Äänestys
Kysymys: Mikä on Merkuriuksesi asema suhteessa Aurinkoon?
Samassa merkissä (ei yhtymässä) - 12 (31.6%)
Eri merkeissä (ei yhtymässä) - 13 (34.2%)
Yhtymässä samassa merkissä - 12 (31.6%)
Yhtymässä eri merkeissä - 1 (2.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 30

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Merkuriuksen ja Auringon merkit  (Luettu 11779 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« : 17.10.2012 18:42:10 »

Tällainen mietityttää, että kuinka mahtaa Merkurius kartallanne maata. Sehän ei pääse kauaksi Auringosta näin Maasta katsottuna, eli yhtymä ainoa mahdollinen aspekti.

Itsellä aurinko aspect_con merkurius neitsyt. Tunnen kommunikaation olevan tosissaan koko ihmisyyteeni kuuluva juttu. Kieli, kirjoitettu ja puhuttu on ajattelun ja itseilmaisun väline. Olisi vaikea kuvitella elämää ilman kieltä! Taisi olla Seppo Tanhuan sanat, että ihmisrotua tällä Maa-planeetalla kuvastaa se Auringon ja Merkuriuksen läheisyys.

Aurinkomerkin lisäksi vierekkäiset merkit ovat ainoat mahdolliset sijainnit, eli usein jos tietää ihmisen aurinkomerkin, voi Merkuriuksenkin arvata aika hyvin. Smiley Suurin etäisyys, johon olen törmännyt kartalla oli 26 astetta. Merkuriuksen suurin elongaatio on käsittääkseni 28 astetta. Tuntuuko tämä jotenkin, kun aurinko ja merkurius ovat eri merkeissä? Meneekö minuus ja sen ilmaisu eri raiteilla? Tulkitaanko teitä toisin kuin millaiseksi koette itsenne? Mietin tätä usein esim. yhdistelmässä harka ja kaksoset, jotka ovat perusenergioiltaan mielestäni tosi erilaisia, tai vaikka kalat ja oinas. Toki askendentti vaikuttaa myös paljon, mutta kertokaapa Au-Mer-kuvioistanne!
tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
ghede
Vieras
« Vastaus #1 : 17.11.2012 21:37:09 »

Eihän tuo auringon ja merkuriuksen yhtymä periaatteessa ole ainoa aspekti, jonka kyseiseset kappaleet voivat keskenään tehdä, jos kerran niiden etäisyys voi maximissaan venyä noin 28 asteeseen. Tuohon välille mahtuu kyllä monenmoista erilaista aspektia. Esim. Merkuriuksen ja Auringon ollessa 15 asteen päässä toisistaan saadaan melko tunnettu aspekti astrologiassa, jonka englanninkielinen nimike näyttäisi olevan "Quattuorvigintile" ja se kuuluu 24.harmonisiin aspekteihin. Itselläni aurinko ja merkurius ovat noin 18 asteen päässä toisistaan muodostaen kvintiiliperheeseen lukeutuvan aspektin eli "vigintilen", joka taas lukeutuu 20.harmonisen kartan aspekteihin. Tuon "vigintile" aspektin voidaan ajatella olevan kvintiili -ja neliöaspektin sekoitus, koska 20.harmoniseen karttaan voidaan jaettavuuden perusteella ajatella sisältyvän sekä 4.harmoninen (neliöt) että 5.harmoninen (kvintiilit) kartta.

Onhan tuo auringon ja merkuriuksen välinen suhde kartalla kai tärkeä juttu mielentoimintojen ja niiden ulkoistamisen kannalta, mutta silti yksistään huomioituna kuitenkin vielä aika hienovarainen tekijä kokonaisuutta ajatellen. Omasta kartastani taas sen verran, että itselläni on aurinko, merkurius ja venus eri merkeissä ja olen aina ollut todella epäileväinen omien kommunikointitaitojeni suhteen tai itse asiassa olen yleensä pitänyt itseäni aika surkeana kommunikoijana. Tähän tuntemukseen vaikuttaa osittain ehkä sekin, että en tykkää olla mitenkään hirveästi esillä enkä omaa ainakaan tietääkseni mitenkään erityisen "päällekäyvää" taikka muulla tavoin vahvaa persoonallisuutta, joka omalta osaltaan voisi auttaa näiden taitojen hioutumisessa. Välillä ilmaisuni on sekavaa ja saatan joskus jopa tahallisesti ilmaista jonkin asian täysin eri tavalla kuin olisi aiemmin ollut tarkoitus joko kiusatakseni itseäni tai johtaakseni vastapuolen harhapoluille tai kenties molemmat+vielä jotakin muuta. Tongue
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012 21:39:57 kirjoittanut ghede » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #2 : 17.11.2012 22:05:10 »

No en mä tiedä kertooko se jotain etten ole oikein ajatellut niitä. Molemmat on vesimiehessä kakkosessa. Oon niihin ihan tyytyväinen...ne ei kumpikaan ole oikein yhtymässä mihinkään, joten ne ne on saanu lillua siellä ihan vapaasti ja onnellisina. Kaikki muu yhtyy johonkin, ja niitä olen kyllä miettinyt varmaan liikaakin Cheesy
Auringolla on Pluton ja Saturnuksen kolmiot, Merkuriuksella neliöt.
Esiintymiskammo, jonka alla olen kuitenkin loistava esiintyjä. Ja no minuus ja sen ilmaisu...ilmaisen itseäni alakanttiin, joka sitten purkautuu ylilyönteinä  buck2  Koska pelkään vähän paljastaa todellista itseäni syystä X...ehkä olen vain saanut niin monta kertaa ns. "turpaani" kun sen olen antanut tai näyttänyt, etten enää tohdi..tai sitten ihmiset eivät vain ole ymmärtäneet minua, ja se on aika ankea kokemus, joten en viitsi sitä paljastaa kun kukaan ei kuitenkaan ymmärrä  Huh
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #3 : 17.11.2012 22:42:55 »

Olen jotenkin pitänyt merkittävänä aurinko, merkurius chiron yhtymää kartallani, se on vielä ppositiossa uranukseen. Stelliumin merkitys on kuitenkin jäänyt minulle arvoitukseksi. Olen omimmillani kommunikoidessani? Olen nopea viestimään ja käytän intuitiotani. Silti tuntuu, että vain raapaisen pintaa tulkintayrityksissä.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.2012 20:00:18 »

Kiva, on ilmestynyt vastauksia tähän ketjuun  Smiley en ollutkaan topikintappaja heti kärkeen. Cheesy

Mutta ghede, joo, olet aivan oikeassa. Niin mahtuukin noita ei-pääaspekteja 28 asteen väliin. Ajattelin itse vaan hätäisesti "tärkeämpiä" aspekteja, vaikka näiden kahden planeetan välillä varmasti muutkin aspektit voivat olla kiinnostavia, kun kerran sekstiiliin asti eivät jousta. Ja varmaan tässä tosiaan painaa se, onko ko. planeetat muuten painottuneita. 

Itsellä aurinko aspect_con merkurius saa stelliumiin mukaansa pluto, siksi varmaan kiinnostaa tämä aihe.

Hyvä, että olet Kuuhilda tyytyväinen planeettoihisi. Wink Vaikeahan noita ihan heti on saada vaihdettukaan. Joskus kyllä tekisi mieli kysyä palautusoikeutta!

Kyllä Merkuriuksen neliöt voivat varmasti näkyä myös esiintymiskammona, Saturnuksen neliö ainakin rajoittaa kommunikointia (ei se kyllä täällä palstoilla näy kumminkaan, olet paljon mukana jutuissa positiivisella mielellä). Itselläni merkurius peruuttaa kartalla, ja siinä on ollut kyllä selkeästi karmaattinen opetus. Kommunikointi on mulla nurinkurista: inhoan myös esiintymistä, silti joudun olemaan paljon esillä, mm. opetan. En tiedä, kuinka selkeä olen (pitääpä joskus kysyä opiskelijoilta), mutta varmasti olen tyyppiä, joka ei jaksa jauhaa tyhjää (ehkä se Pluto tässä näkyy) sanon kerran, ja jos eivät viitsi kuunnella, niin en kyllä vaivaudu kovin montaa kertaa vääntämään rautalangasta. Tentissä tavataan! (joojoo, tiedetään, opettajien hyve on kärsivällisyys...)

Faery, varmaan tämä  aurinko aspect_con merkurius-juttu tuntuu tosiaan painavammalta, jos on muutakin stelliumissa tai saavat tärkeitä aspekteja. Missä merkissä sulla on stelliumisi? Onpa missä tahansa, uranus oppositiossa tuo varmasti ajatuksen lentoa. Oletkos kärsimätön tavassa, jolla esität asiasi? Smiley Chiron on kärsimysten kautta opettaja. Tuntuuko auttaminen omalta jutulta? Joku uudistaja voisi tästä tulla mieleen, ei mikään perinteisiä kaavoja noudattava vaan radikaaleja tapoja hyödyntävä?
tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #5 : 18.11.2012 20:18:40 »

Olen jotenkin pitänyt merkittävänä aurinko, merkurius chiron yhtymää kartallani, se on vielä ppositiossa uranukseen.

Yhdellä kaverillani on kanssa tuo kuvio, ja Kaksosen merkeissä. Kova on varomaan sanojaan ja muutenkin tarkka mitä puhutaan tai ei puhuta, vaatii muita tekemään samoin ja on ilmeisen erikoistunut käyttämään hiljaisuutta kommunikaation muotona. Puhetyyli vaihtelee radikaalisti hienovaraisesta nopearytmiseen paasaamiseen. Toisaalta kuten Kaksosilla usein onkin, loistava huumorintaju, muuten en varmaan sietäisi koko tyyppiä. :Smiley

Olen ymmärtänyt että kyse on vaan nyt sellaisesta tyypistä johon itseensä sanoilla on hyvin voimakas vaikutus, kun taas esimerkiksi itseni olen opettanut lähes immuuniksi, enkä näin ollen aina käsitä miksi joku loukkaantuu mun jutuista.
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #6 : 19.11.2012 13:01:10 »

Faery, varmaan tämä  aurinko aspect_con merkurius-juttu tuntuu tosiaan painavammalta, jos on muutakin stelliumissa tai saavat tärkeitä aspekteja. Missä merkissä sulla on stelliumisi? Onpa missä tahansa, uranus oppositiossa tuo varmasti ajatuksen lentoa. Oletkos kärsimätön tavassa, jolla esität asiasi? Smiley Chiron on kärsimysten kautta opettaja. Tuntuuko auttaminen omalta jutulta? Joku uudistaja voisi tästä tulla mieleen, ei mikään perinteisiä kaavoja noudattava vaan radikaaleja tapoja hyödyntävä?

Kiitos vastauksestasi Mehmet  smitten Kiinnostava topicci. Aurinko, Merkurius ja Chiron ovat Oinaassa, varsinainen pässinpää siis olen Grin
Itseäni on askarruttanut se, että minulla on Jupiter 9. huonessa 6 astetta oinas, MC 13 astetta  oinas ja sitten Merkurius 20, Ceres 22, Chiron 23 ja Aurinko 24  oinas.

Ainakin joku joskus sanoi minulle, että 9. ja 10. huone yhdistyy tuon  jupiter  keskitaivas yhtymän kautta. Jupiterin kautta sitten tämä stellium tekee enimmät aspektinsa tuon  aurinkochironmerkurius oppositio  uranus lisäksi  :jupiter:n kautta, joka tekee aspekteja paljon mm.  aspect_tri  askendenttiaspect_opp pluto ja  aspect_sex neptunus

Olen ihan niin kuin Mehmet sanoi aika kärsimätön puhuja, sillä tuntuu, että ihmiset ovat keskimäärin hitaampia puhumaan ja käsittämään asioita kuin minä Cheesy Ärsyttävintä mieheni mielestä on, kuna lan täydennellä lauseita, jotta kuulisin pian, miten jokin tarina loppuu. Pisäisi varmaan pyrkiä tuosta tavasta eroon  Lips Sealed

Olen lapsesta asti auttanut ihmisiä (Oikein sekin Mehmet!). Aika outo lintu olen ollut aina ja yleisin 'kohteliaisuus' ihmisiltä on, että olen hyvällä tavalla kummallinen Smiley Ehkä olen tavallaan uudistaja. Olen innostanut monia tekemään omassa elämässään vähemmän sovinnaisia ratkaisuja ja usein se on auttanut heitä merkittävästi.

Jostain syystä työurani ei ole oikein urennut, vaikka tuon verran planeettoja 10. huoneessa pitäisi taata uraputki kenelle tahansa! Opinnot menivät todella hyvin, mutta hyvä todistus on ennemmin toiminut pelotteena kuin susituksena. Liekö tuo Jupiterin opposiitio plutolle kolmannessa huoneessa selityksenä sille, että ihmiset kokevat minut usein 'uhkana'.

Nyt kun tätä pitkästä aikaa katselen, liekö tuossa kuviossa myös selitys sille, että näen tahtomattani ihmisistä vähän liikaa.. Joskus tuntuu, että saa oikein purra kieleen, ette mene vahingossa möläyttämään totuuksia ja osu johonkin kipupisteeseen. Äitini sanoma liene kuvaa kommunikointiani erinomaisesti: "Anna, kukaan ei tahdo kuulla noita sinun totuuksiasi."  Cheesy Oinaana ei ole helppoa.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #7 : 19.11.2012 13:13:32 »

"Hyvä, että olet Kuuhilda tyytyväinen planeettoihisi.  Vaikeahan noita ihan heti on saada vaihdettukaan. Joskus kyllä tekisi mieli kysyä palautusoikeutta!

Kyllä Merkuriuksen neliöt voivat varmasti näkyä myös esiintymiskammona, Saturnuksen neliö ainakin rajoittaa kommunikointia (ei se kyllä täällä palstoilla näy kumminkaan, olet paljon mukana jutuissa positiivisella mielellä)."

No niin tekisi, paljon olisi palautettavaa tai vaihdettavaa Cheesy Harmi tosiaan kun se ei ole mahdollista  :Smiley

No sepä, olen miettinyt, että mitä minä olisinkaan ILMAN noita neliöitä Cheesy Ihan hyvä vaan Tongue

Ei vaan, täällä palstalla saa olla vähän niinkun piilossa, että ehkä siksi en kovin neliöihini törmäilekään. Livenä ongelma on selkeä.
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 653


Profiili
« Vastaus #8 : 19.11.2012 14:02:36 »

Itsellä aurinko aspect_con merkurius neitsyt. Tunnen kommunikaation olevan tosissaan koko ihmisyyteeni kuuluva juttu. Kieli, kirjoitettu ja puhuttu on ajattelun ja itseilmaisun väline. Olisi vaikea kuvitella elämää ilman kieltä! Taisi olla Seppo Tanhuan sanat, että ihmisrotua tällä Maa-planeetalla kuvastaa se Auringon ja Merkuriuksen läheisyys.

Aurinkomerkin lisäksi vierekkäiset merkit ovat ainoat mahdolliset sijainnit, eli usein jos tietää ihmisen aurinkomerkin, voi Merkuriuksenkin arvata aika hyvin. Smiley Suurin etäisyys, johon olen törmännyt kartalla oli 26 astetta. Merkuriuksen suurin elongaatio on käsittääkseni 28 astetta. Tuntuuko tämä jotenkin, kun aurinko ja merkurius ovat eri merkeissä? Meneekö minuus ja sen ilmaisu eri raiteilla? Tulkitaanko teitä toisin kuin millaiseksi koette itsenne? Mietin tätä usein esim. yhdistelmässä harka ja kaksoset, jotka ovat perusenergioiltaan mielestäni tosi erilaisia, tai vaikka kalat ja oinas. Toki askendentti vaikuttaa myös paljon, mutta kertokaapa Au-Mer-kuvioistanne!
Minulla aurinko jousimiehessä ja merkurius kauriissa ja vastaus on kyllä! Kysymykseen meneekö minuus ja sen ilmaisu eri raiteilla! Mun mielestä tulkinta, varsinkin ihmiset jotka eivät minua tunne pidemmällä aikavälillä tulkitsevat minua usein väärin.

merkurius ja aurinko ovat molemmat huoneessa 1. Nousumerkkini onkin sitten skorpionissa..... Wink
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #9 : 20.11.2012 03:05:01 »

Mulla  molemmat  harka. Tosin aurinko on vimppa-asteella, et jos kaksosmaisuus on sitä, et näkee asioiden monet puolet, nin tältä löytyy. Mullei oo sementtiin lyötyjä mielipiteitä, vaan tiettyjä tunteeseen ja intuitioon pohjautuvia päämääriä, ja siksi kommunikoinikin (näkyy muuten muutamassa muussakin kommunikointiin liittyvässä tähdessä) on hyötyyn tähtäävää.
Mielipiteettömyys ei tarkoita sitä, etten osaisi sanoa, mistä tykkään, vaan sitä, että ajatukseni muuttuvat tavoitteiteni mukaan, katson aina laajasta perspektiivistä- näen asioiden eri puolet, olen joustava kaikkien osapuolien-ymmärtäjä. Minulle ei ole olemassa lopullista totuutta omista ajatuksistanikaan, kaikki tuppaa muuttumaan aikanaan. Tiedostan tuuliviiriyteen taipuvaisuuteni tietyissä asioissa ja käsittelen sitä järkevästi.

 aurinko on kasissa ja merkurius seiskassa, joten kommunikoidessani pyrin älyllisyyteen ja selkeisiin määritelmiin, vaikka muuten äärilaidan tunnetyyppi olenkin. Tärkeissä asioissa ja tähtäämisissäni olen härkäpää, enkä rupea inttämään.
Ihmiset on keskustelussa helposti kovin epäloogisia ja epätarkkoja (en sulje pois itseänikään), joten väärinymmärrys ja turhautuminen on tuttua. Siksen lähdekään helposti kevytkenkäiseen spämmäämiseen, se kun ei se vie mua minnekään.

Siksi esim. perheen kanssa kommunikoidessa heitän lähinnä mustanmustaa läppää.

Toisaalta tekstin tuottaminen ja läheisimpien läheisten kanssa sanaton ymmärrys ja koskettaminen on mulle todella tärkeitä.
tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #10 : 21.11.2012 17:58:34 »

 aurinko skorpionimerkurius aspect_con askendentti vaaka.Ja kyllä, myös Vaa'an ja Skorpionin perusenergiat on aika erilaiset  Grin Varmasti tuo Vaaka-Merkuriukseni pehmentää sanallista ilmaisuani kun niikseen sattuu, mutta sitten pitää taas ottaa huomioon, että Uranukseni neliöi kolmoshuoneesta Vaaka-Merkuriustani.Eli ärräpäät kyllä myös taittuu, jos tarve vaatii, joskus vaikkei vaatisikaan.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #11 : 23.11.2012 08:28:15 »

Kiitos vastauksista! Tämä on ollut valaisevaa.
Sulla Meruska onkin sitten triplapotti tähän topiciin, kun kaikki ovat eri merkeissä,  aurinkomerkurius ja  askendentti. Ehkä kysymyksestäni "meneekö minuus ja sen ilmaisu eri raiteilla" sopisi toi sana "minuus" paremmin Ascendenttiin. Mutta joo, hyvin olette kumminkin ymmärtäneet, mitä hain takaa! Sua ei varmaan haittaa noususkorpparina, että ihmiset tulkitsee sua pieleen?

Mii-i:  merkurius seiskassa tuo varmaan kommunikaation ihan avainjutuksi ihmissuhteissa. Ootkos puheliasta härkä-sorttia? Ootko myös nousu  skorpioni? Tuota "mustanmustaa läppää" vaan mietin. Smiley Onko sulla  merkurius aspect_opp askendentti?

aeiouyäö:  uranus tuo varmasi oman mausteensa tuohon soppaan! merkurius on tärkeästi sijoittunut muutenkin nousevana planeettana. Vaaka on aika "pehmeä" merkki ottamaan vastaan noin kovan aspektin, että olisko kommunikointisi enempi Uranus-henkistä kuin lempeää vaakaiulua. Tuntuuko susta, että koko nousumerkki jää ikään kuin Uranuksen alle? Smiley





tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #12 : 23.11.2012 08:35:49 »

Mulla on laps, jolla on  kauris merkurius. Mutta sitten taas ulosannissa ei ole mitään Saturnusmaista...Aurinko vesimies ja nousu että kuu vaaka. Merkurius asuu hällä huoneessa 3, ja siellä kolmosessa on myös Pluto..tekevätkö kolmonen ja Pluto sitten hänestä mahdottoman papupadan, joka pohtii jo pienenä asioita joka kantilta?
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #13 : 23.11.2012 09:23:09 »

Mulla on laps, jolla on  kauris merkurius. Mutta sitten taas ulosannissa ei ole mitään Saturnusmaista...Aurinko vesimies ja nousu että kuu vaaka. Merkurius asuu hällä huoneessa 3, ja siellä kolmosessa on myös Pluto..tekevätkö kolmonen ja Pluto sitten hänestä mahdottoman papupadan, joka pohtii jo pienenä asioita joka kantilta?

Kyllähän kauris nimenomaan pohtii asioita monelta eri kannalta kun suhteuttaa tietoa aiempaan ( ajattelun ja puheen rakenne!). Platon pitäisi tuoda sellaista terävänäköisyyttä kommunikaaatioon.. Mulla Pluto kolmosessa ja tuntuu, että osun aina puolivahingossa ihmisten kipupisteisiin tai näen heidän lävitseen, etenkin vuorovaikutustilsnteissa. Näin siis minä tulkitsisin Smiley
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #14 : 23.11.2012 10:36:14 »

Ah, no niin. Minä olen vain ajatellut sen olevan tuota  vaaka vaikutusta enemmän.
Joskus mietin, että onko hän vain opetellut sellaiseksi, kun muuten jäisi kaurismerkuriuksellaan meidän muiden; oinas  neitsyt ja  vesimies merkuriusten jalkoihin Cheesy
Mutta tuo kipupisteisiin osuminen ja läpinäkeminen hänessä on kyllä. Plutoko se sitten on. Pikkusisaruksella Pluto kolmosessa myös, Merkkari neitsyessä Auringon kera...hänestä tulee varmaan vähän liiankin tarkkanäköinen ja terävä  buck2
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: