Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Energiat jumissa?  (Luettu 16091 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« : 06.04.2006 10:08:44 »

Mulla on ollut jo useamman vuoden sellainen olo, että energia kehossani pakkautuu navan alapuolelle, enkä nyt tarkoita seksuaalisuutta ainakaan pelkästään, vaan ihan fyysistä tunnetta.
Pitkään minulla on myös ollut tunne, että jooga tai taiji tai vastaava voisi hyvinkin auttaa, mutta kohtalaisen pienen lapsen yh-äitinä kaikki kodin ulkopuoliset harrastukset ovat poissuljettuja vielä muutaman vuoden ajan.
Osaisiko kukaan neuvoa jotain harjoituksia, mikä saisi "energiat virtaamaan", tai vaikka tietoa kirjallisuudesta, josta voisi olla hyötyä.
Olen itsekseni lueskellut "Chakra-käsikirjaa" (tekijöitä en muista), ja lukemani on vahvistanut käsitystäni siitä, että tuntemukseni liittyvät energiatasapainoon, mutta valitettavasti ainakaan vielä tähän asti lukemassani en ole törmännyt vastaaviin energiapakkaumiin.

Alavatsan seutu on siis jatkuvasti hieman jännittyneen oloinen, ummetus on tuttu vaiva, ja usein kärsin samanlaisesta epämääräisestä pahoinvoinnista kuin raskauden aikana.
Itse asiassa synnytyksen jälkeen nämä olotilat voimistuivat.
Ainoa, mikä vähän pelottaa, on se, että miten tämä itseni voimakkaaksi kokemani energia vaikuttaa, jos sen "vapauttaa" mellastamaan muualle kehoon...
Tajuaakohan nyt kukaan näistä mun tuntemuksista mitään...
Jos jotain kuitenkin tulee mieleen, niin kuulisin mielelläni jotain vinkkejä hyvistä kirjoista tai nettisivuista tai ihan mistä vain, että olo tästä tasapainoittuisi.  vaaka
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #1 : 06.04.2006 10:21:13 »

Hei Pluto

Kokeile varaovasti energian liikkumista peruschakrasta ylöspäin aina kruunuchakraan asti.

Eli istu selkä suorana ja hengitä muutama kerta syvään. Kuvittele että chakrasi alkavat pyöriä ensin hitaasti.

Sitten kun tunnet että pyörimistä on, ala käydä läpi peruschakrasta ylöspäin jokainen chakra vuorotellen. Yksi chakra aina niin kauan, että koet pyörimisen.
Ota myös jokaisen chakran väri mukaan, jos haluat tehostaa.

Muista hengittää rauhallisesti ja normaalisti, ei liian syvään, että kupsahdat.

Eli näin käyden läpi kaikki chakrat, energian pitäisi silloin kulkea tasaisesti ja tälläistä alavatsamöykkyä voisi ehkä poistaa näin (jos se johtuu energiatukoksesta).

Kun olet kruunuchakrassa, tule alas hiljalleen kaikki chakrat edelleen käyden.

Tee harjoitus niin, että sinulla on joku aikuinen luonasi, jos pökräät, niin on ainaskin virvoittelemassa.
Ei tälläinen harjoitus normaalisti ole valvonnan alainen, mutta jos et ole tehnyt aikaisemmin ei kannata pelleillä.

Saitko selkoa minun seikkaperäisestä ohjeistuksesta?

Tällä voit kokeilla, aukeaako tulppa smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #2 : 06.04.2006 11:01:23 »

Mielenkiintoni heräsi tässä kun luin tuota Pluton juttua...
Voisikohan joku kertoa mitä nämä chakrat ovat?  uglystupid2
tallennettu
Keijutar
Vieras
« Vastaus #3 : 06.04.2006 11:06:26 »

Muips Jinx!

Täällä kattavasti tietoa:http://www.reikisivut.com/chakrat/
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #4 : 06.04.2006 11:15:34 »

Kiitos, Keijutar!!!  smitten

Onpa muuten mielen kiintoinen sivusto...
Pakko tutkia vähän tarkempaa!!!  idiot2
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 06.04.2006 13:18:56 »

Minä kärsin myös alimmaisten chakrojen heikkoudesta verrattuna ylimpiin chakroihin, jotka toimivat välillä vähän liiankin kanssa! Cheesy Itselläni ongelma on ihan siinä, etten ole oikein oppinut hyväksymään itseäni fyysisenä kokonaisuutena enkä varsinkaan naisena.
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #6 : 06.04.2006 13:25:54 »

Kuulkaas ihanat naiset

Nyt chakrojanne pyörittämään smitten

Se ei välttämättä onnistu heti oitis, jos ei ole aiemmin harrastanut hyrrien pyöritystä. Helppoa se kyllä on, kun vaan on mielikuvat kohdallaan.

Muutenkin tukkoiseen oloon kannattaa tehdä ihan hengitysharjoituksia. Istua ja hengittää pikkuhiljaa yhä syvempään. Se auttaa koko kehon hyvinvointiin.
Kannattaisi vaikka joka ilta sängyn päälle istahdettua hengitellä ajatuksen kanssa jonkin aikaa, sitten unikin maistuu erilaiselle smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 06.04.2006 14:49:42 »

Chakrojen pyöritys on ihan hyvä toimenpide ja auttaa jollain tapaa, mutta itselläni tämä asia on kiertänyt useita elämiä mukana, joten täytyisi keksiä jotain "järeämpää" ja "syvällisempää kokonaisuutta" ongelmaani kuin pelkkä chakraharjoitus... Tongue

Kai site pitäisi vain tuijottaa joka päivä pieliin ja hokea "Olen nainen, olen nainen, N-A-I-N-E-N, se olen minä joka tuijotan tuolta takaisin...!"
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #8 : 06.04.2006 17:54:44 »

Kuulkaas ihanat naiset

Nyt chakrojanne pyörittämään smitten

Kiitos täysikuu, täytyykin heti tänä iltana kokeilla.
Vaatinee jonkin verran harjoitusta, minulla kun on helposti tapana miettiä niitä näitä silloin kun pitäisi syventyä mietiskelyyn.
Ajatukset tuppaavat karkailemaan johonkin tuiki tärkeään, kuten muistinko ostaa kaupasta voita yms. buck2

Toivottavasti harjoitus tekee mestarin!
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #9 : 06.04.2006 20:48:11 »

AthaMaarit

Kyllä meitä naisia on PALJON jotka ei oikein osaa NAISEUTTAAN arvostaa, käyttää oikein tai ylipäätänsä tuntea olevansa nainen.

Kaunis, hyväntuoksuinen, siisti, itsestään huolehtiva, lapsistaan huolehtiva....
Sellainen nainen on.

Naiseus miehen ja naisen näkökulmasta onkin erilainen juttu. Jos olet joskus epäonnistunut miesasioissa tai useammankin kerran, se ainakin kummasti syö meidän naiseuttamme. Mikä siinä oikein on se asia, miksi me ollaan niin heikoilla?
Ollaan niin arkoja satuttamaan sielujamme noihin paksunahkaisiin miehiin verraten?
No me ainakin tuomme sen esille ja olemme näkyvästi huonotuulisia tai surun murtamia.

Pää pystyyn ja kevättä kohti entistä naisellisempana ja ehjänä naisena smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #10 : 07.04.2006 09:24:04 »

Sitä tässä parhaillaan tehdään, niin hyvin kuin osataan ^_____^ Jospa jo viimeinkin tässä elämässä menisi kaaliin tämä naiseus ja osaisi luopua tuosta liiasta oinasmaisesta maskuliinisuudesta.
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #11 : 07.04.2006 11:31:31 »

Täysikuu

Kokeilin eilen tuota neuvomaasi "chakran pyöritystä".
Kyllä siinä selvästi jujua oli! Tietenkään en muistanut koko aikaa hengittää oikein, enkä meinannut saada paria chakraa liikkeelle en sitten millään.
Alku oli kuitenkin oikein lupaava, odotin itseasiassa paljon vähemmän ensimmäisetä yritykseltä.
Yllätyksekseni ne olivat solar plexus ja sydän-chakra, joiden pyörittämisessä oli täysi työ, muiden kanssa ei juuri suurempia vaikeuksia ollut (siis näin ensikertalaisen yritykseksi). Niihin kai sitten täytyy keskittyä jatkossa enemmän.

Myös värien mukaan ottamisesta oli ainakin minulle selkeästi hyötyä, ei ajatukset karkailleet, kun visualisoi chakran ja "näki" sen koko ajan.

Kaiken kaikkiaan siis oikein positiivinen kokemus, aion jatkaa harjoituksia jatkossakin!  smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #12 : 07.04.2006 12:24:03 »

smitten

Tuossa chakrojen pyörityksessä kannattaa tunnustella myös,että pyörivät oikeaan suuntaan.

1.Myötäpäivään 2.vasta-3.myötäpäivään jne.
Miehillä toisin päin.

Itselläni myös,varsinkin kakkosen kanssa jumiutumista.Ja naiseus hakusessa,siis parisuhteessa.
Oikeasti olen aina ajatellut,että olisi ihanaa olla mies! Grin

Olen kait sitten monesti ollut,tai kokenut voimattomuutta miehiin nähden. Undecided

Ja taidan kuulua siihen vähemmistöön,jonka mielestä maskuliinisuus on jotenkin kauniimpaa.
Nukeilla en ole koskaan tykännyt leikkiä.Kaikki poikien jutut olivat paljon jännittävämpiä.

Pidän kyllä itsestäni ulkoisesti huolta,mutta naiseus ei vaan jotenkin istu. knuppel2

Kuka näitä koskaan oppii ymmärtämään! idiot2  buck2
tallennettu

Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #13 : 07.04.2006 14:46:24 »

Huh

Tarkemmin mietittyäni,ei siinä naisena olemisessa kai muuta vikaa ole kuin tuo yleinen naiskäsite.

Että nainen on jotenkin heikko ja suojeltava ja hänelle kuuluu vain tietyt asiat.

Fyysisesti nainen toki useimmiten heikompi onkin,mutta koska en pidä holhoamisesta,enkä hoivaamisesta,tämä käsite ei istu.

Tykkään hoitaa asioita itse,vaikeitakin.Ja tehdä myös omaa elämääni koskevat päätökset itse.

Niin monessa perheessä kuulee tuon,että JOKA asiassa pitää ensin kysyä lupa mieheltä?? Shocked
Toki yhteistä taloutta koskevissa,mutta yksityiset menemiset ja tulemiset,, idiot2

Hyvä kun ei anomusta kolmena kappaleena ja mieluiten jo viikkoja ennen,, police
tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #14 : 11.04.2006 22:10:44 »

Hei Chandra ja muut!
Entäs jos epäilee että joku tietty chakra jumittaa, niin miten sitä saisi vähän aktivoitua?
Epäilen että itselläni tuo kolmas silmä on ollut pysähdyksissä ( juu kävin reikisivulla katsomassa oireita mikäli pyörintä on liian hidasta tai energia alhaalla). Kuinkahan sitä voisi vähän vilkastuttaa ( eikä niin vähänkään..)?
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: