Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Himokuntoilijat ja sohvapotut  (Luettu 8048 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« : 03.05.2013 11:05:12 »

Silmiini osui artikkeli tutkielma 20 000 kuntoilijan aurinkomerkeistä. Yllättävää tuloksessa oli se, että jakauma oli hyvinkin selkeä, tietyt merkit viihtyivät urheilullisissa puuhissa selvästi eräitä merkkejä useammin. Englanninkielinen artikkeli löytyy tästä:

http://www.femalefirst.co.uk/health/fitness-written-in-the-stars-290023.html

Tiivistettynä 20 000 kuntoilijan horoskooppimerkit jakautuivat seuraavasti:

1. Härkä 19%
2. Kaksoset 13%
3. Vesimies 10%
4. Vaaka 10%
5. Kauris 9%
6. Rapu 8%
7. Leijona 7%
8. Oinas 6%
9. Skorpioni 6%
10. Jousimies 5%
11. Kalat 4%
12. Neitsyt 3%

Kyllä Härän sijainti noin selvällä ykköspallilla vähän yllätti, mutta toisaalta, merkin ominaisuuksiin kuuluu kestävyys ja määrätietoisuus, eli jos urheiluharrastus on aloitettu, sitä jatketaan vielä silloinkin, kun muut ovat hyytyneet rinnalta.

Urheilijoista on tehty ennenkin tutkimuksia ja astrologian toimivuus on jostain syystä helpoin todistaa juuri sporttisuuden kautta. Ranskalainen Michel Gauquelin totesi mm. että huippu-urheilijoilla Mars sijaitsee usein nousun tai MC:n lähellä.

Mitenkäs suhtaudutte tuohon listaan, löydättekö itsenne sohvapottujen joukosta vai kuuluuko liikunta harrastuksiinne ja missä muodossa?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #1 : 03.05.2013 12:21:44 »

hmm.. olenkin miettinyt onko näillä jotain merkitystä, ilmeisesti.. olen neitsyt ja täysin sohvaperuna.. samaan kastiin kuuluu myös poikaystäväni, kalat ja äitini jousimies.. Smiley
tallennettu

..just go with the flow..
Elwyn
Vieras
« Vastaus #2 : 03.05.2013 13:14:32 »

Luokittelen itseni sekä kuntoilijaksi että hyötyliikkujaksi, ja harrasteltua tulee keskimäärin ainakin pari tuntia päivässä.. Lajit riippuvat kiinnostuksesta, ajasta ja rahasta, mutta olen lenkkeillyt säännöllisesti kohta 17 vuotta ja kesät ajan pyörällä parhaimmillaan kymmeniä kilometrejä päivässä (+lenkkeilyt päälle). Kuljen myös kaikki mahdolliset työ&kirjasto&kauppamatkat jalan tai pyörällä.

Jos olisi rahaa kuntosaleihin tms., niin varmaan olisin treenannut koko talven salilla ja hankkinut sukset kans. Olen vuosien mittaan viettänyt aika paljon aikaa puntilla, erilaisissa jumpissa ja joogassa. Itsekseni olen harrastanut mm. pilatesta ja venyttelyä.

Raha määrittelee liikaa tätä(kin) harrastusta, se on iso harmi. Jos saisin päättää, niin kaikki urheilu olisi ilmaista, koska jo nyt nousevat seura/sali/ties mitkä-maksut karsivat nuoria harrastuksista, välineet maksavat jne. Onneksi sentään jotkut lajit (kuten frisbeegolf tai juoksu) ovat suht edullisia, ei tarvii kuin hyvät kengät ja frisbeet maksavat 10-15€/kpl.

Ja minähän olen  askendentti vaaka aurinko vaaka kuu harka Cool  mars sijaitsee myös 10. huoneessa.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2013 13:19:11 kirjoittanut Elwyn » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 03.05.2013 13:28:22 »

Terminologia taas tässä tekee tepposet: Kieltäydyn ehdottomasti 'kuntoilija' määritelmästä, sillä kunto ja sen kohoaminen ei kiinnosta niin sitten pätkääkään, ainoastaan liikunnan ilo. Ja tulevana viikonloppuna on tulossa vähintään 12 tuntia sitä liikuntaa.  Grin
Minulle sopivien lajien erityisedellytykset: Lajissa ei kilpailla ja se on liikunnallisesti vaativaa (=välillä joka raaja tekee eri asiaa yhtä aikaa...).

Kilpaurheilun kiinnostavuuteen voisin kuvitella vaikuttavan ihan eri seikat, kuin siihen että tykkää liikkua tai kuntoilla. Urheilu on nykyään ensinnäkin hirveän isoa bisnestä ja toiseksi kun on niin paljon ihmisiä, niin huipulle ei pääse ellei ole sitä voittamisen tahtoa.

Kuntoilija/liikkuja puolestaan motivoituu aivan eri tavoin ja lisäksi eri liikkujat vielä keskenään eri tavoin. Jotakuta kiinnostaa säännöllinen kuntoilu ja kunnon kohoaminen, jotakuta toista sitten taas se että se itse liikkumisen prosessi on nautinnollinen eikä säännöllisyydelläkään ole niin väliä. Ja varmaan on sitten vielä kaikenlaista siltä väliltä.

Jos minulle esitettäisiink kysymys 'oletko kuntoilija?' vastaisin ei, siitä huolimatta että sitä liikuntaa on tulossa se noin 12 tuntia ensi viikonloppuna.  Grin  Kysymyksenasettelulla vaikutetaan kaikkien tämänkaltaisten tutkimusten tuloksiin.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Elwyn
Vieras
« Vastaus #4 : 03.05.2013 14:41:08 »

Mulla on sohva edelleen lähinnä romuvarasto Grin Katson leffatkin mieluiten tietokoneelta just siksi, että siinä samalla on näppärä tehdä välillä muitakin hommia, kirjoittaa raportteja jne.

Sähköpyörä ei kävis mulle kun parasta pyöräilyssä on nimenomaan se tunne kun jalat tekee työtä ja mitä pitempi&vaihtelevampi matka niin sitä parempi.. Onneksi täällä on hyvät pyörätiet Cool
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #5 : 03.05.2013 17:41:53 »

Noh, härkä ja Jousimies yllättävää...mutta mutta, kuntoilu on kyllä semmosta pitkäkestosta hommaa.
Minä varmaan sovin tuonne minne nuo vesimiehet näyttävät menevän muutenkin, en himoliiku, enkä varsinaisesti harrasta mitään, mutta liikun silti epäsäännöllisen säännöllisesti aika lailla.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #6 : 03.05.2013 19:15:11 »

 aurinko oinas kuu jousimies nousu jousimies

Mikä ihana selitys sille, että soffa kutsuu  Cheesy

Tykkään joogasta ja uimisesta. Kummassakaan ei tule hiki ja uidessa saa olla pötköllään koko ajan, joogassakin paljon...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #7 : 03.05.2013 19:35:32 »

Mulla kala Mars, ja joo, se on semmosta flow hommaa, joku lenkkeilykin, en tykkää että mua häiritään Cheesy Mut mut, Kuu oinaassa...ja stelliumissa tuon Marsin kanssa...että jos suutun kunnolla, niin lähtee lapasesta ja  siihen ei auta muu kuin ärhäkkä liikunta ja fyysinen toiminta...kuten vaikka lumihangessa juoksu.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 03.05.2013 19:36:00 »

Minulla on Aurinko Kaksosissa, Kuu Härässä ja nousu Ravussa. Oikeastaan tanssi, luistelu ja sulkapallo ovat olleet ainoita liikuntamuotoja, joista olen saanut jotakin nautintoa, muuta liikuntaa olen harrastanut vain takia, että keho pysyisi kunnossa. En ole kamppailulajeja kokeillut, mutta minulla on sellainen kutina, että ne voisivat sopia minulle hyvinkin. Pyöräilen kesät talvet, jos säät eivät aivan mahdottomat ole. Lenkkeilykausikin tuli aloitettua, vaikka keho tuntuu vastustavan moista liikuntamuotoa ainakin näin alkuun. Mars on alennusmerkissään Vaa´assa 5. huoneessa oppositiossa Saturnukseen.

Kestävyydessä huomaan kyllä helpostikin Härkä-Kuun vaikutuksen. Lämpenen vähän hitaasti, mutta vauhtiin päästyäni väsytän kenet tahansa sparraajan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #9 : 04.05.2013 14:16:06 »

Itselle ensisijaiseksi syyksi treenata kohoaa ehkä yllättäen se itsensä haastaminen ja omien rajojen testaaminen. Nautin suuresti siitä, kun hiki lentää, lihasta kolottaa, mutta tästä huolimatta henkinen kantti pakottaa vaan jatkamaan ja ylittämään itsensä!!! Cheesy  Tottakai nautin myös treenin tuloksista, sopusuhtaisesta kropasta sekä siitä, miten liikunta vaikuttaa positiivisesti myös yleiseen jaksamiseen ja mieleen, mutta jostain syystä tuo itsensä sparraaminen yhä kovempiin suorituksiin on vain enempi se mun juttu Smiley

Tällä hetkellä treenaan 3-4 kertaa viikossa, lähinnä käyn ryhmäliikuntatunneilla sekä Zumbaamassa. Tiimipelaaja en ole laisinkaan, olen aina ollut vähän yksinäinen susi, joten joukkuepelit eivät voisi vähempää kiinnostaa. Lenkkeily kiinnostaa lähinnä meditatiivisessa mielessä, eli reipas kävelylenkki samalla, kun pääsee ihailemaan luontoa ja unohtamaan arjen paineet. Kävelen aika paljon paikasta toiseen, eli siinä tulee arkiliikuntaa.

Taipumusta sohvaperunaksi valitettavasti on, olen  aurinko jousimies kuu leijona Embarrassed  Sekä  askendentti kauris .

 askendentti kauris toisaalta ei ole se kaikkein aggressiivisin ja nopeimminlämpenevä Nousu, mutta toisaalta suoritusta painottavana ja sisukkaana Nousumerkkinä se nimenomaan kannustaa pitkäkestoiseen suoritukseen sekä jatkuvaan suorituksen parantamiseen Smiley  Mulla on paljon tulta kartalla, joten siitä syystä säännöllinen liikunta on melkeinpä välttämätöntä liiallisen energian purkamiseksi. Lisäksi kartan hallitsija  saturnus sijaitsee 8. huoneessa  skorpioni :ssa tehden  aspect_con :ää  pluto :oon - tämän ansiosta olen monissa asioissa sekä myös liikunnan suhteen "kaikki tai ei mitään" -ihminen, eli joko liikun veren maku suussa tai sitten vaan olen ja hölläilen :Smiley  8. huone tuo myös sitä pitkäjänteisyyttä, sitoutumista ja lähes ylimaallista voimaa kaikessa, mihin ryhdyn - tässä tapauksessa liikuntaharrastuksessa Smiley

Mulla on  mars kauris ylennysmerkissään sekä vieläpä omassa huoneessaan, 1. huoneessa. Tuo kyllä aggressiivista voimaa, vaikka tuo merkkisijainti  kauris :ssa tasoittaakin. Mulla  mars on pahassa sparrauksessa, sillä mulla on synt.kartalla  mars aspect_squ pluto aspect_con saturnusmars puolineliö  aurinkomars aspect_sex jupiter Shocked  Että jo noilla säännöllinen liikunta on oikeastaan elinehto. Toisaalta mulla on myös  mars aspect_ssx neptunus sekä  mars aspect_tri chiron, mikä tuo liikuntaan myös sitä meditatiivista puolta - liikunta toimii terapeuttina Smiley

Myönnän myös, että mun 7. huoneen  kuu leijona nauttii siitä, kun pääsee kesällä näyttämään itseään täydessä rantakunnossa... :Smiley Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
ghede
Vieras
« Vastaus #10 : 04.05.2013 21:56:36 »

Itseltäni löytyy aurinko skorpionista, kuu kaksosista, venus neitsyestä, mars kaloista sekä asc leijonasta. Nuorempana tuli liikuttua kyllä paljon enemmän kuin nykyisin...joskus jopa neuroottisella tasolla. Nykyään en enää oikein edes jaksa käydä lenkillä ja keskivartalolihavuuteni senkuin kukoistaa. Sad Mulle tuo liikunta on yleensä aina liittynyt hyvinvointiin, sillä olen aina jo vähäisen liikkumisen ansiosta tuntenut olevani jokseenkin terveempi ihminen. Jos jumitun paikoilleni, kuten tällä hetkellä niin tuntuu pahasti olevan niin samalla myös mieleni juuttuu paikoilleen ja alkaa seikkailemaan aivan omissa maailmoissaan. Mars on kartallani 9.huoneessa aivan akselin alun tuntumassa ja siten sijaitsee myös MC:n lähellä. Toisaalta Mars sukeltaa kalojen merkissä ja tekee neliöt saturnuksen ja uranuksen yhtymälle. Aika ristiriitainen tuo asetelma, kun vesimerkissä oleva planeetta on tulihuoneessa, johon liitetään vielä kaikenlainen laajentuminen niin henkisellä kuin fyysisellä tasolla. Oikeastaan ainoa Marsini todellinen "helpottava" aspekti on sen tekemä kvintiili auringolle, joka sijaitsee kartallani 4.huoneessa. Aurinkoni on vielä karttani hallitsijaplaneetta, joka kenties tämän kvintiiliaspektin kautta vielä valaisee ja antaa edes vähän enemmän voimaa depressoituneelle Marsilleni. Jostain olen muistaakseni lukenut, että kadenttihuone ei olisi mikään erityisen oivallinen sijainti Marsille, jonka hallitsijaplaneetat muutenkin sijaitsevat johtavassa ja kiinteässä merkissä eli oinaassa ja skorpionissa.

Toisaalta muuttuva laatu on kartallani hallitsevimmassa asemassa ja käsittääkseni kyseisten merkkien luonteeseen kuuluu, että ne eivät tahdo pysyä hetkeäkään paikalla ja ovat alati jatkuvassa liikkeessä. Cheesy

« Viimeksi muokattu: 04.05.2013 21:58:52 kirjoittanut ghede » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 05.05.2013 11:07:40 »


Toisaalta muuttuva laatu on kartallani hallitsevimmassa asemassa ja käsittääkseni kyseisten merkkien luonteeseen kuuluu, että ne eivät tahdo pysyä hetkeäkään paikalla ja ovat alati jatkuvassa liikkeessä. Cheesy


Paitsi jos tuohon tutkielmaan on uskominen, niin muuttuvan laadun edustajat ovat Kaksosia lukuunottamatta sohvapotaattien aatelia.  Wink
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
ghede
Vieras
« Vastaus #12 : 05.05.2013 12:07:03 »

Kalat on ehkä muuttuvista merkeistä kaikista sohvapotuin taikka flegmaattisin, mutta heillä on kenties taipumusta ailahdella myös tälläkin elämänalueella. Tunnen yhden esimerkkitapauksen, joka kirjaimellisesti liikkui melkein itsensä hengiltä ja hänellä on kalaa yllinkyllin kartalla. Toisaalta myös hänellä on muuttuva laatu hallitsevimmassa asemassa kartalla, joskin merkit ovat painottuneet lähes pelkästään jousimieheen ja kaloihin. Nuo kaksi merkkiä, joilla kummallakin on jupiter hallitsevana planeettana, taitavat äärimmäisyyksiin menemisen jalon taidon ja saattavat siten myöhemmin joutua paikkailemaan aiempia "kömmähdyksiään." Varmaan samanlaista äärimmäisyyksiin menemistä tapahtuu kaikkien merkkilaatujen kohdalla varsinkin, jos jokin niistä on "liian" hallitsevassa asemassa kartalla.

Itseltäni löytyy siis venuksen ja marsin oppositio neitsyen ja kalojen merkistä ja mielestäni tämä kyseinen asetelma luo jonkinlaisen sisäisen ristiriidan toiminnan suuntaamisen ja oikeiden voimavarojen löytämisen välillä. Välillä luulen löytäväni oikean tasapainon, mutta sitten kenties saatankin huomata, että olen suunnannut kaikki voimavarani täysin väärään asiaan jne. Apaattisuutta omalla kohdallani lisää mielestäni myös tuo Marsin staattisuus eli paikoillaan pysyvyys...jostain olen muistaakseni lukenut, että Marsin pysähtyneisyys liittyy yleensä aina tuohon sen ja Venuksen väliseen oppositioaspektiin.
tallennettu
Vokaalij
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #13 : 06.05.2013 18:18:36 »

Näin asiaa sivuten, saatan ajatella nyt vähän ahdasmielisesti, mutta olen sitä mieltä että kyllä ihminen on tarkoitettu liikkumaan ja ne jotka väittävät että eivät pidä liikunnasta/ole liikunnallisia ovat vain tottumattomia liikkujia  :Smiley kyllä se ottaa monilla aikansa, että liikunnasta oppii nauttimaan, mutta sitten kun sen oppii niin sen oman tottumattomuuden tajuaa.Toki eri asia, jos on jotain fyysisiä ongelmia/vammoja, mutta harvemmin nekään estävät liikkumasta ollenkaan....terveisin  mars aspect_con keskitaivas leijona  Grin No, ammattiurheilija en kyllä minäkään ole.
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #14 : 06.05.2013 23:42:36 »

Kalat on ehkä muuttuvista merkeistä kaikista sohvapotuin taikka flegmaattisin, mutta heillä on kenties taipumusta ailahdella myös tälläkin elämänalueella

Ja höpsistä.. coolsmiley kalathan muutenkin liikkuu..vedessä.. :Smiley
Nuorempana tuli paljon käytyä tanssimassa..tiijä vaik vielä alkas harrastamaan tanssia..kun se on hyvää liikuntaa. smitten
Kaloja ei haukuta..tuliko selväks.. coolsmiley Tongue 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013 23:57:42 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: