle.
Mitään suuria traumoja ei tästä kokemuksesta jäänyt, eikä mitään vihamielisiä ajatuksia muita miehiä kohtaan. Ihmettelyä kyllä herätti.
Tämä henkilö ei tuonut esiin taitojaan lainkaan, ne piti itse hoksata. Päin vastoin, esitti vallan tietämätöntä henkisistä asioista ja muka tyhmänä kuunteli. Kyllä näitä tämän sortin piruja tuolla liikkuu - olenhan itse todistettavasti nähnyt ja kokenut.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 06.05.2014 08:15:33 »

En. Kunhan tuli mieleen ihmetellä usein toistuvaa ilmoitustasi että sinä suojaat itsesi tirkistelijöiltä. Olet selvästikin ottanut asiakseni kertoa siitä usein ja painokkaasti.

Syy on sama kuin se miksi terveydenhuollon ammattilaiset kehottavat ihmisiä käyttämään kondomeja satunnaisissa seksisuhteissa.  Grin
Tuon tätä esiin sitten vaan esiin  myös oman esimerkin kautta.

En pidä tarpeellisena/terveellisenä/hyödyllisenä kenenkään kulkea suojat alhaalla päivät pääksytysten.  Vähän väliä tällä foorumilla pyytää apua joku joka kokee liian voimakkaan muiden ihmisten energioita ikävällä tavallakin, koska ei ole koskaan edes kuullut mistään suojaamisesta. Samoin joillain ihmisillä on sellainen käsitys, että on  jotenkin hienoa ja erityisen hengellistä olla aina auki kaikille energeettisesti, olipa siitä sitten minkälaisia seurauksia tahansa.



tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Indium
Vieras
« Vastaus #33 : 06.05.2014 08:31:48 »

mutta joku muu voi tehdä sen ihan eri syystä, eli siksi että hänestä ei nähtäisi mitään tai nähtäisiin väärin. Todellinen olemus yritetään saada ainakin joksikin aikaa jäämään salaisuudeksi koska siinä todella on jotain salattavaa, vallanhimoa tai muuta hämärää. Semmoinen toisaalta näkynee pitemmän päälle käytöksessä, viimeistään silloin kun jokin ei menekään suunnitelmien mukaan.

Toisaalta mitä väliä vaikka joku energeettiseltä katsomiselta itsensä suojaakin yllä mainitusta syystä?
Hänellä on siihen tasan yhtä suuri oikeus kuin minulla on siihen oman yksityisyyden tarpeeni vuoksi. KAIKKIEN vapaata tahtoa kunnioitetaan tässä suhteessa.

On siihen toki oikeus, mutta onhan sillä nyt silti väliä.

Ajatella vaikka tilannetta, jossa henkilö kohtaa uuden kiehtovan ihmisen, ja sitten vaikka sattuupi tuntemaan vahvasti intuitiivisia ihmisiä tai näkijöitä, ja juttelee tästä heidän kanssaan saadakseen varmistusta. Ja koska tämä toinen osaa pistää auransa näkymään väärin, niin näistä joka ikinen sanoo "ei vaaraa" tai suorastaan "tässä on tooooosi ihana tyyppi", vaikka totuus olisi kaikkea muuta. Sitten tämä henkilö voi haluta että näkijät olisivat oikeassa ja etsii tuosta tyypistä vahvistusta heidän sanoilleen sen sijaan, että olisi pikkasen varuillaan kuten uuden ihmisen kanssa on tervettä olla.

Lainaus
Vallanhimoinen tms. ihminen ei muuten saa edes käyttöönsä näitä energeettisiä kykyjä täytenä, koska vallanhimo on jo valmiiksi osoitus henkisestä epätasapainosta joka puolestaan estää tällaisten kykyjen aukeamista.

Lähde tälle tiedolle?

Minä olen nähnyt aika vahvojakin kykyjä hyvin epätasapainoisilla, vallanhaluisilla ihmisillä. "Täytenä" niiden ei varmaan tarvitsekaan juuri kenelläkään olla (kuinka moni maan päällä mahtaa edes saada kyvyt "täytenä"?), kun jo toimivat ihan tarpeeksi.

Onko niin, että kyvyt annetaan niin että joku viisas henkiolento päättää kuka ne on valmis saamaan, vai onko niin, että ne saavutetaan tietynlaisilla harjoitteilla joita voi päättää tehdä, oli motiivi mikä vain, ja sieltä ne sitten aikanaan pullahtavat? Itse näkisin asian painottuvan jälkimmäiseen, vaikka miksei nyt ensimmäistäkin voisi tapahtua.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #34 : 06.05.2014 08:45:20 »

Lainaus
ihana tyyppi", vaikka totuus olisi kaikkea muuta. Sitten tämä henkilö voi haluta että näkijät olisivat oikeassa ja etsii tuosta tyypistä vahvistusta heidän sanoilleen sen sijaan, että olisi pikkasen varuillaan kuten uuden ihmisen kanssa on tervettä olla.

Lähde sille, että auransa voisi 'väärentää?'
(Minun intuitioni huutaa EI tälle ja sanoo että sen voi vain peittää tai paljastaa, ei mitään muuta.)

Toisaalta jos oletetaan että auran voi väärentää: Ihmiselle voi olla erittäin tarpeellinen oppimiskokemus se, että luottaisi ei mihinkään energeettisiin näkemisiin, vaan opettelisi tuntemaan toista ihan maallisin keinoin. Kyseessä voi olla myös oppimiskokemus siitä, että ei pidä luottaa liian herkästi, tai siitä ettei pidä rynnätä nopeasti mihinkään vaan ottaa asia rauhallisesti ja harkiten.

Näen ongelmana esimerkissäsi sen, että ihminen ei vaivaudu itse riittävän hitaasti ja aikaa käyttäen tutustumaan toiseen ja kuuntelemaan omaa intuitiotaan, vaan turvautuu näkijöihin voidakseen ohittaa aivan normaalin kahden ihmisen välisen prosessin jossa luottamus luodaan sitä omaa hidasta tahtiaan missä se nyt kulloinkin tulee. Kärsimättömyydestä ja oikoteiden etsimisestä voi joutua maksamaan ja se voi olla sielun itse itselleen tilaama oppimiskokemus.  Wink

Lainaus
Vallanhimoinen tms. ihminen ei muuten saa edes käyttöönsä näitä energeettisiä kykyjä täytenä, koska vallanhimo on jo valmiiksi osoitus henkisestä epätasapainosta joka puolestaan estää tällaisten kykyjen aukeamista.

Lähde tälle tiedolle

Maallinen psykologia vietynä analogiana energeettiselle puolelle: Jokaikinen trauma/solmu/epätasapaino sitoo energiaa. Mitä enemmän niitä on, sen vähemmän energiaa on käytettävissä. Mutta siitä olen kyllä kanssasi ihan samaa mieltä, että jos sitä energiaa lähtökohtaisesti on paljon, sitä voi kyllä riittää käytettäväksi vaikka sitä olisi myös kiinni traumoissa/solmuissa.

Lainaus
Minä olen nähnyt aika vahvojakin kykyjä hyvin epätasapainoisilla, vallanhaluisilla ihmisillä. "Täytenä" niiden ei varmaan tarvitsekaan juuri kenelläkään olla (kuinka moni maan päällä mahtaa edes saada kyvyt "täytenä"?), kun jo toimivat ihan tarpeeksi.

Millaisia kykyjä?

 Nimittäin monin maallisin keinoin saa aikaan asioita, jotka toisten silmiin näyttävät kyvyiltä... Ruumiinkieleen erikoistunut ihminen voi esimerkiksi välillä vaikuttaa suorastaan telepaatilta ja oikein kovalla harjoituksella yleensä tahdosta riippumattomasti tuotettua ruumiinkieltä voi oppia tuottamaan tietoisesti, jolloin voi huijata sitä toisten ihmisten alitajuista prosessia jolla luetaan ruumiinkieltä ja jonka tulos tulee intuitiivisena tunteena. Kyseessä on siis puhtaasti maallinen ilmiö. Lisäksi suggestioalttiisiin ihmisiin voi vaikuttaa vaikka kuinka paljon aivan maallisesti niin että se näyttää energeettiseltä, esimerkki tästä Niilo Yli-Vainio ja ne kaatamiset kokouksissa, kysessä on ihmisen fysiologiaan liittyvä ilmiö jonka kuka tahansa voi toistaa.

Minusta kyvyt saavutetaan, ei ole mitään ulkopuolista tahoa, on vain sielumme joka on toisella puolella verhoa Jumala/Jumalan osanen ja sen pikkuriikkinen kipinäkin meissä täällä fyysisellä tasolla tekee meistä kanssaluojia.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2014 08:47:10 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8234


Profiili
« Vastaus #35 : 06.05.2014 10:23:05 »

Lainaus
ihana tyyppi", vaikka totuus olisi kaikkea muuta. Sitten tämä henkilö voi haluta että näkijät olisivat oikeassa ja etsii tuosta tyypistä vahvistusta heidän sanoilleen sen sijaan, että olisi pikkasen varuillaan kuten uuden ihmisen kanssa on tervettä olla.

Lähde sille, että auransa voisi 'väärentää?'
(Minun intuitioni huutaa EI tälle ja sanoo että sen voi vain peittää tai paljastaa, ei mitään muuta.)



Olen samaa mieltä siitä, että auraa ei voi väärentää. En kyllä keksi mitään kikkaa, millä auran voi
myöskään peittää. Mitä henkisesti kehittyneempi ihminen, sitä valtavampi aura? Muistaisin
lukeneeni ammoin sellaisen väitteen, että Siddhaartha Gautama Shaakyamuni* Buddhan aura peitti
alleen kokonaisen cityn...

 Huh

*Shaka-klaaniin kuuluva muni; naispuolinen muni on munii...  Grin

shaakya    mfn. derived or descended from the shakas  ; m. N. of a tribe of landowners and Kshatriyas in Kapila-vastu (from whom Gautama , the founder of Buddhism , was descended) Buddh. MWB. 21 , 22 ; N. of Gautama Buddha himself Nya1yam. ;


« Viimeksi muokattu: 06.05.2014 10:27:28 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #36 : 06.05.2014 10:31:11 »

Auran voi 'naamioida' neutraalin huomiotaherättämättömän helmenvalkeaksi. Tästä löytyy ohjeet kirjasta Sateenkaaresta Todellisuuteen ja se on jotain minkä voi tehdä ihan kuka tahansa ilman mitään henkisiä kykyjä. Kyseessä on vain yksi suojien muoto.

Tällä tavoin auran voi siis 'peittää' koska näkymä on täysin neutraali josta ei mitään voi päätellä. Mutta sitä en tosiaan usko että auran voisi väärentää niin että katsojan silmään näkyy aura joka on aivan toisenlainen kuin se oikea aura. Vaihtoehdot ovat siis: OIkea näkymä ja neutraali näkymä josta ei voi päätellä mitään.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Oxyg3n
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #37 : 06.05.2014 16:00:46 »

Energiahoito on siinä mielessä turvallista, että mikään muu kuin puhdas energia ei mene perille, koska vapaan tahdon laki ei salli muuta. Jos siis teoreettiseti oletetaan, että energiahoitaja yrittäisi vaikka hoidon yhteydessä ujuttaa hoidon sekaan jotain muuta, niin se suodattuu automaattisesti pois.

Mikä ihme on vapaan tahdon laki, perustuuko se johonkin muuhun kuin sun omiin fantasioihin? Ihminen on laumaeläin, joka on aina enemmän tai vähemmän muiden vaikutuksen alaisena.

Psykologit ja psykiatrit puolestaan ovat ammattiryhmistä kaikkein tasapainottomimpia, ainakin päätellen ko. ammattiryhmien itsemurhaluvuista jotka ovat huippuluokkaa ammattiryhmien joukossa.


Mahtavaa tilaston tulkintaa!!!  :Smiley

Itsemurhalukujen suuruudesta ei voida tehdä mitään yleistyksiä koko ammattiryhmän mielenterveyden tilasta. On ihan mahdollista että näissä ryhmissä on vain pieni vahvasti oireileva vähemmistö.

Hyvin hyvin moni ryhtyy parantamaan toisia kun pitäisi ensin parantaa itsensä ja se sitten kyllä myös näkyy annetuissa neuvoissa. Toisaalta: keskustelu on erittäin turvallista, kun muistaa yllä olevat asiat ja myös sen että mikään titteli ei koskaan ole tae minkään neuvon oikeellisuudesta tai hyödyllisyydestä. Maalaisjärki ja intuitio siis mukaan aina kun kuuntelee muiden neuvoja ja kun vielä muistaa että voi ihan itse vapaalla tahdollaan valita noudattaako niitä vai ei, niin se olikin sitten sitä myöten ok.


Neuvon antajalla on väliä, niin kuin myös tavalla jolla asia esitetään ja niillä lähteillä joihin asiaa esittäessä vedotaan. Ammattilaisen lausunto on monelle uskottavampi kuin amatöörin, vaikka ammattilainen olisikin väärässä. Ammattilaiset toki on koulutettu tutkimaan omaa alaansa kriittisesti, toisin kuin maalaisjärjen varaan laskevat. Vapaatahto häviää ihmisen epävarmuudelle ja tarpeelle nähdä maailmassa tolkkua.

Herkkä ja avoin ihminen voi kyllä joutua toisen 'vietäväksi' jos vapaalla tahdollaan luovuttaa vapaan tahtonsa toisen käsiin ja silloin voi tapahtua ikäviä, olen nähnyt vierestä yhden tällaisen tapauksen. Mutta kohde antoi itse luvan puuttua tahtoonsa!

Eli moinen  ei onnistu ellei kohde ITSE anna lupaa! Vapaata tahtoa kunnioitetaan aina, eikä siitä ole mitään poikkeuksia. Magian väreihin en ota kantaa, sillä hyvä/paha, musta/valkoinen, oikein/väärin ovat kaikki fyysisen tason harhan tuottamaa dualismia joka on olemassa sellaisenaan vain ihmisten päässä.

Stressaantunut heikossa tilassa oleva ihminen on arviontikyvyltään heikompi kuin muut. Sulla on joku ihme illuusio jostain vapaasta tahdosta. Koko ihmisen ympäristö koittaa vaikuttaa ihmiseen ja se vaikuttaa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 06.05.2014 16:16:12 »

Lainaus
Mikä ihme on vapaan tahdon laki, perustuuko se johonkin muuhun kuin sun omiin fantasioihin? Ihminen on laumaeläin, joka on aina enemmän tai vähemmän muiden vaikutuksen alaisena.

Aiheesta on kanavoitu kymmeniä vuosia useiden kanavien toimesta ja myös puhuttu tällä foorumilla ihan muiden kuin minun toimesta vaikka kuinka paljon.

Olet ymmärtänyt väärin sen mitä vapaalla tahdolla tässä tarkoitin: Fyysisen tason keinoin voi tehdä toisille mitä lystää, tosin siitä räpsähtää karmaa, mutta siitä ei tässä ollut olleknaan kysymys.  Vapaan tahdon laki tarkoittaa tässä sitä, että energeettisin/ei-fyysisen-tason keinoin ei voi vaikuttaa ihmisiin niin toisten ihmisten toimesta kuin myöskään verhon toiselta puolelta ilman heidän lupaansa. Eli tällä ei ole niin sitten mitään tekemistä laumaeläimenä elämisen kanssa, fyysisellä tasolla tosiaan vaikutetaan toisiin paljonkin niin tahallisesti kuin tahattomastikin.

Lainaus
Itsemurhalukujen suuruudesta ei voida tehdä mitään yleistyksiä koko ammattiryhmän mielenterveyden tilasta. On ihan mahdollista että näissä ryhmissä on vain pieni vahvasti oireileva vähemmistö.

Se on yksi indikaattori. Ja käsitykseni on saanut vahvistusta sitä mukaa kun olen kuullut ihmisiltä heidän omien terapeuttiensa järkiheitoista neuvoista. Tällä palstalla kysyi neuvoja ongelmiinsa viime vuonna ihminen, jota terapeutti oli kehottanut jäämään liittoon väkivaltaisen alkoholistin kanssa perusteluna lapset.

Pyörin vuosituhanne vaihteessa oman burnoutin  jälkeen eräällä mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla. Arvaapa mikä oli lähes kaikkien kipuilevien teinien urahaave, kun sellaisesta tuli puhe? Top 3 olivat: psykiatrinen sairaanhoitaja, psykologi ja psykiatri.  Huh

Lisäksi suosittelen lukemaan Arno Gruenin erinomaisen teoksen Itseään Pettävä Ihminen, jossa kerrotaan mm. juuri siitä miten sairas nykyinen mielenterveyden hoidon tapa on. Varsinkin psykiatrisissa sairaaloissa on sen luokan vallankäyttöä vankila-malliin, että sellaista eivät terveet tasapainoiset ihmiset tee.

Lainaus
Stressaantunut heikossa tilassa oleva ihminen on arviontikyvyltään heikompi kuin muut. Sulla on joku ihme illuusio jostain vapaasta tahdosta. Koko ihmisen ympäristö koittaa vaikuttaa ihmiseen ja se vaikuttaa.


Ks. edellä. Tässä on kyse energeettisiin asioihin liittyvästä vapaasta tahdosta, ei fyysisen maailman asioihin liittyvästä.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2014 16:19:59 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #39 : 06.05.2014 17:03:07 »

Minäkin uskon vapaan tahdon lakiin. Jos se ei pitäisi paikkaansa, kaikki olisi joko ennaltamäärättyä tai sitten silkkaa sattumaa? Mutta kuten tieteiden kautta olen ymmärtänyt, alkuräjähdyksen tai vastaavan jälkeen kaikki on laajenevaa kaaosta, joka sitten järjestäytyy uudelleen tiettyjen maailmankaikkeuden lakien mukaan. Näin syntyy erillisistä sirpaleista myös aurinkokunnat ja niiden planeetat. Siten uskon, että kaikki on yhtäaikaa ennaltaohjattua alkaen alkuräjähdyksestä, mutta samalla myös jokaisena hetkenä "sattuman" eli vapaan tahdon(?) alaista. Silkkaan sattumaan uskominen ei tuo minulle lähellekään samanlaista rakentavuutta ja onnea elämääni. Eikä se oikein käy järkeen kun ajattelee tämän universumin monimutkaisuutta. Luulisi, että sattuman hallitessa kaikkea tämä planeetta olisi jo tuhoutunut jne. En tiedä oliko tämä nyt kovin aukoton teoria, mutta minulle se on päivänselvä. Toivon, että herättää ajatuksia vaikka meneekin vähän ohi ketjun aiheen. Smiley
tallennettu
Oxyg3n
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #40 : 06.05.2014 17:55:02 »

Fyysisen tason keinoin voi tehdä toisille mitä lystää, tosin siitä räpsähtää karmaa, mutta siitä ei tässä ollut ollenkaan kysymys.  Vapaan tahdon laki tarkoittaa tässä sitä, että energeettisin/ei-fyysisen-tason keinoin ei voi vaikuttaa ihmisiin niin toisten ihmisten toimesta kuin myöskään verhon toiselta puolelta ilman heidän lupaansa. Eli tällä ei ole niin sitten mitään tekemistä laumaeläimenä elämisen kanssa, fyysisellä tasolla tosiaan vaikutetaan toisiin paljonkin niin tahallisesti kuin tahattomastikin.

Toisin sanoen tuolla vapaan tahdon lailla ei ole merkitystä, koska se ei estä ketään vaikuttamasta kehenkään käytännössä. Koko käsite on siis turha. Karma taas on uskon asia, jonka olemassa olosta ei ole mitään näyttöä.

Se on yksi indikaattori. Ja käsitykseni on saanut vahvistusta sitä mukaa kun olen kuullut ihmisiltä heidän omien terapeuttiensa järkiheitoista neuvoista. Tällä palstalla kysyi neuvoja ongelmiinsa viime vuonna ihminen, jota terapeutti oli kehottanut jäämään liittoon väkivaltaisen alkoholistin kanssa perusteluna lapset.

Pyörin vuosituhanne vaihteessa oman burnoutin  jälkeen eräällä mielenterveysaiheisella vertaistukipalstalla. Arvaapa mikä oli lähes kaikkien kipuilevien teinien urahaave, kun sellaisesta tuli puhe? Top 3 olivat: psykiatrinen sairaanhoitaja, psykologi ja psykiatri.  Huh

Lisäksi suosittelen lukemaan Arno Gruenin erinomaisen teoksen Itseään Pettävä Ihminen, jossa kerrotaan mm. juuri siitä miten sairas nykyinen mielenterveyden hoidon tapa on. Varsinkin psykiatrisissa sairaaloissa on sen luokan vallankäyttöä vankila-malliin, että sellaista eivät terveet tasapainoiset ihmiset tee.

Yksittäistapauksesta ei voida yleistää mitään kaikkien terapeuttien toiminnasta. Sun kuulemat jutut voivat olla vääristyneitä ja vaikka ne olisivatkin totta, niin ne käsittäisivät hyvin pienen osan kaikista alan ihmisistä.

Kipuilevat teinit tuskin pääsee sisään tai saavat tutkintoa tehtyä noin vaativilla aloilla, jonne on lisäksi paljon hakijoita. Se että kipuilevien teinien toiveammatti on joku ei tarkoita että ammatissa toimisi entisiä kipuilevia teinejä.

Annahan toki esimerkki tuolta Arno Gruenin kirjasta tästä vankila-mallin vallankäytöstä? Pahasti häiriintyneitä ihmisiä ei aina pysty kohtelemaan kivasti silkkihansikkailla, varsinkin jos todellisuudentaju on pahasti kadonnut tai/ja he ovat vaarallisia ympäristöllensä.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #41 : 06.05.2014 18:24:06 »

On sillä vapaan tahdon lailla se merkitys, että kaikki ihmiset voivat minä tahansa hetkenä päättää mihin suostuvat. Ihminen voi aina vastustaa tai hyväksyä toisen ihmisen toiminnan. Aina on vaihtoehto eli vapaa tahto. Eri asia on mitkä ovat seuraukset, mutta jälleensyntymään uskovalla ihmisellä ei ole niin samanlaista estettä toimia totuudellisesti/oikeudenmukaisesti/jokaista hyödyttäen, koska tietää että mikään ei ole lopullista ja kaikki muuttuu joka hetki.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #42 : 06.05.2014 18:31:04 »

Kuka tämän vapaa tahdon lain on säätänyt?
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #43 : 06.05.2014 18:42:21 »

Ja tuosta karmasta sen verran, että olkoot uskon asia (tiedekin on) ja sen laajuudesta en ala väittelemään. Minulle käy kaikki maailmankatsomukset. Sanon kuitenkin, että karma toimii käytännön ja logiikan tasolla mielestäni ihan hyvin. Jos ihmisellä on taipumus varastaa, satuttaa toisia (vaikka tiedostamatta) tai mitä vaan vastaavaa, niin silloin se (luultavasti itseä hyödyttävä) toiminta jatkuu niin pitkään, kunnes tulee eteen vastoinkäyminen/kiinnijääminen, jolla on seuraamukset. Sen totuuden hetken eteen tuleminen voi kyllä ottaa aikansa. Tietysti voidaan sanoa, että ehkä sitä totuuden hetkeä ei tule ja että se on uskon asia. Minulle se on ihan sama, olen kuitenkin todennut tämän asian oman kokemukseni kautta. Toivoisin, että ihmiset miettisivät omalta kohdaltaan miten asiat ovat menneet ja onko karman laki tuonut eteen jotain miellyttävää/epämiellyttävää vai onko se vain sattumaa.

Avicii, sen säätäjän voi ajatella olevan jokainen ihminen, joka uskoo että voi valita milloin vain, mitä vain, miten parhaaksi näkee. Voi myös valita "huonosti" ja sillä on tietyt seuraukset. Kuitenkin kaikessa pointtina tuntuu olevan vapautuminen ja rakkauden laajentaminen. Tai riippuu mitä itselleen haluaa. Minä pyrin kohti ehdotonta rakkautta, koska sieltä löytyy mielestäni suurin ilo elämässä.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #44 : 06.05.2014 20:28:17 »


Kyllä vaan, Senisa, tällaisia energeettisiä vierailijoita on. Se häirikkö, josta kerroin, teki sellaista, mutta ei itse tunnustanut tekevänsä. Täällä astronkin palstoilla tiedän olleen yhden henkilön, joka teki energeettisiä vierailuja ja kertoi niistä. Ei kyllä minulle tehnyt. Aiheutti aikamoista hämminkiä.  Shocked
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: