Sivuja: [1] 2 3 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: saturnuksen transiitit  (Luettu 231990 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« : 09.05.2006 10:06:19 »

Onko kellä kokemusta Saturnuksen transiiteista? Onko mitään positiivista sanottavaa?

Itselläni on parhaillaan  saturnus aspect_sex mars ja  saturnus aspect_sex pluto. Tämä jälkimmäinenhän on tietysti sukupolvitransiitti, mutta kun ovat Marsin kanssa niin tiukassa yhtymässä, niin kaiketi voi lukea tuon jälkimmäisenkin keskimääräistä merkittävämmäksi...

Samaan aikaan päällä  pluto aspect_sex merkurius ja  pluto aspect_sex uranus (tässäkin samanlainen yhtymäkuvio kun yllä)

Aiemminhan olen jo täällä valitellutkin tuon  pluto aspect_sex merkurius: ksen  ilmaisuun tuomaa ärhäkkyyttä ja taipumusta "suoriin sanoihin" vähän turhankin usein.

Nyt kuitenkin kiinnostaa enemmän tuon Saturnuksen transiitit.

Tuntuu, kuin suhtautuisin tavallista(kin) tuomitsevammin kaikkiin, jotka eivät ole kyllin nopeita tai älykkäitä tai tai tai (itse sen sijaan olen täydellinen, ainakaan mitään vikaa löydä en... Grin, näin Raptoria lainatakseni)

Yhdistettynä tuohon kärkkäyteen sanoa suorat sanat, on ollut viime aikoina aika työ nieleskellä töissä, ettei vallan työilmapiiriä pilaisi.

En itseasiassa osaa edes sanoa mitä näistä transiiteista "syyttää" tästä kärsimättömyydestä ja tuomitsevuudesta.

No tämän pitkän selityksen jälkeen kysyisyin teiltä kuitenkin, että mitä positiivista nuo Saturnuksen kuviot voisivat tuoda tullessaan?

Sekstiilihän on kuitenkin helppo transiitti, luulisin.
Ja Saturnuksestahan löytyy kait niitä hyviä puoliakin sen iänikuisen rajoittavuuden ja kouluttamisen vastapainoksi.
Eikä kait koulutuskaan koskaan pahaksi ole...
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #1 : 09.05.2006 11:40:01 »

Minä myös haluaisin kuulla ne saturnuksen hyvät puolet... 2funny

Herätys Lilli + May ja muut konkarit

t. Elviira
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.05.2006 12:02:24 »

Hereillä ollaan viimeistään nyt.  Cheesy

Itse olen niitä, jotka ovat Saturnuksen kanssa hyvissä väleissä. Johtunee siitä, että se on syntymäkartalla enimmäkseen hyvin aspektoitunut, vaikka oppositio Marsiin ja neliö Merkuriukseen vähän tuovat kapuloita rattaisiin.

Transitoivana Saturnus rankaisee vastuuttomia ja niitä, jotka yrittävät mennä siitä, missä aita on matalin. Kurinalaisuus, ankara yrittäminen ja ahkeruus tuottavat yleensä palkinnon. Taannoin Saturnuksen köllötellessä AC:llani sain mm. palkankorotuksen ja tässä harrastustoiminnassa vastuu alkoi painaa (lue: moderaattorin työ alkoi). Saturnuksen paluun aikoihin olin onnistunut säästämään sen verran rahaa parin vuoden työssäkäynnin jälkeen, että matkustelu tuli mahdolliseksi.

Mikään onnenkantamoisten tai yllätysten planeetta Saturnus ei todellakaan ole, mutta en minä sitä minään hirviönä näe. Saturnus-transiitin aikana voi saada hyvinkin paljon aikaiseksi, jos vain saa itsensä ruoskittua sopivaan suunnitelmallisuuteen ja työvireeseen. Aikaansaannoksista saa sitten kiittää puhtaasti itseään.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #3 : 09.05.2006 12:56:22 »

Tuolta omasta astrosta kävin kurkkimassa ja tällaista siellä luki:
saturnus: Kykyni luoda rakenteita ja tunnistaa omat voimavarani
Kuulostaa ihan positiiviselta.

Että kaipa tuo minun  saturnus aspect_sex  mars/ pluto voisi tarkoittaa aikamoista mahdollisuutta myöskin.

Ja kuten Lilli sanoi, ilmaiseksi on kai turha mitään odottaa, mutta mahdollisuuksia lienee ilmassa, mikäli yritystä löytyy.
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #4 : 09.05.2006 13:16:39 »

Itselläni on juuri tarkassa yhtymässä Asc:iin, jotenkin tuntuu, että siinä onkin repimistä, että löytää ne positiiviset puolet tuosta saturnuksesta, vähän niin kuin että revi nyt tästäkin huumoria, että huh, huh


t. Elviira
tallennettu
Bella
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2006 15:01:43 »

Minulla  saturnus aspect_con mars ilmeni melkoisena turhautumisena työhön, en oikein jaksanut enkä saanut mitään aikaiseksi. Heti perään, eli parhaillaan  Huh , saturnus on ohitellut askendentti iani ja se on tuntunut ainakin parisuhteen tökkimisenä ( aspect_opp Desc), varsinkin kun  chiron on myös oppositiossa eli seiskahuoneessani. Tai näin ainakin itse olen ajatellut  :Smiley Osaako joku tätä paremmin selitellä? Eli tosiaan, pitää koittaa repiä sitä huumoria jostain...  Cheesy Nyt sen sijaan töiden kanssa menee jo paremmin.
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #6 : 16.05.2006 16:48:38 »

Hei Bella,

mulla on myös  saturnus aspect_con :askendentti:vaikuttanut parisuhteeseen, koska/ilmeisesti kun mulla myös  :chiron:heiluu oppositiossa  askendentti

t. Elviira
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #7 : 16.05.2006 17:15:03 »

Heh, täällä yksi joka on hakannut Saturnuksen kovien transiittien aikana päätään seinään niin monta kertaa että alkaa pikku hiljaa ymmärtää Saturnuksen tarkoituksen... se itsekuri, pitkäjänteinen työ, vastuu, velvollisuudet...

Itselläni oli muuten aika samaa kuin Lillillä eli  saturnus aspect_con askendentti  -transiitin aikana vastuu lisääntyi töissä. Mutta nimenomaan niin että olin itse tehnyt työni kunnolla ja siksi minulle lisättiin vastuuta.

Ei kai nuo Saturnuksen transiiti ikinä mitään ilotulitusta lupaa, mutta eikös kehittyminen työssä ole mukava asia?  saturnus aspect_sex mars voisi myös kuvata samantyyppisiä juttuja, eli silloin pystyy vakaasti editymään työssään. 

Riippuu tietysti siitä miten nuo planeetat ovat syntymäkartalla sijoittuneet. Saturnuksen kova kulma Marsiin voikin jo olla vaikempi transiitti, ainakin itselläni oli silloin vaikeaa töissä eikä pahemmin huumori kukkinut...

Minulla oli muuten raskausaikana tr. saturnus aspect_tri aurinko ja aika mukavasti se toi voimaa kestää ison mahan kanssa pitkäjänteisesti odottaen palkintoa, joka sitten tulikin Saturnuksen siirtyessä eteenpäin.  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #8 : 16.05.2006 19:11:55 »

Mullakin kieltämättä työt on nyt sillä mallilla, että jos osoitan kelpoisuuteni hoitamalla työni hyvin, saattaa siitä hyvinkin ura urjeta.
Toisaalta ei juuri tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa konttorissa nyhväys...
No tulevaisuus näyttää. Nousu-neitsyenä ja kuu-kauriina en kaiketi voisi heittää töitä ihan lossiksi vaikka kuinka tympisi.  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 16.05.2006 20:04:15 »

 saturnus aspect_con kuu erakoitti omiin oloihin,
hyvä kun kaupassa viitti käydä..
samalla se toimi jonkinlaisena moraalisena omanatuntona,
tavallaan rankaisin itse itseäni,en ihan sen uskonlahkon kidutuksen mukaan kuitenkaan,mutta olo oli vähän kuin vanhassa hyvässä sarjassa "kukkakimppu piikkilankaa" noin kuvainnollisesti
ja nyt kiinnostas tietää mitä  saturnus aspect_opp saturnus voisikaan tarkoittaa,tulossa tänä vuonna sekin,
päästänkö vihdoin vanhoista rajoitteistani irti vai rakennanko niitä itselleni lisää,kun se transitoiva  saturnus yhtyy samalla 8 huoneessa onnenpisteeseen?
luulisi olevan kunnon henkinen harppaus eteenpäin...leijonaa vielä
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #10 : 17.05.2006 07:04:01 »

nikki, tuo  saturnus aspect_con kuu oli myös minulle todella vaikeaa aikaa. Nimenomaan se erakoitti ja vieroitti muista, sitä halusi todellakin vain olla omissa oloissaan välittämättä muista. Pakolliset suhteet, esim. äitiin, olivat aika nuivia. Tietysti tr. saturnus sahasi siinä vielä niin pitkään että teki kolme ohitusta ja tuo ikävä aika vaan kesti ja kesti...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #11 : 17.05.2006 07:22:06 »

hei Nikki ja Kaurisenergia !

Mitenkäs teillä nyt sujuu ton  saturnus aspect_con :kuu:jälkeen ja kuinka kauan sitä kesti ?

t. Elviira
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #12 : 17.05.2006 08:42:44 »

Minulla ensimmäinen tarkka tr. saturnus aspect_con kuu ohitus oli elokuussa 2004, sitten keväällä 2005 saturnus peruutti mukavasti juuri Kuuni päälle ja siinähän se oli liki koko kevään niin että vasta toukokuussa vuosi sitten lähti eteenpäin. Varsinainen "helpotus" tuli vasta kun se siirtyi Leijonaan.

Kyllä minulla muutama ystävyyssuhde kariutui tuona aikana, eikä näin jälkeenpäin ole mitään tarvetta lähteä korjailemaan noita. Noiden ihmisten aika on varmaan lopullisesti ohi elämässäni, mutta uusia on tullut tilalle.
Äitisuhde säilyi kyllä, vaikka välillä tunsinkin syvää vihaa häntä kohtaan. Näin jälkeenpäin ymmärrän ehkä hieman paremmin hänen kantansa tuona aikana.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2006 09:16:35 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Bella
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #13 : 17.05.2006 09:28:45 »

Huomasin nyt, että juuri kun pääsen eroon  saturnus  aspect_con  askendentti sta, ja syksyllä alkaa vaikuttaa saturnuksen paluu, niin se on samalla  aspect_opp  kuu ... voi voi, miten tämä sitten mahtaa ilmetä, jos yhtymä kuuhun erakoittaa? Saisi jo tämä piina loppua!  Tongue Toivottavasti samanaikainen  saturnus  aspect_tri  aurinko ja  aspect_tri  neptunus kuitenkin helpottaa asioita. Saapa nähdä joudunko kuitenkin luopumaan takkuilevasta mutta niin rakkaasta ihmissuhteesta  Undecided Vaikka tietysti itsestähän se on kiinni eikä jostain taivaankappaleista!  Wink
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #14 : 17.05.2006 10:11:19 »

Minulla on tuo Saturnus peruuttelujensa vuoksi hengaillut jo kauan itsensä lähistöllä, eli tekee orbista riippuen paluutaan todella kauan tai useissa jaksoissa. Sitä en ole oikeastaan kokenut kovin vaikeana, vaan olen hyväksynyt aikuistumisen ainakin toistaiseksi melko ongelmitta.

Enemmän hankausta tuntuu aiheuttavan pitkään jatkunut  saturnus  aspect_squ  askendentti . Läheisiä ihmisuhteita on katkennut ja olen nähnyt monen ihmisen uudessa - ei niin imartelevassa - valossa. Tässä samassa syssyssä Saturnus tekee myös oppositiota Marsiin ja Merkuriukseen, joten ihan tyytyväinen olen, kunhan se malttaa liikkua vihdoinkin eteenpäin ensi vuoden puolella..  :Smiley

Sitten se tuleekin MC:lle ja kymppihuoneeseen, mikä _toivottavasti_ merkitsisi jotakin positiivista työrintamalla - eikä sitä, etten saa äitiysloman jälkeen mitään töitä.  Undecided Silloin toisaalta on edessä myös tuo oppositio Kuulle. "Jeejee".  Cheesy

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: [1] 2 3 ... 23
  Tulostusversio  
 
Siirry: