Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opettelen kuvan siirtoa  (Luettu 27849 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #30 : 19.03.2006 11:36:07 »

Testaanpa minäkin...
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #31 : 19.03.2006 13:27:31 »

Hienoa Rakkauden enkeli! Ihana kuva!

Näin me opimme huomaamatta tätä tekniikkaakin tässä ajatusten lomassa.
Minä tuolla edellä sitten opettelin myös tuon kuvan poiston ja kuvan vaihdon. Sekin sujui hyvin. Se vain, että täytyy vähän varmaan luovia, kruusata niin kuin purjeveneellä tuulissa, noiden eritasoisten ohjelmien välillä.

Kiitos siitä avuliaitten sähköenkeleitten!

Kun vielä muistaisi sen, että ei kuvaa katsottaessa painakaan tuolta oikealla olevaa ruksia, vaan menee vasemmalle ja painaa 'edellinen'. Näin ei joudu astro-ohjelmasta pois (joka himpskatti latautuu minulla niin hitaasti uudelleen), vaan
pysyy astrossa.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #32 : 19.03.2006 15:50:25 »

No nytpä opettelen vaihtamaan kuvaa.

Hei "metsätonttu"

Sä olet monitaituri.
- ehdin tallentaa sun kuvasi ... hih hih....



Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #33 : 19.03.2006 15:58:29 »

No nytpä opettelen vaihtamaan kuvaa.

Hei "metsätonttu"

Sä olet monitaituri.
- ehdin tallentaa sun kuvasi ... hih hih....



Elämänilo

Elämänilo!

Rosvo!

Nyt nauroin ääneen sydämen kyyllyydestä! Kiitos sinulle!
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #34 : 19.03.2006 16:01:31 »

Elämänilo!

Rosvo!

Nyt nauroin ääneen sydämen kyyllyydestä! Kiitos sinulle!

Hei "metsätonttu"

Vastustamaton ...... .



Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #35 : 19.03.2006 16:42:14 »


Kun vielä muistaisi sen, että ei kuvaa katsottaessa painakaan tuolta oikealla olevaa ruksia, vaan menee vasemmalle ja painaa 'edellinen'. Näin ei joudu astro-ohjelmasta pois (joka himpskatti latautuu minulla niin hitaasti uudelleen), vaan
pysyy astrossa.

Tuli mieleen tuosta koneen hitaudesta.
Minulla on myös aikas vanha kone, joten kun sitä naapurin kaverille valitin, näytti miten se pitää välillä siivota.

Meneeköhön tämä nyt oikein:

- oma tietokone
- josta levyke (C:)
- Windows, josta näytä :tiedostot josta voi poistaa kaikki TEMP-koodilla olevat.

Kuulemma aina kun siirtyy esim. sivulta toiselle se menee muistiin, sitähän me teemme tässä koko ajan.

Tämä oli minun koneeni 'siivousohje', miten linee yleensä.
Kone tuli kyllä huomattavasti nopeammaksi.

Kyllä on oppimista, syksyllä kyllä menen kansalaisopiston kurssille, ihan pakko oppia lisää.

Toivottavasti joku osaa vielä paremmin neuvoa tuossa 'siivoushommassa'.

Harmittava asia, en tullut tallentaneeksi 'metsätontun' kuvaa.

 smitten    maarita            smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #36 : 19.03.2006 16:48:33 »

Höh, sinulle Maarita,

mutta joo. Minulla on jokin ohjelma, joka välillä 'järjestää' ja sitten kysyy, voiko kaikki internet-sivut poistaa. Poistan. Mutta se ohjelma löytyy kyllä jostakin Windowsin sisältä. Siellä on muitakin hienoja siivousohjelmia, joita joskus olen käyttänyt, mutta kestää monta tuntia esim. eheyttäminen.

Mutta kun ei näiden hienouksien perässä tahdo pysyä. Minäkin olen käynyt koulutusta jolloin Dos-ajoilla. Sen käskyt osasin ja ymmärsin hyvin ja joskus vieläkin käyn siellä, kun jokin tuntuu koukeroiselta.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #37 : 21.03.2006 16:29:44 »

Tervetuloa etsijien joukkoon, nousukuu! Marssikaamme eteenpäin! Tämä on jännittävää puuhaa.  :Smiley

Kun edellä kerroit niin hyvin ohjeet, voisitko sanoa, mistä johtuu, että eheytys ei lähde alkuun, vaan kone junttaa vain alussa, eikä etene. Eheytys onnistui minulla hyvin C-asemalla, mutta D-asemalla se ei onnistunutkaan.

metsätonttu
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #38 : 22.03.2006 00:11:18 »

Hei "Ystäväin"

Jos kuva on jo netissä, sit ei muuta kun (http://www.astro.fi/foorumi/Themes/CoolMetalSMF1/images/bbc/img.gif) painat tämän näköistä ikonia
ja liität haluamasi kuvan ( img)   (/img) merkkien väliin;
kuvan kohdalta klikataan - tulee esille kopioi kuva
- sit tämä osoite tieto klikataan noiden merkkien väliin

Liitetiedostona on sitten toinen tapa
  - Lisätoiminnot kirjoitusosion vasemmassa nurkassa
ja Liite: - Selaa (lisää liitteitä) - Lähetä
  - jos esikatselee - kuva täytyy liittää uudestaan
    - jos sivu ei tullut mieleinen
      - voi sitä korjata:
Oikea yläreuna (http://www.astro.fi/foorumi/Themes/CoolMetalSMF1/images/finnish/modify.gif)


Lisäys: http://photobucket.com/

- tänne täytyy kirjautua sisälle,
 jotta voi kuvan omasta kansiosta siirtää sellaiseen muotoon,
että sen voi tänne siirtää näkyviin
- tätä itse en vielä hallitse
- voisko joku laittaa ns. seikkaperäisen ohjeen,
kuinka tämä toimii  Huh


Elämänilo

(http://smileys.smileycentral.com/cat/5/5_7_7.gif)
« Viimeksi muokattu: 22.03.2006 13:28:30 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #39 : 22.03.2006 14:14:15 »

Onnitteluni taidoillesi, Nousukuu!

Sinulla varmaan on myös uudemmat ohjelmat, joilla voit tehdä vaikka mitä. Odotapa kun minä menen tästä taas töihin ja tuo palkkapussi vähän paksunee (on kovin laiha vuorotteluvapaalla), niin minä hankin tässä vähän vehkeitä. Tietenkin minulla on töissäkin paremmat koneet.

Ja kiitos tuosta karhunpennun kuvasta. Ensin ajattelin, että se voisi olla myös näätän pää, mutta kun ei näy kokonaan, niin tiedän, että huovasta harvemmin tehdään näätää. Kyllä se on karhu, siis hyvä ystäväni, joka ei vielä ole vastaani metsässä tullut. Tuoreet jäljet olen kyllä nähnyt, kuoritut puun rungot ja hajotetut muurahaispesät.

metsätonttu
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #40 : 22.03.2006 14:36:28 »

Tässä myös ohjeita kuviinkin liittyen, ihan vaan muistutukseksi laitan tähän....

http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=5113.0


Itsekin jopa opin tuon kuvan pienennyksen ja olikin aika helppoa (siis sellaiset kuvat jotka näkyvät suoraan tässä keskustelussa).
Miullakin oli jossain keskusteluissa aika isoja kuvia (joten älkää nyt masentuko tai muuten suuttuko)....
Niin ja tuo kuvan koko suositus koskee lienee nimenomaan niitä kuvia, jotka voi nähdä suoraan topicissa. Liitetiedostoina olevilla kuvilla ei lienee niin väliä...Kivaa että täällä foorumilla pääsee myös käyttämään aivojaan ja oppii uutta.
Ja kuvat ovat kyllä kivaa piristystä!
« Viimeksi muokattu: 22.03.2006 14:45:52 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #41 : 22.03.2006 14:46:18 »

Minulla onkin  tullut mieleen, kuinka paljon on olemassa tilaa tällaisten kuvien pyörittelyyn. Ei ainakaan moderaattorit ole siihen puuttuneet?

Kun esim. e-mail-ohjelmat ovat joskus aika kapeita tiloiltaan. Kuvien lähettäminen ja avaaminen ei aina mahdu siihen.

Toisaalta, miten vapaata on kuvien käyttö eri foorumeilla ja uskaliasta, kun on kaikenlaisia uhkia, jopa kuvien käytössä ja niiden leviämisessä?

Tällaista tässä olen joskus mietiskellyt.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #42 : 22.03.2006 15:02:31 »

Hmm, hyviä kysymyksiä Metsätonttu!

Itse en tiedä muusta, kuin että luettavuuden vuoksi kuvat olis hyvä pitää noissa tietyissä rajoissa. Mutta toivottavasti joku viisaampi vastaa noihin kysymyksiin...


Alla esimerkki pienennyksestä:
(http://)


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=5113.0
tallennettu
Annikki*
Supermoderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 397



Profiili
« Vastaus #43 : 22.03.2006 23:06:15 »

Minulla onkin  tullut mieleen, kuinka paljon on olemassa tilaa tällaisten kuvien pyörittelyyn. Ei ainakaan moderaattorit ole siihen puuttuneet?
No ensinnäkin, nuo näkyvät kuvat (eli internetistä jostain muualta linkitetyt) eivät vie täällä palvelintilaa, koska ne vain näytetään toisaalta. Eli jos alkuperäisessä osoitteessa joku sen kuvan poistaa, niin lakkaa se näkymästä myös täälläkin.

Kuvien lataaminen omalta koneelta sen sijaan vie tilaa. Siinä kait on joku rajoitus, että tiedoston koko ei saa kauhean suuri olla. Luultavasti jossain vaiheessa ylläpito joutuu suorittamaan tyhjennysoperaatioita, jolloin vanhimpia tai isoimpia kuvia poistellaan.

Toisaalta, miten vapaata on kuvien käyttö eri foorumeilla ja uskaliasta, kun on kaikenlaisia uhkia, jopa kuvien käytössä ja niiden leviämisessä?
Hyvä että joku miettii näitäkin! Mutta vastaus ei kyllä ole kovin yksiselitteinen. Yleinen käytäntö on melko löyhää, eikä lait ja asetukset istu aina ihan suoraan näihin nettijulkaisuihin.

Periaatteessa internetissä julkaistun kuvan voi linkittää vaikka tänne foorumille näkyviin. Kuvan ottaja voi toki sivuillaan kieltää sellaisen, mutta sehän ei estä ketään. Monella sivulla voi olla sellaistakin materiaalia, joka ei ole sivuntekijän omaa, eli sekin on jo arveluttavaa. Lisäksi: niinkuin tuossa mainitsin, niin hän voi poistaa kuvan mutta muuttaa sen myös täysin erilaiseksi.

Säilymisen kannalta linkitys ei siis ole varmaa. Mutta melko varmaa on se, että kuvan tallentaminen omalle koneelle, ja siitä eteenpäin johonkin muualla on vielä enemmän väärin. Paitsi jos kuva on sellaisella sivulla, jossa erikseen mainitaan kuvien olevan ilmaisia ja että niitä saa käyttää kuka tahansa ja missä tahansa.

Omien kuvien lisäämisessä foorumin liitetiedostoiksi kannattaa myös olla se "maalaisjärki" kielen päällä. Ettei aihe ole sopimaton. Tai että kuva ei esitä esimerkiksi henkilöitä joiden lupaa ei ole saatu. Eli yleiset tekijänoikeus ym. lait ovat voimassa tässäkin kohtaa.

Tässä lyhyesti  :Smiley

Ihan hyvin on pärjätty kuvien kanssa tällä foorumilla nyt. Toivotaan että sama linja pitää vastaisuudessakin!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #44 : 23.03.2006 00:13:58 »

Kiitos Annikki!

Tässä oli varmaan selventävää tietoa kaikille.
Eli voimme ilolla jatkaa kauniiden kuvien virkistävää katselua!
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: