Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solmu entisessä elämässä  (Luettu 65755 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #90 : 13.12.2011 15:04:44 »

Minulla on solmu  vesimies 7h ja  leijona siis 1h, pluto suoraan vastapäätä solmua idiot2

Jeff Green kirjassaan "Pluto The Evolutionary Journey of the Soul Volume 1" sanoo tähän suuntaan Pluton ja Alasolmun yhtymästä (hyvin vapaa käännös)
 1) yksilö elää uudelleen edellisessä elämässä toteuttamatta jääneitä asioita
2) yksilö on edellisessä elämässä panostanut niin paljon elämäänsä, että vasta tässä elämässä pystyy korjaamaan edellisen elämän satoa tai
3)yksilö tässä elämässä elää edellisessä elämässä keskenjääneitä asioita ja korjaa myös satoa...

Greenin kirjan lisäksi myös Jan Spillerin kirja "New Moon Astrology"  on hyvä perusteos Solmuihin..
tallennettu

trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #91 : 13.12.2011 16:16:59 »

Emelia,

olisiko sinulla kertoa muista pluton ja kuunsolmun aspekteista? Mulla se tekee kolmiota. Pluto skorpparissa 4.huoneessa ja kuunsolmu kaloissa 8.huoneessa.

Kainosti kysyn  angel
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #92 : 13.12.2011 17:49:29 »

Olen Jeff Greenin mukaan opetellut Auringon Paluiden kohdalla käsittelemään Pluton (ja sen vastapisteen) ja Solmunen Akselin niin kutsutuksi Muutoksen Akseliksi. Tätä voinee hyödyntää muillakin kartoilla... ja Solmujen Akselin (Nodal Axis) transiitteja seurattaessa.

Pluton Huone on muutoksen alue, jolla on piilossa olevaa energiaa ja tuo energia vaatii muutosta - sen vastakkainen Huone on alue joka tukee tuon alueen tarvitsemaa muutosta.

Alasolmu (entinen elämä/ tutut jutut) on asiat jotka jo osataan, asiat jotka on jo nähty, asiat jotka vaativat muutosta - Yläsolmu (tämä elämä/ uudet haasteet) asiat joita toteuttamalla saadaan aikaiseksi Alasolmun vaatimat muutokset ja joilta saadaan tukea.

Näiden kohdalla haasteelliset ja jännitteiset aspektit toisiinsa toimivat siis erityisen tehoikkaisti, sillä yhdessä Pluto neliössä Solmuihin muodostaa T-ristin ja jos Pluton vastapisteellä on taivaankappale on kyseessä Suur-Risti. Tästä syystä siis yhtymät ja neliöt ovat yleensä enemmän huomion kohteina.
Jeff Green ei kirjassaan huomioi kuin Pluton yhtymät / neliöt Solmuihin, mutta voidaan yleisesti sanoa että pehmeämmät aspektit kuten sekstiilit ja kolmiot ovat rakentavia.. toimivat siis haasteellisesti ja jännitteisesti luonteensa mukaan, mutta aspektin pohjalta lopputulos on myönteinen ja rakentava riippumatta siitä mitä siltä odotettiin...

Pluto Skorpparissa on vahva ja voimakas, sillä se on omassa Merkissään - Noususolmu Kaloissa viittaa että tarve on kasvaa kohti henkisyyttä, intuitiota ja korkeampaa tiedostamista, myös sinun kuten minunkin, tulisi luottaa korkeampiin voimiin ja päästä eroon huolehtimisesta ja jännittyneisyydestä - Huoneet antavat oman taustansa eli Huoneet ovat huoneita joita taivaankappaleet kalustavat... Todennäköisesti pystyt elämässäsi toteuttamaan Yläsolmun ja Pluton välistä aspektia tehokkaasti ja myönteisesti tai ainakin sitä kohti olet kulkemassa.. Wink
tallennettu

trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #93 : 13.12.2011 17:55:12 »


Jeff Green ei kirjassaan huomioi kuin Pluton yhtymät / neliöt Solmuihin, mutta voidaan yleisesti sanoa että pehmeämmät aspektit kuten sekstiilit ja kolmiot ovat rakentavia.. toimivat siis haasteellisesti ja jännitteisesti luonteensa mukaan, mutta aspektin pohjalta lopputulos on myönteinen ja rakentava riippumatta siitä mitä siltä odotettiin...

Pluto Skorpparissa on vahva ja voimakas, sillä se on omassa Merkissään - Noususolmu Kaloissa viittaa että tarve on kasvaa kohti henkisyyttä, intuitiota ja korkeampaa tiedostamista, myös sinun kuten minunkin, tulisi luottaa korkeampiin voimiin ja päästä eroon huolehtimisesta ja jännittyneisyydestä - Huoneet antavat oman taustansa eli Huoneet ovat huoneita joita taivaankappaleet kalustavat... Todennäköisesti pystyt elämässäsi toteuttamaan Yläsolmun ja Pluton välistä aspektia tehokkaasti ja myönteisesti tai ainakin sitä kohti olet kulkemassa.. Wink

Kiitos Emelia  smitten

Ehkä siksi astrologia on alkanut kiinnostaa ja elämänhallinta asenteen kautta (tätä onkin opiskeltava melkoisesti!). Jänniä juttuja nämä  Smiley
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #94 : 13.12.2011 18:02:35 »

Suosittelen lämpimästi kaikille (englantia lukeville) Jan Spillerin New Moon Astrology -kirjaa... tuossa kirjassa on käsitelty sekä Uudet Kuut, joista voi käydä lukemassa myös blogistani, että Solmuista Merkeissä / Huoneissa.
tallennettu

Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #95 : 16.01.2012 20:10:48 »

Onko kellään  aurinko tarkassa neliössä kuunsolmuihin? Kohtalotovereita etsiskelen, itsesäälissä olen taas kieriskellyt sen kanssa Cry ... Mulla neliö on hyvin tarkka, samalla solmuakseliin ovat myös neliössä  saturnus, uranus ja  pluto, ei kylläkään ihan niin tarkasti kuin  aurinko. Pluton neliöstä löysin "lack of support or co-operation from others (Pluto)". Sitten taas saturnuksen neliöstä "You may be in a position in which you need to cooperate with others but feel uneasy doing so." Siis muut ei tue mua, mutta mun pitää tukea heitä. Voin hyväksyä asian ja kannatan hyveellisyyttä, mutta raskasta tämä on. Auringon neliö ei anna mahdollisuuksia egotrippeihin, minkä olen jo todennut ilman astrologiaakin, en vain tiedä kuinka pitkälle selvitymiskompromisseihin pitäisi edetä, yksin statustavoittelusta luopiminen olisi helpompaa. Nämähän on karmisia juttuja, "healing" vaikeaa, asiat on vaan koettava, koska on itse tullut tehtyä jotain, tuntuu kuin pitäisi antaa anteeksi koko maailmalle eli siis itselleen. En tiedä menneistä elämistäni mitään konkreettista, mutta sitten googlasin jotain itselleen anteeksi antamisesta ja tulin keskustelusivuille, jossa abortintehneet kieriskelivät tässä ongelmassa. Olenko ollut abortteja suorittava medicinewoman/man?

Mulla olis nyt ihanasti tr. Pluton kolmio auringolle, ja samalla myös  tr. Pluton sekstiili marsille, eli kaikki pitäisi onnistua nyt kuin tanssi ja tuloksia kerätä vielä kymmenenkin vuoden päästä (Sepon tulkinnan mukaan), en vaan uskalla ottaa riskejä, varsinkin jos on samalla halua henkilökohtaiseen menestykseen. Olen halunnut laajentaa energiahoitojen antamista, mutta lähiympäristö ei siihen kannusta (siis tuo aiemmin mainittu tuen puute), vaan oma ymmärrys ja kokemus tietää, että siten voin auttaa muita, ja niin tarvitseekin, (ihan kuin aiemmin mainittu saturnuksen neliö nodelle): teen hoitoja salassa. Siis kai tämäkin on parempi kuin ei mitään, ajattelin vaan ihan oman praktiikan aloittamista, mutta ehkä se menee liikaa egotripin puolelle.

tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #96 : 16.01.2012 21:09:34 »

Olen halunnut laajentaa energiahoitojen antamista, mutta lähiympäristö ei siihen kannusta (siis tuo aiemmin mainittu tuen puute), vaan oma ymmärrys ja kokemus tietää, että siten voin auttaa muita, ja niin tarvitseekin, (ihan kuin aiemmin mainittu saturnuksen neliö nodelle): teen hoitoja salassa. Siis kai tämäkin on parempi kuin ei mitään, ajattelin vaan ihan oman praktiikan aloittamista, mutta ehkä se menee liikaa egotripin puolelle

Minä näkisin tuossa kiteytettynä tuon mitä kirjoitit Pluton ja Saturnuksen  nelöistä...toisten kanssa tehtävän yhteistyön tai tuen puute ei ole ainoastaan negatiivista, sillä ehkä toimit vain itseksesi paremmin... ja tuon Saturnuksen tulkitsisin kyllä enemmänkin niin ettet tunne oloasi mukavaksi jos joudut tekemään yhteistyötä toisten kanssa (uneasy = epämukava) - molemmat viittaavat enemmän siihen että kaikesta huolimatta sinun tulisi löytää oma tiesi ja toimia itsenäisesti muista välittämättä ja heidän tukeaan odottamatta...

tallennettu

Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #97 : 17.01.2012 00:41:40 »

Oh, tuo ei tullutkaan mieleen, ettei ole tarkoituskaan tehdä yhteistyötä vaan soolona.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry: