Sivuja: 1 ... 21 22 [23]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: saturnuksen transiitit  (Luettu 231993 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #330 : 31.12.2022 16:50:09 »

meryem
Kuulostat juuri niiltä ihmisiltä, joille  saturnus on pahis,
ihan niinku joillekin  pluto..
Stereotyyppistä astrologian tulkintaa.
Tiedän karttasi,
ja jos yhtään tutkailet vuoden 2008 karttaasi,
niin sieltä löytyy paljon painokkaampia transiitteja eli yhtymiä
Katopa  jupiter n transiittia peruuttamisineen,
onko se oikesti hyvä joulupukki vai liika on liikaa ja burnout,
ja entäs  chiron kuunsolmu MC.llä,
ei mithää väliä vai?
 aspect_opp IC

pointtina Anne Masseyn oppi, jotta tapahtumat vaatii kolme, ainakin, tapahtumaa kartalla,
toistaa ja korostaa,
ei yksi pääsky kesää tee..
Sitä paitsi  saturnus on nimenomaan henkinen planeetta,
ja neliö on rakennuspalikka.
Intiaanien ja lappilaisten tiipiit ovat ympyräpohjaisia,
meidän maailma on kulmikas rahaa myöten.
Luepa kirja Papalagit,
there is luck for you.

Ja ehkä seuraavan  saturnus aspect_squ
homman nimi onkin  ceres  neitsyt angel
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #331 : 01.01.2023 12:29:39 »

nikki,
olet osittain oikeassa. Luulen sen johtuvan siitä, että tällaiselle amatööri astrologiaharrastelijalle  saturnus ja pluto ja niiden tekemät peruskuviot kartalle on niin helppo huomata. Siksi niistä usein tulee syyllisiä. Joo, varmasti 2008 oli paljon muutakin kartalla menossa, kiitos, pitääkin tutkia noita mainitsemiasi kuvioita tarkemmin siltä ajalta.

Ei ne tietenkään oo merkityksettömiä, mutta kun ei aina osaa etsiä/nähdä niitä muita tekijöitä  Smiley Samoin tässä ajassa on tr.  neptunus kuvioita, joilla uskon, että on oma vaikutuksensa.

 saturnus henkinen planeetta, no kyllä varmasti.  ceres ja hoivaaminen  saturnus aspect_squ velvollisuudet, joo aavistelen mistä tässä on kysymys.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #332 : 02.01.2023 17:58:23 »

Joopati,
eiks se ollut tr  neptunus aspect_con kuu
no,  aspect_squ neptunus ceres
ja tr  ceres  neitsyt seilaa pitkin vuotta  neitsyt :stä  vaaka :aan ja takaisin,
eli  aspect_opp ja  neptunus ceres t-ristinä
ja yhellä kuunpaluullasi  ceres huutomerkkinä  askendentti :llä
ja jos vielä katsot ensi vuoden ap-karttaa, niin huomaat, miksi se onkin  ceressaturnus :sta unohtamatta..

Suomen tulevalle ap-kartalle tuo  ceres  jousimies tulee nousulle ,:aspect_con: mars aspect_squ saturnus kalat
huoltovarmuus, nälänhätä, saattohoito, mikä??
Sotaveteraanien sukupolvi harvenee vuosi vuodelta.
Tuonti ja vienti.
Ruumiit kompostoidaan kuten ison lätäkön takana...
entiijä, pikkase huolettaa..

Ja
tr  saturnus  aspect_squ
onhan tuo neliöinyt tovin jos toisenkin omaa  venus merkurius skorpioni rykelmää,
mut enpähän tiijä..mitä se on ajoittanut, isien mailta puita katki poikki pinoon,
vastuuta päätöksistä,
vastuuta töissä, sijaisuuksia, pyöreitä vuosia ei juhlittu, olin hissun kissun..
mutta siis,
huomasin, jotta kun  merkurius rx pysähtyy 18.1.2023 asteeseen 8  kauris,
niin tr  saturnus 24  vesimies aspect_squ oma  aurinko skorpioni
ja tr  venus 19  vesimies  aspect_squ oma  merkurius skorpioni
ja sitten oma ap- saturnus on 19  vesimies eli sille  tr venus aspect_con
että ympäri käydään ja neliötä pukkaa.
Kun tuo  merkurius pysähtyy ,
niin se on  aspect_kvi  marskaksoset
ja voisinpa kuvitella muutamankin kolarin maanteille..ja henki kiikun kaakun pysähtyneellä  merkurius :sellä
varsinkin kun vielä on
mukava
 aurinko pluto 28  kauris
ydinenergia

männessä näkköö police
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #333 : 05.01.2023 10:13:26 »

Olipas taas mukava lukea nikin avaamista ja kirjoitusta, jotenkii vaan loksuu omassa päässä asiat kun näitä lukee.

Minoon miettiny  saturnus  aspect_con  aurinko transiittia, se kun on tässä menossa/tulossa.
Kattoo ny, pääosin odottelen hyviä asioita...josko vaikka ikuinen saamaton epäonnistuja joskus muuttus ja sais itsearvostusta, eikä olis toisten komenneltavana suotta, kun itsellä olis potentiaalia vaikka mihin. Ainakin tälläiset asiat sieppaa itseä tällä tuumaa aika paljon.

Näyttäis siltä, että taaksepäin katsoen  saturnus  aspect_con  aurinko on ollut aloittamassa uudenlaista jaksoa ihmissuhteissa, ainakin 21 vuoden aikana 3 kertaa. Siltä se näyttäis tälläkin kerralla, tiedä häntä sitten.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #334 : 06.01.2023 17:22:12 »

kiitos Kuuhilda, itellekin antoisaa tää vuoropuhelu,
kun nääs tulin aattelleeksi tuon  saturnus :n liikettä,
että jotta sehän tulee mun ap-kartan yodin kannaksi ja justika sun synttärien aikoihin,
eli ajoittaa mun yodin, jonka kärkenä on loppuasteen  kuu leijona  askendentti :lla.
tjaa
Sun  aurinko  aspect_opp Panacea rx  leijona
quick fix, hah, nopia apu särkyyn ja ongelmiin, juurisyy setvimättä?

Onko mies lääkäri, ap-Asclepius  aspect_con sun  kuu, vai aiheuttaa päänvaivaa..

Silloin, myös sun ap:llä on  neptunus  venus 24  kalat  aspect_tri mun  aurinko skorpioni
Sinulta se voi viedä alat alta  Grin, minulta ei niin tarvis, kun muutenkin vispaa omiaan tuo oikia jalka..
 kalat ja jalkaterä ja silleen..
Vai vaatiiko se mielikuvitusta, kuoharissa sormus vai luiskahtaa käsistä ku saippua..

tr  juno on mun IC:llä,  oinas,
ja sulla onkin ap- vertex juno 7 huoneessa.
Laitetaanko syränhymiö vai mitenkä? smitten
Että jos se onkin  juno aloittamassa parisuhdetta?
 natal  vertex ja t-ristinä  saturnus onnenpisteenä,
ja ap:llä onnenpiste nousulla.
Ja tr Lilith 4  leijona mun kuulla ja  aspect_con sun  vertex
polokasetko ekana kakkua leikatessa, häh?
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #335 : 09.01.2023 21:48:45 »

Sama fiilis täällä kuin Kuuhildalla, ajatukset vaan lähtee laukkaan ku lukee nikin kirjoituksia. Sitten tuntuu, ettei osaa itse ilmaista sanallisesti minkäänlaista järkevää vastinetta.

Miten en tuota  ceres huomannut, vaikka se todellakin on mun paluukartoilla ku huutomerkki nousun lähistöllä ellei sitten ihan nousulla.

neptunus tr. ja jalat, juurikin mun jalat kaipaa huomioo, hemmottelua ja hoitoa. Ne on kannatellu mua hyvin, mutta saanu ihan liian vähän kiitosta tai huomioo. Nyt tuo täytyy korjata.

 ceres The asteroid Ceres represents cycles of loss and return, attachment in relationships, and ultimately self-nurturing or self-care.

Juurikin näin, tää on mulla ollu jo jonku aikaa teema proge  kuu neitsyt kanssa, mutta ehkä vielä teeman teroitus  ceres kautta ennen ku progekuu vaihtaa merkkiä.

Ikäkautena 40 on sellanen mihin  saturnus ei liity, enemmän tuo  neptunus ja myös  pluto  aspect_squ tähän ikäkauteen kyllä nuo  ceres teemat sopii hyvin. Elämä alkaa näkyä myös kehosta ja pohtii olenko hyvä itselleni.

Miksi minä siis täällä  saturnus aiheessa hillun, no noiden nikin  ceres pohdintojen takia tietysti coolsmiley sori jos meni ohi aiheen - En siis sitten tiedä mikä rooli  saturnus aspect_squ tulee tänä vuonna mun kartalla olemaan vai jääkö se tuon  ceres varjoon.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #336 : 11.01.2023 01:19:53 »

Juu, tuo, nikki mykistää ja antaa niin paljon ihmeteltävää, että joskus vastaus jää sille matkalle  laugh

Toistaiseksi jäin luupittamaan vain sitä, että tuo kuvaus  aurinko  aspect_opp Panacea tuo ikävästi mieleen hampaat. Joita myös  saturnus osoittelee  laugh

"Something used to solve all problems"

Kävin Wikipediassa kurkkamaassa Panacean mytologiaa, ja myös tuo liitetään häneen. Resonoi. Mahtaa olla myös yksi asia jonka kanssa kamppailen...että en edes yrittäisi moista.

Ja tuokin Asklepius.

Ja ajatuksiin vilahtaa näistä molemmista yrttilääkintä. Kiinnostaa paljon, ja jonkin verran asiaan perehtynyt, mutta jokohan jo ihan tosissaan ja enemmänkin?
Oisko se se päävaiva?

Jaa.... kuitenkii astuu hevonen (taas) jalkaterälle ja klemputan monta viikkoa...pysty mitään tekemään niin sukeltelen sitten vaan nikin avaamiin mielenkiintoisiin astrologisiin näkemyksiin  Cheesy

Mää jo aiemmin kattelin tuota Ap:ta, että näyttäskönää tosiaan parisuhteelta  juno ineen kaikkineen, saappa nähä, saappa nähä. Voi kai tuo olla oikeusjuttuja ja vihamiehiäkin edelleen  uglystupid2

Ai niin kun meillä oli tuo  kuu aspect_con  vertex kimppa tuolla.

En mää sentis kakkuja ala leikata...en, vaikka haluaisinkin. Oon ymmärtäny että moisessa vankilassa voin pahoin, sinne mun ei pidä vapaaehtoisesti mennä.

Miäs olis  aurinko  rapu , jotta itsenäisyyteen saattaapi jokunen asiankohta liittyä.

Noh, niin tai näin, niin joku pitkällinen asiaintola tästä varmasti kehkeytyy, kun  saturnus on perustuksina.

Joskus alkanu suhde, joskus sinkkuus, joskus tietynlainen erakoituminen tai uudenlainen suhtautuminen.

Toki tässä on nyt sellaistakin meininkiä, että olis töitä, suhteita, sopimuksia, yhteistyökumppaneita ja kaikkea sitä sellaista.
 juno  vaaka  saturnus saattas olla oikein hyväksi tuollaisellekin osastolle.

Jaa, ja entäs jos mulle iskeekin 40 kriisi? Mitähän se pitäis sisällään semmonen?

Sitten tarvittis tehdä elämäntaparemontti.  saturnus on paras kaveri siihen kyllä.
Ehkä 40 kriisi vois hyvinkin olla pysyvä elämäntapojen muutos?


« Viimeksi muokattu: 12.01.2023 23:20:39 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #337 : 15.01.2023 16:44:27 »

Elämäntapamuutos..
Piti katsomani etymologian kautta sana lifestyle
ja jonku psykologin mukaan se on omaksuttu / muodostunut varhaislapsuudessa olemukseen.
Mutta siis se ei ollut pointti,
vaan yllättäen siinä alla oli sana forty  angel
joka lukuna esiintyy paljonkin raamatussa (alotat sen 40 päivän paaston ihan ekana,  ceres, ja henkisen samalla  saturnus )
mutta siis siellä oli mielenkiintoinen sana maturity eli kypsyys, täysi-ikäisyys, erääntymispäivä / -aika
että silloin sitten viimeistään, parasta ennen, aikuisten oikeesti.

https://www.etymonline.com/search?q=lifestyle

Sitten mä luin Liz Greenen Saturn, A New Look at an Old Devil -kirjasta kohtaa  saturnus /  jupiter
kontakteista, että, mitenkä sen nyt lyhyen lukemisen selittäs, ytimen,
 että ihmisen ei pitäisi tavallaan rangaista itseään masennukseen asti  saturnus rutiineilla, syödä elääkseen ja elää syödäkseen jne,
vaan löytää myös  jupiter :n usko ja luottamus, toteuttaa omia idealistisia haaveitaan, tehdä niistä  saturnus konkreettisia.

Että oisko se niin, että siihen elämäntapamuutokseen tarviis paitsi sitä  saturnus :n henkistä selkärankaa (kypsyyttä)
myös  jupiter :n joviaalia asennetta ja uskoa tulevaisuuteen.
Josko se  jupiter auttais asettamaan päämäärän sille muutokselle.
Ja jos se elämäntapa on omaksuttu joltain osin omilta vanhemmilta lapsuudessa,
niin vois katsoa taaksepäin ja tiedostaa mikä siinä on hyvää,
mikä karsittavaa muutoksen myötä,
sitten tarkastelis omaa vanhemmuuttaan ja miettis mitä lapsilleen välittää eteenpäin elämäntavoillaan,
ja jos tekee muutosta, senkin mahdollisuus välittyy jälkipolville.
Että ei tarvitse kangistua kaavoihin.

Siiten mä katoin Ageharmonics karttaa, jonka syntyperiaatetta en ole oikein sisäistänyt, enkä muutenkaan.
Huomasin vaan, että syntymäpäivän aikaan siinä on kaikki akselit yhtenä, eli esim  askendentti ja DC sama aste,  kuunsolmu :t samassa, DC -IC JNE.
En ole perehtynyt sen tulkintaan,
mutta huomasin omalta forty harmoniakartalta, että  saturnus korostui olemalla samassa asteessa  askendentti /DC kanssa,
ja mietin, jotta mitä silloin, niin vanha isähän se siinä äidin kuoleman jälkeen huolehdittavana, (natal  saturnus Alasolmu , my duty)
ja MYÖS sitä  saturnus perintöä itelleni jättämässä,
jotakin mitä itse jätän sitten lapsenlapselleni, jolla on  saturnus vesimies  aspect_con omani.
Yhteisöllistä vastuuta. Lapsella on  saturnus vesimies aspect_sex chiron oinas ja oma  uranus  ceres  neitsyt tulee yodin kärjeksi.
Outo mammukka-äiti..hillitsee äkkipikaisuutta ja puhaltaa pipit poies.

Että se  saturnus kypsyttää.
Kriisi oli mahdollisuus.
Ja maailmankaikkeus järjestää kypsyyskokeita.
Ja sitten tulee se  uranus :n puolitus seuraavaksi, että oisko vielä eräpäivän jälkeen muutosmahiksia, 42-vee?
Ja sitten tulee  chiron :n paluu 50-vuotiaana, joka testaa ootko saamapuolella vai maksumiehenä elämän tantereella..
miten oot leiviskäs hoitanu..
 chiron :n rata nimenomaan liikkuu noitten kahden välissä,  saturnus /  uranus.
muistaakseni.... angel

 kuu kulkee  skorpioni:n alkuasteilla ja  aspect_con sun  saturnus Kuuhilda,
ajoitus ennen kaikkea  smitten

tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #338 : 29.06.2023 21:36:53 »

Tulipa Virpi Karjalaisen  saturnus blogiteksti hyvään aikaan

muistin, että ainiin, tällaista on kun tr.  saturnus aspect_squ rx stelliumia.

Se on mennyt mun natal  vesta ohi, nuotio on vaan haipuva musta hiillos. Seuraavat kaksi vuotta mennään  saturnus tahdissa. Ehkä etsimässä uutta kipinää?

Mutta en ole sitä mieltä, että  saturnus on vain pahis. Kun mun kartalla oli tr.  saturnus aspect_con rx  jupiter 6. huoneessa sain hienon työmahdollisuuden, joka on kantanut tähän päivään asti. Siinä sain opetella hyvällä tavalla  saturnus 6. huoneessa rutiineja ja velvollisuuksia. Se oli hienoa, jonkinlainen palkinto kai aikaisemmasta työstä (opiskelusta) kun tuollaisen tilaisuuden sain.

Mun parisuhde kesti  saturnus 7. huoneessa. Viime aikoina tr.  saturnus on ollut MC:llä ja 10. huoneessa ja kyllä töissä on ollut raskasta! Sekä henkisesti että fyysisesti. Mitään keventäviä aspekteja ei nyt 10. huoneeseen ole, että vielä jonkin aikaa pitäisi jaksaa.

Kypsytellään tässä nyt sitten pari vuotta ja katsotaan mitä tuo  uranus :n puolitus tuo. Ehkä siihen mennessä jotain suuntaa on jo selvillä. Katsotaan sitten mitä  saturnus neliöiden jälkeen on jäljellä. Se mikä sitten on jäljellä se pitää.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Sivuja: 1 ... 21 22 [23]
  Tulostusversio  
 
Siirry: