Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Masennus ja mikä sen aiheuttaa?  (Luettu 17768 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #15 : 16.03.2006 12:56:38 »

Anteeksi typeryyteni mutta eikö itsemurha juuri olisi paha juttu karmallisesti vai olenko ymmärtänyt väärin. Eikö Kypsän sielun tulisi olla jo niin kehittynyt että ymmärtäisi ettei se olisi ns. ratkaisu? Joku muistaakseni sanoi että jos tekee itsemurhan niin kohtaa samat vaikeudet seuraavissakin elämissä kunnes on kyllin vahva käsittelemään ne.

Olen pyörällä päästäni  Grin Cheesy
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #16 : 16.03.2006 15:22:19 »

Minusta maikku puhuu asiaa Smiley jos kerta tarvii lääkitystä niin se on itsensä huolehtimista, että voisi hyvin..Olen nähnyt sivulla taistelevia ihmisiä tyyliin''Mähän en lääkkeitä syö tickedoff mutta valitettavasti siinäkin itsepäisyys kääntyy monasti vastaan coolsmiley Tietysti kunnioitus niille jotka eivät tarvitse lääkettä sehän on parempi niin, mutta kun ottaa että ihmisiä on erilaisia yksi käy tuolle taas toinen toisenlainen smitten Onneksi!
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #17 : 16.03.2006 19:10:55 »

Lainaus
Anteeksi typeryyteni mutta eikö itsemurha juuri olisi paha juttu karmallisesti vai olenko ymmärtänyt väärin. Eikö Kypsän sielun tulisi olla jo niin kehittynyt että ymmärtäisi ettei se olisi ns. ratkaisu? Joku muistaakseni sanoi että jos tekee itsemurhan niin kohtaa samat vaikeudet seuraavissakin elämissä kunnes on kyllin vahva käsittelemään ne.

Olen pyörällä päästäni

Kyllähän se on - ihan yhtä paha kuin jonkun toisenkin murhaaminen. Ja silti meistä jokainen on murhannut joskus, jossain elämässään - yleensä vielä useita kertoja ja useissa elämissä.  Wink
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #18 : 16.03.2006 20:20:53 »

Voi luoja, tänne on päivän mittaan tullut niin monta mielenkiintoista viestiä, etten tiedä mitä lainaisi ensimmäisenä. Tekisi mieli tulostaa koko lista paperille, mutta tulostin pirulainen se teki tiltin. Aloitetaan nyt vaikka tästä:

Lainaus käyttäjältä: Artemis
Lapsuudellakin on vaikutuksensa, ainakin minun elämässäni. Olen kärsinyt paniikkikohtauksista ja joskus ajoittain edelleen saan niitä. Tunnen usein olevani riittämätön ja huono ihminen. Vaadin itseltäni mahdottomia ja olen neuroottinen. Lohduttaudun ruualla ja murehdin kaikkea.
Lainaus käyttäjältä: Maikku1972
Sen huomasin omalla kohdallani, että sairaat ihmiset sairastuttavat myös ympärillään olevat.

Totta. Kuten aiemmin mainitsinkin, minun ja tämän "kaksoseni" elämät ovat kulkeneet samaan tahtiin. Vanhempien avioerot juuri kouluun lähdön kynnyksellä ja molempien isät kärsivät jonkin asteisista mielenterveysongelmista. Ei niitä tosin ole diagnosoitu, eihän toki, kaikki muuthan ne niitä hulluja ovat. uglystupid2

Lainaus käyttäjältä: Maikku1972
Mielialalääkeet ja rauhottavat lääkkeet ovat ihan hyvä paikassaan. Mielialalääkkeethän toimivat juuri sillä tavalla, että serototiinitaso aivoissa kohoaa jolloin olo paranee. Mielestäni ei kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että joutuu syömään lääkkeitä, koska on kuitenkin kyse omasta itsestä ja omasta paranemisesta.

Ihan totta. Ehkä paras kommentti, jonka olen kuullut aiheesta, vertasi masennusta sokeritautiin ja insuliiniin. Jos elimistösi ei sitä itse valmista, sitä täytyy saada muulla tavoin.
Itsellänikin on keliakia, joten elimistööni ei välttämättä imeydy normaalista ravinnosta kaikkia tarvittavia aineita. Kiitos myös Artemikselle "vitamiinilinkeistä".
Syyllisyyttä on todellakin turha potea, jos tuntee lääkettä tarvitsevansa.
Usein mielialalääkkeisiin suhtaudutaan kuin huumeisiin, että ne muka vain peittävät ongelman, ja estävät näkemästä elämän realiteetteja.
Itse ainakin koin, että nimenomaan masentuuneena näin maailman vääristyneenä.
Sitäpaitsi, koska olen äiti, on mielestäni velvollisuuteni ottaa vaikka vähän vaarallisempiakin troppeja, jos ne auttavat antamaan lapselleni tasapainoisemman kasvuympäristön.

Lainaus käyttäjältä: nikki
kuu aspect_opp saturnus JA  kuu aspect_squ pluto yhdessä,onko se T risti kuviona? sisältää itsetuhon merkit MUTTA MYÖS SUURET MAHDOLLISUUDET
neliöt ja oppositiot kuulle altistavat syyllistymiselle,tekemään toisen puolesta,velvollisuudesta
T risti voi tuottaa jännitteitä ja vaikeita ongelmia,mutta myös runsaasti energiaa
ratkaisu löytyy oppositiota tekevästä keskellä olevasta planeetasta,huoneesta ja merkistä
myös vastapäinen tyhjä piste kuvaa ambitioita huoneen ja merkin tavalla
siis tässä tapauksessa kuun pitäis varmaan olla siellä osallisena ,miksei  saturnus ja  pluto:kin

No ei näissä meidän (minä ja "kaksonen") kartoissa löydy ainakaan kyseistä T-ristiä.
 uranus aspect_con merkurius tekee oppositiota Chironille, ja saturnus neliötä kaikilla kolmelle. Kuvioon kuuluu vielä se aiemmin mainittu  saturnus  aspect_opp kuu, mutta kuu ei onneksi neliöi mukana tehden suurristiä. (Sikälis kun Chiron lasketaan mukaan näihin kuvioihin, itse tunnen sen ainakin läheiseksi)

Lainaus käyttäjältä: AthaMaarit
Suomessa suurin osa väestöstä on Kypsän Sielun  ja Vanhan Sielun iässä. Kypsälle Sielulle ominaisinta on juuri mielenterveysongelmat. Se on hyvin haasteellinen ikävaihe, jossa aletaan ravistella kunnolla pois niitä karmallisia asioita, joita aiemmissa Sielun ikävaiheissa tuli tehtyä.Kun katsoo Suomen mielenterveystilastoja huomataan, että mielelliset sairaudet sekä itsemurhat (jotka myös kuuluvat eniten Kypsään Sielunikään)ovat Suomessa todella korkealla.

Nii-in, kaikki se kasvattaa, mikä ei tapa Grin
Anteeksi makaaberi huumorintajuni...
Ei kun ihan vakavasti puhuen, olen kyllä pääasiallisesti ollut sitä mieltä, että näitä vastoinkäymisiä ja ongelmia tarvitaan jotta tietty "jalostuminen" (olipa ikävältä kalskahtava sana, mutta en keksinyt parempaakaan) olisi mahdollista. Ja kyllä nämä sielun ikä -jutut kolahtavat minuun.

Joskus olenkin miettinyt myös tätä minun ja "kaksosen" koko iän kestänyttä ystävyyttä tältä sielunvaellus -kantilta.
"Hörhöt" äitimme ovat edelleen parhaimmat ystävykset (tutustuivat siellä synnytyslaitoksella), "hullut" isämme ovat keskenään hyvät ystävät ja nyt meidän ah niin raivostuttavat tyttäremme ovat kaveruksia.
En todellakaan tiedä mikä sai meidät hyppäämään tänne maan pinnalle samaan aikaan kokemaan samankaltaisia asioita.
Kutsunkin ystävääni silloin tällöin vertaistukiryhmäksi, ehkä tulimme tänne auttaaksemme toinen toistamme.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2006 20:25:10 kirjoittanut pluto » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #19 : 17.03.2006 09:14:11 »

Aivan AthaMaarit! Tuntuu hurjalta ajatella sitä mutta niin kai se on.
Voisikohan minulla edellisten elämien takia kamalan voimakas väkivallan inho ja pelkokin.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #20 : 17.03.2006 10:49:18 »

Paljon mahdollista, esimerkiksi itselläni on suunnaton raiskauksen kammo - raiskattiinpa sitten naisia tai miehiä. Muisto on jo 300 vuotta vanha mutta pysyy mielessä. Olen varmasti itsekin sortunut samaan,

Samoin inhoan kaikenlaisia sotilaita, poliiseja, vartijoita ym. vastaavia ammetteja, koska olen tullut kerran (muistaakseni tätä elämää edeltävässä elämässä) tapetuksi heidän toimestaan.

Kyllähän tuollaiset asiat syöpyvät sielun tietoisuuteen hyvinkin vahvasti.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #21 : 17.03.2006 11:07:19 »

Väkivaltaisuudet saavat kauhistumaan, pelkään veitsiä ja puukkoja, sekä kirveitä  :Smiley Tekee pahaa lukea lehdestä paloitteluista, no kukapa sitä ilolla lukisi mutta minua nuo asiat todella vaivaavat, siis todella. Näen kuvan mielessäni ja se ahdistaa.
tallennettu
Maikku1972
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #22 : 17.03.2006 17:02:19 »

Artemis kirjoitti:
Väkivaltaisuudet saavat kauhistumaan, pelkään veitsiä ja puukkoja, sekä kirveitä   Tekee pahaa lukea lehdestä paloitteluista, no kukapa sitä ilolla lukisi mutta minua nuo asiat todella vaivaavat, siis todella. Näen kuvan mielessäni ja se ahdistaa.

AthaMaarit kirjoitti:
Samoin inhoan kaikenlaisia sotilaita, poliiseja, vartijoita ym. vastaavia ammetteja, koska olen tullut kerran (muistaakseni tätä elämää edeltävässä elämässä) tapetuksi heidän toimestaan.

Mun täytyy nyt taas kertoa omakohtaisia kokemuksiani. Aihe menee niin mielenkiintoiseksi. En saanut lainausta onnistumaan (tumpelo kun olen  2funny) niin laitoin lainaukset sitten noin tuohon alkuun.

Minun elämääni on aina kuuluneet aseeet melkein kaikissa ilmenevissä muodoissa ja varmaan olen niin tottunut niiden olemassaoloon, että en ymmärrä pelätä kyllä yhtään. Kaksi edellistä miestäni olivat metsästäjiä joten haulikoita oli nurkat väärällään. Nykyine mieheni on ammattisotilas, armeijan kapiainen, yliluutnantti ja taisteuvälineupseeri, joten voitte kuvitella, että meillä on aseita joka lähtöön. Veitsiä löytyy varmaan 100 erilaista, koska mieheni keräilee niitä omaksi ilokseen.

Täytyy kyllä myös myöntää, että ampumisella on terapeuttinen vaikutus. En tiedä miksi näin on mutta niin se vaan on, ainakin minun kohdalla. Tietenkään minusta ei olisi ampumaan mitään elollista, Ikinä minä en pystyisi alkamaan metsästämään, koska en pysty ampumaan mitään elollista. Minulle riittää kun osun peltipurkkiin joka on laitettu tikun nokkaan.
tallennettu

Aurinko:Kaksonen
Nousumerkki: Skorpioni
Kuu: Vaaka
Maya-astrologia: Keltainen Galaktinen Soturi
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #23 : 17.03.2006 17:32:06 »

Täytyy kyllä myös myöntää, että ampumisella on terapeuttinen vaikutus. En tiedä miksi näin on mutta niin se vaan on, ainakin minun kohdalla.

Kiintoisaa. Minäkin pidin ampumisesta, kun joskus kokeilin kaverin aseella. Se oli kyllä vähän pelottavaakin, koska ensikertalaisena ammuin läjän napakymppejä tosta noin vaan  Shocked     

Selvänäkijältä kuulin myöhemmin, että on ollut yksi todella rankka ex-elämä venäläisenä sotilaana. Pitäydyn nykyään mieluummin tikan heitossa, tai muissa tarkkuuslajeissa, heh.
Väkivalta saa myös minut voimaan tosi pahoin. Ahdistun joistakin uutis- tai lehtijutuista ihan liiallisuuksiin saakka. Ihan voi "tuntea nahoissaan" sen tuskan.

Mutta varmasti voi ampuminen olla ihan terapeuttistakin, jos ei elollisia räiski!
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #24 : 17.03.2006 22:13:00 »

Joo, se on kyllä valitettava tosiasia, etteivät läheskään terapeutit ole aivan tehtäviensä tasolla. Niinhän sitä väitetään, että ne hakeutuvat alalle, jotka haluavat terapoida itseään, mutta osa vaan jääkin siihen terapoitavan rooliin, eikä muista mistä sitä palkka oikein maksetaankaan.

Itse olin myös jonkun aikaa terapiassa. Terapeuttini ei ollut varmaankaan mitenkään erityisen huono hommassaan, mutta henkilökemiat eivät vaan kohdanneet.

Hän yritti kaiken lisäksi löytää kaikkin tuntemuksieni syyn perinteisesti äiti-suhteesta,  "jätetyksi tulemisesta" lapsena (kun jäin asumaan kahden isäni kanssa), vaikka omasta mielestä olin jo ne teemat ainakin auttavasti itse käsitellyt, ja enemmän rasittivat isän ripustautuvuus ja mielenterveysongelmat...
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #25 : 19.03.2006 14:58:14 »

Lapsuudellakin on vaikutuksensa, ainakin minun elämässäni. Olen kärsinyt paniikkikohtauksista ja joskus ajoittain edelleen saan niitä. Tunnen usein olevani riittämätön ja huono ihminen. Vaadin itseltäni mahdottomia ja olen neuroottinen. Lohduttaudun ruualla ja murehdin kaikkea.
Olen varmasti maailman rasittavin ihminen  Grin
Itselläni on jonkin verran kuu ja neptunus aspekteja, kaipa niillä vaikutusta myös. Mutta uhmakkaasti vaan eteenpäin  Smiley Kyllä se siitä.
Tsemppiä kaikille joita masennus vaivaa tai on vaivannut  smitten

Miten tuo kuulostaa niin tutulta?..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Maikku1972
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #26 : 19.03.2006 21:27:37 »

Minulle diagnosoitiin keskivaikea masennus elokuussa 2004. Terapian ja lääkehoidon yhteisvaikutus teki tehtävänsä ja olen aivan uudesti syntynyt

Niin kuin tuolla edellisissä kirjoituksissani kerroin terapeuttini sanoneen, että "Elämästä pitää poistaa ahdistusta aiheuttavat tekijät. Jos jollekin asioille ei pysty tekemään mitään, niin niitä ei kannata murehtia jos niille asioille ei voi mitään. Jos taas voi, niin pitää tehdä". Jos tekijöitä ei pysty kokonaan poistamaan, niin kannattaa ottaa ainakin riittävästi välimatkaa. Tämä on oikeastaan se motto / elämänohje jota edelleen noudatan.

Yksi mikä ahdisti minua suunnattomasti oli silloisen miesystäväni alkoholismi. Viinaa otettiin joka viikonloppu ja koko viikonloppu. Mietin tarkkaan, että onko minulla ylipäätään mitään suuria tunnesiteitä tätä miestä kohtaan, koska meillä ei ollut edes yhteisiä lapsia. Minä tein erittäin radikaalin muutoksen elämässäni, eli vuokrasin kylmästi ja itsekkäästi itselleni ja tyttärelleni asunnon ja muutimme sinne. Elämänlaatumme parani huomattavasti ja minulle oli yksi ahdistuksen poistaja vähemmän.

Olen myös tutkistellut monesti liikaakin ihmisten kritiikkiä ja muitakin puheita ja miettinyt, että koskettaako asia minua. Jos ei niin olen jättänyt asian siihen. En viitsi tuhlata omaa hyvää oloani miettimällä turhia asioita. Vaikeimpia asioita ovat sellaiset asiat joissa on suuri tunneside, esim. omat lapset, sukulaiset. Niihinkin täytyy vaan yrittää suhtautua mahdollisimman realistisesti. Huhupuheita ei kannata miettiä, miettii vasta siinä vaiheessa, jos joku tulee henkilökohtasesti sanomaan siitä, oli asia sitten mikä tahansa. Ns. toisenkäden tieto menee minulla suoraa mappiin Ö.

Minulla on ollut myös paniikkihäiriöitä ja siihenkin löytyi ratkaisu terapeuttini myötä. Hän pyysi minua ajattelemaan asiaa toisin, eli "Jos sydämeni hakkaa todella lujaa, niin se on vain verrattavissa urheilusuoritukseen. Sitten voisi olla huolissaan jos se ei löisi. Samalla myös verenpaine nousee, joten lääketieteellisesti pyörtyminen on täysin mahdotonta, koska aivot saavat happea silloin. Muista vaan hengittää ulos saman verran kuin sisään, ettei tarvitse hengitellä hiidilioksiidia paperipussista. Olo on paniikkihäiriössä epämukava, mutta ei siihen kuole".

Toivttavasti tästä oli apua edes jollekin. Tämän mukaan olen rakentanut elämääni kohta vuoden päivät. Lääkkeet jätin pois vuosi sitten talvella. Olen myös huomannut sen, että kaikki riippuu, ainakin itselläni, ainoastaan tavasta ajatella asioita.
tallennettu

Aurinko:Kaksonen
Nousumerkki: Skorpioni
Kuu: Vaaka
Maya-astrologia: Keltainen Galaktinen Soturi
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #27 : 20.03.2006 13:56:23 »

Paljon mahdollista, esimerkiksi itselläni on suunnaton raiskauksen kammo - raiskattiinpa sitten naisia tai miehiä. Muisto on jo 300 vuotta vanha mutta pysyy mielessä. Olen varmasti itsekin sortunut samaan,

Samoin inhoan kaikenlaisia sotilaita, poliiseja, vartijoita ym. vastaavia ammetteja, koska olen tullut kerran (muistaakseni tätä elämää edeltävässä elämässä) tapetuksi heidän toimestaan.

Kyllähän tuollaiset asiat syöpyvät sielun tietoisuuteen hyvinkin vahvasti.

Hui!Yök..No asiaan..siis miten nuo edelliset elämät katsotaan kartalta?tiedän kyllä,että kuunsolmuista mutta miten?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: