Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ystävyyden astrologiaa  (Luettu 9544 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« : 12.04.2012 12:28:36 »

Koska itse olen nyt tutkiskellut synastrioita ystävieni ja oman karttani väliltä, niin ajattelin herättää keskustelua aiheesta. Millaisia yhteyksiä löytyy läheisten, hyvien, rakkaiden ystävysten kartoilta?

Tässa havaintoja omalta osaltani (minun aina ensin, sitten ystävän):

Ystävyyttä 12 vuotta takana:  askendentti aspect_con keskitaivas asteen tarkkuudella Vesimiehessä, eli akselit yhtymässä;  aurinko jousimies aspect_squ aurinko neitsyt
Alkuystävyys oli hurjan myrkyisää, tapeltiin ja huudettiin toisillemme jatkuvasti kun oltiin teinejä. Ollaan kasvettu yhdessä, oltu tukena todella vaikeina aikoina, mutta myös otettu välillä etäisyyttä, joka ei kuitenkaan koskaan ole haitannut. Tää on ikuista, tapahtu mitä tapahtu, sen vaan tietää. Vieläkin välillä räiskyy, mutta se jotenkin kuuluu tähän suhteeseen. Ollaan hyvin erilaisia, mutta jotenkin niin samanlaisia.

Ystävyyttä 14 vuotta takana:  aurinko jousimies aspect_tri jupiter oinas (alle asteen orbi),  aurinko aspect_con askendentti  jousimies (alle 2 asteen orbi)
Meillä on aina ollut hyvin rauhaisa suhde, kaikkea ei sanota ääneen, tämän ystävän kanssa on tilaa vaikka ja kuinka aina olla. Tiedän, että hän ei katoa mihinkään, vaikka välillä kuluisi aikaa niin ettei nähdä. Esim. kun hän palasi muutaman vuoden ulkomaan reissaamisesta, niin kaikki oli juuri niin kuin aina ennenkin.

Ystävyyttä 8 vuotta takana: askendentti aspect_con aurinko (2 asteen orbi),  askendentti aspect_con merkurius (1 asteen orbi),  askendentti aspect_con venus (2 asteen orbi);  kuu aspect_con keskitaivas (1 asteen orbi) kaikki tämä Vesimiehessä
Ystävyys on kohteliaan etäistä, mutta kestävää. Me ei itketä yhdessä tai vellota muutenkaan, se ei kuulu tähän suhteeseen ollenkaan. Nuorempana vähän pussailtu ja puhe tasolla mietitty samaan petiin eksymistä, vaikka molemmilla oli mies. Välillämme on jonkinlaista vetovoimaa, toista katsoo erilailla kuin muita naisia.

Ystävyyttä 7 vuotta takana:  aurinko aspect_con juno jousimies (alle asteen orbi),  ja lisäksi meille muodostuu vesi kolmio, jossa osa mukana löyhemmin osa tarkemmin:
minulla siis kalat alkuasteilla  mars jupiter ja hänellä  aurinko venus keskitaivas ; sitten  skorpioni minulla alkuasteilla  venus aspect_con pluto ja hänen  pluto tähän tarkassa yhtymässä ja lopuksi  rapu hänellä alkuasteilla kuu . Lisäksi: minun merkurius skorpioni 23 astetta aspect_tri hänen merkurius kalat 16 astetta sekä hänen askendentti rapu 20 astetta. Sekä vielä  vesimies  askendentti aspect_con vesta alle 2 asteen orbilla
Meillä on sellasta sielujen sympatiaa, ymmärrystä ja lohdustusta. Molemmilla takana rankkoja juttuja ja vaikeita aikoja mm. masennuksen kanssa ja toisiamme ollaan tuettu ja tuupittu eteenpäin vaikeina aikoina. Äitiyden läksyjä myös käyty läpi yhdessä, vaikkakin eri kanteilta, kun tulimme sattumalta lähes yhtä aikaa raskaaksi: hän sai lapsen ja minä menetin omani alkuraskaudesta.


Mun ystävyyssuhteille taitaa olla yhteistä se, että ne kestää etäisyyttäkin, kukaan ei suutu jos ei soita tarpeeksi usein jne. Minä kun olen tällanen  jousimies vesimies -ihminen, niin ahdistun kyllä sellasista ihmisistä ja voinpa kertoa että on muutama ihminen jäänyt taakse, kun oon joko ahdistanu liikaa tai sitten ne on suuttunut siitä että joskus musta ei kuulukaan. Mutta mä yllätyin siitä, että askendentti yhteyksiä on jokaisen ystävän kanssa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2012 12:30:34 kirjoittanut Titania. » tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #1 : 12.04.2012 15:38:46 »

Lisäänpä vielä siskoni tähän, koska lasken hänetkin yhdeksi niistä parhaista ja lähimmistä ystävistäni, jonka kanssa jaan elämääni ja jota näen viikottain:

Mun kuu aspect_con hänen askendentti vesimies (alle asteen tarkka); (hauskasti muuten äitimme aurinko osuu myös asteen tarkasti tähän pisteeseen)
Mun merkurius aspect_tri hänen kuu (alle kahden asteen orbi)
Mun uranus jousimies aspect_squ hänen aurinko neitsyt (tarkka)
Yhteinen kolmio: Mun  skorpioni venus aspect_tri mun kalat mars aspect_tri hänen rapu jupiter (asteen tarkkuudella kaikki kolmiossa)
Siskon kanssa ollaan aina oltu hyvin läheisiä, tosin hyvin tempperamenttisina ja suorasuisina varsinkin muksuna tapeltiin myös hyvin antoisasti. Nykyäänkin voi leimahtaa riita, mutta ei meillä voisi välit kylmetä kyllä mitenkään. Etenkin poika/miesystävät ovat kommentoineet, että siskollani ja mulla on niin omat jutut ja maailmat ja ymmärretään toisiamme puolesta sanasta niin, että muut ei pysy ollenkaan mukana eikä tajua yhtään mille me nauretaan. Nuorempana ostettiin toisistamme tietämättä samanlaisia vaatteita ja kuunneltiin samoja bändejä. Iän myötä on tyylit vähän erityneet, vaikka vieläkin lainataan toistemme vaatteita jne. Siskolle voi aina soittaa ja pahalla hetkellä se on se jolle soitan, vaikken itkulta saisi alkuun sanaakaan sanottua.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2 : 12.04.2012 19:07:37 »

Juu, tää on ihan hyvä, kun aina pähkitään vaan sitä parisuhde osastoa  :Smiley

No tää olis 19 vuoden ystävyys, enemmän tai vähemmän eripurainen...monesti hän on käyttäytynyt ( tietenkin hän  angel ) jotenkin niin  buck2 buck2 Että olen ottanut hatkat hänen luotaan...mutta jotenkin kummasti sitä aina uudelleen ja uudelleen päädytään yhteen. Minä ainakin koen niin, että hänen kanssaan on niin kovin helppo olla juuri sitä mitä onkin ja se sama aaltopituus on miellyttävä, joskin katsantokantamme saattaa olla asioihin aivan eri, mutta ehkäpä juuri se onkin mielenkiintoista? Ja siis todellakin, pitkänkin väliajan jälkeen olo on toisen kanssa aivan kuin ennenkin.
Vähensin orbit astro.comissa 30 prosenttiin.

 aurinko vesimies huone 2  aspect_oppvenus huone 2 leijona
 aurinko vesimies huone 2  aspect_sex r neptunus huone 5  jousimies
 aurinko vesimies huone 2 aspect_tri  pluto  vaaka huone 4

 juno vesimies huone 2  aspect_con Lilith 8 huone  aspect_tri  kuunsolmu aspect_con vesta 11 huone  kaksoset

 merkurius vesimies huone 2  aspect_tri chiron huone 6. kaksoset
 merkurius  vesimies huone 2  aspect_squ   saturnus  skorpioni huone 4
 
 ceres aspect_con Lilith  kauris huone 2  aspect_squ  pluto  vaaka huone 4
 pallas kauris huone 1  aspect_con  pallas 5/6 huone  aspect_con south node   aspect_tri onnenpiste  neitsyt huone 3

 jousimies neptunus huone 1  aspect_squ  keskitaivas kalat ( 29 )

 askendentti aspect_con uranus aspect_con jupiter  jousimies aspect_tri askendentti  leijona

onnenpiste  aspect_con saturnus  skorpioni huone 10.  aspect_opp  juno 10.  harka

 keskitaivas vaaka aspect_con  :pluto:4. huone

Vertex  aspect_squ  juno 10. huone  harka

 kuunsolmu rapu huone 7  aspect_tri  saturnus  skorpioni 4.

 kuu  oinas huone 3  aspect_oppmerkurius  vaaka  aspect_con IC

 venus kalat huone 2  aspect_squ  kuunsolmu aspect_con vesta huone 11  kaksoset

Hänen Vertexinsä on kolmen asteen päässä mun ascilta ja mun Vertex on saman verran hänen asciltaan






tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 12.04.2012 20:53:38 »

Sama huomio Titanian kanssa, eli yhtymiä askendentti:iin puolin ja toisin.
Ehkä se johtuu itellä siitä, että mun kohtaamis-solmu-reagoimistunne  kuunsolmu kuu leijona on kolmiossa nousulle.
En tutkaillut kuin yhtymiä kartalla.
1.Oma  pluto aspect_con askendentti juno
2. oma  askendentti  jousimies aspect_con  juno
3. oma askendentti aspect_con askendentti
    oma  chiron aspect_con kuu
4. oma  kuunsolmu  aspect_con askendentti
    oma  askendentti aspect_con vertex
    oma IC  aspect_con chiron
5. oma DC  aspect_con pallas
    oma  vertex aspect_con aurinko
6. oma  pallas aspect_con vertex
    oma Alasolmu  aspect_con juno

Käytännössä ovat joko  aurinko harka:ä  eli vastamerkkiäni tai  aurinko oinas :ta, joilla on  askendentti skorpioni tai sama kuin itselläni. Yks  aurinko kaksoset ja  aurinko rapu.
Plutomaisia ihmisiä kaikki tyynni. Ovat joutuneet nielemään muutakin kuin kaurapuuroo elämässään.
Tässä Junon vois tulkita sitoutumiseksi ystävyyteen, rooliksi ystävyydessä tai samanhenkisyydeksi.
Itellä on  juno vesta neitsyt, vahva läsnäolo.
Pallas on taas nopiaa ajatuksenvaihtoo, johon ei aina edes sanoja kaivata.
Koska itelläni on tuo  kuunsolmu aspect_con kuu niin kuun liikkuminen eri merkeissä tuo usein tämän merkin ihmisen, ystävän arkeen mukaan. Hyvin usein toistunut.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 12.04.2012 22:22:02 »

No meillä tuo pallas  aspect_con pallas on todellakin juuri tuota, ollaan äly ja väläys kun yhteen päästään, eikä siinä oikein muut pysy mukana enää.
Mitähän tuo  juno aspect_con Lilith tahtoisi kertoa?

Ja olisko tuossa auringon ja pluton kolmiossa yksi syy siihen, miksi ollaan vieläkin, kaikenlaisen jälkeen, yhä vain ystäviä?

Kompositio kartta näytti soppelilta. Siellä on mm. pluto, kuunsolmu ja  askendentti kauniissa kolmiossa keskenään.

 juno   kalat huoneessa yksi,

 vesta mars venus ja  kuu kaikki kakkoshuoneessa  harka vesta oinaan puolella.
venus yhtymässä kuulle ja marsille.
Melkoinen voimavara?

Aurinko osuu  kauris ja on huoneessa 10. kestävää?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 12.04.2012 23:49:54 »

 juno  aspect_con Lilith ystävyyskartalla,
Lilithän on tasa-arvon kannattaja, se on myös kuun "sokea, pimeä piste",
että opetetaanko siinä toinen toisilleen naisena olemisen syntyjä syviä,
kuinka mies vietellään ja toinen opastaa kuinka se pidetään..sopivalla etäisyydellä  vesimies:ssä  crazy2
Eiks tästä ole tehty tv-sarja sinkkuelämää? angel
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #6 : 13.04.2012 07:12:37 »

Sinkkuelämää  Grin
Vaimo ja vamppi opettamassa toisiaan  Grin

Noh, meillä on ollut hyvin samankaltaisia suhdekuvioita, joissa on toisiamme
koetettu tukea tahi ellei edes tukea niin oltu kuvioissa muuten mukana, ja ne on olleet hyvinkin
tuommoista  juno Lilith hommaa  :Smiley



tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #7 : 13.04.2012 11:59:59 »

Tämä on jännä aihe, muistan kun joskus katselin teini-iän kavereiden karttoja ja kahden läheisimmän kartoilta löytyi

Kaverin  aurinko aspect_con mun  neptunus
kaverin asc.  aspect_con mun  jupiter

toisen kaverin kanssa meillä oli jännästi
 aurinko aspect_opp aurinko
ja mc/ic akselit täysin päinvastoin

Ymmärrän siis, että törmättiin, mutta meistä ei ikinä tullut ihan niin läheisiä. Tämän toisen kanssa kylläkin ja vaikka välillä on ollut turhautumista ja kränääkin puolin ja toisin niin jonkinlainen ihmeellinen yhteys on aina säilynyt. Ja yhden teini ajoilta olevan kaverin kanssa on niin ikään hänen  aurinko aspect_opp mun  neptunus

Pystyn heti sanomaan kolme tärkeää ihmistä, joiden  merkurius tekee jotain aspektia mun  neptunus

Yhden myöhemmin opiskelujen kautta tulleen tutun kanssa on hänen  pluto  aspect_tri mun  neptunus
Hänen kanssa pohdittiin syntyjä syviä, mutta valitettavasti sittemmin riitaannuttiin.

Tästä sen muuten huomaa hyvin selvästi kun miettii, että  neptunus on jollain tavalla esillä jokaisen kanssa. Siitäkö se johtuu, että vaikka ystäviä on ollu niin en ole ikinä oikeen ollu kauheen hyvä pitään niitä. Aina tulee jotain riitaa tai sitten muuten vaan ne ihmiset liukenee pois mun elämästä ihan yhtäkkiä tai sitten itse liukenen. Ehkä tarvis jotain muita planeettoja, jotta ne suhteet kestäis.  buck2

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #8 : 13.04.2012 12:59:48 »

Mulla on tuo  ceres aspect_con Lilith aktivoituneena joka ikisellä synastriakartalla.  Siis ystävät, lapset, kumppanit, kevyemmät tuttavuudet ja kaikki.
Mikä siinäkin sitten on?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 15.04.2012 18:53:48 »

 ceres
huolenpito, huolehtivuus, äidillisyys, ruokavalio- dieetti- reseptit-mitä tänään syötäisiin, äidiltä tyttärelle ja toisinpäin, tuottavuus, haluttomuus luopua, sopiminen, masennus, PMS-oireet, motherhood,
Lilith
tasa-arvo, lapsiuhri, toinen nainen, viettelijätär, prostituutio, vahva nainen, intohimo, tiedostamattomat tunteet, joita siirrämme tunnekehosta toiseen, the Great Mother niin hyvässä kuin pahassa

tee noista sitten synteesi,
huolehtimiseen kätketty vallankäyttö, lohturuoka,
punamustat tissiliivit ja sinivalkoruudullinen isoäidin esiliina,
marttaliiton bulimiaan sairastunut feministi liftaamassa rekkakyytiin hämärän laskeutuessa.. crazy2

= naiseus ennen kuukautisia knuppel2, niiden jälkeen  tickedoff ja siinä välissä  Cheesy
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #10 : 15.04.2012 19:37:52 »

 Grin tuo nikin tulkinta on oikein hyvä. Itselläni on Lilith  aspect_con juno aspect_con mars 7.huoneessa ja olen juuri tuollainen. Kukaan koskaan tiedä mistä tuulee, en edes aina minä itse. Siihen kun yhdistää vielä nousu ravun niin... Ei ihme, jos ei ole maailman suosituin ihminen. crazy2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #11 : 15.04.2012 19:53:46 »

ceres
huolenpito, huolehtivuus, äidillisyys, ruokavalio- dieetti- reseptit-mitä tänään syötäisiin, äidiltä tyttärelle ja toisinpäin, tuottavuus, haluttomuus luopua, sopiminen, masennus, PMS-oireet, motherhood,
Lilith
tasa-arvo, lapsiuhri, toinen nainen, viettelijätär, prostituutio, vahva nainen, intohimo, tiedostamattomat tunteet, joita siirrämme tunnekehosta toiseen, the Great Mother niin hyvässä kuin pahassa

tee noista sitten synteesi,
huolehtimiseen kätketty vallankäyttö, lohturuoka,
punamustat tissiliivit ja sinivalkoruudullinen isoäidin esiliina,
marttaliiton bulimiaan sairastunut feministi liftaamassa rekkakyytiin hämärän laskeutuessa.. crazy2

= naiseus ennen kuukautisia knuppel2, niiden jälkeen  tickedoff ja siinä välissä  Cheesy

 2funny 2funny

Ai hemmetti, nauran ihan räkänä.

Okein tosi tosinainen  buck2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #12 : 16.08.2013 12:28:51 »

Hipshei.

Mietin, mahtaako muilla olla 11 huoneen kärjen merkki se, jonka parista pukkaa ystäviä kuin sieniä sateella?
Mulla se siis  skorpioni, ja lapsesta asti ollut skopu kavereita. Pluto asuu sitten  keskitaivas:llä vaa'assa...skopussa ei ole planeettoja kuin herra  saturnus, liekö vaikuttaa?

Yksi juttu voi olla  oinas kuu, samaa  mars energiaa.
Sitten mietin sellaistakin, että koska kartallani noin niinkun muuten on ihmissuhteet selvä haaste ja läksy, niin pitääkö niiden ystävienkin sitten olla juuri neliömerkistä, että siinä olis vähän mistä vääntää?  aurinko vesimies siis.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: