Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: outoja unia?  (Luettu 8600 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
minareli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 01.02.2012 09:54:36 »

Olen nähny jo muutamina öinä outoja painajaisia joissa ahdistukseni on ollut eläin ensin näin unta kyykäärmeestä joka jähmetti minut niin etten voinut ottaa ja heittää sitä pois enkä juosta karkuun. Tänä yönä taas näin unta että olin mennyt metsästämään karhuja ( joka on outoa myös sen takia etten metsästä lainkaaan) minulla ei ollut edes mitään kunnollista asetta ensin metsästä tuli karhu, joka oli täysin kiltti se ei purrut eikä muutenkaan vaikuttanut vaaralliselta. Seuraavaksi tulee erittäin agressiivinen Karhu joka sitten käy suoraan kimppuun yritin hätistelllä sitä pois nyrkein ja yritin juosta mutta aina se vain sai kiinni kummallisemman tästä unesta teki vielä se että tapahtuma ympäristö oli kauppa??

mitä tämmöiset unet teistä kertovat Huh
tallennettu
Niina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #1 : 22.02.2012 20:46:52 »

Itse olen nähnyt kaksi kertaa käärmeestä unta, ensimmäisellä kerralla kaverini puhui selkäni takana pahaa minusta ja samoihin aikoihin ihastuin erääseen mieheen... Ja toisella kertaa kun näin käärmeestä unta, työkaverini puhui pahansuopaisesti minusta ja käyttäytyi samalla lailla minua kohtaani... Molemmilla kerroilla käärme on katsonut minua, kuin kertoakseen jotain... Inhoan käärmeitä yli kaiken, mutta kun näin nämät unet, en pelännyt enkä inhonnut tätä vaan oloni oli tyynen rauhallinen...
tallennettu
scarymonster
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #2 : 10.08.2012 01:26:29 »

mä muistan vain pätkiä siitä unesta, kun se oli aika sekava.

ensimmäinen muistikuva oli se ku mun isä perheineen, kummisetä ja joitain muit tuli käymää jossai ihan ihme paikassa,
me näytettii huoneet ja et missä kukakin nukkuu ja niin edes päin.

Se katkes.

seuraava muistikuva oli sitä ku mä pyysin ihmisii ottaa kahvii ja syömä kakkuu ja sillo isä ja mun kummisetä alko tekee ite
kakkuu, vaik sanoin niille et tuol on kakkuu, no ne teki sitä siinä ja sit yht äkkii isä sano välinpitämättömästi et ne menee
kattoo matsii et mä teen sirin (pikku sisko) kaa sen kakun valmiiks, et vaik ei osattas ni meijän pitää opetella.

seuraava muistikuva on se et nuorisoo on siel keittiös mis sillo kaikki asuttiin (anoppi ja mies) sit yht äkkii siihe
ikkunan taakse tuli autolla jotai porukkaa ja rupes ensin riehuu siinä, no sit yht äkkii siin oliki yhellä ase ja siin oli kans semmonen
jonka mä niinku tiesin, no sit yht äkkii se ase laukes ja osu siihe mun tunteman tyypin jalkaa ja siitä läpi auton oveen.
no tietenki ne lähtee siit karkuu ku siihe oli kuuleman mukaan poliisit tulossa.

sit se oli pätkässy iha hetkeks mut next muistikuva oli se ku me tytöt oltii lähetty ulos kattoo et mikä siel on ni sit sinne tuliki
yht äkkii robootteja poliisien sijaan ja alko haistelee autoja ja avaa niitten kattoja. ihmisistä ne ei tykänny ollenkaa, sillä jos
ykski ihminen meni niitten lähelle ni ne tappo sen.

sit seuraava kuva oli se ku olin eksyny jonnekki ja mul ei ollu puhelint mukana ja sit yht äkkii se oliki mun taskus ja mieheni soitti
siihe. sit joku muija tuli pyörällä ja kysy et näiks mä sen muijan joka ajeli sen tutun autolla ja ampu sitä toista muijaa jalkaan.

sit pätkäs aika pitkäks aikaan.

viimenen muistikuva tuosta kammottavasta unesta oli se ku sukulaiset oli lähössä ja olin saattamassa iskää ja ihanaa
kummisetääni. faija ei meinannu päästää mua irti ja sanoin sille et menee nyt et sitä odotetaan et soitan sille sit illalla.
se tietenki sano siihen et ei tarvii ettei oo aikaa, niin välinpitämättömästi et aloin itkee ja juoksin sinne mis me asuttiin sillo ja
lysähdin lattialle ja aloin itkee ja siihen mä heräsin. lattialla tyynyä rutistaen ja itkien.


Tää uni jäi häiritsee mua pitkäks aikaa ja en oo vielläkään saanu selkoo tuohon outouteen. Hjelp?
tallennettu
Raputin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili
« Vastaus #3 : 16.08.2012 20:50:09 »

En osaa tulkita unia tai mitään, mutta mulla on unikirja jossa on selityksiä eri asioille mitä unissa on tapahtunut tai näkynyt.

Se kirja on vanhempieni luona joten en voi nyt auttaa, mutta olen menossa viikonlopuksi vanhempieni luo joten voin huomenna vielä laittaa tänne jotain selityksiä teille kolmelle Smiley
tallennettu

You're never gonna be alone from this moment on
If you ever feel like letting go, I won't let you fall
When all hope is gone, I know that you can carry on
We're gonna see the world out, I'll hold you 'til the hurt is gone.
Raputin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili
« Vastaus #4 : 17.08.2012 20:11:55 »

Eli tässä jotain selityksiä unissa nähdyille asioille:

Eläimet:
Metsänläimet kuvastavat unessa pelkoa karja taas vaivalloista toimeentuloa. Lemmikkieläimet viestittävät, että ystäväsi kaipaavat sinua tai sinua yritetään käyttää hyväksi. Aasin tai muulin näkeminen enteilee sinulle raskasta työtä. Jos kohtaat siipikarjaa, sinua aliarvioidaan.

Käärme:
Käärme on niitä unisymboleja joilla on monta merkitystä: käärme on viekkauden ja kavaluuden vertauskuva, se on viisauden symboli, käärme kuvastaa myös seksuaalisuutta ja intohimoa. -Sinun tulee tutkia unesi muut vertauskuvat ja tarkastellatätä käärmesymboliikkaa niiden valossa, siten saat syntymään kuvan unen kokonais tapahtumista ja niiden sinulle sisältämist viesteistä.
Käärmeen pureman kokeminen tietää, että elämäsi kannalta hyvin tärkeä henkilö pettää luottamuksesi, käärmeen pesän näkeminen paljastaa sinua ympäröivän kateellisten ihmisten joukon.

Metsästys:
Jos koet olevasi mukana metsällä, haluat unohtaa unohtaa ikävät asiat ajattelematta seurauksia. Metsästäminen paljastaa, että sinuun suhtaudutaan epäluuloisesti perhepiirissä. Saaliin saaminen metsästäessäsi varoittaa sinua aviollisesta uskottomuudesta.

Kauppa: Jos näet jossain kaupan tai kioskin, tulet menettämään rahaa toisen ihmisen tähden. Jonkin ostaminen kaupasta varoitta sinua tulemasta petetyksi. Mikäli kohtaat kauppiaan, joku yrittää hyötyä sinusta jollain tavalla.

Perhe:
Onnellinen perhe merkitsee hyvää ennettä. Suuri perhe lupaa, että selviydyt vastustuksista.

Sukulaisten tapaaminen: Unesi enteilee harmia, joskus ristiriitoja perheessä.

Huone:
Huone kuvastaa omaa sisintäsi: jos se on siisti unessasi, olet saavuttanut sisäisen rauhan. Koristeellinen huone merkitsee turhamaisuutta, mutta jos huone on sekainen, sinun pitäisi saada elämäsi asiat kuntoon. Ikkunaton huone kertoo, että olet ahdistunut, oveton tarkoittaa. että pyrit pääsemään pois nykyoloistasi. Pimeä huone sen hetkistä epätoivoisuuttasi. Huoneessa oleva kaksoisvuoden lupaa yksinäiselle parisuhdetta, myös mahdollista perheen lisäystä. Mikäli huoneessa on vain yksi vuode tulet eroamaan kumppanistasi.

Kahvi:
Kahvin pavut viestivät, että eksotiikka kiinnostaa sinua. Jauhettu kahvi tietää sinun toivovan parempia ansiotuloja. Kahvin keitto paljastaa että olet virkistyksen tarpeessa. Jos juot kahvia, olet luonteeltasi vähään tyytyvinen.

Kakku:
Syntympäivä-, juhla- tai hääkakku tietää sinulle erittäin hyvää: Jos itse syöt kakkua, olet kauan onnellinen. Mikäli näet toisen syövän kakkua, unesi enteilee sinulle terveyttä. Tavallinen kahvikakku paljastaa, ett osaat tehdä arjestakin juhlan. Kakun leipominen tietää sinulle hauskaa puuhaa ystävien kanssa. Kakun ottaminen uunista kauniin ruskeana kertoo työsi olevan menestyksellistä.

Keittiö:
Suuri ja valoisa keittiö enteilee kaikkea hyvää perhepiirillesi, mutta pimeä ja sotkuinen keittiö tietää surua ja vastoinkäymisiä.
Keittiössä työskenteleminen kuvastaa omavaraisuutta. Jos aterioit keittiössä tunnet olevasi tyytyväinen tämänhetkisiin elämän olosuhteisiisi.
Keittiön remontti enteilee, että talouteesi saapuu lapsesi puoliso.  -Keittiön siivous taas paljastaa että omatoimisuudellasi kohennat toimentuloasi. Keittiömestari ilmaisee, että saat osaksesi arvostusta kotiväeltäsi.

Nuori henkilö:
Jos itse olet nuori unessasi, se tarkoittaa terveyttä. Vanhan ihmisen näkeminen nuorena lupaa pitkää ikää.
Nuoruusvuodet kuvaavat, että tämänhetkinen elämäntilanteesi on oman toimintasi tulos, mutta se ei miellytä sinua.
Nuoruudenrakkaus enteilee että tulet osallistumaan sukukokoukseen  tai juhlaan, jossa koko sukusi on läsnä.

Auto:
Henkilöauton näkeminen enteilee rahanmenoa tai huolia. Jos henkilöauto on uusi, varo tekemästä turhia ostoja vanha ja rikkinäinen auto taas kertoo, että joudut taloudellisiin vaikeuksiin. Mikäli henkilöauto on tyhjä, työsi onnistuu.
Kun näkemäsi auton väri on punainen, uni tahtoo varoittaa sinua vaarasta. Vaaleanväriset autot tietävät huvimatkoja, mutta musta auto kertoo että saat kutsun hautajaisiin.

Ase:
Haluat puolustautua keinolla millä hyvänsä. Jos ase on toisella henkilöllä, epäilet jonkun yrittävän asiattomasti loukata sinua.

Ladattu ase:
Pelkosi osoittautuu turhaksi.

Poliisi:
Uni merkitsee rauhallisuuden saavuttamista riitatilanteesa.

Eksyksissä:
Tulet menemään lapsuutesi maisemiin. Jos taas neuvot eksyksissä olevaa saavutat jotain toivomaasi hyvää.
Inesi voidaan tulkita myös niin, että saavutat asettamasi päämäärän vaikeuksista huolimatta.

Itku:
Yleensä itku tieetää unessasi sinulle hyvää. Jos näet toisen itkevän ja lohdutat häntä, se lupaa sinulle erittäin onnellista perhe-elämää.
Itkevä lapsi viestittää, että sinua tarvitaan auttamaan jotakin henkilöä.



Tääsä oli nyt jotain. Toivottavasti oli apua Smiley

tallennettu

You're never gonna be alone from this moment on
If you ever feel like letting go, I won't let you fall
When all hope is gone, I know that you can carry on
We're gonna see the world out, I'll hold you 'til the hurt is gone.
Indium
Vieras
« Vastaus #5 : 19.08.2012 18:19:10 »

Raputin, mitä unikirjaa käytät?  Smiley

Itse olen mieltänyt keittiön aina sydämen huoneeksi, ja keittiön siisteyden/sotkuisuuden/muun sisällön kuvaavan sitä mitä omalle tunnepuolelle, "sydämen asioihin" kuuluupi (esim. aiemmin keväällä, ennen kun erosin aika pitkästä kihlauksesta, näin toistuvaa unta että keittiössä oli järkäleen kokoinen musta pöytä). Syömisen katson liittyvän rakkauden/hellyyden "nälkään".
Nämä nyt ihan pelkästään siitä, minkälaiset unet ovat itselläni toistuneet tietyissä elämäntilanteissa.
tallennettu
Raputin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili
« Vastaus #6 : 19.08.2012 18:29:41 »

Tamara Maunosen ja Tellervo Salon kirjoittamaa unikirjaa.
Sain sen mummi vainaaltani perinnöksi joten en tiedä sen alkuperästä muuta.
tallennettu

You're never gonna be alone from this moment on
If you ever feel like letting go, I won't let you fall
When all hope is gone, I know that you can carry on
We're gonna see the world out, I'll hold you 'til the hurt is gone.
Indium
Vieras
« Vastaus #7 : 19.08.2012 19:27:21 »

Ok. Smiley Noista kirjan selityksistä voi olla kyllä hyötyä, mutta toisaalta yksittäiset symbolit erikseen tulkittuina eivät merkkaa samaa kuin se symbolikasa ja unen tunnelma yhteensä.

Itse voisin kokeilla ihan intuitiivistä tulkintaa, yleensä en näitä uskalla tehdä tuntemattomille (koska tämä on helpompaa jos ihmistä ja hänen ajatusmaailmaansa vähän tuntee) mutta jotenkin nyt on jäänyt tämä ketju vaivaamaan. En tiedä onko tämä nyt yhtään sinne päinkään.  idiot2

Olen nähny jo muutamina öinä outoja painajaisia joissa ahdistukseni on ollut eläin ensin näin unta kyykäärmeestä joka jähmetti minut niin etten voinut ottaa ja heittää sitä pois enkä juosta karkuun. Tänä yönä taas näin unta että olin mennyt metsästämään karhuja ( joka on outoa myös sen takia etten metsästä lainkaaan) minulla ei ollut edes mitään kunnollista asetta ensin metsästä tuli karhu, joka oli täysin kiltti se ei purrut eikä muutenkaan vaikuttanut vaaralliselta. Seuraavaksi tulee erittäin agressiivinen Karhu joka sitten käy suoraan kimppuun yritin hätistelllä sitä pois nyrkein ja yritin juosta mutta aina se vain sai kiinni kummallisemman tästä unesta teki vielä se että tapahtuma ympäristö oli kauppa??

Eli kyykäärme jähmetti sinut paikallesi, et voinut hyökätä etkä karata. Käärme voisi siis olla viestintuoja joka sinun on yksinkertaisesti pakko kohdata? Koska tilanne oli ahdistava, ehkä alitajuisesti pelkäät (tai vaistoat) että jotain (ks. vaikka Raputtimen mainitsema käärmesyboliikka) on tulossa, tai sitten on jo tullut ja unessa vain käsittelit asiaa.

Toisessa unessa lähdit metsästämään karhua ilman asetta ja karhukin oli ihan kiltti. Oliko tarkoituksenasi kuitenkin tappaa karhu? Ja tiedostitko unessa että sinulla ei ollut aseita, vai ajattelitko että homma onnistuu?  Huh
Jotkut kai ajattelevat karhun feminiiniseksi symboliksi.
Sitten kimppuun käyvä karhu kaupassa... Ööömm. Eli et pystynyt asioimaan kaupassa (saamaan jotain mitä haluat) koska iso feminiininen peto jahtasi sinua? Meniköhän nyt ihan ohi  Grin
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #8 : 19.08.2012 19:45:13 »

Sitten scarymonsterin uni, lainaan tähän pätkiä mistä nyt jotain sanottavaa keksin.  Tongue

seuraava muistikuva oli sitä ku mä pyysin ihmisii ottaa kahvii ja syömä kakkuu ja sillo isä ja mun kummisetä alko tekee ite
kakkuu, vaik sanoin niille et tuol on kakkuu, no ne teki sitä siinä ja sit yht äkkii isä sano välinpitämättömästi et ne menee
kattoo matsii et mä teen sirin (pikku sisko) kaa sen kakun valmiiks, et vaik ei osattas ni meijän pitää opetella.
No niin, eli sinä tarjoat ihmisille kahvia ja kakkua eli hyvää, ja itse liitän ruoan ja syömisen tunteiden/hellyyden "nälkään" joten siltä pohjalta näkisin, että toivoisit että sinun tekosi lähentäisivät sinua isääsi sekä kummisetääsi. Kuitenkin he haluavat leipoa kakun omalla tavallaan, eli eri tavalla kuin sinä, mutta isä vieläpä jättää homman kesken ja sinun ja siskosi pitää tehdä kakku valmiiksi...kuvaisiko tuo pettymystä siihen miten isäsi hoitaa teidän välejä, ja että koetko että hän pitää sinua jotenkin toistaitoisena tai että viestisi eivät mene perille kun yrität kommunikoida hänelle?

seuraava muistikuva on se et nuorisoo on siel keittiös mis sillo kaikki asuttiin (anoppi ja mies) sit yht äkkii siihe
ikkunan taakse tuli autolla jotai porukkaa ja rupes ensin riehuu siinä, no sit yht äkkii siin oliki yhellä ase ja siin oli kans semmonen
jonka mä niinku tiesin, no sit yht äkkii se ase laukes ja osu siihe mun tunteman tyypin jalkaa ja siitä läpi auton oveen.
no tietenki ne lähtee siit karkuu ku siihe oli kuuleman mukaan poliisit tulossa.
Keittiön ikkunasta näet kun pihalla riehutaan, poliisit ovat tulossa. Öööömph... tuo nyt voisi kaiken kaikkiaan kuvata sekasortoa joka liippaa turhan läheltä sydäntäsi (sikäli kun keittiö symboloi sydäntä)? Poliisit tulevat, eli tilanne hallinnassa kuitenkin, kai?

sit se oli pätkässy iha hetkeks mut next muistikuva oli se ku me tytöt oltii lähetty ulos kattoo et mikä siel on ni sit sinne tuliki
yht äkkii robootteja poliisien sijaan ja alko haistelee autoja ja avaa niitten kattoja. ihmisistä ne ei tykänny ollenkaa, sillä jos
ykski ihminen meni niitten lähelle ni ne tappo sen.
Eli eipä ollutkaan tilanne hallinnassa koska poliisien tilalla oli robotteja jotka tappoivat ihmisiä ja tuhosivat kulkuneuvoja (kulkuneuvohan voi myös symboloida asiaa jolla "mennään elämässä eteenpäin"). Oisiko tässä sitten jotain sellaista että et luota auktoriteetteihin, että ne oikeasti ovat puolellasi? Mieleen tulee myös että koetko isäsi kenties tällaiseksi epäluotettavaksi auktoriteetiksi?

viimenen muistikuva tuosta kammottavasta unesta oli se ku sukulaiset oli lähössä ja olin saattamassa iskää ja ihanaa
kummisetääni. faija ei meinannu päästää mua irti ja sanoin sille et menee nyt et sitä odotetaan et soitan sille sit illalla.
se tietenki sano siihen et ei tarvii ettei oo aikaa, niin välinpitämättömästi et aloin itkee ja juoksin sinne mis me asuttiin sillo ja
lysähdin lattialle ja aloin itkee ja siihen mä heräsin. lattialla tyynyä rutistaen ja itkien.
Tämäkin kyllä jatkaisi sitä teemaa jossa esiintyy pettymys isän toimia kohtaan. Jos mitään tällaista ei ole tosielämässä meneillään eli välinne ovat kunnossa, niin sitten isäsi symboloi jotain osa-aluetta sinussa itsessäsi tai elämässäsi, mahdollisesti niitä auktoriteettejä joihin sinun pitäisi voida luottaa.

Tällälailla. Juu en ole asiantuntija, kaukana siitä, mutta toivottavasti jotain antoi tämä.  crazy2
tallennettu
scarymonster
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #9 : 21.08.2012 15:45:01 »

Indium, paljon kiitoksia tästä, suunnilleen nuo pätevät, en ole isäni kanssa missään väleissä...  Sad
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #10 : 31.08.2012 18:29:10 »

Eipä kestä, kiva jos selvensi ja mukava saada palautettakin, vaikka onkin ikävä kuulla välirikosta.  Undecided
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: