Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy neuvoa, harjoittelen korteilla ja heilurilla!  (Luettu 65414 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #30 : 11.09.2013 14:47:02 »

ind1 kiitos <3 , Orvokkini tummasilmä on kyllä mulle rakas laulu lapsuudesta, siinä yksi syy miksi valitsin nikkini, pako lapsuuden hyviin aikoihin, toinen syy oli se, että kun ensimmäisen kerran tänne tieni löysin ja rekisteröidyin olin aika kovilla, rikki, siinä toinen syy.
kylläpä nostit osuvat kortit mulle  :Smiley
Otan elämän raskaasti kyllä nykyään, pitäisi pysähtyä ja hengähtää, opetella taas luottamaan suurempaan voimaan ja siihen että asiat hoituu kyllä kun vain jaksaa luottaa niin. Mitenhän se tuo maailma niin runnoo että sen unohtaa  buck2. Olen itelleni ankara, rankaisen itseäni monessa suhteessa, opettelen siis antamaan myös itelleni anteeksi, niinkun toisillekin. Oon huomannu kyllä että mua uskotaan ja pelätään kun käytän ääntäni oikein, ja se onki ollu helpoin tapa siihen. Ja jälleen kerran huomaan että oon unohtanu kuinka myös oon lempeästi siihen joskus pystyny...
Oppiläksyjä siis...
Kiitos  smitten
tallennettu

Pilar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #31 : 11.09.2013 18:05:11 »

Hei, voisinko minäkin kysyä neuvoa. lähinnä ihmissuhteet ja saanko takaisin mitä toivon?
tallennettu
Nemimonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 58


Profiili
« Vastaus #32 : 12.09.2013 03:16:56 »

Mua pelottaa hakea oman alan työpaikkaa, pelkään torjuntaa kuollakseni.
Mitä minun tulisi tehdä?

Kiitos, mikäli ehdit nostaa ja neuvoa Smiley
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #33 : 12.09.2013 09:31:59 »

Nousisko joku kreisi kortti mun rakkauselämään?  Grin Thanks!
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Merenneito75
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #34 : 12.09.2013 09:47:38 »

Minkäslainen kortti mulle tulis? Smiley
tallennettu
Juni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #35 : 12.09.2013 10:20:40 »

Entäs millaista neuvoa kortit antavat minulle tähän syksyyn?  :Smiley

t. Juni
tallennettu
glenda
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38



Profiili
« Vastaus #36 : 12.09.2013 10:55:46 »

Hei,

Ottaisin myös mielelläni vastaan neuvoja/vinkkejä rakkauselämään liittyen  smitten
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #37 : 12.09.2013 11:43:16 »

Mihin suuntaan pitäisi mennä?
Mikä neuvoksi parisuhteessa?
Kiitos jo etukäteen.
-siiliemo-

Hei Siiliemo!  Smiley

Ensimmäiseen kysymykseesi nostin kaksi korttia.  smitten

Ensimmäiseksi kortiksi nousi Laiska narri käänteisenä. Eli tämän kortin kyseessä ollessa se tarkoittaa jotain ylimääräistä hankaluuden tunnetta tässä asiassa. Tämä on vahva kortti pitkällä tekstillä.

Onko Laiska narri tullut makoilemaan tiellesi, niin että luovut kurinalaisuudesta ja omistautumisesta joita tarvitset menestykseesi? Hän uskottelee sinulle, että asioiden vältteleminen on hyväksi, ja tulet passiiviseksi ja tehottomaksi. Tämän narrin pinnan alla on kuitenkin syvä epäonnistumisen pelko.

Ovatko tavoitteesi liian korkeita, liian mahtipontisia, liian pitkäkantoisia? On aika asettaa ne uudelleen siten, että voit näyttää Laiskalle narrille, mikä ilo on onnistumisen kokemuksessa, ja hän ei enää välttele toimeen tarttumista eikä pelkää tehdä työtä. Kirjoita ylös, mitä haluat, lue listasi ääneen itsellesi, jaa se rakkaan ihmisen kanssa. Tee niistä yksinkertaisia ja saavutettavia, lähellä olevia ja mitattavia (esim. jos haluat rahaa, niin määrittele reilusti summa). Keskity siihen, mitä sellaisia vahvuuksia ja voimavaroja sinulla on, jotka vievät sinut kohti tavoitteitasi sen sijaan, että tuijottaisit nyt heikkouksiasi ja uhkiasi.

Laiska narri välttelee tehtävään sitoutumista myös turhamaisista syistä. Hän luovuttaa, jos ei ole heti mestari. Tämä on aivan hölmöä, koska jos haluaa oikeasti hyväksi, on aloitettava aivan alusta ja opittava jokaikinen askel. Oikoteitä ei ole. Jos kuvittelee että mahtavat tulokset voivat tulla luo oikomalla ja hätäilemällä, on rakentanut itselleen vain polun kohti epäonnistumista. Onko sinulla asioita, joihin et uskalla tarttua, koska olet aloittelija? Epärealistisia roolimalleja, joihin vertaat itseäsi - kuten vaikka johonkin urheilijaan, joka oikeasti on harjoitellut sitä yhtä ainutta asiaa suurimman osan elämästään, mutta sinä haluat luovuttaa kun muutaman viikon jälkeen edistymisesi on vaatimatonta?

Etsiydy seuraan, joka on kannustavaa ja pystyy auttamaan sinua. Jos se tuntuu pahalta, niin lue vaikka kirjoja tai kuuntele meditaatio-CD:tä, mutta rohkaisun ottaminen vastaan on joka tapauksessa erittäin tärkeää. Ja palkitse itsesi aina, kun saavutat jotain pientäkin! Isommat asiat voi jakaa pieniin ja sitten ratkaista osa kerrallaan. Näin alat pikkuhiljaa uskoa itseesi, ja kaikkeen mitä haluat saavuttaa. Sinä onnistut kyllä.  smitten

Toinen kortti on sitten vielä lisärohkaisua sinulle tähän asiaan. Sait nimittäin Toiveikkaan narrin.  Smiley

Toiveikas narri on paikalla kysymässä sinulta, mitä aivan oikeasti haluat? Hän mainitsee Vetovoiman lain, joka aktivoituu kun sinä teet itsellesi aivan selväksi, mitä haluat, ja uskot siihen että se on saavutettavissa. Toiveikas narri muistuttaa sinulle, että sydämestä lausuttu toive on kutsu Maailmankaikkeudelle, että se alkaa auttamaan sinua. Pidä keskittymisesi yllä, ja herätät näkymättömät, rakastavat voimat.  Smiley

Kyllähän maailma yrittää sinulta viedä tämän voiman kutsumalla toiveikkaita ihmisiä hölmöiksi, mutta Toiveikas narri sanoo sinulle, että aivan kaikki mikä on elossa, on ensin ollut jonkun unelma. Mitä selkeämmäksi saat unelmasi, sitä nopeammin se tulee todeksi.  Smiley


Parisuhteeseesi nousi Taikuri!

Taikuri saa sinut epäilemään mikä on totta. Hän haastaa päätöksesi, viis veisaa prioriteeteistasi, rikkoo sääntöjäsi, tekee sinulle oudon olon ja piilottaa asioita näkyvistä. Hän ilmaantuu ovelle, kun on muutoksen aika, halusit sitä tai et.

Taikuri on ovela. Hän vaihtaa ulkomuotoa, ilmaantuu ja katoaa, ja nauraa perään, koska hänelle kaikki on kuin iso vitsi ja elämää ei oteta vakavasti. Hän muuttaa muotoa ja puhuttelee sinua läheistesi kautta. Hän voi puhua perheenjäsentesi, pomosi, ystäviesi, vaikka postinkantajan suulla ja sanoo jotain nokkelaa, viisasta, tai jopa varoituksen, joka pysäyttää sinut miettimään.

Taikuri on se osa sinua, joka tahtoisi vapautua ja juosta auringonlaskuun, kauas pois itsellesi asettamasta vankilasta. Hän haastaa sinua ottamaan voimasi takaisin ja purkamaan sellaiset sitoumukset, jotka eivät toimi, ja elämään elämäsi sellaisena kuin sinä haluat. Mutta varoituksen sana, jos haluat hänen matkaansa, se vaatii että päästät irti kaikesta varmistelusta. Siksi tämä vaatii hyvin paljon rohkeutta.

Tutki nyt, mihin olet suostumassa, ja mihin olet aikeissa tyytyä. Taikuri ihmettelee vierelläsi, miksetköhän jo väsy keskittymään kaikkeen sellaiseen elämässäsi, mitä et halua, ja suuntaa katsettasi siihen, mitä haluat. Taikuri ei myöskään suostu näkemään elämässäsi mitään muita todellisia auktoriteettejä kuin Sinut!

Taikuri tuli paikalle, koska kutsuit häntä. Hän vastasi hätäkutsuun jonka sinun sielusi lähetti. Hän työntää sinua kohtaamaan pelkosi, joten toivota hänet tervetulleeksi.  Hän voi olla ärsyttävä ja hankala, mutta hän on tullut vapauttamaan sinut ja auttamaan sinua elämään aidommin. Jos lähdet mukaan, kohta pääset nauramaan hänen rinnallaan. Hän ei ole vihollisesi, hänen vihollisiaan ovat pimeys ja pelko.

Sinä olet vapaa. Olet aina ollut. Taikuri muistuttaa sinua siitä vielä kerran.

---

Voimia, voimia Siiliemo. Ei minulla ole tähän muuta lisättävää, nämä voimakkaat Narrit puhuvat puolestaan.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013 11:45:35 kirjoittanut ind1 » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #38 : 12.09.2013 11:54:19 »

Jännä että en huomannut, miten tunteikkaat nämä kortit ovat, ennen kuin otin ne todelliseen käyttöön pelkän opaskirjan pläräämisen sijasta. Tässähän ollaan tosi suurten asioiden äärellä, vaikka pakka on erittäin lämminhenkinen ja hassuttelevakin.

Joudun tässä samalla oppimaan sitä, kuinka maadoitutaan oikein kunnolla, ja siksi vastausajat hiukkasen venähtävät. Pidän kyllä huolen, että kaikkien vuoro tulee oikeassa järjestyksessä. smitten
tallennettu
valonkukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33



Profiili
« Vastaus #39 : 12.09.2013 12:13:13 »

Saisinko kortin työ/opiskeluasiaan ja toisen kortin terveysongelmaani?

Kiitos  Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #40 : 12.09.2013 12:27:17 »

Mutta eteenpäin!

ind1 ,, minulle jotain Huh .. kiitos !

Hei Anitaaah. "Jotain" on aika laaja käsite. Smiley Mutta luotan siihen, että viisailta ja sydämellisiltä Narreilta tulee sinulle nyt jotain, mitä tarvitset.

Sinulle nousi Erakkomainen narri käänteisenä.

Tämä narri on mennyt piiloon. On ihan viisasta ottaa omaa aikaa kun tarvitset sitä, mutta älä juokse karkuun tai sulje itseäsi asioilta, jotka saavat olosi epävarmaksi. Älä myöskään pakoile toisia suojellaksesi herkkää tai säikähtänyttä egoasi, hallitaksesi toisia, tai saadaksesi tahtosi läpi. Tämä siis tarkoittaa sitä, jos tahallasi et vastaa puhelimeen, viesteihin tai sähköpostiin, jos häivyt jonnekin kertomatta kenellekään missä olet, tai jos et jätä mitään tietoa siitä, mistä sinut tarvittaessa tavoittaa. On erityisen huono asia kieltäytyä aidosta kommunikaatiosta sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuntuvat nyt haastavan sinut. Välttely vaikuttaa kaikkiin osapuoliin, ja seuraukset voivat olla pahat.

Jos sinä tarvitset aikaa kerätä itsesi, keskittyä ja mietiskellä, hyvä niin - kunhan kerrot tästä tarpeestasi selvästi niille, joihin poissaolosi tulee vaikuttamaan. Jos olet juoksemassa karkuun jostain epämukavasta tilanteesta, ole kiltti ja lopeta se, hengitä, ja anna itsellesi hetki aikaa maadoittua. Pyydä Yliminääsi avuksesi, ja rukoile ohjausta luottaen, että sinua kuullaan. Kun olet rauhoittunut, jatka eteenpäin selkein mielin ja avoimin, vastaanottavaisin sydämin, rohkeudella kohdata eteen tulevat asiat rakkauden lähtökohdista käsin. Tällä tavalla hankaluudet väistyvät tieltäsi.

Eli kiteytyksenä, ota aikaa itsellesi, mutta älä pakene asioita.

---

Tuntuiko tämä tutulta?  Huh
tallennettu
tarjamj
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 72



Profiili
« Vastaus #41 : 12.09.2013 13:39:13 »

Olen menossa käsileikkaukseen. Kiinnostaisi saada jotain osviittaa, pystynkö/kannattaako jatkaa nykyisessä työssä vai olisiko kenties jotain muuta työtä/tapaa elättää itseni tulevaisuudessa. Kiitos jo etukäteen  Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #42 : 12.09.2013 14:31:16 »

Neuvoja miten oppisin elämään tämän mieltäni painavan asian kanssa? Kiitos!

-zillic-

Hei -zillic-! Onpas suloinen kuva sinulla tuossa smitten

Nostin sinulle kaksi korttia. Ensin nousi Kiitollinen narri. Hän muistuttaa sinua ensin katselemaan tämän hetken elämääsi, ja oikein ääneen sanomaan joka asian, josta olet kiitollinen. Kirjoita myös ylös, mikä lämmittää sydäntäsi, mikä tuo maailmaasi nautintoa, ja mikä helpotusta. Tehtyäsi tämän, huomaat miten yltäkylläinen elämäsi on, ja voit ottaa nuo kaikki asiat hyötykäyttöön tavoilla, jotka sopivat juuri sinulle parhaiten.

Narri rohkaisee sinua katsomaan myös tätä mieltäsi painavaa asiaa toisella tavalla. Asia voi olla hankala kestää, mutta siinä piilee suuri siunaus, koska se luo sinulle mahdollisuuden kasvaa ja kypsyä. Nyt on erityisen viisasta jättää huomiotta kyyniset ja itsekkäät ihmiset. Heiltä jää kokematta elämänilo. Ole kiitollinen, että et itse kuulu heihin!

Mitä kiitollisempi olet siitä mitä saat, sitä enemmän hyvää virtaa luoksesi. Ole kiitollinen siitäkin, että huomaat tämän nyt.


Toiseksi kortiksi, vahvistamaan ensimmäistä, tuli Tarkoituksellisuuden narri.

Katsele nyt tämän hetken aikomuksiasi, valintojasi, prioriteettejäsi, sanojasi, ja suuntaasi. Mikä on tekojesi tarkoitus? Mitä ne merkitsevät? Vaikka toiset eivät ymmärtäisi mitä teet ja miksi, niin kunhan valinnoillasi on sinulle itsellesi jokin merkitys jollain intuitiivisella tasolla, voit luottaa että olet oikealla tiellä ja voit jatkaa.

Sinun ei tarvitse selittää itseäsi toisille, vaikka he vihjaisivat että tekosi ovat turhia. Jos asiasi on sinulle tärkeä, niin pysy siinä. Pitäkööt toiset sinua hölmönä, seuraa sinä sydäntäsi. Loppujen lopuksi toisten ajatuksilla ei ole mitään väliä, vaan sillä, miltä sisimmässäsi todella tuntuu.

Huomaa nyt myös puhuessasi kiinnittää huomiota sanoihisi. Puhutko täydestä sydämestäsi? Vastaavatko sanasi sitä, mitä haluat ilmaista, vai onko todellinen tarkoitus piilotettu, niin että toisetkin hämmentyvät ja totuus häviää? Sanojaan ei pidä tuhlata asioihin, joilla ei ole merkitystä.
Pysähdy ennenkuin puhut, ja etsi rauhassa oikeat sanat ilmaisemaan, miltä sinusta tuntuu. Joku varmasti tulee ihmettelemään miksi teet noin, jopa vakuuttelemaan ettei sinun pitäisi - mutta totuus on, että vain asioilla, jotka sydämessäsi tiedät todeksi, on voimaa. Ilmaise itseäsi rehellisesti ja sinulla on aidosti voimaa joka tilanteeseen, jonka kohtaat.

Kiteytettynä siis, tarkoita mitä sanot ja teet, ja tee ja sano asioita joilla on sinulle merkitys.

---

Toivottavasti tästä oli apua. Tuli jotenkin tosi hiljainen ja varovainen olo tässä, näppäimistöäkin piti naputtaa hissukseen. Halauksia.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #43 : 12.09.2013 15:11:37 »

Hei, voisinko minäkin kysyä neuvoa. lähinnä ihmissuhteet ja saanko takaisin mitä toivon?

Hei Pilar, toki voit kysyä.  Smiley

Konsultoin ensiksi heiluria tuohon jälkimmäiseen kysymykseen. Se heilahti kieltävästi (eli sanoi "ei" ) tämän hetken energioissa. Tämä tarkoittanee, että päästä irti siitä asiasta ja anna elämäsi edetä eteenpäin omalla painollaan. Huomaa, että tämä ei ole kiveen kirjoitettu "ei koskaan ikinä" - tyyppinen tuomio, vaan tämän hetken viba. Ehkä tilanne on joskus toinen, mutta nyt kannattaa keskittyä ihan muihin asioihin.

Sitten narreilta neuvoja ihmissuhteisiisi, että tilanteet koituisivat korkeimmaksi parhaaksesi.  smitten

Nostin kaksi korttia, koska ensimmäisen jälkeen tuntui, että narreilla on vielä asiaa sinulle. Tässä kortit:

Ensin nousi Leikkisä narri. Hän saapui piristämään päivääsi ja muistuttamaan, että elämä on liian lyhyt että sen käyttäisi pelkässä työnteossa. On tarkoitettu, että nautimme elämästä ja vaeltelemme välillä mahdollisuuksiemme ylärajoille saakka. Onko elämästäsi ollut ilo kateissa? Vievätkö huolet ja murheet sinulta valon ja naurun? Anna tämän Leikkisän narrin auttaa sinua näyttämällä sinulle tahdinmuutos.

Apu nimittäin on, että annat itsesi pitää hauskaa. Muistele, mikä ilahduttaa sinua, ja mene sitä kohti! Moni tajuamaton hölmö pitää leikkisyyttä ajanhukkana, mutta ajattelepa tätä: Itse Albert Einstein, suuri nero, sanoi kerran että hän saa kaikki parhaimmat ideansa leikkimielellä toimiessaan ja hauskaa pitäessään. Jos hänkin on pitänyt leikkisyyttä hyödyllisenä, etköhän sinäkin voi.  Smiley

Pidä hauskaa ystäviesi kanssa. Kokoontukaa tanssimaan, laulamaan, vaikka lautapelien äärelle. Teeskennelkää pieni hetki, että aivan kaikki on hyvin, jos tilanne sitä vaatii. Näin elämääsi tulee uudenlaista kepeyttä.

Toiseksi kortiksi tuli Huolenpidon narri. Hän istuu itse asiassa vaahtokylvyssä autuas hymy kasvoilla.  Grin

Huolenpidon narri kysyykin sinulta, pidätkö huolta itsestäsi? Et voi auttaa toisia, jos et ole tyydyttänyt omia tarpeitasi. Et voi ilmentyä aidosti välittävänä ja huolehtivana toisille, jos omat perustuksesi horjuvat.

Miten huolehdit itsestäsi, terveydestäsi? Miten saat lepoa ja miten palaudut? Käytätkö aikasi ja energiasi huolellisesti? Miten valitset seurasi? Kenen annat vaikuttaa sinuun? Moni erehtyy ajattelemaan, että itsestään huolen pitäminen on jonkinlaista turhuutta, nautiskelua, jota tarvitsevat vain heikot ja itsekkäät. Kuitenkin kaikkein suurin erehdys on, jos ei huolehdi itsestään. Se on suoranaista piittaamattomuutta.

Sinun on pidettävä huolta itsestäsi, että pystyt tekemään päätöksiä ja valintoja, jotka muodostavat elämällesi tukevan perustuksen. Tutki mikä nyt vaatii aikaasi, energiaasi ja priorisointiasi. Myötätunto on todella tärkeää, mutta jos yrität olla myötätuntoinen ilman että rakastat itseäsi ja perusturvallisuutesi on kunnossa, tulet sortumaan uupuneena, turhautuneena, ja pahimmillaan sairastuneena niin ruumiiltasi kuin mieleltäsi ja sielultasi.

Vaikka mikä pyytäisi nyt huomiotasi, laita itsesi etusijalle. Se on rakkaudellisin asia, mitä voit tehdä, ja se murtaa vaarallisen itsensä laiminlyönnin kierteen, joka oikeasti lamaa ja tuhoaa liian paljon ihmisiä. Ole varovainen. Kieltäydy uppoutumasta toisten ongelmiin niin kovasti, että olet piittaamaton itseäsi kohtaan.

----

No joo, tulihan sieltä painavaa sanaa ihmissuhteista. Vaikeita juttuja kyllä tuon jälkimmäisen kortin asiat, itsekin vastaavien kanssa painineena tiedän oikein hyvin.  Undecided
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #44 : 12.09.2013 15:37:53 »

Hei! Kiitos vastauksesta!
Tulkitsen tämän siis niin, että asian maton alle lakaisu ei kannata. Tätä on tehty työpaikan puolesta, minä olen yrittänyt puhua, mutta minut on vaiennettu. Ilmeisesti on siis otettava asia esille. Kiitos.  angel


Kiitos muuten sinullekin palautteesta!  smitten

Jos sitä puhumista on aiemminkin suorastaan yritetty estää, niin siellä sitten tosiaan on jotain, mikä pitäisi käsitellä. Tosin kuka tietää, riittääkö tämäkään kerta siihen, että iso pyörä lähtee pyörimään, mutta rohkeutta ja voimia sinne sinulle kumminkin ja toivon että menee hyvin!

Hei ind! Kiitos Smiley Työpaikalla on pari henkilöä jotka yrittävät painaa minua alaspäin kohottaakseen itseään. Ihmettelen tosiaan onko johto niin pätemätöntä hoitamaan asioita vai mistä on kyse. Ihan hyvähän se on ainakin muistuttaa asiasta. Ehtisitkö vielä katsoa korttia perheellemme, siis lapsuudenperheelle? t. Heart

No joo-o. On se kumma, kun yhteistyötä pitäisi töissä tehdä, mutta se menee tuollaiseksi ihan ihme valtapeliksi.  Undecided

Ja tokkiinsa minä ehdin! Hah, juuri yllä sanoin että pidän huolta järjestyksestä tässä ketjussa, ja heti menee vähän nurinperin. crazy2
Nooh, onneksi tapanani on tarkistaa moneen kertaan mitä kulloinkin teen, ettei täälläkään sitten kukaan jää lopullisesti välistä. smitten

Olet siis seuraavana, nyt vain tarvitsen tauon. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: