Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Työpaikkakiusaaminen  (Luettu 22953 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #15 : 02.12.2012 21:39:08 »

Miten olette sitten käyttäytyneet noiden työpaikkakiusaajien kanssa. Itseäni inhottaa niin paljon, että vaikea on katsoa, saati sitten vastata toisen tekohymyyn. Kun tekisi mieli suoraan sanoa, että olet ala-arvoinen selkäänpuukottaja. En tiedä, mutta väsyttää tämä touhu.

Itse ratkaisin asian niin, että en puhu kuin pakolliset ko. ihmiselle, ja sitten lähden huoneesta vaivautumatta edes tekosyihin. Mun työpaikalla pomo puuttui asiaan ja sanoi suoraan kiusaajille että nyt loppuu perkeles. Mutta myös se on auttanut, että koska pystyn tekemään töitä etänä, olen myös tehnyt niitä kotona ja siksi vähän "hajurakoa" on päässyt syntymään.

Tiedän tosi hyvin tuon ketutuksen feikkihymyjen takana. Mutta itse otan sen sitä kautta että "minä pystyn olemaan parempi ihminen kuin sinä"-kannalta, eli se hymyilykin voi olla piilokettuilua Wink

Nykyisin sitten asiallisuus on lisääntynyt, onneksi. Ja minä olen sellainen peilityyppi, että kohtelen ihmisiä niin kuin he minua. En unohda mitä on tapahtunut, mutta jos kiusaaja on asiallinen minua kohtaan, niin sitten olen sitä minäkin. Mutta mitään muuta en tältä tyypiltä odota kuin asiallisuutta, en tuttavallisuutta, en bilekutsuja, en yhtään mitään. Eläköön itsensä kanssa, se näkyy olevan vaikeampaa kuin hän haluaisi näyttää.
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #16 : 13.12.2012 01:20:33 »

Jälleen kerran pätee tämä Väinö Linnan lause, "se nyt on se pienimmän riesan tie".

Nyt on mennyt lähestulkoon vuosi siitä, kun nämä kiusaamiset alkoi. Yksi kiusaajista on menettänyt apurahansa, toinen on ylityöllistetty. Pakko sanoa että pelottaa, mitä kaikkea sieltä alkaa sataa niskaan taas keväällä. Toisaalta, yksi ystävistäni sanoi hyvin, että joillakin ihmisillä nyt ei vain ole minkäänlaisia tapoja, eikä sille mahda mitään. Että minkä minä sille mahdan, jos näiden tyyppien ainoa selviytymisstrategia on purkaa pahaa oloansa minuun, muihin työkavereihin, joskus jopa pomoon itseensä. Kyllä siinä nakerretaan omaa jalkaa enemmän kuin meidän muiden. Ärsyttää vain, kun en tiedä mutta epäilen, että tämä tilanne näkyy hyvin toisenlaisena sitten ulkopuolelle, nämä kaksi varmasti pitävät huolta siitä että minua pidetään saamattomana bimbona joka ei ymmärrä mistään mitään tai saa mitään aikaiseksi...

Onneksi on joululoma välissä.
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #17 : 14.12.2012 11:01:23 »

Pitänee alkaa lähetellä enkeleitä sinnepäin. Tai odottaa, kun ihminen tuhoaa itse itsensä negatiivisuudellaan.
tallennettu
Heart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #18 : 14.12.2012 15:37:01 »

Hei, enkeleiden apua tosiaan kaivattaisiin. En usko että nuo mihinkään muuttuvat, se on niin syvälle se kateus toista ihmistä kohtaan ja siihen päälle suunnaton itsekeskeisyys. Kai noilla on jokin vaihe jäänyt kehityksessä kesken joskus lapsuudessa, heikko itsetunto varmaan taustalla riivaa. Kun katsoo noiden touhuja, niiin todella inhottaa, niiden keinot on yksinkertaisesti likaiset.

Pitänee alkaa lähetellä enkeleitä sinnepäin. Tai odottaa, kun ihminen tuhoaa itse itsensä negatiivisuudellaan.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #19 : 08.02.2013 13:11:23 »

Räikeintä on tulla oman esimiehensä kiusaamaksi, niin kuin itselläni on nyt käynyt. Hän yrittää savustaa minua työpaikasta ulos, vaikka mitään  selkeää syytä ei ole. Työni olen moitteettomasti hoitanut, tuonut tietotaitoni työyhteisön käyttöön, mutta tämä ei ole esimiehelleni sopinut. Olen uhka. Kovin kurjaa tällainen toiminta.

 Angry
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Heart
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #20 : 08.02.2013 14:25:16 »

Räikeintä on tulla oman esimiehensä kiusaamaksi, niin kuin itselläni on nyt käynyt. Hän yrittää savustaa minua työpaikasta ulos, vaikka mitään  selkeää syytä ei ole. Työni olen moitteettomasti hoitanut, tuonut tietotaitoni työyhteisön käyttöön, mutta tämä ei ole esimiehelleni sopinut. Olen uhka. Kovin kurjaa tällainen toiminta.

 Angry

Se on varmaan pahempi kun esimies kiusaa. Pidemmän päälle varmaan tosi hankala tilanne. Onko mahdollista puhua vielä ylemmäs vai olisiko sekin haitallista? Uuvuttavaa. Itsellä aina välillä tulee sellainen olo, että onko noita kiusaajia ihan pakko sietää mutta eihän sitä tiedä mitä seuraavassa paikassa sitten on jos vaihtaa. Mulla on ainakin selkeä kateus noiden kiusaajien taustalla. Se oikeasti näkyy ihan päälle päin. Inhottavaa touhua. Voimia sinne.
tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #21 : 08.02.2013 17:52:23 »

kiusaaja esimies oli myös työpaikan työsuojeluvaltuutettu. ei oikein voinnu aikanaan mennä puhumaan.

ja eräästä toisesta paikasta halusin lähteä pois kun lasten äiti oli aivan sekopää,jos olisin lähtenyt ois tullu 3kk karenssi...
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #22 : 09.02.2013 13:29:53 »

Mulla onneksi suht ymmärtäväinen pomo mutta minusta hänen vaikuttamistapansa ns. kulissien takana näissä kiusaamisasioissa on vähän epäilyttävä. Tai ei epäilyttävä, mutta minusta tuntuu vain että kaikkien osapuolien pitäisi olla paikalla selvittämässä asiaa. Ehkä hän hakee sillä konfliktien välttämistä, mutta minusta se on tässä vaiheessa jo vähän myöhäistä.

Tosi ikävää jos pomon tilanteessa oleva ihminen päättää inhota työntekijöitään. Pomon työhön kuuluu alaisten tukeminen, melkeinpä enemmän kuin pomottaminen. Hyvä johtaja on minusta kannustava ja positiivinen, mutta asiassa tarkka ja jämy.

Huoh. Taas kerran mietiskelen, mikä karma minut pitää sosiaalisten työtilanteiden jatkuvana silmätikkuna. Ja että kuinka kauan jaksan tätä tilannetta.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013 20:29:03 kirjoittanut Thuileann » tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #23 : 11.02.2013 12:12:17 »

Olen asiaa vienyt eteenpäin luottamusmiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle. Nyt vain odotan, että asiat alkavat rullaamaan. Olen parhaani tehnyt.


Ja kiitos tuesta. Sitä me kaikki tarvitsemme, olimmepa kiusattuja tai emme.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
unelmassa
Vieras
« Vastaus #24 : 15.02.2013 19:36:42 »

Olen asiaa vienyt eteenpäin luottamusmiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle. Nyt vain odotan, että asiat alkavat rullaamaan. Olen parhaani tehnyt.


Ja kiitos tuesta. Sitä me kaikki tarvitsemme, olimmepa kiusattuja tai emme.  Smiley

Kuule, tosi paljon voimia sinulle.. angel angel angel angel angel
 smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #25 : 15.02.2013 20:27:45 »

Olen asiaa vienyt eteenpäin luottamusmiehelle ja työsuojeluvaltuutetulle. Nyt vain odotan, että asiat alkavat rullaamaan. Olen parhaani tehnyt.


Ja kiitos tuesta. Sitä me kaikki tarvitsemme, olimmepa kiusattuja tai emme.  Smiley

Hienoa, SanctAstra! Voimia sinulle  smitten

Itse kuulin tänään että minusta juorutaan, että olisin päättömästi ja epätoivoisesti rakastunut erääseen työntekijäämme. Tämä ko. ihminenkin sen kuuli vihjailujen kautta ja oli niin outona minua kohtaan tänään töissä, että huh. Asiaa mutkistaa se, että ko. henkilö on eräänlaisessa esimiesroolissa myös minunkin ylitseni. Aivan yläastemeiningiksi tämä alkaa mennä. Alan harkita jo vakavissani, että onko minun tosiaan pakko olla tässä työpaikassa, enkö oikeasti löytäisi muualta tilaa itselleni. Valitettavasti on edelleen se määräaikainen työsopimus...
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #26 : 18.02.2013 19:51:37 »


Käykää katsomassa kiusaaminen.fi foorumia ja voitte ottaa siellä myös kantaa!
Tärkeä asia joka täytyisi saada rohkeammin esille!
Luulen, ettei kaikki halua kirjoittaa kipeästä asiasta, mutta kun lukee edes toisen juttuja, sekin auttaa!  smitten
tallennettu
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #27 : 20.02.2013 10:35:46 »

Ensiksikin todella paljon voimia kaikille  smitten

Olen ollut luottamusmiehenä ja tiedän tasan tarkkaan minkälaista työpaikkakiusaaminen on koska valitettavasti olen ollut ratkomassa
niitä tilanteita ja AINA asiat ratkesivat hyvällä tavalla kun niihin vain puututtiin! Joissakin tapauksissa työntekijä ei halunnut olla itse paikalla siis oli niin ujo, joten silloin vain minä ja esimies keskusteltiin asiasta. Asioistahan voi kertoa luottamusmiehelle myös niin ettei työnantaja edes tiedä keneltä työntekijältä palaute on tullut jos ei halua että  luottamusmies kertoo tämän työnantajalle.(tämä riippuu tietenkin asiasta..)

Thuileann: Sinua neuvoisin niin että sanot suoraan esimiehellesi että haluat jutella kahden kesken ja sitten kerrot suoraan että olet kuullut olevasi rakastunut häneen ja että huhupuheet eivät todellakaan pidä paikkaansa ja sanot ettet tiedä miksi tai mistä tämmöset huhut ovat alkaneet(jos et oikeasti tiedä) ja haluat niiden päättyvän. Esimiehesi kyllä kuuntelee ja on varmasti helpottunut kun asian oikea totuus tulee ilmi.

Jos et uskalla tehdä tätä niin heti luottamusmiehen juttusille,hän kyllä osaa asiassa edetä oikealla tavalla Smiley Koskaan ei saa jäädä vain katsomaan kun oma maine lytätään tai itseä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti.

Luottamusmiehen tehtävä on mm. valvoa työlainsäädännön ja työehtosopimuksen sekä muiden työnantajan ja työntekijöiden välisten sopimusten noudattamista työpaikalla. Olipa asia mikä tahansa työpaikalla niin luottamusmiehelle voi mennä siitä puhumaan!


Rohkeutta ja voimia  smitten
tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Thuileann
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #28 : 20.02.2013 21:27:55 »

Kiitos Palance kommenteistasi. Tällä hetkellä ratkaisin asian vain toimimalla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. En jaksa enää tätä typerää draamailua. Pomokin on varmaan jo tajunnut, mitä tapahtuu, kun on jo vähän neutraalimmin alkanut taas moikkailemaan...

Meillähän ei ole luottamusmiestä työpaikalla, että hommat pitää hoitaa ihan itse.
tallennettu
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #29 : 21.02.2013 11:21:31 »

Hei Thuileann!  Smiley

Minua ihan harmittaa etten ole puolustamassa sinua. Valitettavasti usein jos asiat painetaan vain villaisella se kiusaaminen ei lopu..mutta annanpa tässä vielä muutamia vinkkejä..  Smiley

Kerran teillä ei ole luottamusmiestä (äärimmäisen harmillista!) niin lue alla olevat:

Työsuojeluvaltuutettu:

Työsuojeluvaltuutettu on lakisääteisesti valittava sellaisilla työpaikoilla, joilla työskentelee yli kymmenen henkilöä.Jos siis teillä näin niin työsuojeluvaltuutettu täytyy olla työpaikalla ja hän hoitaa tietenkin mm.työhyvinvointia siellä.

Luottamusmies:

Luottamusmiehen valinnalle ei ole määritelty mitään minimihenkilömäärää, lähtö-
kohtaisesti siis jo kolmen ylemmän toimihenkilön ryhmä voi luottamusmiehen valita.

Luottamusvaltuutettu:

Koska luottamusvaltuutetun asema perustuu lainsäädäntöön eikä työmarkkinajärjestöjen sopimuksiin,
luottamusvaltuutetun valintaan voivat osallistua myös ammattiliittoihin kuulumattomat.

Luottamusvaltuutettu on luottamusmiestä vastaava työntekijöiden valitsema edustaja. Luottamusvaltuutetun voivat työntekijät valita työsopimuslain nojalla työpaikassa,
jossa ei ole työntekijäjärjestön ja työnantajapuolen väliseen sopimukseen perustuvaa luottamusmiestä.


Monestihan työpaikalta löytyy luottamusmies/valtuutettu ja työsuojeluvaltuutettu ja jos ei niin ihmeessä puhumaan asiasta.Monet asiat helpottuvat kun sellainen löytyy työpaikalta, usko pois.  smitten

Toivottavasti vinkeistä on apua.  Smiley
tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: