Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neitsyet  (Luettu 35878 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« : 25.09.2012 15:27:02 »

Tunnen hyvin neljä kappaletta, enkä oikein löydä heistä niitä piirteitä, mitä neitsyt ihmisiin usein liitetään. Heitä yhdistää jonkinlainen hällä väliä-asenne. Kaikilla neitsyessä muutakin kuin aurinko. Laskuja jää maksamatta, ei jaksa siivota kotia jne. Mielellään sysäävät vastuuta muille. Uusin ihmetyksen aihe on tapailemani neitsyt mies, jolta saan kuulla miten asioita ei tarvitsisi hänen mielestään analysoida. Hänestä olisi parempi miettiä vähemmän ja päättää vaan asiat nopeasti. Niin hän tekee. Myös merkurius neitsyt. Hänessä on paljon hyvää ja meidän välillä on mun mielestä ainutlaatuista vetovoimaa. Mutta mä mietin, että pystynkö hyväksymään hänen tapansa olla pohtimatta asioita. Varsinkin ihmissuhteisiin liittyen. Kyllä hän esim. työasioitaan tietenkin miettii. Meidän synastriakartalta löytyy tällasia merkurius-aspekteja: mun merkurius aspect_sex hänen aurinkomerkurius aspect_sex merkurius, mun merkurius aspect_tri hänen jupiter ja aspect_con uranus. Hänen merkurius aspect_sex mun venus, aspect_ssx mars, aspect_con saturnus, aspect_sex uranus, aspect_squ neptunus, aspect_ssx pluto, aspect_tri chiron. Osaisko joku kertoo noista jotain?
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Yep
Vieras
« Vastaus #1 : 25.09.2012 17:00:09 »

Äiti ja anoppi neitsyitä. Siivoushulluja, tunnekylmiä ja kontrollifriikkejä molemmat. Pihejä sekä tunteissa että materiassa.

Tuntemani neitsytmiehet ovat aika flirttejä. Voisin uskoa heidän ajattelevan samoin, kuin miesystäväsi.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 25.09.2012 19:18:10 »

Minunkin tuntemani Neitsyet ovat enimmäkseen tuollaisia boheemeja taivaanrannanmaalareita, jotka elävät keskellä kaaosta, eivätkä liikoja mieti etukäteen, mitä tekevät. Sitten niille sattuu ja tapahtuu. Voivat kuitenkin vaatia muilta virheettömyyttä ja ruikuttavat aivan kummallisista pikkuasioista. Analyyttisyys voi liittyä johonkin erikoisalaan, jossa osaamista, pilkkuja ja tekniikoita viilataan viimeisen päälle.

Taidan tietää yhden Neitsyen, joka on kuin suoraan oppikirjoista. Mutta mainittakoon, että omat tuttuni ovat enimmäkseen 60-luvulla syntyneitä, joilla on Pluto-Uranus-yhtymä Auringolle.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #3 : 25.09.2012 20:38:31 »

Analyyttisyys voi liittyä johonkin erikoisalaan, jossa osaamista, pilkkuja ja tekniikoita viilataan viimeisen päälle.
Tällä miehellä työ vaatii juurikin tätä. Kai se kaikki miettimisenergia keskitetään siihen. Mitenköhän parisuhde vois toimia :Smiley On työpäivän jälkeen sanonutkin, että on hankala keskustella kun on päivän niin uppoutunut työhönsä. Ja kyllä mä sen ymmärränkin, jotenkin. Ei sentään joka päivä ole niin takkuista, etteikö mitään keskustelua saada aikaan. Mutta on meillä kommunikointiongelmia vähän väliä. Isompia ja pienempiä. Ja toisaalta, eihän me tällä hetkellä joka päivä edes olla yhteyksissä. Se ei mulle ole ongelma, haluan myös sailyttää oman vapauteni. En jaksais tätä enempää miettiä, jollei muuten olis niin kiinnostava tyyppi. Meillä on mukavaa sitten, kun ollaan yhdessä. Arvomaailmat kohtaa. Ja kun hän on juttutuulella, saamme aikaan mielenkiintoisia keskustelujakin. Hän on läsnä sitten kun on fyysisesti läsnä, sitten taas katoaa täysin. Näillä kaikilla mun tuntemilla neitsyillä on muuten huono muisti. Eli ei varmaankaan paljoa meidän keskusteluista tämäkään mies muista Grin
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012 23:22:52 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 25.09.2012 21:41:17 »

Mullakin on Lillin tapaan noita 60-luvun  neitsyt ystäviä,
eli meillä on tuo  pluto uranus neitsyt aspect_opp chiron jupiter kalat yhteisenä sukupolvikuviona.
Mä oon kyllä tykännyt  neitsyt ihmisistä.
Kaikille niille on  tunnusomaista, että sisäpiirin planeetat,  venus ja  merkurius ovat eri merkissä kuin tuo  aurinko neitsyt.
Lukioajan ystävättärillä oli  venus skorpioni mikä mulle tietty oli tuttua enrgiaa  aurinko  venusskorpioni .na.
Sitten  merkurius vaaka ja  mars rapu.
Yks  aurinko neitsyt lukiopoika oli ihastunutkin. Hän ei aikoinaan pärjännyt koulussa, oli semmonen huuliveikko, mutta sittemmin pärjäsi hyvinkin elämässä edeten urallaan. Hän kertoi luokkakokouksessa, että hällä oli selkeä päämäärä saada kaikki muut asiat ensin kuntoon ennenkuin eukon hankkii, elikkä selkeä järjestys, työ, talo valmiiksi ja sitten vasta avio.

Sitten tunnen pari pikkupoikaa, molemmat  aurinko neitsyt.tä mutta niin erilaisia.
Toisesta vastarannankiiskistä tulisi erinomainen kiinteistönhoitaja.
Toisesta taas hurmuri näyttelijä, taiteilija, laulaja,  venus saturnus ja  merkuriusleijona.
Laulelee, hyräilee ja lohduttaa surulliset, tyytyväinen tenava siinä missä toinen huutaa ja kiljuu ja saa raivareita ja kolaa pihoja klo 5 aamulla.
Ehkä tuon  neitsyt.n hallitsijan  merkurius:n sijainnilla lie merkitystä,
kuinka se energia ilmenee? Tai just noilla  aurinko:n seuralaisilla.
En tiedä miten  ceres:n sijainti myös vaikuttaisi, koskapa siinä on paljon Neitsytmäistä energiaa?
Tai  saturnus ja  neitsyt, työ ja velvollisuus.

Koen Neitsyet palvelualtteiksi ystävinä.
Yks foorumin kautta ystäväksi tullut on jeesannut monessa tietokonejutussa, blogin perustamisessakin.
Ja eikös foorumin Emeliakin ole  aurinko neitsyt.
Mielestäni hänessä on vilpitöntä halua jakaa tietoa, sellasta aitoa, itseään korostamatonta.
Tiedonjakajiakin kun on monenlaisella motiivilla.

Kastehelmi
Tuohon synastriaasi en osaa sanoa.
Kartanlukuni perustuu visuaaliseen geometriseen kolmiulotteiseen astelukujen avulla hahmottamiseen.

Onkohan  aurinko neitsyt:llä taipumusta "orjuuttaa" itseään, saralla kuin saralla, työ, dieetti, kuntoilu jne.
sen huonetta kun on joskus nimitetty orjuuden huoneeksi?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #5 : 25.09.2012 21:54:20 »

Minulla on viime vuoden aikana kypsynyt hyvä ystävyyssuhde erään  neitsyt-miehen kanssa ja hän on sen verran hassu veikko että itsellä kävi mielessä aloittaa keskustelu Neitsyt-merkistä mutta täällähän se onkin.

Varmaan aika paljon siitä miten heidän kanssaan tulee toimeen riippuu juuri aspekteista, esim. miten Neitsyt-ihmisen oma Aurinko tai Merkurius on aspektoitunut ja miten taas se aspektoituu synastriassa siihen toiseen.

Oma exä oli  neitsyt myös mutta hänestä jäi tunne että ystävänä sopii paremmin kuin kumppanina. Se tietysti on varmaan oma henkilökohtainen tunne, Kauris ja Neitsyt kun monesti mielletään just kavereiksi ja se onkin varmaan niin.  Smiley

Tuo nikin huomaama yhteys 6.huoneeseen on varsin hyvä, itsekin koen nämä tyypit ennemmin työn tekijöinä kuin johtajina tai sellaisina jotka haluaisivat loistaa muiden silmissä.

Älykkäitä ovat, mutta monet miehet varsinkin herkempiä miltä näyttävät tai antavat olettaa ulospäin, ja varsin moni lahjakas  neitsyt osaa kaveerata myös alkoholin kanssa.. Cheesy
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 25.09.2012 22:03:16 »

Just tuo lukioajan poikakin oli paljon herkempi kuin konsaan näytti.
Esitti sellasta hulvatonta naurattajaa.
Ehkä se  kalat vastapäätä vaikuttaa? Tai Kuun sijainti?
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #7 : 25.09.2012 23:21:25 »

Juu siis paljon hyvää munkin tuntemissa neitsyissä. Taisin siihen malliin jäkättää, että jäi vähän toisenlainen kuva :Smiley Kolmella on ainakin aurinko aspect_con venus neitsyt, muut tarvii tarkistaa. Kaks noista ymmärtääkseni tosi pidettyjä ihmisiä. Siis tulevat hyvin toimeen muiden kanssa, hyviä tiimipelureita.
Tällä miehellä on aurinko aspect_con merkurius neitsyt, joten ihmetyttää, kun kehottaa mua oleen miettimättä ja analysoimatta. Ehkä teen sitä jo niin paljon, ettei yleensä analyyttinen neitsyt tyyppikään enää jaksa Grin Sekin on mahdollista... Hänkin vaikuttaa tosi auttavaiselta ystäviään kohtaan ja varmaan muutenkin. Ja on sellanen viehättävä konstailematon luonnonlapsi. Sanoo suoraan, kunhan osaa tarpeeks kysellä. Kovin konservatiivinen. Mäkin oon joissain asioissa, mutta hänen asenteita on jo vaikeaa niellä. Itse en jaksa koko ajan toisen kanssa esim. viestitellä päivän mittaan, mutta kun meillä on välimatkaa niin olis kiva kerran päivässä jotain kuulla. Varsinkin, kun vasta tutustutaan. Hänestä se on liikaa mieheltä! Mun kyllä kuuluiskin, nainen kun olen ja sen puolen paremmin osaan, hän vastaa kyllä Grin Luulin vitsiksi, mutta eipä ollutkaan... Hänellä myös saturnus neitsyt. kuunsolmu samassa asteessa aurinko:n kanssa. kuu aspect_con chiron harka. Huoneista en tiedä, en osaa arvata nousua. Nikin mainitsema ceres kauris.
Mullakin neitsyt mies kaverina. Piti olla ensin muutakin, mutta kaveruus voitti hyvin äkkiä ja hyvä niin Smiley
« Viimeksi muokattu: 26.09.2012 00:10:51 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 27.09.2012 17:56:39 »

Juu.. aurinko neitsyt olen, enkä todellakaan ole mikään siivoushullu ja järjestyksen ylläpitäjä.. näkisittepä tämän huushollin..

Todennäköisesti Auringon kavereilla on jotain tekemistä sen kanssa millaisia Neitsyet ovat.. Merkurius, Neitsyen hallitsijana on periaatteessa älyllinen, hajuton ja väritön yksinään ja toimiikin yleensä kaverinsa kautta.

Minulla on  merkurius aspect_con pluto Neitsyen lopussa, mutta  aurinko neitsyt aspect_con mars leijona . Omalla kohdallani ystävyyssuhteet toisten  aurinko  neitsyt kanssa ovat päättyneet kun ollaan tutustuttu paremmin.. käyn heidän hermoilleen syystä tai toisesta, saattaa johtua  :aurinko  aspect_opp kuunsolmu :sta.. tai tuosta  merkurius aspect_con pluto :sta..  uglystupid2

Todennäköisesti Nousu ja Kuun merkki ilmentävät ihmisen luonnetta Aurinkoa enemmän.. itse olen huvittuneena seuraillut usein Nousevien Neitsyiden  pikkutarkkoja touhuja, tunnistan niistä niitä piirteitä itsestäni, sellaisia piirteitä joista olen itse tietoisesti pyrkinyt eroon.. Wink
 
tallennettu

- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #9 : 28.09.2012 01:55:51 »

Mun perheessä on kaks aurinko neitsyt-tyyppiä ja yks askendentti neitsyt, jonka koti on ihan kauheessa kunnossa. Ei jaksa yhtään panostaa. Ja mä en ymmärrä miten sitä itseensä ei yhtään haittaa. Noi kaks muuta on onnistuneesti siirtäny kotityöt toisten harteille. Mut kaikille oma ulkonäön siisteys on tärkeetä. Ei kukaan varmaan uskois millasia ne kotitöiden suhteen on! Kaveri aurinko neitsyt mies on ihan samanlainen. Kämppä imuroidaan kaks kertaa vuodessa, mut esim. hiuksia suitaan niin tarkkaan kun vaan voi. Eikös tuosta aurinko aspect_con venus neitsyt, mikä näiltäkin löytyy, sanota että jonkinlaista laiskuutta vois tehdä? Niin ja kuten sanottu, mukavia tyyppejä kaikki. En usko, että kovin monella on pahaa sanottavaa. askendentti neitsyt onkin eri maata, tulta ja temperamenttia löytyy ihan eri tavalla. Ja joutuu riitoihin helpommin. Kartalla muuten lähinnä tulta ja vettä.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #10 : 28.09.2012 09:20:56 »

Oon mielenkiinnolla seurannut tätä Neitsyt-keskustelua.  Mun ympärillä on pyörinyt paljon Neitsyt-ihmisiä, joten mullakin on sanani sanottavana tässä.

Toinen mumma, kaksi tätiä ja yksi setä olivat kaikki Neitsyitä, mutta en nyt muista erityistä siisteyttä tai nipottamista, joskaan ei kovin boheemiakaan elämää eletyn.  Sisaren kaksi lasta ovat AurinkoNeitsyitä, yksi nouseva Neitsyt, eikä siellä ainakaan ole mitenkään erityisen siistiä, tosin tämä nousu neitsyt taitaa olla kaikkein siistein, järjestelmällisin ja täsmällisin.

Mutta sitten nämä mun Neitsytmiehet!  Niin erilaisia mutta kuitenkin niin samanlaisia!  Oon ennenkin kirjoitellut tästä Neitsytmiespiiristäni, mutta tulkoot vielä tämän kerran.  Ex on  aurinko ja  askendentti Neitsyt, ja voisi kuvitella että olis kovinkin siisti ja tarkka, mutta ei sinnepäinkään.  Hällä on melkein kaikki planeetat 12. huoneessa, ja stellium sieltä kytköksissä Neptunukseen.  Täsmällisyys sitten löytyy kyllä esim. laskunmaksupuolelta, kaikki hoidetaan täsmälleen ajallaan, vaikka rahaa ei oikein olisikaan.  Myös työt on hoidettu aina erimerkillisesti, silloin kun on ylipäätään käynyt töissä.

Häntä vain yhden päivän vanhempi mies taas on ulkoasultaan viimeisen päälle.  Koti autotallia myöden niin uskomattomassa järjestyksessä, että ei voi kuin hämmästellä.  Yrittäjä ammatiltaan.

Sitten on tämä mun rakas, Neitsyt tietysti kans, johon sopii tämä Astrologian taika-blogissa joskus ollut kirjoitus ihan nappiin.
http://astrologiantaika.wordpress.com/2010/08/22/ylistyslaulu-neitsyille/
Tämä Neitsyt näyttää keräävän tavaraa.  Joka paikka on täynnä kaikkea tarpeellista, mutta hyvässä järjestyksessä!  Laatikoissa ja säilytysrasioissa on päällä kirjoitus, mitä mikäkin sisältää.  Hänen myötä olen oppinut tykkäämään Neitsytmäisestä tarkkuudesta ja järjestyksestä!  Hih, oppia ikä kaikki.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #11 : 29.09.2012 17:36:44 »

Olisko sitten niin, että neitsyt-tyypin maine tarkkana nipottaja johtuu siitä, että ovat siinä roolissa vain jonkin asian suhteen? Joillekin se on työ, joillekin kodin siisteys, joillekin oma ulkonäkö? Ja ne ihmiset, jotka ovat juuri siinä tilanteessa läsnä leimaavat nipottajiksi. Mielenkiintoista ristiriitaa heissä. Nyt kun mietin, niin olenkin joskus kritisoinut neitsyt-tyyppejä siitä, ovat niin kauhean tarkkoja jostain ja sitten joku muu asia jää ihan rempalleen. Ihmetyttänyt se epätasapaino. Mua harvemmin nipottaminen haittaa, koska mussa on sitä itessänikin. saturnus ja jupiter neitsyt aspektoi molemmat persoonallisia planeettoja, askendentti:ia ja MC:tä. Enemmän mua välinpitämätön suhtautuminen häiritsee. Mä tuun kaikkien noiden neitsyiden kanssa hyvin kyllä toimeen. Tunnistan siinä tarkassa puolessa itseäni. Ovat myös mun mielestä aika hyvin luottamusta herättäviä. Niin ja mukautuvaisia! Mulla on itellä niin paljon kiinteetä kartalla :Smiley
Kiitos meimi linkistä! Huom! tää on vaan mun oma kokemus, mut en liittäis kekseliäisyyttä nimenomaan neitsyt-merkkiin. Tuntemani neitsyt-ihmiset eivät ole kovin innovatiivista väkeä. Ennemminkin se menee niin, että joku muu saa idean ja neitsyt voi sitten lähteä pohtimaan toteutusta. Ja sitten saavat asian kuulostamaan niin vaikealta, ettei yritykseenkään heidän mielestä kannata lähteä Huh Ehkä ne järkeilevät asian muita pidemmälle, minkä ei voi sanoa olevan aina huono juttu Smiley
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012 17:58:13 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #12 : 30.09.2012 20:54:31 »

Tuosta Kastehelmen kommentista "jokin muu asia jää rempalleen" tuli mieleen kaksi loistavaa, jo edesmennyttä Neitsyt-artistia: Irwin Goodman ja Rauli "Badding" Somerjoki, molemmat minusta jotenkin niin täydellisiä esimerkkejä  neitsyt-miehistä. Heissä molemmissa näkyy tuo Neitsyen herkkyys, samalla älyllisyys, ja se että he halusivat musiikillaan kertoa jotain joka oli paljon tärkeämpää kuin joidenkin artistien tapa tuoda itseään esille jolloin itse musiikki ja varsinkin sanoma jää merkityksettömäksi.

Vaatimaton ulkonäkö mutta  merkurius heissä näkyi.  Smiley
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #13 : 30.09.2012 23:21:31 »

Joo ihan mahtavia taiteilijoita! Ei halua noi munkaan tuntemat neitsyet itseään korostaa ja olla esillä. Vähän sellasta itsensä aliarvioimistakin on mun mielestä. Yhttä neitsyytä varsinkin yritän rohkasta käyttään lahjojaan, teen sen puolesta suuria suunnitelmia! Smiley 
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #14 : 01.10.2012 12:49:02 »

Mulla aurinko merkurius pluto stellium neitsyt ja lisäksi mars neitsyt. Paljon on tuttua tuossa pikkutarkkuudessa. Myös koti on siisti. Tavarat on paikoillaan ja tiedän, missä on mitäkin.

Neitsyt-tavara on mulla 10. huoneessa, ja todellakin olen työn suhteen vaativa, vähän liikaakin tuppaan kasaamaan velvollisuuksia itselleni. Ja sellainen typerä ujous ja itsen aliarviointi vaivaa todellakin. Ulkonäön suhteen olen aika rento (ainakin omasta mielestäni...) sisäinen kauneus ratkaisee. Mutta siitä en jousta, että puhtaus on enemmän kuin puoli ruokaa. Siisti täytyy ihmisen olla, kiitos! Wink

Olen opettelemalla opetellut pois ärsyttävästä toisten ihmisten asioiden järjestelemisen pakosta. On kuulkaas iso homma laskea irti ja vain antaa olla, vaikka ihmiset koko ajan sotkee ja sössii asioitaan. Neitsythän tietää aina parhaiten, mikä on toisille hyväksi. Vai oletteko muka koskaan tavanneet neitsyttä, joka olisi ollut väärässä jossain asiassa?

Voi tuo Plutokin tässä vaikuttaa, että kovasti manipuloisin toisia tekemään, kuten itse näen, että on oikein. Ja sitten, kun eivät tee kuten sanon, niin otan itseeni. Se on neitsytihmiselle henkilökohtainen epäonnistuminen, jos muut eivät laita asioitaan kuntoon vaikka tässä niin häärätään! Kalamieheni on ollut tässä kova koulu, kun eihän sitä saa uimaan mihinkään katiskaan, vaikka kuinka yrittää. Grin
 
tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: