Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousumerkin aspektit  (Luettu 24256 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #45 : 16.10.2012 13:56:35 »

  askendentti skorpioni

 askendentti aspect_con venus
 askendentti aspect_con jupiter
 askendentti aspect_squ kuu
 askendentti aspect_sex mars
 askendentti aspect_tri kuunsolmu
 askendentti aspect_ssx uranus
 askendentti aspect_opp ceres
 askendentti aspect_tri pallas

Onhan tuossa aspekti poikineen. Johtuen tiukoista orbeista askendentti on mukana monessa kuviossa kartalla. Olen todella itsekeskeinen ja pohjattoman itserakas, mulla on Pullea Ego (Jup. nousussa) Ensisilmäyksellä olen oikein kiltti, mukava, ystävällinen, auttavainen ja auliisti jakava (venus+ jupiter aspect_con askendentti) Teen töitä taiteen parissa, ei liene yllätys Venus-nousulla, ja yhtymä Jupiteriin tuo sitä halua jakaa persoonani ja kauneuden yhteistuotoksia eteenpäin.

Mutta: tiukat neliöt kuu:lle on aikas kökkö. Emmä sitä Kuutani muutenkaan ole oppinut käsittämään, kun se on vesimies. Tunnemaailma huitelee ihan missä sattuu, ja olen näin vanhemmiten lakannut edes yrittämästä ymmärtää. Neliön takana kun on, niin törmään tosi usein siihen, että torpedoin ITSE omat hienot ideani ja projektini. Ihan vaan, koska on kiva olla radikaali ja pistää p**kaksi ja sitten on hauska nähdä muiden tyrmistynyt reaktio. Saattaa tuossa vaikuttaa  aspect_ssx uranus myös. Tunnekylmäksikin mua on sanottu vaikka miten monta kertaa. Varmaan kuu aspect_squ askendentti (ja samalla Jup+Venus  aspect_squ kuu) vielä korostaa sellaista ihme kompleksisuutta tunteiden ilmaisun kanssa. Muutenhan tuollainen  venus aspect_con jupiter-tyyppi on lipevän rakastettava ihan äärimmäisyyksiin asti, mutta aika paljon hankalammin ymmärrettäväksi se minut tekee, kun on koko persoona ihme ufon vesimies kuu-neliön takana.

Esimerkki ulkonäkö (=ASC). Välillä olen niin maan perusteellisen Venus-nousuinen, käherrän nautinnolla tukkaa ja vedän korkkaria jalkaan, ja sitten pääsee taas vapaudenhaluinen vesimies kuu vauhtiin, ja saatan kesken kaiken heittää kengät nurkkaan ja vetää villasukilla. Tai sutata ihan törkeet teinimeikit tai olla farkuissa ja naama naturellina hienoilla kokkareilla (molempia on tapahtunut, ja monta kertaa...) tai saatan laukoa jotain tosi epäsopivaa kommenttia, ja ihmiset ei oikeesti käsitä mua ollenkaan, kun niin sievästä ja hyvällä maulla varustetusta naiseläjästä kuoriutuu ykskaks joku rääväposki-Alien... crazy2 En vaan kertakakkiaan kestä muiden itseeni kohdistamia odotuksia (Jupiterin neliökö Kuulle tässä? pettymysten pelkoa?) ja pistän läskiksi ennen kuin huomaan itsekään. Kjäh, erehtyivätpä kuvittelemaan, että olen sitä miltä näytän! 2funny Välillä kärsin tästä villistä Kuustani ihan konkreettisesti. Angry Se ei sovi ollenkaan hillitylle Neitsyt/Skorpioni-painotteiselle kartalleni.

 mars aspect_sex askendentti on kiva juttu, tuo luontevaa potkua tekemiselle, enkä ikinä lähdekään pienellä vaihteella kun lähden. Tosin kuuluu Skorppariinkin - se on joko täysillä ja syvälle tai ei lainkaan. Ja jupiter tuo vielä sellaista kauaskantoista toteutustapaa, olen idealisti isosti tai sitten en rupea ollenkaan (joku voisi sanoa, että suuruudenhullu, mutta ei kai nyt sentään...)

 ceres aspect_opp askendentti eli yhtymä DC:lle = olen tosi äidillinen, (yli)huolehtiva ja hoivaava. Parisuhde tai mikä tahansa ihmissuhde menee äkkiä hellimiseksi ja ruokkimiseksi. Nälkiintyneet eläinparat ja lapset ovat aina tervetulleita runsaaseen ruokapöytään! (ceres harka) Olen myös kokenut parisuhteita, jossa olen ollut kertakaikkiaan äidin roolissa. Tällä asemalla eipä ihme, taidan olla sellainen reppana-magneetti... ja ihan toimivissa suhteissakin törmään välillä siihen pohjavireeseen, että hei, olen taas joku hiton kanaemo! Onneksi myös  ceres on tiukassa neliössä samaiselle  vesimies kuu:lle niin eipä kukaan erehdy luulemaan, että tässä ollaan sen paremmin lintua kuin kalaa. Cool Ihan vaan cool-Kuu kylmässä veskarissa. Ei tipu lämpöö!

 pallas on jäänyt mulle vähän hämäräksi. Se on aspect_con kuunsolmu kalat ja  aspect_tri askendentti. Kai elämäntehtäväni on sitten olla joku vastavirtaan uiskenteleva naissoturi...? Onpahan se setti kolmiossa ascille, niin ei varmaan sen isompaa stressiä tarvii siitä ottaa. 

No niin, tästä tuli pitkä viesti. Mutta mitäs oletitte  jupiter-nousuiselta Askendentti-ketjuun? Itsen levittely on ihanaa!  smitten






 

tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Ave^^
Vieras
« Vastaus #46 : 17.10.2012 12:28:43 »

Listataan tähän nyt sitten kaikki pääaspektit näkösälle:

 askendentti  aspect_squ  aurinko
 askendentti  aspect_squ  merkurius
 askendentti  aspect_tri  mars
 askendentti  aspect_tri  jupiter
 askendentti  aspect_sex  saturnus
 askendentti  aspect_tri  pluto
 askendentti  aspect_tri  chiron

Aika kolmiopainotteista, mulla onkin vesimerkeissä paljon tavaraa, se on semmoinen yleiskolmioharmonia mikä kartaltani löytyy. Sitten on tuo neliö jousimieheen aurinkoon ja merkuriukseen, niin ristiriitaa löytyy välillä siinä ollako kala vai jousimies, vettä vai tulta. Jousimies kuitenkin on välillä hieman alakynnessä, vaikka siellä onkin merkittävät planeetat. Silti jos en sitä toteuta, se elämänliekki, innostus, tuntuu tukahtuvan sisälläni, tarvitsen sitä siis. (Ja taas mainitsen mieheni  Wink Grin : ) Olen huomannut, että minulle on hyväksi tämä nykyinen tulipainotteinen mieheni, sillä hän nostaa tuota jousimiestä minusta esiin. Vesipuoli on tarpeeksi vahvasti esillä minussa muutenkin. Pelkästään vesi- ja maapainotteisten ihmisten keskellä en ennen ainakaan ole vain pystynyt nostamaan tuota jousimiespuolta niin kuin olisin tarvinnut. Silloin on tuntunut aina, että jollain tapaa en ole kokonainen. Molempia puolia kuitenkin tarvitsisi toteuttaa tasapainossa keskenään.
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #47 : 17.10.2012 20:57:09 »

No, mulla on:

 askendentti aspect_opp mars (Rapu 7. huone)
 askendentti aspect_opp merkurius (Rapu 6. huone)
 askendentti aspect_squ jupiter (Oinas 2. huone)
 askendentti aspect_opp Lilith (Rapu 7. huone)

...eli haastavia kaikki, kuinkas muutenkaan... Mars on peräti yhden asteen tarkalla orbilla, loput 3-4. Kumma kyllä, en ole pahemmin yrittänyt tulkita AC:lle tulevia aspekteja, mutta kun nyt noita katsoo niin kyllä kai jonkinlaista provokatiivisuutta ja väittelynhalua löytyy tietyissä tilanteissa, mutta en erityisen aggressiiviseksi itseäni kuvailisi kuitenkaan (Rapu ja AC Kauris hillitsee). Olen kyllä aika energinen, kärsimätön ja hermostun helposti. Dominoiva parisuhteessa... en ainakaan mikään kynnysmatto! Aika itsenäinen. Jupiter-aspektia en okein tunnista, ainakaan negatiivisia puolia (itsekurin puute ja liioittelu joka asiassa).
« Viimeksi muokattu: 17.10.2012 21:00:44 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: