Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuu ja Venus ihmissuheissa  (Luettu 22053 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #15 : 28.11.2014 09:19:21 »

Meikäläisellä kuu kaksosissa ja venus kaloissa. Onpas jännää kun tuo astro.com väittää,että kuuni olisi 11.huoneessa ja 1.huoneessa?! Huh
Ilmeisesti kuuni  on näin kahden huoneen rajalla niin siksi se laittaa kuuni kahteen eri huoneeseen. Shocked
Venus sitten taas on 11.huoneessa.
No juu kai sitä sitten tulee oltua tuuliviiri noiden tunteiden kanssa....
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
bri
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« Vastaus #16 : 21.10.2015 14:13:33 »

Kuu ja Venus... Ihan totta, että molemmat tuovat ihmissuhteisiin niitä pehmeitä, feminiinisiä piirteitä...  smitten

Näin yleistyksenä sanoisin Venuksen kuitenkin olevan enemmän viehätystä ulkonäöstä ja kokemusta yhteisistä arvoista. Kuu taas on turvallisuuden tunnetta, hoivaamista, toisen tunteisiin samaistumista.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #17 : 22.10.2015 23:15:10 »

 kuu leijona 7. huoneessa  aspect_tri  venus jousimies 11. huoneessa.

Mites tuota nyt avaisi...  kuu -merkin osalta olen erittäin huomionkipeä. Vaadin paljon huomionosoituksia lähipiiriltä ja ainakin tutuissa porukoissa olen se, joka helposti hakeutuu sinne keskipisteeseen :Smiley Loukkaannun, jos en saa riittävästi huomionosoituksia. Parisuhdeihminen olen, nimenomaan pitkien suhteiden ihminen, en minkään "flingien" perään.  kuu on mulla vahva, onhan se DC:ni hallitsija. Kyllä mäkin olen kova pussailemaan, passaamaan ja hemmottelemaan toista, jos koen, että saan saman verran arvostusta takaisin Smiley

Onneksi on  askendentti kauris aspect_inc kuu leijona - muuten varmaan juoksisin jokaisen nättejä lirkuttelevan miehen perässä Grin  Ko. aspekti vaikuttaa siten, että ainakin pelimiehet yms. kiertävät mut kaukaa - ja hyvä niinkin, teot määrittävät loppupeleissä miehen, ei ne sanat Smiley  Ulkoinen olemukseni on kuulemma semmoinen "no bulls**t" -tyyppinen - tämän on pari miestuttua kertoneet mulle Cheesy

Sitten tuo  venus ... Jouskarissa ja 11. huoneessa. Noh, en ole ensinnäkään kovin naisellinen angel  Enemmänkin semmoinen "lähdetään pelaamaan suopotkupalloa poikien kanssa" -tyylinen Grin  Enkä mikään kodinhengetär - paitsi silloin, jos itse haluan olla. En koskaan pakottamalla. Tarvitsen suhteessa paljon omaa tilaa ja mahdollisuuksia toteuttaa itseäni. Kavereita saan melko helposti, mutta ystäväpiirit tuppaavat olemaan vaihtuvaisia elämäntilanteiden mukaan (11. huone = ystävien huone, Jousimies = muuttuva merkki). Jos ystävyyssuhde ei enää tarjoa mitään, tuppaa se ajan kanssa hiipumaan ja uusia tuttavuuksia satelee elämään lisää. Niin, ja kaveripiiri on melko vahvasti miespainotteinen - tähän ei mitään seksuaalista sisälly. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että huumorintajuni pääsee miesporukassa paremmin oikeuksiin ja/tai allekirjoittaneen ajatusmaailma on vähän sovinistinen crazy2

Että tämmöistä tasapainoilua läheisriippuvaisuuden ja itsenäisyyden menettämisen kammoilun rajamailla Grin
« Viimeksi muokattu: 22.10.2015 23:17:06 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
rannalla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22



Profiili
« Vastaus #18 : 10.11.2015 21:14:07 »

Kartallani on  kuu skorpioni (8. tai 9. huone)  aspect_opp  venus harka (2. tai 3. huone). Molemmilla on lisäksi vahva kaveri sekoittamassa soppaa;  kuu aspect_con pluto skorpioni ja  venus aspect_con aurinko harka.

Voin kertoa, että tunteet ovat ainakin vahvoja. Ihmissuhteissa nämä kuviot tuntuvat toimivan siten, että koskaan ei ole hyvä. :Smiley Olen totutellut ajatukseen, että luultavasti joudun aina tinkimään jostain. En voi saada sekä tunteita että harmoniaa. Silloin kun tunteet ovat syviä ja voimakkaita, en kerta kaikkiaan kykene tuntemaan oloani mukavaksi ja luonnolliseksi toisen seurassa (ja tästä saattaa seurata todella ristiriitaista käytöstä). Toisaalta silloin kun on hyvä ja helppo ja turvallinen olla, tunteet eivät varsinaisesti leisku liekkimeren lailla. Joko siis joudun opetella tulemaan toimeen niiden kanssa, jotka herättävät minussa syvimmät tunteet, tai tuntemaan jotain niitä kohtaan, joiden kanssa tulen parhaiten toimeen. Tällä skorppari-pluto -yhtymällä en kykene tinkimään tunteista, joten toistaiseksi ensiksi mainittu vaikuttaa paremmalta vaihtoehdolta.

Voin ehkä olla väärässä ja toivottavasti olenkin. Ainakaan vielä toistaiseksi ei ole kuitenkaan tullut vastaan ihmistä, joka olisi kyennyt täyttämään kummatkin tarpeet - ja sellaista olisi tietenkin epäreilua edes vaatia keneltäkään.

Yhdestä asiasta nämä riitapukarini ainakin ovat samaa mieltä. Kumpikaan ei koskaan, ikinä leiki tarkoituksella kenenkään tunteilla, vaan suhtautuu niihin hyvin vakavasti. En ihastu herkästi, mutta sitten kun ihastun, se on menoa ja lujaa. En myöskään ole koskaan ollut kiinnostunut yhden illan suhteista, sillä fyysinen vetovoima herää vasta tunteiden myötä. Sitten kun se herää, se todellakin herää koko skorpionin intensiivisyydellä että härän sensuellilla voimalla. :Smiley Marshan on minulla Kaksosissa vitoshuoneessa, ja omalla kohdallani Mars suhtautuu seksiin aika älyllisen etäisesti - siitä on hauska puhua vaikka aamunkoittoon asti (ja usein niin, että herkimpien keskustelukumppanien korvat alkavat punehtua). Käytännön harjoitteisiin ei sitten niin helposti päästä, sillä meikälikalla ei ns. viisari värähdä lainkaan ellei kumppani pysty sekä herättämään niitä vahvoja tunteita että stimuloimaan älyllisesti. Grin Siksipä noita kumppaneita ei olekaan kauheasti kertynyt, vaikka mulla ei seksin suhteen mitään luutuneita moraalikäsityksiä olekaan ja olen arvomaailmaltani aika vapaamielinen. Ei vaan kiinnosta ennen kuin kiinnostaa. Cool

Niin, ja kaveripiiri on melko vahvasti miespainotteinen - tähän ei mitään seksuaalista sisälly. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että huumorintajuni pääsee miesporukassa paremmin oikeuksiin ja/tai allekirjoittaneen ajatusmaailma on vähän sovinistinen crazy2

Haa, tämän olisin voinut päästellä omalta näppikseltäni! Hauskaa, miten erilaisilla kuvioilla tulee samankaltaisia lopputuloksia. Itsellä tuo  kuu aspect_opp venus varmasti tuo ongelmia suhteessa toisiin naisiin. Jotain kokemuksen tuomaa epäluuloisuuttakin on taustalla, sillä lapsena en kerta kaikkiaan osannut käsitellä tyttöjä - siitä huolimatta, että itsekin olin (tai siis olen!) tyttö ja kasvoin lähes pelkkien tyttöjen ympäröimänä. Jouduinkin sitten kiusatuksi nimenomaan luokkani tyttöjen taholta, kun en koskaan kyennyt täysin ymmärtämään niitä tyttöjen välisiä hienovaraisia sosiaalisia sääntöjä tai osannut itse noudattaa niitä. Tai ehkä tämä onkin joku nousukauriiden juttu - jos "no bulls**t" - tyyppinen asenne toimii paremmin miesporukoissa. coolsmiley

Joskus tämä miesvaltaisuus häiritsee itseäni hiukan, mutta ainoastaan ajatuksen tasolla. Mähän olen kuitenkin arvomaailmaltani täysi feministi. Myönnän auliisti, että vika ei ole muissa naisissa vaan omissa puutteellisissa kyvyissäni bondata heidän kanssaan. Grin Onneksi minulla on tästä "viallisuudestani" huolimatta edes pari todella läheistä naispuolista ystävää.

Nämä kirjoitukset "naisista" ja "miehistä" kuulostavat nyt kamalilta stereotypisiltä luokitteluilta. Haluan siis vielä alleviivata, että mielestäni ihmisen sukupuoli ei tietenkään määrittele häntä millään tavalla ja loppujen lopuksi sukupuoli on itselleni hyvin toissijainen ja merkityksetön asia (ja myös sellainen asia, että itselläkin nousee niskakarvat pystyyn, jos havaitsen jonkun tekevän typeriä oletuksia sukupuolen perusteella). Pakko tämä vuodatus oli nyt kuitenkin jossain muodossa tänne ulostaa, vaikka tämä kuulostaakin inhottavalta. En kuitenkaan kerta kaikkiaan jaksa nyt miettiä, miten ilmaisisin itseäni hieman ymmärrettävämmin.


edit. Lisätään oppositiosta vielä sen verran, että se toimii myös niin, että jostain syystä viehätysvoimani on suurimmillaan, kun en ole järin kiinnostunut kyseessä olevasta henkilöstä. Tämän vuoksi herätän ihastusta sellaisissa ihmisissä, joihin en itse ole kauhean mieltynyt - enkä todellakaan tee tätä tarkoituksella. Vastaavasti tuo toimii sitten myös toisin päin. Jos minä pidän ihan hirveästi jostakusta, musta tulee ihan jäätävä pökkelö, jonka käytöksessä ei ole kerta kaikkiaan mitään sulavaa.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2015 21:34:53 kirjoittanut rannalla » tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #19 : 15.11.2015 18:30:51 »

Rannalla: Kiva, että joku takertui viestiini Smiley  Nyt, kun illat viilenevät, ulkona ei niin tule käytyä ilmojen muuttuessa epävakaisemmiksi ja kosteammiksi, tulee oleiltua sisällä ja ihmeteltyä omaa persoonaa ja maailman tapahtumia omassa pikku päässään Grin

Lainaus
Haa, tämän olisin voinut päästellä omalta näppikseltäni! Hauskaa, miten erilaisilla kuvioilla tulee samankaltaisia lopputuloksia. Itsellä tuo   kuu  aspect_opp  venus varmasti tuo ongelmia suhteessa toisiin naisiin. Jotain kokemuksen tuomaa epäluuloisuuttakin on taustalla, sillä lapsena en kerta kaikkiaan osannut käsitellä tyttöjä - siitä huolimatta, että itsekin olin (tai siis olen!) tyttö ja kasvoin lähes pelkkien tyttöjen ympäröimänä. Jouduinkin sitten kiusatuksi nimenomaan luokkani tyttöjen taholta, kun en koskaan kyennyt täysin ymmärtämään niitä tyttöjen välisiä hienovaraisia sosiaalisia sääntöjä tai osannut itse noudattaa niitä.

Itselläni sama juttu. Vaikka olin koulukiusattu koko peruskoulun ajan ja lukumäärällisesti pojat kiusasivat enemmän, niin tyttöjen kiusaaminen oli se, joka jätti syvemmät arvet ja jonka muistan edelleen (poikien tekemät "tempaukset" ovat ajan mittaan sen sijaan enempi unohtuneet). Myös aikuisiällä olen ollut tietyntyyppisten naisten hampaissa - yhteistä näille naisille on ollut se, että eivät suosi "sekaporukoita", vaan heillä on oma tiivis tyttöporukkansa. Ja tuppaavat olemaan ns. stereotyyppisiä naisellisia naisia (en nyt ala tässä luokittelemaan sen enempää). Ehkä se on kateutta, koska viihdyn miesporukoissa ja saan miesten keskuudessa helposti huomiota, tai sitten puhdasta ymmärtämättömyyttä, kyvyttömyyttä käsitellä erilaisuutta - että naisia on yhtä erilaisia, mitä maailmaan mahtuu eri persoonallisuuksia Wink

Lainaus
Joskus tämä miesvaltaisuus häiritsee itseäni hiukan, mutta ainoastaan ajatuksen tasolla.

Tämäpä myös. Olen monesti miettinyt, mikä mussa on "vikana", kun en vaan ole kuin muut naiset Embarrassed  En äidillinen tai kodinhoitajatyyppi, en pukeudu yltiönaisellisesti, käytös tuppaa olemaan vähemmän hienovaraista ja ulosanti on tyypillisesti varsin suorasanaista ja ronskia. Nuorempana varsinkin oli tunne, etten mahdu oikein mihinkään muottiin. Yritin sovittautua porukoihin ja käyttäytyä siten, mikä ko. porukoissa on eniten hyväksyttyä. En siltikään kokenut itseäni tyytyväiseksi, tuntui, että silti koko ajan himmaan omaa persoonallisuuttani. Sittemmin olen tyytynyt olemaan oma, häpeilemätön itseni (okei, rajat siinä, että toista ei saa loukata tarkoituksellisesti tai käyttää hyväksi). Kyllä ne ihmiset, jotka hyväksyvät sut sellaisena (=outona), mitä olet, hakeutuvat luoksesi. Ja muiden mielipiteillä ei niin ole merkitystä... Ja jos ystävät sattuvat olemaan eri sukupuolta, niin ei kai sillä loppupeleissä väliä ole - pääasia on, että ympärillä on ihmisiä, jotka aidosti välittävät. Ja sä heistä Smiley

Itselläni tottakai on naispuolisiakin ystäviä, mutta olen vain pistänyt merkille, että kaveripiiri on mulla voimakkaan miespainotteinen. En syrji sukupuolen perusteella, ainoa peruste on se, että olet hyvä, luotettava tyyppi. Ja yritän välttää ihmisten lokerointia/stereotypioiden luomista (vaikka tätä teen helposti ihmisistä, joita en tunne - siksi pyrin tutustumaan "epäilyttäviin" ihmisiin mahdollisimman nopeasti, jotta saan nämä stereotypiat purettua!!!).

Itselläni "epänaisellisuus" näkyy ainakin tuolla  venus :n sijainnilla: 11. huone on "outolintuhuone" ja Jousimies nyt ei ole mitenkään yltiönaisellinen sijainti Venukselle - kun lisäksi tuo Aurinkomerkkikin on  jousimies ... :Smiley   mars kauris 1. huoneessa - 1. huoneen  mars nyt tuo naisellekin "äijämäistä" energiaa. Lisäksi  mars on voimakkaasti sparrattu: haasteelliset aspektit  aurinko saturnus pluto - ei ainakaan lisää naisellisuutta yksikään ko. aspekteista. Ja sitten...  aurinko aspect_con uranuskuu aspect_tri uranus synt.kartalla - eli älä odota äidillistä, pullantuoksuista kodinhengetärtä Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: