Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyydän apua  (Luettu 19244 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #30 : 27.10.2014 01:59:35 »

Ja se mun täytyy myös sanoo et PÄIVÄKOTI oli todella hyvä ratkaisu tuolle oinas-pojalle!!! Vaikka alkuun pelkäsin sen sopeutumista sinne ja alku takkusikin, nyt en enää ikinä ottais sitä kotihoitoon  Grin
Pienempikin joka on nyt 1,5v aloitti päiväkodin ja se taasen (kaksonen) sopeutui sinne heti hienosti, eikä laajat allergiatkaan ole siellä ongelma.
Minä käyn töissä aamuin/illoin/öin ja oon kotona joskus, oikeestaan mun skorpparimies on nykyään enemmän kotona lasten kanssa kuin minä. Mä olen  aurinko kaksoset askendentti jousimies , mua ei ole tarkoitettu kotiäidiksi. Niin se vaan on, että pää hajoaa jos en liiku ja näe ihmisiä ja tee muutakin kuin hoida omia lapsiani.
Ei sitä tartte häpeillä, jos ei ookaan pullantuoksuinen kotiäiti, joka käyttää lapsillaan vaan kestovaippoja, imettää 1-vuotiaaks, tekee kaikki ruuat itse, käy lasten kanssa perhekerhoissa, muskarissa ja vauvauinnissa yms. Mulla oli nimittäin joskus sellainen kuva itsestäni, et "joo, tuollainen hei määkin voisin olla". Ihanan ekologinen ja öö kaikin muinkin tavoin oikein täydellinen kasvattaja... Hahhahah  2funny Iso hatunnosto tuollaisille super-emoille.. Siis joillain se tulee luonnostaan ja helposti.  angel
Siinä vaiheessa kun multa putosi viimesetkin ruuvit päästä ja päätin alkaa löysäilee kunnolla, ja unohtaa sen et tavoittelisin ees jossain asiassa täydellisyyttä, alkoi kaikki jotenkin mennä paremmin...!
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #31 : 27.10.2014 23:03:04 »


Ilo kuulla Tiigris, että asiat selviävät!  smitten Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Solnishko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #32 : 28.10.2014 18:21:30 »

Lainaus
mua ei ole tarkoitettu kotiäidiksi. Niin se vaan on, että pää hajoaa jos en liiku ja näe ihmisiä ja tee muutakin kuin hoida omia lapsiani.
Ei sitä tartte häpeillä, jos ei ookaan pullantuoksuinen kotiäiti, joka käyttää lapsillaan vaan kestovaippoja, imettää 1-vuotiaaks, tekee kaikki ruuat itse, käy lasten kanssa perhekerhoissa, muskarissa ja vauvauinnissa yms. Mulla oli nimittäin joskus sellainen kuva itsestäni, et "joo, tuollainen hei määkin voisin olla". Ihanan ekologinen ja öö kaikin muinkin tavoin oikein täydellinen kasvattaja...


Tiigris!  Grin  smitten

Minäpä tein viime keväänä sellasenkin tempun että vein lapset aamulla päiväkotiin koko päiväksi vaikka itselläni oli vapaapäivä töistä.  Shocked

tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #33 : 03.11.2014 01:44:57 »

Solnisko, minulla on nykyään usein sellaisia vapaapäiviä, että olen kotona ja lapset päiväkodissa. Mun työtilanne on sellainen että keikkailen. Saatan saada aamulla klo10 puhelun että pääsisitkö klo 13 lähtien iltavuoroon. Jos lapset ois kotona, en vois lähtee sillä en saa niitä minnekään sitten hoitoon järkevästi ennen iltavuoron alkua.

Mä en koe siitä huonoa omatuntoa. Vapainani siivoan, rentoudun ja olen valmiudessa lähtemään heti töihin jos kutsu käy.
Mulle riitti se 3 vuotta täyspäiväisenä kotiäitinä. Loppuunpalamisesta ja masennuksesta toipumiseen menee aikaa ja koen että nää vapaapäivät ovat osa itseni hoitamista ja eheyttämistä. Jos lapset ei viihtyis päiväkodissa tai mulla ois epämääräisiä viboja hoitopaikasta, tilanne ois eri, mutta tunnen että lapset voivat hyvin ja kiintymyssuhde kumpaankin lapseen on hyvä.

Ja juu, ehkä "selityksen makua" - kyllä, oon joutunut miettimään onko tämä OIKEIN.. Lähinnä mitä MUUT ajattelee. Ajatteleeko ne et oon huono äiti, laiska tai jotain. Lopputulos on se, että ei ne muut tiedä mun ja mun perheen asioita niin hyvin kuin mä, joten samapa tuo mitä ne ajattelee. Smiley
tallennettu
Solnishko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #34 : 03.11.2014 15:13:14 »

Tuo  Shocked oli ihan itselleni, mulla on ollut ihan pirun tiukassa nämä 'säännöt' miten Hyvä Äiti toimii. Hyvin se päivä mullain meni, ainoastaan Alkossa mietin hetken että ihan varmasti kohta pälähtää joku päiväkodin täti tänne kun minä täällä pyörin keskellä päivää yksin. Pieni paikkakunta, kerran juhannussaunakalja kädessä pongattu on loppuelämänsä rapajuoppo.

Muuten hyvin pitkälti samoja asioita ja samaa mieltä niistä olen. Kun itse tietää mitä tekee ja millä perusteella niin onko sillä sitten niin väliä mitä ne muut siitä ajattelee. Muussa elämässä ei ole koskaan kauheasti kiinnostanut tuo, mutta tämä Äitys se on jotain, johon jo raskausaikana tuntuu vähän kaikilla olevan jotain sanomista ja jostain syystä vielä oikeus kommentoida ja arvioida ihan vapaasti. Jos ei muuta niin mahan kokoa, onko se liian pieni vai liian iso? Ja synnytitkö vai leikattiinko ja miksi näin? Yksi mummeli kyyläsi jopa terveyskeskuksessa mua kun esikoinen oli vauva ja koki asiakseen tulla kysymään, että riittääkö mulla hyvin tissimaitoa vauvalle? Ööh, anteeksi mutta tunnetaanko me?  Cheesy

Oikein hyvältä kuulostaa vapaapäivät, meillä myös lapset viihtyy päivähoidossa ja se on kyllä iso helpotus siihen rumbaan kun ei tarvi itkuisia lapsosia koskaan sinne väkisin raahata ja jättää.  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: