Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tyytyväisyys parisuhteessa?  (Luettu 3730 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« : 31.01.2013 15:59:09 »

Hei

Olen pitkään miettinyt ja harmitellut sitä, että minun on todella vaikea olla pidemmällä aikavälillä tyytyväinen seurusteluun/sinkkuna olemiseen. Olen tällä hetkellä suhteessa, todella ihanan ja varmasti minulle sopivan miehen kanssa. Olen miettinyt onko tuo  aurinko aspect_opp kuu tai  neitsyt kuu tai kenties nousuvesimies syynä tähän.

Minun on todella vaikeaa tietää esimerkiksi johtuvatko kaikki mahdolliset epäilyni siitä, että minun pitäisi erota vai annanko vain egoni tulla tielle. Olen todella positiivinen tyyppi noin muuten, mutta tässä asiassa omat pääni sisäiset kuvitelmat ottavat minusta usein vallan. En etsi nyt mitään ohjeita miten tulisi toimia, vaan olisi mielenkiintoista kuulla muilta joilla on samoja tai samankaltaisia aspekteja, miten ne toimivat? Tuntuu, etten itse koskaan oikeasti tiedä mitä tunnen toista ihmistä kohtaan. Sitten on yleensä tilanteessa, jossa ei voi itse toimia kun ei tiedä että miten tai toimiakko ollenkaan..
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 31.01.2013 19:48:09 »

Mulle yllättäen kävi niinkin satumaisesti, että kun exien kohdalla aina jokin on hiertänyt takaraivossa, aina jokin epäilys tai luottamuksen puute, niin nykyisen mieheni kohdalla mitään niistä ei vain ole enää suhteen muodostuttua ollut. Ihan kuin tämä mies vain olisi tarkoitettu minulle ja se oikea ja ties mitä vielä sanotaan. Tämän perusteella yksi näkökulma asiaan on, että jos on epäilyksiä, voi olla että se mies ei vain oikeasti ole se oikea, vaikka itse haluaisi niin tehdä kaikki sellaiseksi, että se olisi.

Merkittävimpiä tekijöitä mulla epäilyksien luojina on nro ykkösenä ollut usein oma itsetunto, en ole kuitenkaan uskonut, että minä riittäisin miehelle, olen epäillyt hänen rakkauttaan minua kohtaan. Toisena ehkä esim kaurisvenukseni kautta tuleva hidas luottamuksen synty. Vaikka kuinka kirjoittelin joskus (naureskelin jotain vanhaa ketjua lukiessani), että haluan rakastajan, en ystävää, niin oikeasti se on täysin päinvastoin. Luottamuksen muodostaminen on ollut hyvin vaikeaa, jos suhde ei ensisijaisesti perustu ystävyydelle, toisen tuntemiselle ja yhdessä ololle. Ystävyyden kautta on minulle ainut tapaa muodostaa luottamus. Ystävyydellä kestää aikansa myös rakentua, joten se on kohtalaisen hidas prosessi kohdallani. Olenkin aina tuntenut jonkinlaista ongelmaa siinä, että pitäisi tutustua treffeillä uuteen ihmiseen ja aloittaa intiimi suhde siitä saman tien/pian. Kyllähän se on onnistunut, mutta luottamus ei ole ehtinyt syntyä.

Yksi mikä sinun ajatuksistasi tulee mieleen, on taas se, että oletko varma siitä mitä itse elämältäsi haluat? Voiko olla, että menet miehesi toiveiden mukaan ja jokin ehkä takaraivossa hiertää, että se ei ole sitä mitä itse haluat elämältäsi?

Auringon ja kuun aspektit nostit tuossa esille, niin minulla on hiertämässä taas neliö niiden välillä. Etsisin kartasta silti muitakin selityksiä, kuin tuota pelkkää oppositiotasi.  Smiley
tallennettu
Inda
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143


Profiili
« Vastaus #2 : 01.02.2013 17:11:01 »

Luottamuksen puutteesta ei ole kyse, koska tämä on ensimmäinen suhde, jossa minulla on 100% luottamus ja tiedän, että hän rakastaa minua. Ehkäpä se onkin sitten siinä? Miulla on venus oinaassa, ja voi olla, että sellainen sekkailunkaipuu voimistuu kun kaikki on hyvin. Ei tarvitse tavoitella toista tai olla huolissaan, ja tämähän on sitä mitä olen aina halunnut, mutta nyt kun on se niin yhtäkkiä se tuntuukin "tylsältä".
Olen miettinyt vaan kartalta, että mitkä aspektit siihen vaikuttaa, että jos on vaan taipumus tällaiseen ajatteluun ja pitäisi hyväksyä se. Että aina ei tarvitse muuttaa kaikkea.. Mulla on myös epäilys siitä, että jos eroan niin teen hirveän virheen.. Miten se mieli voi olla niin kaksijakoinen Cheesy
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 02.02.2013 20:55:09 »

Ootko kattonu muuten progekarttaa?

Oon itseni kohdalla esim. huomannut, että koska nyt on ollut proge-uusikuu kauriissa, tuntuu todellakin siltä, että suunnittelen paljon tulevaisuuteen, haluan rakentaa nyt jotakin pitkäaikaista ja mieheni kuuluu varsin vahvasti näihin suunnitelmiin mukaan.

Sulla voisi progekuu tai progekuunvaihe liikkua jossain sellaisessa nyt, että kaipaat vaihtelua tai ei vain ole aika rakentaa nyt mitään erityisemmin? Voihan sen seikkailun hakea monista erilaisista paikoista, ei aina tarvitse vaihtaa miestä.  Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: