Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Asiat ovat hullusti  (Luettu 10942 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
hemuliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« : 02.09.2012 18:07:48 »

Olen jo pitkään ajatellut, että maailmassa on jotain vialla... ja en nyt tarkoita siis näitä ilmeisiä asioita kuten saastuminen, sodat jne. vaan sitä, että asiat ovat perustavanlaatuisesti "hullusti". Sellaisella tavalla, josta meillä ihmisillä ei ole tietoa.

Pitkään hyväksyin senkin ajatuksen, että olemme syntyneet tänne "kehittymään", mutta ajatus siitä, että olisin solminut toisella puolella "sopimuksen", jonka sisällöstä en muista mitään, tuntuu uskomattoman typerältä ja tarkoituksettomalta.

Luulen, että henkimaailma on yhtä sekaisin oleva paikka kuin tämä Telluskin. Se selittäisi sen, että useinkaan kanavoinneissa tai henkilökohtaisissa tulkinnoissa ei ole paljoakaan asiasisältöä. Oikeastaan kaikki tulkinnat, joita minulle on tehty, tuntuvat ajatustenluvulta. Voisiko olla niin, että jälleensyntymän ajatuskin kehitysoppeineen on meille toisella puolella syötetty ajatus? Ehkä kaikki ei olekaan toisella puolella niin hyväntahtoista vaan kauniiseen asuun puettua manipulointia?

En tiedä, saako kukaan kiinni siitä, mitä yritän sanoa, mutta tuntuu siltä, että se esoteerinen tieto, jota meille kanavoinneilla, kursseilla ja kirjoissa opetetaan, ei pidä paikkaansa...puhumattakaan muista maailman tapahtumista.

Olisi kiva kuulla, onko muilla samantyylisiä pohdintoja?

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #1 : 02.09.2012 18:48:18 »

Mielenkiintoinen ajatus.

Miksi olet sitä mieltä että henkimaailma on sekaisin?

Minä olen sitä mieltä että henkimaailma ei ole sekaisin vaan koska ihmskunta on nyt niin suuren muutoksen edessä, että tilanne on monin puolin kaoottinen. Aina ennen suurta muutosta vallitsee kaaos, ja luulempa että tässä on kyse juuri siitä.

Oletko lukenut Robert Schwartzin "Rohkeat sielut"? Jos et niin suosittelen ehdottomasti, siinä valkenee monet asiat.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
hemuliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #2 : 02.09.2012 19:03:26 »

Henkimaailma on mielestäni sekaisin sen vuoksi, että sieltä on vuosien saatossa (viimeiset 20 vuotta, joina itse olen asioita lukenut ja tarkkaillut) tullut niin paljon ristiriitaista ja virheellistä tietoa. Muistaakseni henkimaailman sanomiin myötämielisesti suhtautuneista ainakin Irma Weisen ja Esko Mustonen, ovat esittäneet ihmetyksensä siitä, miksi niin paljon valheellista ja paikkansapitämätöntä tietoa sieltä tulee.

Esim. suurissa kysymyksissä kuten jälleensyntymä on täysin vastakkaisia ajatuksia. Jos oikein muistan, esim. Urantia kirjan mukaan jälleensyntymää ei ole olemassa. Samoin astrologiaa ja  karman lakia se tietääkseni pitää taikauskona ja tietämättömyyteen perustuvina käsitteinä.

Minustakin on hämmästyttävää, miten vähän näihin ristiriitaisuuksiin on kiinnitetty huomiota ihan alan tutkijoidenkin keskuudessa.

Tuohon suureen muutokseen en henk.koht. jotenkin jaksa uskoa. En ainakaan siinä muodossa, millaisena se esoteerisissa piireissä esitetään. Itse näkisin mieluiten muutoksen, jossa etsittäisiin totuutta erilaisten uskomusten sijaan.

Tuota mainitsemaasi kirjaa en ole lukenut. Haluaisiko joku kertoa siitä lyhyesti jotakin?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 02.09.2012 19:09:20 »

Kanavoinneissa on aina se kanava, joka usein vaikuttaa kanavoinnin sisältöön. Eivätkä kaikki henkimaailman olennot ole mitään ylimaallisen viisaita kaikkitietäjiä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
hemuliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #4 : 02.09.2012 19:11:49 »

Lilli, tuo on totta.

Mutta miksi me siis jatkamme kanavointia ja kanavointien lukemista, jos iso osa on täyttä tuubaa?
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #5 : 02.09.2012 19:28:49 »

Tuota mainitsemaasi kirjaa en ole lukenut. Haluaisiko joku kertoa siitä lyhyesti jotakin?

Tuo on niin avartava ja hyvä kirja että suosittelen sitä lämpimästi jokaiselle. Se kertoo tositarinoita ihmisistä, jotka ovat elämässään kokeneet kovia haasteita, niin kovia että ne herättäisivät normaalisti kovan vihan ja katkeruuden. Sen sijaan näille henkilöile on luotu kanava henkimaailmaan jonka avulla heille selviää, miksi nuo haasteet ovat heille laitettu ja mitä he ovat niistä oppineet. He ovat itse valineet haasteensa ennen syntymäänsä.

Kirjassa on mm että "Haasteet ovat peilejä, jotka heijastavat meille tunteitamme itsestämme.Siinä mielessä ne ovat lahjoja. Viisaus tekee mahdolliseksi sen, että tunnistamme niiden todellisen luonteen."
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
hemuliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #6 : 02.09.2012 20:30:33 »

Kiitos. Kävinkin kirjan kirjoittajan sivuilla ja luin hänen tarinansa. Uskon, että kirjasta varmasti moni vaikeista elämänkohtaloista kärsivä saa lohtua ja selityksiä.

Se ei kuitenkaan aivan vastaa noihin alussa esittämiini pohdintoihin, vaikka yhden suositun selitysmallin toki tarjoaa. Sen yleinen suosio ei tee siitä kuitenkaan oikeata (tai väärää).

Ehkä itseäni eniten häiritsee se, että tietoa henkimaailmasta pidetään jotenkin automaattisesti ja oletusarvoisesti usein korkeatasoisempana ja oikeampana kuin tästä maailmasta tulevaa tervettä maalaisjärkeä. Toki puhutaan "henkien koettelemisesta" ja väärän kanavan tunnusmerkeistä...mutta jos minä olisin henkimaailmassa ja haluaisin tämän maailman ihmisiä höynäyttää, olisin varmasti tietoinen myös niistä tunnusmerkeistä, joita kanavoinnin lukijat etsisivät "väärän" kanavan tunnistamista varten.




tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #7 : 02.09.2012 21:15:39 »

Uskoisin ymmärtäneeni pointtisi.

Olen itse törmännyt ajatukseen, ettei henkimaailmassakaan aina olla ihan kartalla. Jopa samalta hengeltä ja saman kanavan kautta voi tulla täysin erilaista juttua. Siksi en pidä lainkaan, jos jotain asiaa perustellaan Kryonin tai muun  hengen sanomana ja siis ehdottomana totuutena.

Olen huomannut eron siinä, tuleeko tieto jossain tuolla sfääreissä, vai saanko sen sydämeeni. Olen jonkin verran harrastanut astraalimatkailua ja siellä jos missä saa olla tarkkana. Kaikenmaailman hemuleita tulee neuvomaan. Tosin ihan fiksuakin tietoa tulee. Ajattelin sen riippuvan siitä, millainen värähtelytasoni on ennen matkaa. Jos jostain syystä olen alamaissa tai peloissani, jään alemmalle tasolle ja saan vastaukseksi tuubaa. Samoin ollessani virittäytynyt Rakkauteen, saan fiksumpia vastauksia. Mutta ovatko nekään lopullinen totuus? Ja jos onkin minulle, niin onko toisille? Onko ylipäätään olemassa jotain kaikille sopivaa kaikenkattavaa totuutta?

Saattaahan se olla niinkin, että ihmiskunnan valinnat muuttavat tilannetta koko ajan, joten henkimaailmakaan ei voi olla ihan kartalla. Tämä koskee siis tulevaisuuden "ennustamista".
Eroavaisuudet uskomuksissa, kuten jälleensyntymä, saattaa selittyä sillä, että meillä ihmisillä on vapaa tahto uskoa tai olla uskomatta siihen. Henkimaailman pitää peesata näkemyksiämme sen mukaan, mikä on kenellekkin parasta. Eihän henkimaailma voi julistaa yhtä ainoaa totuutta - josko sellaista edes onkaan. Voisiko joku sielu syntyä uudestaan ja toinen käydä täällä vain kerran? Silloinhan jälleensyntymä on totta ja ei ole totta.

Ehkäpä universaali totuus on niin vaikea ymmärtää, että ihmisen mieli ei kykene pukemaan sitä sanoiksi? Jospa henkimaailma ei voi kertoa meille sellaista, mille ei ole sanoja?

Maailmassa asiat ovat todella hullusti ja sekaisin  Cry Mutta se on ihmisten luomaa. Ymmärrän, ettei henkimaailma ota siitä tolkkua.
tallennettu
hemuliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #8 : 02.09.2012 21:35:13 »

Yep, kiitos vastauksestasi!

Mielenkiintoista tuo, mitä kerroit astraalimatkailusta. En ole itse tällaista matkailua harrastanut, mutta uskoisin, että juuri tuolla tavalla saa parasta tietoa asioiden laidasta. Se, mitä kerroit havainnoistasi värähtelytason ja astraalimatkasi suhteen, näyttäisi olevan ihan mahdollista. Surffailin viikonloppuna eräällä eng.kielisellä astraalimatkailua käsittelevällä foorumilla ja siellä joku jäsenistä oli tehnyt ihan saman huomion.

Ajattelisin, että absoluuttinen totuus on olemassa. Olen sellaistakin pohtinut, voisiko olla mahdollista, että todellisuutemme (ja myös henkimaailman tasot) olisi jossain vaiheessa "kaapattu". En ole uskovainen, mutta luen mielelläni kaikenlaista kirjallisuutta, myös Raamattua. Ehkä Raamatussa mainituilla Taivaan pojilla ("ufoilla") oli jotakin tekemistä todellisuutemme luomisen kanssa? Se saattaisi selittää Vanhaa testamenttia ja monia muita juttuja Raamatussa e. syntiinlankeemusta.

Kuulisin mielelläni lisää astraalimatkakokemuksista. Onko kukaan matkailijoista käynyt "valkoisessa valossa". Olen lukenut, että valkoinen valo olisi petos, jonka kautta hupsahdamme uudelleen jälleensyntymien kiertoon. Esim. juutalaisuudessa mennään siniseen valoon kuoleman jälkeen.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #9 : 02.09.2012 21:47:50 »

Mielenkiintoista pohdintaa.
Meinasin kirjoittaa tähän jotain ihmettelyäni ja tuntemuksia joita nousi luettuani jotain valotyöntekijöitä ja maailman syntyhistoraa käsittelevää kanavointia, mutta sitten tajusin, etten kyllä ymmärrä tarpeeksi, en oikestaan yhtään mitään, voidakseni edes ihmetellä kaiken ihmeellisyyttä niin että tulisin siitä hullua hurskaammaksi. Ja jos koettaisinkin ( koetin) niin epäselvä selittämiseni siellä välissä olisi niin pitkää ja takkuavaa, että ihan sama jättää se sitten tekemättä samoin tein Cheesy
Mutta on joitan asioita, jotka tietää sydämessään, niinkuin Yep tuossa sanoi yllä. Se on vahva ja varma ja sitä ei täydy epäillä, mutta siten on paljon sellaista liihottavaa tietoa, joka ei tavallaan tule sinun luoksesi ja sinuun vaan sinä menet sen perässä ja koetat saada siitä jotain itsellesi...silloin se ei välttämättä aina osu ihan kohdalleen ja sen kyllä tuntee, jos vain osaa...enkä minä kyllä aina osaa ja monesti olen hyvin hämmennyksissä, mutta tiedän kuitenkin sen, mitä tiedän, ja sen, että mitään muuta EN tiedä, enkä voi mennä sitä ehdottomana totuutena käsittelemään.
Ota tästä nyt sitten selvä  uglystupid2 idiot2 buck2
tallennettu
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 108


Profiili
« Vastaus #10 : 03.09.2012 11:14:10 »

Eikö toi kerro enempi meistä ihmisistä  Huh Ihmisiä ympäröi sen tason asiat millä tasolla hän itse on ... henkinen kasvu olisi oltava perustana eikä n.s. meditatiiviset (vai mitä ne nyt on) kyvyt ... ilman henkistä kasvua Smiley
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012 11:16:48 kirjoittanut Iko » tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #11 : 03.09.2012 12:51:24 »

Mielenkiintoinen ajatus.

Miksi olet sitä mieltä että henkimaailma on sekaisin?

Minä olen sitä mieltä että henkimaailma ei ole sekaisin vaan koska ihmskunta on nyt niin suuren muutoksen edessä, että tilanne on monin puolin kaoottinen. Aina ennen suurta muutosta vallitsee kaaos, ja luulempa että tässä on kyse juuri siitä.

Oletko lukenut Robert Schwartzin "Rohkeat sielut"? Jos et niin suosittelen ehdottomasti, siinä valkenee monet asiat.


Ihan sun kans sammaa mieltä.. ja tässäkin oli "rohkeista sieluista"    http://eidualistinen.blogspot.fi/2011/04/pikaraide-itsemestaruuteen.html                                  smitten smitten   smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 03.09.2012 13:37:40 »

Kanava vaikuttaa aina kanavointiin enemmän tai vähemmän. Kaikki jotka väittävät kanavoivansa eivät sitäpaitsi edes kanavoi  mitään muuta kuin omaa egoaan tai ihmispersoonaansa.

Tästä tunnistaa "väärän" kanavan, eli ihmisen joka suoltaa tekstiä vain ihmispersoonastaan/egostaan:
1) Pelottelu, uhkaavat ja tuhoa ennustavat viestit. (Oikea kanava antaa vain rakkaudellista ja voimaannuttavaa sanomaa)
2) Väite että kyseinen kanava on ainoa oikea kanava ja muut ovat väärässä.
3) Dualismi. Oikein/väärin, hyvä/paha jne. (Todellinen kanava muistaa kertoa, että se kuuluu vain fyysisen tason harhaan.)
4) Käskyt ja komennot. (Oikea kanava kunnioittaa aina vapaata tahtoa eikä sen vuoksi sano mitään käskymuodossa.)
5) Rahan vaatiminen kanavoinnista. Oikeiden kanavien sanomat ovat aina tavalla tai toisella saatavissa myös ilmaiseksi. (Netti on mahdollistanut tämän nykyään todella helposti. Tämä ei tarkoita sitä etteikö joku kanavointitilaisuus voisi olla  maksullinen, onhan esim. tilavuokria tms. katettava ja kanavana toimivan ihmisenkin syötävä, mutta useimmat oikeat kanavat pyrkivät yleensä myös antamaan saman tiedon myös ilmaiseksi, esim. netissä pienellä viiveellä kanavointihetkestä. Ne jotka haluvat kanavoinnin livenä voivat siis halutessaan maksaa tilaisuuteen osallistumisesta, mutta muut voivat sitten saada saman tekstin myöhemmin ilmaiseksi.)
6) Hierarkiat kanavoinnin sisälllössä. (Todellisessa henkimaailmassa ei ole hierarkioita, koska koko hierarkian käsite on moniulotteisessa todellisessa universumissa järjetön. Laumaeläin ihminen sen sijaan rakastaa hierarkioita ja käyttää  niitä oman maailmansa jäsentämiseen.)

Kanavointi voi olla myös osittain oikeaa kanavointia ja osittain kanavan oman fyysisen tason harhan tuotetta. Eli kanavoinnissa, joka sisältää jotain yllämainituista voi olla osittaista totuutta myös mukana. Itse pitäydyn kuitenkin vain yllämainitut oikean kanavan kriteerit täyttävissä kanavoinneissa, sillä niitä saa ilmaiseksi pienellä viiveellä jos englannin kieli sujuu. Näitä ovat mm. Crimson Circle -kanavat ja Kryon, jotka täyttävät yllämainitut kriteeerit.

Miksi henkimaailma saattaa vaikuttaa kaoottiselta fyysiselle tasolle ihmiseksi inkarnoituneen  mielestä:
Henkimaailma on moniulotteinen, tämä fyysinen taso taas on neliulotteinen (3 ulottuvuutta + aika). Lisäksi henkimaailmassa aika on ulottuvuus, kun taas fyysisellä tasolla olemme sidottuja lineaariseen aikaan. Ihmisaistien tai ihmismielen on hyvin vaikeaa tajuta moniulotteisuutta ja se on myös erittäin taipuvainen dualismin harhaan. Tämä tuottaa sellaisen tuloksen, että jos olettaa henkimaailman toimivan neliulotteisesti, niin tottakai se vaikuttaa kaoottiselta, kun sitä tarkastellaan 4D-katsannon lävitse.

Jos tuntuu että asiat ovat sekaisin tai hullusti, kyse voi olla myös siitä että peilaa omaa mielentilaansa maailmaan. Jos omat asiat ovat sekaisiin tai hullusti, sitä samaa näkee helposti joka paikassa, varsinkin jos kieltää itseltään sen että ne omat asiat ovat sekaisin tai hullusti. En nyt sano että ketjun aloittajalla asiat ovat näin, mutta tällainen on ihmispsyykelle hyvin tyypillistä.

Minulle nämä asiat ovat sangen selkeitä ja homma toimii omalla moniulotteisella logiikallaan ilman mitään sekaisinoloa tai hullusti oloa. Meitä rakastetaan, meitä kannatellaan ja se mikä meitä yleensä sekoittaa on oma egomme ja fyysisen tason traumamme. Kun ego on pantu isännän paikalta rengin paikalle ja omat traumat käsitelty, rupeaa koko todellisuuskin näyttämmään huomattavasti selkeämmältä ja myös positiivisemmalta paikalta.

Oma intuitio, kun sitä on oppinut luotettavasti käyttämään, on erinomainen työkalu näissä asioissa. Jos asia 'tuntuu' oikealta sinulle, se on sitä sinulle.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012 13:39:33 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
unelmassa
Vieras
« Vastaus #13 : 03.09.2012 16:06:36 »

Unelmassa, oli muuten tosi hyvä blogi tuo laittamasi ja se kanavointi itsemestaruudesta!  smitten Kiitos, laitanpa tuon suosikit-palkkiini.

Luulen, että henkimaailma on yhtä sekaisin oleva paikka kuin tämä Telluskin. Se selittäisi sen, että useinkaan kanavoinneissa tai henkilökohtaisissa tulkinnoissa ei ole paljoakaan asiasisältöä. Oikeastaan kaikki tulkinnat, joita minulle on tehty, tuntuvat ajatustenluvulta. Voisiko olla niin, että jälleensyntymän ajatuskin kehitysoppeineen on meille toisella puolella syötetty ajatus? Ehkä kaikki ei olekaan toisella puolella niin hyväntahtoista vaan kauniiseen asuun puettua manipulointia?

Mulle on myös tullut tuo ajatusluku, telepatia, mieleen henk. koht. kanavoinneissa. Miksei se sitäkin ainakin osittain voisi olla...

Sielu kehittyy ja vastaanottaa kaiken tarvitsemansa ja haluamansa opetuksen monella eri tapaa. Jos haluaa/tarvitsee oppia manipulaatiosta, niin se vastaanottaa manipulaatiota henkimaailmasta tai fyysisestä.  Monesti mietin, että niin ylhäällä kuin alhaallakin. Se ei eroa juurikaan tästä maailmasta, koska me koemme sen omien halujemme mukaisesti.

 smitten

Oleppa hyvä..juu no sä oot saanu tommosetkin lahjat,mullakin jonkun verran tuota telepatiaa ja jotakin muita tuntemuksia.. Shocked   Cheesy     angel angel
 smitten smitten smitten
tallennettu
hemuliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #14 : 03.09.2012 17:33:29 »

Täällähän oli monenlaista katsantokantaa, hyvä juttu.

Jäin vain miettimään intuitiota ja asioiden "oikealta tuntumista".

Usein tuntuu, että ihminen kokee oikeaksi ja hyväksi sellaisen tiedon, joka jollain tavalla on jo ennestään sopusoinnussa hänen kokemustensa tai uskomustensa kanssa. Uutta ja poikkeavaa tietoa voidaan pitää vääränä vain sen vuoksi, että se ei tunnu sopivan entiseen maailmankuvaan. Kun ihminen on päättänyt, mihin hän uskoo, siitä tulee sisäinen rauha. Maailma on järjestyksessä. Mieleeni tulee tästä esim. tuntemani uskovaiset. Ihailen heidän sisäistä rauhaansa, vaikka en heidän maailmankatsomustaan jaakaan. Ovatko heidän "uskomuksensa" esim. historiantutkimuksen valossa kestäviä (=totta), onkin sitten ihan eri juttu.

Ehkä totuuden löytäminen onkin vain sitä, että ihminen on lopettanut etsinnän liian aikaisin?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: