Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Foorumilaisten syntymäkartat  (Luettu 173438 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #15 : 30.07.2013 18:26:11 »

No, koskaan ei tiedä jos herättää jossa kussa niin intohimoja, että tämä haluaa käyttää aikaansa syntymäpäivän selvittämiseen, vaivaa ja aikaa se vaatii, mutta on mahdollista (ellei sitten sattumalta ole syntynyt samaan aikaan kuin joku henkilön tuttu tms.). Mutta jos paikkakuntaa ei tiedä, ei kellonajasta voi sanoa muuta kuin vuorokaudenajan. Sitä voi sitten kukin miettiä kuinka paljon muuta on paljastanut itsestään, sillä syntyyhän Suomessa samaan aikaan aika paljon lapsia. Rasittavaa, että tällaisia pitää nykyään varoa, huvittaisi vain ottaa rennosti ja ajatella, ettei ketään lopulta oikeasti kiinnosta käyttää aikaansa suuremmin selvittelemään mitään minusta.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #16 : 31.07.2013 18:51:05 »

Pyh, te ja teidän ennakko-oletukset! Puhtain mielin minä yritin tämän ketjun vain pystyyn laittaa, mutta myönnetään pois, että onhan minussa kai vähän sitä tirkistelijän vikaakin! crazy2 Pakkohan munkin on se nautinto jostain kaivaa, ko muuten elämä tuntuu niin ahdistavalta välillä. Voin kyllä perehtyä karttoihinne tarkemmin jollain paremmalla hetkellä, vaikka nuo astro.fin karttaversiot ovat huomattavasti epäselvempiä kuin esim. astro.comin kartat. Niinpä suosittelisinkin teitä postaamaan mielummin astro.comissa tehdyt karttaversiot, joista myös aspektit hahmottuvat paremmin. Onhan se sentään yksi tärkeimpiä alueita astrologiasta enkä jaksa ruveta itse pähkäilemään teidän syntymäaikojanne ja piirtää niitä karttoja astro.comissa, vaikka sekin minulta tietyissä määrin onnistuisi lukuunottamatta syntymäpaikkakunnan hahmottamista.

Stalkkaustakin on niin paljon erilaista. Morwennalla ainakin alustavasti näyttäisi olevan melko samankaltainen huonejakauma kuin itselläni, joten elämä tietyissä määrin saattaa olla keskittynyt sinulla samanlaisiin alueisiin kuin itselläni, mutta jätän tarkemman tarkastelun myöhempää ajankohtaa varten! Toki muut saavat heittää kommenttia kartastasi niin paljon kuin haluaa. Yod taas koostuu muistaakseni kolmen planeetan muodostamasta keskipistekuviosta, jossa kärkiplaneetta eli sinun kohdallasi Jupiter tekee kvinkunssia kahteen muuhun planeettaan, jotka tekevät toisiinsa sekstiiliä. Itse en tätä kuviota osaa tarkemmin luonnehtia kuin sanomalla, että siihen kai on liitetty jonkinlainen kohtalonomaisuus liittyen nimenomaan yodin kärkenä olevaan planeettaan. Kannattaa ennen kaikkea siis perehtyä tarkemmin tuohon karttasi jupiteriin ja sen huonesijaintiin. Lisäksi sen tekemät kvinkunssit on jossain luokiteltu enemmänkin mentaalisiksi aspekteiksi kuin fyysisiksi, joten jonkinlaista henkistä kamppailua joudut kai käymään näiden planeettojen teemojan kautta ennen kuin löydät vastauksen mahdollisesti polttaviin kysymksiisi ehkäpä tuon Jupiterin kautta.

Ahaa, ja Elwin oli siis moninkertainen vaaka! laugh Pitääpä tujottaa sun karttaa myös tarkemmin jossain vaiheessa. Näyttäisi ainakin, että planeettasi ovat jakautuneet sillä tavoin karttasi vasemmalle puolelle, että olet kenties melko itsenäinen ja määrätietoinen persoona, joka haluaa tarttua toimeen itsenäisesti asioissa kuin asioissa. Varsinkin, kun muistaakseni sulla oli jupiter-saturnus nousussa niin olettaisin, että tuntemattomatkin ihmiset muodostavat nopeasti luottamuksellisen suhteen kanssasi, vai? Tai siis luottavat suhun nopeasti, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Vaaka taas sinussa haluaa pitää sopua yllä ja pysyttelee neutraalina taustaseuraajana pikemmin kuin päällekäyvänä itsensä esittelijänä?  :Smiley Hmm...tällaista tällä kertaa. Sun leijona mars on yhtymässä mun nousumerkkiin, joten saatan pitää sua sexynä typynä sen takia, mutta mene ja tiedä. Pidän kaikkia naisia sexyinä.

Ja viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisempänä Eleanor, jonka karttaa katsoin ekana, joten en siitä nyt hirveästi muista muuta kuin, että olit aurinko neitsyt ja sulla oli iso 6.huone, joka viittaa siihen, että työ -ja terveysasiat saattavat olla paljolti mielesi päällä. Neitsyt tykkää palvella ja siivota ja joskus nipottaa, mutta tykkään heistä ja paras ystäväni on aurinkomerkiltään neitsyt. Lisäksi hän on älykkäin ihminen, jonka tunnen. Ootko kenties lähihoitaja koulutukseltasi...hmm pitää katsoa sunkin karttaa tarkemmin lisää myöhemmin. Sulla on myös kuun ja saturnuksen oppositio samoissa huoneissa kuin mulla, mutta toisinpäin. Kyseinen aspekti saattaa aika-ajoin aiheuttaa lieviä ongelmia tunnepuolella...puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta karttasi Kuu taisi kyllä tehdä muita tasapainottavia aspekteja. Toisekseen Jupiterin ja Auringon yhtymä tekee susta peruspositiivisen joviaalin ihmisen, jonka ympärillä ihmiset yleisesti ottaen luulisi viihtyvän. Pluto seiskahuoneessa saattaa aiheuttaa jonkinlaista valtapeliä läheisissä ihmissuhteissa..etenkin parisuhteessa, jossa toinen osapuoli saattaa olla liian dominoiva. Tällaista tällä kertaa.

Hmm...viestissäni selvästi korostuu sanat "jossain vaiheessa", mikä minun tapauksessani usein tarkoittaa siis "ei ikinä", heh! 2funny

« Viimeksi muokattu: 31.07.2013 18:54:43 kirjoittanut ghede » tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #17 : 31.07.2013 21:07:48 »

Kiitos! Pystytkö Morwenna vielä neuvoa miten tuon astro.comin karttaversion saa liitettyä tänne, kun hajamielisyyttäni en enää muista edes tällaisia yksinkertaisia teknisiä juttuja!? Voisin itsekin sitten postata karttani tänne jossain vaiheessa.. Smiley
tallennettu
Eleanor
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #18 : 03.08.2013 18:10:37 »

Ja viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisempänä Eleanor, jonka karttaa katsoin ekana, joten en siitä nyt hirveästi muista muuta kuin, että olit aurinko neitsyt ja sulla oli iso 6.huone, joka viittaa siihen, että työ -ja terveysasiat saattavat olla paljolti mielesi päällä. Neitsyt tykkää palvella ja siivota ja joskus nipottaa, mutta tykkään heistä ja paras ystäväni on aurinkomerkiltään neitsyt. Lisäksi hän on älykkäin ihminen, jonka tunnen. Ootko kenties lähihoitaja koulutukseltasi...hmm pitää katsoa sunkin karttaa tarkemmin lisää myöhemmin. Sulla on myös kuun ja saturnuksen oppositio samoissa huoneissa kuin mulla, mutta toisinpäin. Kyseinen aspekti saattaa aika-ajoin aiheuttaa lieviä ongelmia tunnepuolella...puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta karttasi Kuu taisi kyllä tehdä muita tasapainottavia aspekteja. Toisekseen Jupiterin ja Auringon yhtymä tekee susta peruspositiivisen joviaalin ihmisen, jonka ympärillä ihmiset yleisesti ottaen luulisi viihtyvän. Pluto seiskahuoneessa saattaa aiheuttaa jonkinlaista valtapeliä läheisissä ihmissuhteissa..etenkin parisuhteessa, jossa toinen osapuoli saattaa olla liian dominoiva. Tällaista tällä kertaa.

Kiitos katselmuksestasi, ghede! Lähihoitaja ei mennyt paljoa vikaan, sillä olen valmistunut lastenohjaajaksi. Smiley Löytyy kyllä paloa toisenlaisellakin alalle, mutta en tiedä mahtaako olla piiloteltuja vahvuuksia kartalla Cheesy Olen joskus sitä Saturnuksen ja Kuun oppositiota huomioinut ja nuo tunnepuolen ongelmat tunnistan erittäin hyvin. Seilaa välillä aivan eri puolilla ja ristiin rastiin Cheesy ja huoh toi Pluto, kiroan sen, koska en näe siinä mitään hyvää...  Parisuhdeasioissa olen ehdottoman tasa-arvon kannalla, mutta kuitenkin persoonana sellainen että tahdon miellyttää muita vaikka tuntuisi ihan pskalta Cheesy (ja sitten tietysti jälkeenpäin puran sen johonkin muuhun asiaan, mahdollisesti nipottamalla Cheesy) Ja kun tarpeeksi kerääntyy sellaisia asioita jossa antaa periksi, alkaa miettiä kuka oikein olen ja mitä oikeasti haluan ja lopulta kamelinselkä katkeaa ja loppu on lähellä. Jotenkin ajattelen myös, että jos parisuhde on luotu kestäväksi, niin tasa-arvo asiat ovat itsestäänselvyys eikä niistä pidä erikseen sopia, joskin uskon tämän ajattelutavan olevan ehkä liian vaaleanpunainen Cheesy  Jupiterista ja Auringosta sen verran, että .... sekään ei ole ihan yksioikoinen, kun jokin aura tai näppituntuma ihmisestä vaikuttaa siihen todella paljon. Toisille olen varsinainen  angel ja toisille  Angry ja  tickedoff. What you give is what you get, that's the point.

On joitain asioita joita yleisesti pohdin ja mietin, löytyisikö kartalta avaimia... Kun tuppaa käymään niin, että ystävyyssuhteet eivät kestä, vaan aina on se joka "pudotetaan pois". Luulisin, että johtuu varovaisesta luonteesta ja jonkinlaisesta mutkattomuudesta... jopa kommukoinnin ongelmat voivat astua esiin, vaikka minusta puhuminen ja keskusteleminen on ihanaa niin kuitenkin olen se jota ei juuri kuunnella tai oteta vakavasti. Olikohan tässä jotain kysymystä? Cheesy Mutta hei, kiitos kauheasti ghede!

Niin ja laitoin astro.comin kartan tuohon liitteeksi, jos sitä on mukavampi katsoa Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.08.2013 18:14:09 kirjoittanut Eleanor » tallennettu

On turhaa puhetta, ettei elämä muka salli, että menneisyys panee vastaan.
annkristin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #19 : 05.08.2013 17:05:58 »

Tässä mun kartta kommentoitavaksi
tallennettu
Kazjuska
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #20 : 06.08.2013 00:26:38 »

ku tajuis siit viel jotain  Shocked
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #21 : 06.08.2013 14:32:48 »

Tallensin vain kuvan kartasta koneelle, leikkasin synt.ajan irti ja latasin tänne  Smiley En osaa ikinä linkittää suoraan mitään niin pitää tehdä pidemmän kaavan kautta  Tongue

Anna yksityiskohtaisempi ohje, rakas Morwenna! Mun tietokonetaidot on tällä hetkellä eläkeläisen tasolla (ei pahalla kaikki eläkeläiset), joten en mie osaa! On ollu nettiyhteyden kanssa ongelmia, joten en oo kerenny vastaamaan viime aikoina.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #22 : 06.08.2013 14:52:36 »

Annkristinilla on Aurinko-Mars-Saturnus stellium vesimiehessä ja yhtymässä tiukasti askendentin kanssa tehden susta valovoimaisen ja auktoritäärisen hahmon, joka näiden asemien perusteella kykenee luontaisesti olemaan ihmisjoukkojen keskipisteenä jne. Itseasiassa sulla on kans valtava 1. ja 7.huone, joissa vielä suurin osa sun karttasi planeetoista sijaitsee. Tulkitsisin tämän yksinkertaistaen niin, että energiasi kohdistuvat suuressa määrin oman identiteetin/minän voimistamiseen sekä ihmissuhteiden luomiseen/koossapitämiseen. Merkurius on myös vesimiehessä, mutta 12.huoneessa antaen sinulle intuitiivisen mielen, mutta kommunikointisi saattaa ehkä pysyä jokseenkin taustalla.  Uranuksen ja Pluton yhtymä seiskassa luulisi luovan myrskyisiä kokemuksia ihmissuhderintamalla...voimakkaita nousuja ja laskuja. Toisaalta voimakkaan persoonasi kautta kykenet selviämään elämän nurjimmistakin käänteistä eritoten juuri noiden askendenttiyhtymien takia. Kuun ja Merkuriuksen eksakti neliö kartallasi kielii siitä, että tunteista puhuminen saattaa muodostaa ongelmia. Joko liioittelet niiden kohdalla tai et vain kykene kunnolla ilmaisemaan niitä puhutussa muodossa. Yksi karttasi tärkeimmistä aspekteista sen tarkkuuden vuoksi. Toinen on Auringon ja Marsin tarkka yhtymä, joka nostaa energiatasojasi siten, että saatat saada paljonkin aikaiseksi, mutta näiden ollessa kontaktissa Saturnuksen kanssa jonkinlaista limitaatiota energiankohdistamisessasi esiintyy ja tämä sinun on aina otettava toiminnassasi jotenkin huomioon tai saatat väsyttää itseäsi liikaa. Kuun ja Neptunuksen väljä oppositio viittaa tunnepuolesi haaveellisuuteen ja illusionistiseen puoleen. Astro.comin kartasta erottaisi jälleen paremmin aspektit...sulla on vielä muutama tärkeä kvinkunssikin kartalla, joista ehkä myöhemmin lisää.
tallennettu
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4318



Profiili
« Vastaus #23 : 06.08.2013 15:42:10 »

En tosiaan ole mikään itseni esittelijä, eikä mielestäni päteminen elämässä toimi muutenkaan kuin lähinnä hupina tai ärsytyksenä kanssaeläjille. Viimeksi työharjoittelussa tuli vastaan tyyppi, jonka rehvakkaasta käytöksestä, lupauksista ja puheista voisi olettaa että tämähän on kovastikin pätevä kaveri. Todellisuudessa hän puhuu 10000% ja toteuttaa/tekee/osaa siitä 5% Grin Arvelin ulkonäön ja käytöksen perusteella, että tämä henkilö on leijona ja niin olikin.. Leijonavoittoisilla miehillä tuntuu olevan jtn synnynnäistä taipumusta esittämiseen ja "leiskumiseen" Cool

Itsenäisyys ja päämäärätietoisuus vie mua eteenpäin tässä elämässä.. Paikoillaan lilluminen ei ole koskaan toiminut minulla, vaikka ymmärrän senkin että miksi monet muut ihmiset tykkäävät esim. asua koko ikänsä samassa paikassa, tehdä samoja asioita ja olla samassa työpaikassa. Halu oppia aina uutta, kehittyä ja uudistua ajaa hakemaan muutosta kaikin mahdollisin tavoin,ja jos tahtoo konkreettista muutosta niin itse tekemällä sen saa parhaiten käyntiin.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
annkristin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #24 : 06.08.2013 16:17:19 »

Kiitos Ghede, tunnistin itsestäni asioita ja palan halusta tietää lisää! :Smiley Tässä siis se astro.comin kartta.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #25 : 06.08.2013 17:47:33 »

Saat multa lisää "tulukintaa" kuhan kerrot miten se kartan linkittäminen tehhään? Oon nyt laiskalla päällä jne. sekä myös kärsimätön, koska asc leijonassa myös minulla asteen päässä sinun ascistasi Morwenna, joten taidamme olla samannäköisiäkin! Niin ja ole hyvä vaan Eleanor ja Annkristin.
tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #26 : 06.08.2013 17:51:02 »

Hmm... Joo nyt vasta tajusin! Mun kartta:
« Viimeksi muokattu: 06.08.2013 17:52:53 kirjoittanut ghede » tallennettu
ghede
Vieras
« Vastaus #27 : 06.08.2013 20:41:18 »

Tuisku12: Suurin osa planeetoistasi sijaitsee kartan alaosassa, mikä viittaa siihen, että olisit luonteeltasi jokseenkin introvertti/sisäänpäinkääntynyt, mutta motivoidut sisältäsi ja omista tavoitteistasi käsin etkä muiden ohjailemana, koska planeetta enemmistö on kartan vasemmalla puolella. Karttasi keskeinen kuvio on Merkurius-Mars-Neptunus yhtymä jousimiehessä, joka on vielä oppositiossa Kuuhun kaksosissa. Nämä kaikki ovat 3. ja 9.huoneessa...Kyseinen asetelma voisi kieliä siitä, että koulutus ja opiskelu ovat suuressa roolissa elämässäsi tai ylipäätänsä jonkinlainen informaation kerääminen ja sulattaminen. Jupiter 10.huoneessa luulisi olevan melko hyvä asetelma ammatin ja uran puolesta. Saatat olla etulyöntiasemassa muihin työntekijöihin nähden siinä mielessä, että ansaitset esim. esimiehen luottamuksen vähemmällä vaivalla ja suhun luotetaan työmaalla. Kääntöpuolena työelämässä voi taas esiintyä kateellisuutta muiden taholta sinua kohtaan. Kuun oppositio Marsiin vihjailee tulisesta tempperamentista ja saatat opposition luonteen mukaisesti joutua reflektoimaan tunnepuoltasi ristiriitaisissa kohtaamisissa muiden ihmisten kanssa. Oppositio ikään kuin vetää näitä arkipäiväisiä ristiriitatilanteita osakseen, koska tällä tavoin aspekti toimii ja auttaa sinua tulemaan paremmin tietoiseksi itsestäsi ja erityisesti tähän aspektiin liittyvistä seikoista. Merkuriuksen ja Neptunuksen yhtymä lisää mielikuvitusta ja koska nämä ovat 3.huoneessa osaat sanallistaa laajan mielenmaisemasi omaperäisellä tavalla. Koska mars on kuviossa mukana niin tämä taas tekee mielikuvituksestasi aktiivisin osan joka päiväisissä toiminnoissasi, joissa kommunikointia tarvitaan.

Uranus sijaitsee skorpionissa ja Auringon ja Venuksen keskipisteessä antaen sinulle elinvoimaisen ja intohimoisen tavan ilmaista rakkaudellisia tunteitasi, mutta Uranuksen luonteeseen kuuluen tätä kaikkea luonnehtii äkillisyys ja katoavaisuus. Ai niin joo ja kartallesihan muodostuu ihan selvästi vielä T-risti, koska Saturnus tekee neliötä tuohon kaksos-kuusi ja jousimies-stelliumin väliseen oppositioon. Saturnus rajoittaa ja asettaa hierarkian kaikkeen mihin se koskee ja erityisesti neliöaspekti sopii sen kuvaan. Marsin ja Saturnuksen neliö kartallasi kertoo siitä, että sinun tulee asettaa tarkat rajat kaikelle toiminnallesi, jotta et uuvuttaisi itseäsi liikaa. Merkuriuksen neliö Saturnukselle hillitsee sanaista arkkuasi ja tekee puhumistavastasi hyvin ekstaktin, mutta pidättyväisen. Erittäin hyvä aspekti kuitenkin kaikenlaiselle mentaaliselle työlle ja keskittymiskyky on kenties oivallinen. Jupiter tekee tosin vielä kolmiota ja sekstiiliä T-Ristillesi laajentaen ja vapauttaen sen toimintaa. Erityisesti Kuun ja Jupiterin sekstiili viittaa siihen, että yleisesti ottaen kykenet tasapainoittamaan tunnepuolesi tarpeen vaatiessa ja tästä johtuen muut ihmiset myös viihtyvät seurassasi. Mielenkiintoista on myös Aurinkosi ja Saturnuksen sijannit, jotka ovat aivan 3.huoneen ja 12.huoneen kärjellä..
« Viimeksi muokattu: 06.08.2013 20:45:29 kirjoittanut ghede » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 07.08.2013 18:56:02 »

En oikein tajunnut tuota että miksi jotkut on niin vainoharhaisia karttansa suhteen, kun eihn siitä loppupeleissä paljon mitään voi nähdä ja lopullinen vastuu on yksilöllä että miten itseään toteuttaa yms.  Smiley No jaa, minä ainakin pistän mielelläni karttani tänne. Musta on kiva saadas vähän perspektiiviä ja muutenkin onhan se imartelevaa että joku jaksaa olla kiinnostunu musta.  :Smiley

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #29 : 07.08.2013 21:37:17 »

Eileithyia, kiva nähdä sun kartta, olen joskus päätellyt että ollaan varmaankin samoihin aikoihin synnytty. Sulla onkin mielenkiintoisesti selkeä tuo sankokuvio ja niin kuin ylösalaisin käännettynä omasta kartastani. Pitääkö tuo paikkansa, että olet keskittynyt omaan sisäiseen maailmaasi (alapuoli), jonka kautta luodut energiat pyrkivät välillä purkautumaan julkiseen elämään (sangon kärki) ja jos et tuota purkautumista pysty tai voi tehdä niin jotain tuntuu puuttuvan? Mulla homma sitten toimisi päinvastoin, eli niin että imen ulkomaailmasta energioita, jotka kuitenkin on tarve ajoittaisen vetäytymisen kautta linkittää omaan itseen. Hieman teoreettisesti ilmaistu, mutta jos saat jotenkin kiinni ajatuksesta. Smiley Voinhan tuon omankin kartan joksikin aikaa pistää tuohon jos se kiinnostaa..

Hmm, ghede, sulla on todella voimakkaita energioita tuolla kartallasi, nostan hattua kun niiden kanssa elelet.  Cool Lisäksi tuo kuun noususolmu kaloissa kasihuoneessa jotenkin kiehtoo, kalat ja kasihuone, olisi jännä tietää miten tuo ilmenee.. Haa, meillä on näköjään kuunsolmuakselit ja nousuakselit päikseen merkeissä, lie siksikö olen kiinnittänyt huomiota sun viesteihin. Tai sitten vaan ton särmän takia, mikä tosta sun kartastakin huokuu. Syvyyttä, ristiriitoja, jännitteitä, pehmeyttä ja välinpitämättömyyttä samassa paketissa näin ensivaikutelmana.

Muuten ei mulla valitettavasti riitä jaksaminen ruveta suurempia tulkintoja tekemään tässä.  angel

Annkristinillakin on muuten mielenkiintoinen jännite tuossa kartalla nousuakselin tuntumassa. Mielenkiintoista on se, että voimakkaan kuvion planeetat osuvat kuitenkin 12.huoneen puolelle, joka ei tuo ihan niin selkeän suoraa presenssiä kuin muuten ascilla tuovat, vaan piilevää energiaa, josta ei ensitapaamisella (tai välttämättä pidemmänkään ajan päästä) saa välttämättä otetta siitä mitä se oikein on. Se voi tuntua riippuen kohtaavasta ihmisestä joko helpommin lähestyttävältä, koska se on vähemmän pelottavaa kuin suora energia, tai sitten juuri pelottavalta siksi ettei se ole suoraa. Miten kukakin suhtautuu. Noh.. iltahöpinöitä ja karttaensivaikutelmia..

« Viimeksi muokattu: 17.09.2013 16:03:06 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: