Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suojautuminen lintutnfluenssaa vastaan.  (Luettu 4989 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
VihreäKulkia
Vieras
« : 19.02.2006 15:39:07 »

Yksi tärkeä asia on, tulevana keväänä/kesänä. Suojautua hyönteisiä vastaan.

Ajatelkaa, hyttynen käy kuolleessa taudinkantaja linnussa. Jonka jälkeen, tulee ja pistää sinua.

Siinä on iso riski olemassa.
  Shocked
tallennettu
VihreäKulkia
Vieras
« Vastaus #1 : 20.02.2006 03:04:49 »

Se mikä tulee se tulee, kaikellahan on tarkoitus. Jopa täällä turvatussa "lintukoto" maassamme. Yleensä ihminen reagoi kun tulee tarpeeksi lähelle - koskettaa. Koko ajan tapahtuu muualla mutta eipä hätää EI MEILLÄ idiot2 idiot2

Miksi olisimme niin paljon "parempia" kuin muut joille nämä asiat ovat arkielämää - tätä olen aina ihmetellyt knuppel2 knuppel2

Hetkinen!   Kuka väittää että olemme parempia, ja missä Huh
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 20.02.2006 03:53:56 »

Se mikä tulee se tulee, sollä taudithan ovat luonnnon konsti tasapainottaa maapallon tilaa. oli aikoinaan rutto, aids eli jokaiselle aikakudelle on  oma taspainottaja eli eli osa luonnollista karsintaa. Ihminen kun pyrkii ahneuksissaan lisäämään tuotannon yli luonnon kesto rajojen niin pitäähän jollain saada järkeä maailman tyhmimmän eläimen eli ihmisen päähän. Mitähän mahtaa vielä olla tulossa, kun toi ihminen pyrkii leikkimään jumalaa ja geenimanipulaation avulla halutaan saada suurempia tuottoja sadollisesti ja rahallisesti.
Ahneella on PA....NEN loppu sanotaan. Itse olen maalaistalosta syntyisin ja aina olen kyseinalaistanut ajatukset, että suomalainen ruoka on puhdasta ja hyvää. Sillä kyllä meidän kylällä isännät aina laski paljonko kannattaa laittaa laittaa apulantaa ja rikkakasvien torjunta aineita, että saisi maasta niin paljon irti kuin mahdollista. Lisäksi ne pistivät pikkuisen lisää aineita varman päälle, joten ei ihme, että vesistöt reghevöityy ja pohjavesi happamoituu.

Se on vain keksitty klisee, että me olisimme niin paljon "parempia" kuin muut joille nämä asiat ovat arkielämää - suomalainen ei ole ahkera kuin puheissa ja urbaani legendoissa. Se vaan on paha rasti, jos maailman kaikkeuden atk-listalla arpa lankeaa, joten ei kannata hysteroitua aiheesta vaan keskittyä elämään tässä ja nyt sillä koskaan ei tiedä onko se päivä viimeinen huomenna.
 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #3 : 24.02.2006 08:26:59 »

juu ihan samaa mieltä, se mikä tulee on tullakseen...

Tuosta hyönteisasiasta en ihan olisi niinkään varma.Koska kyseessähän on aivan eri asia, kuin malaria. ja meilläpäin osa hyönteisistä menee ruuan jälkeen lepäämään... Grin ja sekin vielä, että mikä on todennäköisyys tähän, että tauti leviää hyönteisen kautta. se on aika pieni...ja kyllähän ne senkin varmasti ajallaan tutkii..

Ja muutenkin toteaisin yleensä tähän lintuinfluensaan että siltähän ei välty mikään maa. Ja se tosiaan on uusi luonnon keino karsia. Ja voihan se samalla olla uusi risteymä ihmisten omista toimista...Emme me suomalaiset tosiaan ole sen parempia kuin muun maalaiset, mutta ei kukaan voine kieltää, ettemmekö olisi paremmin turvassa, kuin kehitysmaissa. Meilä on aivan eri hygieniakäsitys, joka suojannee parhaiten. Sitten maataloudessa yleensäkin on maailman tiukimmat säännöt. Joten jos se tauti todellakin tulee, se tulee. Ja jos se omalle kohdalle nasahtaa, ei käy minullakaan valitus. Tosiasia on, että me olemme niin paljon paremmassa asemassa kehitysmaihin verrattuna, mehän suojaudumme jo elintason puolesta.. Sad

Ja tuskin kannattaa ruveta välttelemäänkään jotain linnunlihaa. Kyllähän testit on Suomessa kovat ja riistalinuistakin, mitä minä olen nähnyt, erottaa ne sairaat aika helposti...

Mutta, tsemiä niille joilla ei juuri puolustauduta..
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #4 : 24.02.2006 11:03:23 »

Eipä paljonkaan lisättävää edellisten mielipiteisiin. coolsmiley

Muistan vain,että tuolla hyttyskoohkauksella jo AIDS:in aikaan luotiin hysteriaa.
Minkä helskutin takia niitä kauhukuvia pitää ehdoin tahdoin etsiä ja maalata.

Mennään vaan päivä kerrallaan,kyllä nuo asiat siitä sitten selkiää.Jos hyttysiltäkin pitäisi taudin pelosta jo suojautua,niin kovin olisi ankea kesä.
Jäis meinaan nautinnot aika vähiin.Niitähän riittää,samoin raatokärpäsiä. Wink
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #5 : 05.03.2006 01:14:16 »

Shocked

      Shocked

           Shocked

             NYT ON KIIRE, mihin ?

                No siihen, että vaaaadimme kiireesti

R O K O T T E I T A  ,  J O T T A    P E L A S T U M M E   Cry
                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 05.03.2006 13:05:48 »

Sepä se..se mikä on tullakseen se tulee, ei voi alkaa elämään kammiossa ja pelätä kaikkee, lähdemme täältä joskus kuitenkin, kun tähän saamme hoitoa tms niin tulee uusi tauti joka vie enemmän ja hoitoa on vaikeampi saada, tässä näkee mitä ylijalostaminen saa aikaan coolsmiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: