Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henna ja indigo  (Luettu 18537 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #15 : 14.09.2012 13:36:48 »

eilen just luin elumenista, lock pitää tilata kans jos sen meinaa ottaa. Amazon-sivun kautta nää oli 20€/purkki, siis väri ja se lock. Samaa mietin ite, että tilaan, mun vakiparturi lupas selvittää paljo maksaa tukussa suomessa. mutta värit on hyvät.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #16 : 15.09.2012 22:21:26 »

Basilikalle: Olen samaa mieltä   buck2

Ironialle: Tosta Lockista ne on kahta mieltä, toiset käyttää sitä ehdottomasti, toiset on sitä mieltä että se vaan poistaa värjäyksen yhteydessä liian värin muttei sinetöi sitä väriä päähän yhtään pysyvämmin, sen sijaan Lock on kuulemma kamalan hajusta ja sisältää tuhottomasti vahvoja kemikaaleja.

No, en tiedä, yleisesti ottaen kai elumeenaamista pidetään yhtenä myrkyttömimmistä tai siis lähes täysin myrkyttömämmästä ( voi tätä mimmistä ja mämmistä) vaihtoehdoista hiusten värjäämisessä, että ei kai se Lock nyt kuitenkaan oo sen vaarallisempi tuote ku mitä noita normivärejä käyttäessä on tullu käytettyä. Siis markettien ja kampaamoidenkin. Mut siitä ollaan vahvasti kahta mieltä.

Long Hair Community-sivustolla on mielenkiintonen Elumen-ketju ja samaten sivustolla juurikasvu.org
tallennettu

.
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #17 : 16.09.2012 01:43:17 »

mun vakiparturi selvittelee tota elumen juttua ny. mähän siis en voi enää värjätä millään kaupan värillä enkä enää ees kampaamon allergisille tarkotetuilla, kaikki tekee jäätävät ihottumat päänahkaan, kutiaa viikon ja raavin verille, korvat ja kaikki turpoo ja päätä kuumottaa.Tillä tota aattelin koittaa jos ei stanan kalliiks tuu
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #18 : 16.09.2012 21:31:36 »

Valitettavasti ne kampaamoiden "allergisille tarkoitetut värit" sisältää yhtälailla phenyleenidiamiineja jos niissä on mukana kehiteainetta eli vetyperoksidia; niillä on usein "viherpesuna" image että ne on hellävarasempia, ei sisällä ammoniakkia  - ammoniakki ei sinänsä oo erityisen allergisoivaa vaikka käykin vähän hengityksen päälle muttei mikään suoranainen allergeeni, ja sit monista väreistä sanotaan että sisältää sitä sun tätä jotain ihanaa hedelmää tai silkkiä ja pälä pälä - mutta kuitenkin väreissä on pigmentinkehittäjä PPD - eli kun se mörkö on kehässä niin muulla ei oo väliä.
Ja nyt ne on keksiny laittaa että "ei sisällä parabeenejä". Mitä häh ? Parabeenit on kaikkein tavallisimpia ja harmittomimpia säilöntäaineita joita on useimmissa apteekkivoiteissa. Voi voi .....

-----

Tosta Elumenista: Ei se kyllä ihan yksinkertasta IMO oo käyttää, aika tarkkana saa olla ku porkkana siin levityksessä ettei tahraa naamaansa tai ihan hirveesti valuta sitä päänahkaan, yks tuolla yhellä foorumilla sano että hän levittää sitä hiuksiinsa pienen tiheäpiikkisen kamman avulla jakaus jakaukselta ellei käytä sitä Elumen-sarjan omaa kampaa, siis ei harvapiikkisellä kammalla kuten yleensä -
Itse jos nyt ryhdyn tota käyttämään ajattelin myös huuhdella sadetakki päällä värin pois, tosin joku väitti et se ois hätävarjelun liiottelua.

Noilla em. sivustoilla on paljon erilaisia käyttäjäkokemuksia kantapään kautta ja monella monen vuoden ajalta - Kaikki kunnia sellaselle kampaajalle joka tosiaan osaa käyttää Elumenia mutta monien ihmisten kokemuksista voi myös saada hyviä vinkkejä.

Itse olen vielä jossain määrin henna/indigon ja Elumenin välimaastossa - Toisaalta hendigosta kirjottamani pitää paikkansa vaikka ehkä hätäännyin vähän liikaa, mutta toisaalta Elumen tuntuu välillä jopa kinkkisemmältä ku hendigoiminen.
tallennettu

.
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #19 : 17.09.2012 09:13:19 »

parturi soitti just tukusta, 28€ maksaa siellä elumeni. mun tuurilla vaan se RR@all sävy oli loppu Sad
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #20 : 17.09.2012 11:45:51 »

Mä oon tilannu saksalaisista nettikaupoista:

friseurbedarf24.de   -   Luotettava ja nopea toimitus (kotiovelle !) ; 200 ml Elumenia makso elokuussa n. 20 e, muut tykötarpeet siinä 10 e hujakoilla, postimaksut suhteellisesti kalleimmat eli 15,90 eli kannattaa (jos rahat sallii, itse tilasin vaan 2 pulloa) tilata kerralla vähän enemmän, ehkä.

Niistä värikoodeista kannattaa ottaa eka selvää Goldwellin Elumen sivustolta ja sit kirjautua tonne ja tilaamaan. Mutta en osaa sanoa onks noilla tuolla niin paljon niitä värejä ku mitä siinä sarjassa on, varmaan erikoisempia värejä ei välttämättä oo, mä nyt tilasin vaan perustummanruskeeta NB@5.

Sitte on vielä tällaset osotteet joista monet tilaa ellua:

hagelshop.de
aleksanderseidelman.de

Nää on kaikki sakemannien sivustoja ja koko tuote on sakemannien ihmekeksintö, että avaruusalusten ohella joita saksalaiset kuulemma jo valmisti 1940-luvulla niin kaikkea ne saksalaiset keksiikin !  Cheesy
tallennettu

.
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #21 : 17.09.2012 12:50:39 »

joo, oon käyny kattoo sen värikartan. En silti oo kalibroinu näyttöö, joten tarkkaa sävyä on turhaa miettiä. Pääasia että on punasta.
 toi oli tukussa 250ml ja parturi vetää sen ilmaseks kun meillon yya-sopimus Cheesy
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
mii-i
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 349



Profiili
« Vastaus #22 : 12.11.2012 02:09:06 »

Oon kaks kertaa ikinä värjänny tukkaa- molemmat kerrat hennalla täs vuoden sisään. Sävyttäny siis, astetta muutamaa muutenkin punertavaan taittuvaa omaani. Tilasin iherbistä valmista mahonki-sävyä, sisälsi vaan hennaa ja indigoa. Tosi kiva, luonnollinen, tuntui pehmentävän ja antavan kiiltoa kauniin sävyn syvennyksen lisäksi. Mukana oli hanskat ja ohjeet, tais olla joku pääsuojakin. Hinta ~4e/kerta-annos tälläsille reilu puoliselkään ulottuville. Ohje oli pitää vähempi, mutta nukuin surutta möhnät päässä, nättiä tuli Smiley
« Viimeksi muokattu: 12.11.2012 02:11:56 kirjoittanut mii-i » tallennettu

There is a voice that doesn't use words - Listen.
Indium
Vieras
« Vastaus #23 : 12.11.2012 13:24:46 »

Joo, mää kuulun niihin oranssin ja lämpimän punaisen ystäviin, päätin hiljattain siirtyä takas hennaamaan koska se vaan on niin halpaa enkä nyt aio muihin väreihin kuin punaisiin sekaantuakkaan pitkään aikaan. Smiley

Heinäpaaliltahan siinä sitten hetken pää haisee, ja se parin tunnin könnääminen kelmut päässä on oma juttunsa.... Mutta kaikki muu on kivaa. Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: